Fórum - Téma


výměna nádrže Opl Vectra B


Fórum Návody výměna nádrže Opl Vectra B




2015-01-07 19:38:29

otevřít zadní dveře,odklopit sedadla,vycvaknout na pravý straně umělohmotný dekl,odpojit obě naftový hadičky a vycvaknout elektrický konektor

dále zvednout auto-stačí zadní část

ted je třeba sundat zadní a prostřední díl vejfuku,vzhledem k tomu v jakým stavu byly spoje sem oba díly vejfuku pouze schodil se závěsných gum a vejfuk pouze svěsil

ted je třeba odpojit hadice jenž vedou do nádrže -já dvě odpojil a tu slabou odvětrávací na místě vhodném k nastavení přestřihl neb se mi nechtělo sundavat kolo a podběch abych se dostal k odvětrávacímu ventilu

ted je třeba povolit 13 oříškem šrouby jenž drží 2 železné pásky obepínající samotnou nadrž-pro lepší přístup na šrouby si vyháknem z držáku lanovod ruční brzdy

ted si stáhnem samotnou nádrž k zemi a taháme bokem mimo auto

ted je třeba ze staré nádrže demontovat sací koš -nejdřív za pomoci kladiva a plochého šroubováku vyklepnem zajištovací podložku dále povytáhnem víko a ze spodu si odpojíme nejlépe obě hadičky a vycvaknem konektor od plováku dále secvaknem k sobě 3 umělohmotný packy a taháme koš ven,po vytažení koše odjistíme samotný plovák a též ho vytáhnem mimo nádrž

připravíme si novou nádrž,těsnění a zajištovací podložku

jako první dáme do nádrže sací koš já stim měl docela boj,dále nacvakneme plovák poté si dáme nový těsnění a zapojíme do víka sacího koše obě hadičky a nacvaknem konektor plováku

dále si přez nový těsnící kroužek nacvaknem do nádrže víko sacího koše a zajistíme podložkou viz foto

ted si ze staré nádrže přehodíme na tu novou obě hadice,dále sem vzal body ve spreji a přestříkal vršek nádrže

dále sem prohlídl pod autem prostor po demontáži nádrže a očistil a nastříkal rezavé fleky zvláště brzdové vedení

nadále sem se rozhodl že nahradim obě cca 1,5m dlouhý naftový plastový hadičky obyčejnejma benzínovejma hadičkama -nelíbyly se mi tam ty spojky

zakoupil sem po 2 metrech hadičky o vnitřním průměru 6,8,10 a k tomu příslušné spony dole pod autem uříznul hadice tak aby tam zůstal ten konec spojky s nalisovanou hadičkou a ty dle průměru nacpal do hadic o průměru 8 a 10 a zajistil sponama,tyto hadice sem bokem podél brzdových trubiček natáhl otvorem pod sedadlem do vnitřku vozu zatim sem je neřezal na míru

ted vemem novou nádrž a nandáme a zajistíme na ní hadičku o vnitřním průměru 6 a celou nádrž přesuneme pod auto

ted je třeba nandat nádrž na auto dáváme pozor aby sme měli elektrickej konektor od plováku uvnitř v autě abysme měli tu odvětrávací hadičku položenou z vrchu na nádrži a abychom nám šli všechny tři hadice vedoucí z nádrže přez nápravu tam kam mají -je stím kapku boj pletou se tam ty nově dodělaný palivový hadice leč to tam de a líp se to dělá ve dvou

poté co tam napasujem nádrž je třeba jí znova uchytit železnými pásky,po utažení nacvaknem zpět bovden ruční brzdy,nacvaknem a utáhnem pod autem hadice od nádrže viz foto a ted si odměříme pod autem tu hadici odvětrání a natáhnem jí přes tu ucvaknutou plastovou hadici a zajistíme sponou

ted vemem body sprej a nastříkáme celou nádrž ze spoda,po nastříkání nandáme zpět výfuk a tím nám práce pod autem končí deme do vnitř vozu kde si naměříme,uřízneme a uchytíme obě naftové hadice a nacvaknem elektrický konektor

ted jen nacvaknout krytku,dát sedadla do původního stavu a máme hotovo

závěrem dodávám nalil sem do nádrže 20l nafty auto bez jedinýho problému natočil a nechal cca 20minut bublat měl sem obavy ze zavzdušnění ale vše bylo bez problému,další den co se rozednělo sem ho hned šel zas natočit a byl překvapen že chytá líp než před tím a i majitel s kterým sem dnes mluvil si pochvaloval kratší raní starty

2015-01-08 17:57:26

Pěkná práce

Nezajímavější ovšem je poslední odstavec. A sice, že se to nezavzdušnilo, a pak ranní starty, které jsou lepší

Máš pro to nějaké vysvětlení

2015-01-08 19:48:33

alzafir: měl sem zvednutou pouze zadní část takže auto bylo dost nakloněný na předek a z těch odpojenejch trubek toho moc nevyteklo,podotýkám že sem ty trubky neohejbal a ani se nák jinak nesnažil je zaškrtit auto chytilo na druhý otočení a překvapilo mě že po tu dobu co běželo se ani nezakoktalo prostě ten motor běžel na volnoběch celou tu uvedenou dobu ůplně parádně a dnes sem opět mluvil s majitelem auto je deně v provozu a bez problémů jediný co mi napadá že se to nák stihlo doovzdušnit přes palivový filtr neb ten byl při prvotním startu plný jinak nad tim též kroutim hlavou čekal sem že stim budou velký problémy zvlášt proto že sem dával cca 1,5m nových hadic a ty byly prázdný bez nafty leč sem rád že stim ten problém nebyl

k těm startům nebyly nejhorší leč oproti mýmu TDI se mi nelíbyly typoval sem že padá nafta néé nák dramaticky leč padala no a někde sem vyčet že by problém mohl být právě v těch 4 rychlospojkách co sou na hadicích u nádrže a pod vozem a když sem to odpojoval tak mi nák bylo jasný že když je tam opětovně vrátím bude problém proto sem neváhal a jel koupit zmíněné hadice a ve výsledku se to ukázalo jako velmi dobrej nápad


Odpovědět