Fórum - Téma


Výměna motoru Y32SE


Fórum Omega B Výměna motoru Y32SE

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3

2013-10-27 12:25:35

Takže kucí, motor úspěšně vyměněn. Začal jsem včera cca v 6 ráno a skončil zhruba v 8 večer. Naštěstí nás tam pán nechal o něco déle, no ono mu asi nic jiného nezbývalo . Každopádně ale motor točí lehce naskočiti však potvora nechce. Dělal jsem tam ještě rozvody s pumpou když to bylo venku tak se to dělalo líp. Ale ta potvora prostě ne a ne naskočit. Vždycky ze začátku ( tak 3s ) to jakoby má snahu tak na 1-2 válce naskočit ale nakonec nechytne. Diagnostika nehlásí žádnou chybu. Nenapadá vás někoho proč to nejede ? Palivo tam jde, jiskru to hází ( na všech válcích ) no jsem z toho nějak přešlej. Za každou radu děkuju. P.S.: Rozvody sem kontroloval dle značek a všechno sedí takže v rozvodech bych chybu nehledal

2013-10-27 14:20:51

ggeorgos: Asi to nepomůže, ale moje Omča před výměnou čidla kliky absolvovala několikero neúspěšných pokusů o nastartování, potom víc jak týden stála a po výměně čidla taky nechtěla naskočit. Baterka točila, motor přesně jako tobě nejdřív pár vteřin sliboval a pak už jen točení a točení. Ze zoufalství jsem zkusil při startování přidat trošku plyn (nemá se to...) a ecce, motor naskočil, z výfuku se vyvalil oblak dýmu, tož jsem ji pár vteřin ještě jemně podržel asi na dvou tisících a dál už je to dobré, chytá na první cvrnk a bez plynu...

2013-10-27 14:42:03

Ahoj Colombo. Díky za tip , taky mně to napadlo ale spoléhal jsem trochu na diagnostiku že něco práskne. Nicméně nedalo mi to a teď jsem to čidlo přehodil z motoru který jsem vytáhnul a je to furt stejný. Naštěstí se to dělá přímo báječně, ne jak u X20XEV s klimou. No ale motor furt NE-E. Teď nabíjím baterku, není už v nejlepší kondici a mezitím se v tom ještě povrtám a uvidím. I když po pravdě už nevím. Už jsem to zkusil od svíček, zapal.modulu přes pal.čerpadlo a el.svazku co se mi moc nezdál a teď to čidlo. Kdyby to bylo čidlo na vačce tak to naskočí aspoň v nouzáku, ne ? Díkes Jo a všechny filtry jsou nový, to je jasný a v nádrži je asi 1/2

2013-10-27 15:34:10

ggeorgos: Při vadném čidle vačky motor opravdu, aspoň dle mého soudu, naskočí. Vadné čidlo kliky se do paměti závad uložit nemusí, obzvlášť odejde-li v "mezidobí" - tzn. přijedu, chcípnu a zrazu už nenastartuju (můj případ) - paměť závad čistá... Zapalovací moduly jsou dva, ale jiskru, psals, ti to dává... Slabá baterie může mít vliv - proud se spotřebovává na točení motorem a na zapálení směsi už nemusí zbývat...

2013-10-27 19:27:04

Juchů tak už to jede A problém byly vstřiky které byly něčím úplně zasarajtovaný a nestříkalo z nich prakticky žádné palivo. ( Vypadají jakoby to snad jezdilo na vodu či co ). Takže sem tam prdnul ty z toho původního motoru a ejhle motor chytnul na škrtnutí. Radost veliká ale než sem na to přišel udělal jsem spoustu zbytečné práce Ale hlavně že to šlape, zítra s tím najedu pár desítek km než to vrátím majiteli a poté bych to považoval za uzavřené. Takže jupí konečně ( snad ) hotovo . Díky za pomoc tady

2013-10-27 20:54:21

Tak gratuluju, že se dílo podařilo.

2013-10-27 21:05:46

JJ, děkuju taky jsem rád .

vlastta  
vlastimil
2013-10-27 22:10:46

ggeorgos: super.......a gratulejsn

2013-10-31 17:51:57

Tak přátelé radost byla asi předčasná . K dnešnímu dni s tím mám najeto cca 500km a začala se objevovat voda v oleji . Prosím tedy tímto ( zejména majitele V6 ) jestli mají nějaký tip kde by se tam voda mohla brát nebo mám-li se rovnou vrhnout do těsnění pod hlavou a kterou ( jak to nejlépe diagnostikovat - jestli přes víko nebo kudy ). Za rady a tipy předem děkuji

2013-10-31 18:38:18

ggeorgos: Tip bych měl, chceš ho vědět...?

2013-10-31 18:40:22

Neee , to je jasný že jo Povídej

2013-10-31 18:44:35

ggeorgos: Kouknout nejprve na chladič oleje mezi hlavami - ale je to dost robota vůbec se k němu dostat a hlavně opatrně povolovat šroubení, prý se rádo utrhne... Být ono to nemusí (spíš by byl olej ve vodě), ale možnost to je, někde začít musíš a je to jednodušší než hned sundávat hlavy...

2013-10-31 19:00:39

jj colombo díky, teď přesně sem si o tom četl na omegaowners.com a zrovna když sem ten motor dělal tak jsem si i říkal co je to za "bazmek". No to sou věci. Tak já na to o víkendu vlítnu a dám vědět. A nějaký tipy kdyby to případně mělo být těsnění pod hlavou ? Díkes

2013-10-31 19:33:01

@ Ggeorgos:

Osobne si myslim, ze Colommbova teorie olejoveho tresku (chladice) je 74% trefa, jestli by to mely byt hlavy - shodit hlavy neni zase az takovy drama jako treba Dallas, ale jestli se budes prokopavat az nekam do druhohor (k tomu chladici), tak shodit hlavy bude "uz jen" o sundani rozvodu navic - plus teda svodu na vyfuk, ale to by nemel byt problem.

Kdyby to nahodou hlavy byly ... tak klasika, nechat otlakovat (obe), srovnat (obe) a koupit tesneni pod palice nejlepe v Oplu, minimalne pak Reinz nebo Elring. A kdyz uz by to bylo vsechno dole ... jestli by nestalo za to, nechat vymenit gufera na ventilech/vackach a koupit i novy rozvody ...

Venca49  
Václav
2013-10-31 20:08:00

colommbo: Je to také možnost,ale myslím si,že olej má větší tlak a šel by spíše do vody.To jsi také připustil.Vypadá to více na těsnění pod hlavou.

2013-10-31 20:25:32

beawer: Čau, rozvody už jsem teď dělal ( je to napsaný někde tady nahoře ), jinak napsal jsi to moc hezky , teď je největší problém, že to auto není moje, dělám to pro známého ale on už se do toho dost vysypal, ještě jsem ho právě překecal do rozvodů a pumpu když už sem to dělal a navíc ještě platil pronájem dílny takže je teď celkem švorc. Obě hlavy jsem sundavat nechtěl abych mu ušetřil ( šrouby, těsnění atd atd pak se to nasčítá ) a to vše ještě X2 no nevim jestli na to bude teď mít. Každopádně ale o víkendu kouknu na ten ol. "bazmek" i když nevím přesně co na něm uvidím a kdyžtak to odstavím nebo mu to dám ať si s tím klidně jezdí - osobně je mi to fuk moje to není Jinak jasně že bych to nechal natlakovat a srovnat, jenom ještě podotknu že zrovna Victor Reinz mi moc radosti neudělal tak ho nekupuju. Kouknu kolik stojí origo to těsnění a šrouby vezmu asi u Kellyho, no nevím nechám to na majitele ať si rozhodne. Zatím dík . P.S.: Ten chladič se prý nesmí otočit, je to pravda ? A z jakého důvodu se nesmí otočit ? Resp. co se stane když ho tam dá třeba někdo opačně ? Dík

Venca49  
Václav
2013-10-31 20:28:05

ggeorgos: Pokud budeš mít sundané hlavy tak je nech přezkoušet natlakováním.Bývají prasklé a voda by mohla vnikat do oleje.

2013-10-31 21:04:24

Olej ma vetsi tlak, takze vetsinou je olej ve vode.

Venca49  
Václav
2013-10-31 21:08:29

wisastar: Ale jen pokud jde o tlakový kanál a pod.Jestli jde o zpětný odtok oleje do vany tak má voda tlak větší.(prasklá hlava,těsnění pod hlavou,prasklý blok apod.)

Každopádně se to špatně hledá.

2013-10-31 21:21:59

Teď jsem mluvil s majitelem a je minimálně do výplaty švorc. Ale dal mi otázku, na kterou jsem mu nebyl schopný adekvátně odpovědět ( resp. řekl jsem mu, že to je prasárna, že to nebude ok a že ať to neřeší a dá to nový) ale ptal se, co by bylo kdybych sundal hlavy z toho motoru s dírou v bloku + těsnění pod hlavama ( který jsou ok ) a přehodil je na tenhle motor ? Osobně jak sem psal to považuju za prasárnu, ty těsnění se určitě " urvou " myslím minimálně ta svrchní vrstva z nich ( tuším, že budou asi "kovový" ) ale čistě hypoteticky co myslíte že by se stalo ?


Odpovědět

1  2  3