Fórum - Téma


Výměna oleje 1,4 TSI


Fórum Zafira C Tourer Výměna oleje 1,4 TSI

Informace o modelu: Opel Zafira C Tourer

Diskuze o vozidlu

2015 Zafira C Tourer 1.4 VIN: WOLPE9ECXG1004518

2 fotek  |  8 servisních knížek  |  27 diskuzí  |  8.18 l/100 km

Výkon motoru 103 kW (140 PS) při 4900 ot./min. Maximální rychlost 200 km/h. Hmotnost 1 613 kg. Palivo benzín. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 364 ccm (83 cui), 4-válec, Řadový.

Naprosto splňuje moje představy o rodinném autě, spoustu prostoru, úplně parádní na delší cestování. A pohodlně se v něm vyspím!


1  2

2016-02-17 12:21:04

Ahoj všem,

rád bych touto cestou požádal o váš názor. Nevím, jestli jsem ve správném vlákně, kdyžtak prosím admina o přeřazení. Jde o výměnu motorového oleje v 1,4 TSI. Žirafku jsem koupil na podzim 2015 jako novou. Počítám, že do konce února bude mít najeto přibližně 6500 - 7000 km. V drtivé většině městský provoz, krátké vzdálenosti, studené starty. V červnu mě čeká cesta okolo 4 000 km. Myslíte, že má smysl na jaře vyměnit olej + filtr? Když vytánhu měrku, je olej úplně černý, tohle mi předchozí auto neudělalo ani po 15 000 km. Nevím, někde jsem slyšel, že TSíčka špiní olej více než atmosféry. Předpokládám životnost auta v rodině cca. 10 let, v mém případě nějakých 160 000 - 180 000 km. A i pak bych jej rád poslal dál ve slušném stavu. Chápu, že to není nutnost, však prodejce mě ubezpečil, že vydrží i 30 000 km na jednu náplň, ale takový blázen nejsem. Jde mi o to, že je to nový motor, určitě proběhlo nějaké drobné sedání třecích ploch a podobně, tak jestli má smysl to vyměnit, nebo je to naprostá kravina a zbytečně vyhozené peníze. Díky za názory

2016-02-17 14:12:20

Tak pokud je olej takhle černý , výměna mu určitě jen prospěje. (olej + filtr) Ona to zase není taková položka obzvláště pokud tam je ten nějaký blivajz typu Long Live.

Obecně turbomotory mohou přenášet saze do oleje , ony už totiž tyto turbomotory mají problémy se sazemi jako diesly. Taky se některé turbobenzíny už vybavují filtrem pevných částic.

No a k té životnosti 10 let ... osobně to nevidím tak optimisticky jako ty. Údržba takového vozu už bude náročná po 5-6 letech natož 10.

A prodejce opět plácá naučené věty bez logiky. Ano oleje vydrží 30tis ( Ale jaká bude jeho mazivost ... schválně bych chtěl vzorek) , ale stále platí zásada 1rok NEBO Xtis km podle toho co přijde dřív .

No a na novém motoru s krátkými nájezdy , proto má Opel Flexi-ride ? ( počítaný program životnosti oleje závislosti na startech a teplotách )

PS: pokud někdo máte LL olej s nájezdem 25 tis , schválně pošlete mi vzorek můžu u nás nechat udělat tribotechnický rozbor.

2016-02-17 14:12:23

Na autě nic nezkazíš naopak pomůžeš když dáš kvalitní olej a filtr.

2016-02-17 14:35:12

breathlless: k té životnosti, uvidíme, nechám se překvapit. Nevím, buď mám štěstí, nebo jsem blb , ale je to mé třetí nové auto. Felicie s nájezdem 75 000 km prodána po osmi letech bez problému, fabia s nájezdem 95 000 km po sedmi letech a taky neměla závažný problém. Servis dělený - první tři roky autorizovaný, zbytek šikovný mechanik v garáži, olej měněn po roce nebo max. 15 000 km. U obou aut jsem vyměnil komplet brzdy, u feldy kus, u fábie celý výfuk, jinak bez problému. Auta nižší třídy. Jak na tom bude Žirafka, to jsem zvědav. Nemám problém s tím se o auto postarat, ale je už tam hodně elektroniky a to TSíčko, nevím, nevím. Ale s mým nájezdem nemá smysl kupovat diesel, plyn nechci a jinou rozumnou benzínovou volbu pro zafiru Opel moc nedává.

  • Na palubním počítači mi ukazuje zbývající životnost oleje 53%, ale nevím, jak to počítá. Spíš si myslím, je to nějaký algoritmus podle počtu ujetých kilometrů, čidlo hodnotící kvalitu oleje asi ještě nevynalezli .

2016-02-17 15:18:50

... měl sem na mysli spíš konzumní systém dnes , dky se věci vyrábí tak aby záměrně nevydrželi věčně. Ono mechanicky to může bejt +/- vpořádku , nebo se během l pár roků udělají svolávačky. Ale ta elektronika... to už je poděs , trocha oxidace a je to neskutečný problém vzhledem k falešným poplachům diagnostiky a najít mechanika který má neustálou snahu o učení se , je fakt k nezaplacení , na nový auta aby měl už skoro titul z programování ...

Za mě , určitě olej vyměň , je to nulová položka v porovnáním co by to mohlo přinést za problémy.

2016-02-17 15:42:19

zdenouch: Jak už píše Tonda, olej určitě vyměň, já jen dodám, že u nového vozu po prvních cca 5tis.km zcela bez diskusí, i kdyby černý nebyl. A další intervaly výměny v případě převážně městského provozu klidně zkrátit na 10 max. 12tis.km, ať si i v servisu říkají, co chtějí, je to zákazníkovo auto a ten rozhoduje a platí. Není to položka, aby sis musel brát půjčku, motor bude spokojený i do budoucna a ty taky.

P.S. A sice jsi zarputilý škodovák, ale o motorech TSI tady nepiš, ty jsou produktem jiného výrobce.

2016-02-18 09:27:10

Jasně, díky za názory. Zarputilý škodovák - už mě to pomalu opouští a tak tedy dobře, motor 1,4 Eco bost. Ale jestli je eko, to fakt nevím, podle spotřeby rozhodně ne .

2016-02-18 12:24:44

zdenouch: Zase vedle - eco boost jsou Fordy, ale to neva. Tohle je prostě 1.4 Turbo - motor, který ve spojení s velkým a těžkým Tourerem skutečně nemusí být a asi ani nebude extra spořivý...

2016-02-18 18:48:46

colommbo: jo, jo, máš pravdu, kaju se. Konečně jsem to našel v katalogu, v návodu k obsluze totiž o typu motoru moc nepíšou. 1,4 Turbo EcoTec. Ke spotřebě výrobce udává toto 8,3 - 5,6 - 6,6 ( bráno město, mimo město, kombinovaná). Tušil jsem, že to bude tak o litřík víc, nicméně mé měření po neceých pěti měsících vypadá asi takhle : 10,5 - 7,3 - 8,7. Holt velký a těžký auto, ale třeba si to ještě o půllitřík po zajetí sedne .

2016-02-18 19:27:46

zdenouch: Hodnoty spotřeby uváděné výrobcem jsou z Říše pohádek a platí to vpodstatě napříč celým současným automobilovým spektrem (čest výjimkám!) Tebou uváděné hodnoty u auta tohoto typu osobně považuju za odpovídající, je to přeplňovaný motor, který aby mohl s autem lehce jet, musí se trochu přišlápnout a pak to tam prostě teče...

2016-02-18 20:13:16

zdenouch: ke tvému motoru - po 5 tis. km byl olej vyměnil i kdyby černý nebyl, další výměnu jsem dělal já po 10 t. km teď už bude jen rok nebo 15 tis. podle toho, co nastane dříve a tak to mají tyto motory nastavené všechny. jediné vyjímky jsou u těch motorů 1,4 atmosféra, tam je interval 2 roky, tedy "loni" to tak ještě bylo. Musí se člověk naučit s nimi jezdit, lehký setrvačník, dlouhý dojez na "šestku", podřazením moc auto nezpomaluje, musí se brzdit. Když jsem měl Zafiru s tímto motorem půjčenou, jo dobrý ale mohl by být silnější, proto jsem šel do té jednašestky 170 koníků, na ujetých 7500 km průměr 7,93 l/100 km, jel jsem Maďarsko na Rakouský benzín 6,94 l/100 km a nejvyšší spotřebu mám 9,62 l/100 km (část spotřeby s károu) takže já jsem spokojený.

2016-02-18 20:14:53

zdenouch: ta spotreba si jeste casem trochu sedne, ale obecne, benzinove turbomotory jsou na zachazeni s plynovym pedalem dost citlive a aby si se vesel do te jejich spotreby, musel by si auto skoro tlacit... . To moje neni zadna malinkata natlakovana citlivka, ta turbina je tam jen jako ze tam je, kdyz jedu s lehkou nohou, dam to mimo mesto kolem 7l, ale kdyz se chci svest, tak klidne za 12 a vic a to mimo mesto. Predtim jsem mel jen o 21kW slabsi, ale zase trochi lehci, bez turba, jela skoro stejne a nebyl problem kolem 6.5l s prehledem. Proste turbobenzin je zravejsi, ale u jineho auta, nez u cecka, se me jeste nepovedlo rozpalit vyfukove svody do cervena, jako plotna u sporaku To jsem cumel, jak malo staci...

2016-02-18 22:26:07

červený svody to je ještě dobrý , to je někde mezi 500-600°C já sem teĎ v práci testoval čidla na 1100°C a to už bylo pěk ně bílé a ostré

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-02-19 13:21:04

Vectra 2000 Turbo 4x4 - na jedničku po městě za cca 30 na 100 a svody oranžové a šnek turba bílý, roura pod auto oranžová přecházející do ruda až tmavé žíhané modrofialové.....

Na žádném jiném autě jsem to už neviděl..... maximálné ta rudá.....

2016-02-20 19:52:01

ondra01: To mi je jasný, že tady hodně záleží na tom, jaká je noha na plynu. Když jsem teď jezdil na lyže z Liberce do Bedřichova, je to cca. 8 km pěkně do kopce a byl čerství sníh a silničáři nikde, pěkně jsem se svezl, noha na plynu, Žirafka seděla jak přibitá a to malý turbo se docela snažilo. Dokonce jsme dojel nějakýho páprdu ve čtyřkolce a v pohodě jsem ho předjel. Jen nahoře mi počítadlo ukázalo 14l. Ale stálo to za to, zas tak daleko to není. Teď jsme byli s dětma v aqvaparku v Praze, 100 km po dálnici tam, to samý zpátky, na tempomatu nastaveno 125 km/h a doma průměr 7,3 l, což je pěkný. Za to pohodlí a klídek, děcka už mě nekopou nohama do zad . .. . Jsem pokojen.

2016-03-08 14:03:40

A ještě jedna otázka, asi tu budu za trotla , ale v návodu jsem to nenašel a tady to také nemohu v diskuzích nikde najít). Nevíte někdo náhodou, kolik litrů oleje při jeho výměně do Žirafy mého typu nalít? zdá se mi, že výrobce údaje o objemu provozních kapalin někde dobře schoval. Dík.

2016-03-08 15:03:44

zdenouch: Motor B14NET má objem olejové náplně 4 litry.

2016-03-08 15:38:25

colommbo: Díky moc !

2016-03-08 18:25:04

zdenouch: Návod k obsluze strana 296 v posledním vydání....... 8/2015 jsou tam i jiné údaje o Zafiře.

2016-03-17 12:15:26

jazeta: Díky, odhalil jsem to. Vzal jsem příručku od začátku a nějak jsem to přehlédl.

Jinak, pánové děkuji všem za rady a postřehy. Olej vyměněn, nakonec na 6 500 km. Poptal jsem origo servis, za pouhou výměnu oleje chtěli bez pár desetikorun tři tisíce ?! Tak jsem objednal, 5l Dexos 5W30 (litřík do zásoby ), original GM filtr a radši i náhradní těsnění pod výpušťák za necelých 900 ká. Rampu poskytl kamarád, výměnu jsem zvládl sám s přispěním drobných rad okolostojích. Byla to chvilka napětí, přeci jen jsem olej měnil naposledy tak před dvaceti lety na Š 120. Takže pánové, díky za rady a hezký den!


Odpovědět

1  2