Fórum - Téma


Výměna náplně v automatu? ano/ne


Fórum Omega B Výměna náplně v automatu? ano/ne

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

1999 Omega B 2.0

15 fotek  |  16 servisních knížek  |  12 diskuzí

Výkon motoru 100 kW (136 PS) při 5600 ot./min. Točivý moment: 185 Nm (136 ft/lb) . Maximální rychlost 195 km/h. Zrychlení 10.0 s ~ 0-100 km/h. Hmotnost 1 605 kg. Palivo benzín + LPG. 4-rychlostní Automatická převodovka. Motor 1 998 ccm (122 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, X20XEV.

100 LIMITED



2016-05-16 16:16:09

Zdravím,

píšu zde úplně poprvé a na fóru jsem nový. I tak jsem si ale za krátkou dobu přečetl spoustu příspěvků, které mi pomáhají k dosažení bezchybného auta (což mám rád). :) Teď bych chtěl poprosit o několik názorů na následující situaci.

Tuto konkrétního Omegu, kterou vidíte u mě v profilu budu vlastnit za měsíc už 2 roky. Pořízena byla se stavem km 77 000. Současně má už 106 000. Když to zaokrouhlíme, tak za poslední dva roky najezdila téměř polovinu toho, co za předchozích 15 let. A vzhledem k tomu, že Omeze bylo teď 3.5. 17 let, tak jsem chtěl udělat výměnu náplně v AUT.převodovce. Přečetl jsem si spousty názorů, které se různily a nakonec zavolal do SRBA Opel servisu (Jíloviště), který mám po cestě do práce. Tam mi technik sdělil, že pokud automat řadí normálně a já jsem si jistej tím, že tam nikdy náplň měněná nebyla, tak by do toho VŮBEC nešahal a nechal to být. Doplnil to tím, že v takto staré náplni převodovky je skoro jistota, že tam budou usazeniny a nová aditiva v náplni by je mohla rozpustit, což by mohlo spustit "destruktivní" proces prokluzování a následného vítečeho .

Tak se chci zeptat, co si o tom myslíte vy? Nerad bych u takového kousku podělal převodovku, ale zase občas vás situace donutí na to fakt šlápnout a 2.0 16V jde rychle do otáček, které k rozhejbání omegy prostě potřebuje. Jsem v koncích.

Předem děkuji za všechny rady a názory. Mým cílem je dostat Omegu do stavu, kdy bude krása na ní pohledět v netuningovém stavu

2016-05-16 16:25:03

Měnil jsem už třikrát (uznávám, více než je nutné) a po výměně to vždy na nějakou dobu začalo řadit lépe, čistěji, hladčeji. Při první výměně po x letech tam byla slušná vrstva mazlaniny, při další výměně po pár desítkách tisíc kilometrů už pěkně čistý.

Proces výměny (jsou dva způsoby) je jednoduchý. Když pominu variantu, že by tam člověk dal málo oleje, tak se při tom se nic zkazit ani rozbít nedá.. Moje 2.0 16V je z roku 1994 s nájezdem cca 230 tisíc kilometrů.

2016-05-16 16:32:42

simacekjakub: Já rád o auta pečuju a rád budu měnit každých 60tkm, ale právě zmíněný technik ve mně vyvolal takový nepříjemný otazník, jestli vlastně můžu měnit? Bojím se právě toho, že se stane to, co popisoval a převodovka bude v čudu. Berme v potaz, že děda, který to vlastnil přede mnou najezdil za 15 let 77tkm a určitě jezdil pozvolna, pomalu atd. Sám za sebe bych to hrozně rád vyměnil, abych věděl, že tam není stoleté bláto, ale náplň jakou auto potřebuje, ale strach je strach a dilema je na světě viď

2016-05-16 16:46:03

Já osobně bych měnil v každém nově koupeném autě s AT, společně se všemi ostatními náplněmi hned po koupi.

Ale já nejsem odborník. Moje převodovka je načatá a už byla, když jsem Omegu koupil. Za studena se jí moc nechce na dvojku, musím jít do otáček, aby zařadila. Jakmile tam je, tak už je to OK. A nebo přes zimní režim, který tam strčí rovnou trojku. Takhle se chová už asi 10 let. Repas stojí nesmysl a jediné jak se o převodovku lze starat (kromě správného používání) je výměna filtru a oleje.

Po výměně oleje se mi to vždy na čas všechno spraví, chová se lépe.

2016-05-16 16:59:54

Každopádně vyměnit, jsou tu návody a vše co potřebuješ. Olej a filtr seženeš celkem za dobrý ceny. Pak je na Tobě jestli to dáš sám nebo v servisu.

2016-05-16 17:00:45

simacekjakub: Tehdy jsme to s otcem neudělali právě proto, že on dal taky na doporučení NEDĚLAT TO. Ale já to téma tentokrát otevřel znovu. A vzhledem k tomu, že mám v plánu dát tam plyn + kompletní servis spodku, tak bych nerad, aby se mi po 50 tisicich investice vysypala prevodovka. Ted jsem zkusil zavolat do AutoStaiger a rekli mi to same. Pan říkal, že zrovna nedávno tam měli dlouho neměněnou náplň ve starém automatu, zákazník neposlehl a po 10 tisících se převodovka odporoučela. Prý přesně kvůli usazeninám. Tak já jsem prostě v koncích. Každý mě od toho zrazuje, tak jsem si říkal, že napíšu sem, co si myslí ti nejzkušenější

Jinak neni to nahodou tak, ze zimni rezim vzdy zaradi trojku?!

2016-05-16 17:18:22

Ano, zimní režim zařadí rovnou trojku. A buď ho vypnu sám a nebo se vypne při překročení 80 km/h, kdy už běžně řadí čtyřku.

2016-05-16 17:25:15

Na nic nečekej a ničeho neboj.

2016-05-16 19:42:25

Též budu měnit počkám na léto a jdu do toho sice v návodu se píše když to auto nejezdí na horách či ho neprovozují záchranné složky tak je doživotní jinak po cca 70 000Km.Ale osobně bych do toho šel tak cca po 20 – 30 tisících ta výměna na moc ne přijde v poměru co by se dalo za opravu či výměnu za jinou.je to jen filtr těsnění a olej:

2016-05-16 20:43:57

Zrovna vymena automatu u omegy je hracka. Sam sem jich prehodil skoro deset. Prace na hodinu az dve. Ceny za hubicku. Seze se uz i treba za dva tisice. Delat repas za 20 az 40 tis je opravdu blbost. Olej bych vymenil. Takovydle rady radoby odborniku z opel se4visu, ktery omegu videli jenom v katalogu jsou fakt super

Hlavne filtr necistit, ale vymenit Nahradni podle cisla koupit napr. na www.doopla.cz

2016-05-17 10:16:00

georghi.lounge: Automatu rozumím jak koza petrželi, nikdy jsem jej neměl a mít nebudu a v manuální převodovce svých Omeg jsem nikdy olej neměnil, nicméně v automatu je náplň alfou a omegou funkčnosti a její výměnu bych doporučil taky. V tomto případě ovšem dvojitou, jako dělával Renda (Rendys) - správným postupem vyměnit náplň i filtr a trochu projezdit a pak znovu. Bude to sice stát nějakou korunu navíc, ale chceš-li si Omču zachovat v dobrém stavu, určitě se to vyplatí...

2016-05-19 08:40:50

Tak já Vám pánové mnohokrát děkuji za poznámky, poznatky a rady. Je čas se pustit do servisu


Odpovědět