Fórum - Téma


Výměna motoru Y32SE


Fórum Omega B Výměna motoru Y32SE

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3

bad64  
2013-10-31 21:26:13

No když sundáš hlavy bude pod nimi těsnění vymačkaný to bych určítě nedělal jedině nové.

2013-10-31 21:39:00

ggeorgos: K tomu výměníku-chladiči - zcela nastopro nevím, zda chladičem prochází olej a je umístěn ve vodě nebo obráceně, osobně tipuju spíš první možnost... Nesmí-li se obrátit a proč, to, bohužel, taky nevím... A těsnění pod makovicemi, i kdyby mělo být namontovaný jen půl hodiny, VŽDYCKY NOVÝ , protože se dotažením hlav plánovaně (řízeně) deformuje podobně jako hlavové šrouby, taky nejdou použít podruhé (tedy jdou, ale je to )...

2013-10-31 21:52:14

To tesneni nestoji za tu pripadnou praci. Vzdycky nove!

2013-10-31 21:54:12

Chladicem proteka olej a je ulozen v bloku kde okolo nej proudi voda. Je to kvuli rychlejsimu ohrevu oleje a pozdeji k ochlazeni. Olej ma ohodne vetsi teplotu nez voda.

2013-10-31 21:56:51

wisastar: Jasan, děkuju! Provozní teplota oleje je cca kolem 120-130°C.

2013-10-31 23:03:54

Jasný, nebudeme prasátka a dáme nový Já jenom že jsem nikdy neviděl nikoho kdo by to dělal tak mně to zajímalo , mimochodem na zahraničních fórech píšou o otočení toho chladiče toto ( přeloženo by Google ) " ... zdálo se, že motor běží bez problémů, ale po 1 půl minuty kouř vycházející z výfuku sací potrubí byla plná oleje ... " takže si ho radši pěkně označkuju Dám pak vědět. Díky

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-11-01 15:38:57

ggeorgos: Hm, sací potrubí plné oleje nemá s výměníkem vůbec nic společného. Osobně si myslím, že směr průtoku oleje výměníkem a vody žebry není nijak stanoven, jinak by toto bylo označeno na výměníku.

2013-11-01 16:45:48

kopejda: Jde o to, co je v tomto případě pokud možno přesně myšleno sacím potrubím... Odvětrání klikové skříně je u V6 motorů hadičkami vyvedeno dozadu do sání motoru a ty svinské olejové páry se, zejm. asi při studených či chladnějších jízdách, přes škrtící klapku (kterou zasírají) dostávají až do předřadné objemové komory, kde zkondenzované zůstávají na dně již ve formě oleje... Jinak se stejně jako Kopejda domnívám, že s výměníkem to nemá nic společného...

2013-11-01 19:52:51

Já nevím, takhle jsem to přečetl a takhle jsem to sem vložil. Hlavně se kvůli tomu nehádejte

2013-11-01 20:06:27

ggeorgos: S Michalem se známe zatím jen rok a půl, ale ještě jsme se nerafli...

2013-11-01 20:14:31

2013-11-01 20:17:10

ggeorgos: Kopejda je hodně chytrej, já zase naopak, takže se docela dobře doplňujeme...

2013-11-01 20:22:45

colommbo: Z tebe mám pocit, že hodně uvažuješ " selským rozumem " ( podobně jako já ... ) a to je myslím taky hodně velká výhoda a svým způsobem chytrost

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-11-01 20:44:59

colommbo: Jen používám svoji hlavu a v ní životem nabyté zkušenosti. ? Nevím co napsat, jsem v rozpacích

2013-11-01 21:38:47

kopejda: Správnej chlap musí umět (s pokorou) přijmout chválu. Třeba já to umím dobře. Určitý problém je však v tom, že mě už lidi moc nechválí...

P.S. A dost!

2013-11-11 01:19:06

Ahoj klubáci , takže je to hotový, hlavy jsem nakonec netlakoval jelikož jsem tam dal ty z toho původního motoru který sem dal jenom "slíznout" ( a hlavně chtěl majitel - kámoš ušetřit, což chápu ), no práce docela šílená ( hlavně to všechno co je na hlavách a musí se sundavat a nandavat ) , navíc sem na tom zníčil momenťák což mne dost mrzí ale to je teď vedlejší. Proč hlavně píšu je to, že teď sem s tím sice jezdil asi jenom hodinku a půl , třeba je někde nějaká bublina a třeba si to ještě sedne ale řeším teď problém s teplotou. Mám když jedu v klidu mezi vesnicema teplotu ( i dle diag ) okolo 95-100´C. Větrák jede prakticky nonstop a to je venku docela zima a mokro. No a když stojím ( třeba přes Prahu ) tak jsem dosáhl až někam ke 115´C což už sem měl stažený půlky co se stane . Teď po jízdě hladina v pořádku, "šlem" nikde není, hadice horní i spodní horký, topení jede ok. Vodní pumpa nová. Napadá vás něco ? Jediný co mám teď v hlavě je, že sem tam dal možná moc chladící a hrozně málo vody tak jestli to může bejt tím než to zítra upustím ? Nebo zkrátka jestli vás něco nenapadne. Omlouvám se jestli to píšu nesrozumitelně ale sem už dost utahanej tak snad to pochopíte . Nu a na závěr přeji hezký večer a díky za případné reakce

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-11-11 07:30:33

ggeorgos: Dvě možnosti - vadný termostat (úplně neotvírá) a málo průchodný chladič. Jestli budou tyto dvě věci OK, vrátíš se zpět k motoru Poměr nemrzky vůči vodě nemá vůbec žádný vliv na teplotní poměry chladícího systému. Jezdil jsem i na čistý (-80°C) a v poho (odrezení systému) maximálně to někde může začít sáknout.

Ještě mě napadla hrozná blbost - máš tam dobře nasazený řemen? (jestli se čerpadlo vody neotáčí obráceně) Ale říkám, nevím jestli to jde, a je to hrozná blbost......

2013-11-11 22:01:17

Takže problém nejspíš vyřešen ( Termostat byl nějakej zalepenej asi tím šlemem ? Nevím ale prostě nefungoval správně ani v konvici s vařící vodou ). Tak teď s tím něco zase najedu a pak už se toho doufám zbavím. Díky a hezký večer

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-11-12 06:59:58

ggeorgos: To bude zahumusené všechno, chtělo by to vypláchnout komplet......


Odpovědět

1  2  3