Fórum - Téma


Výměna motoru


Fórum Omega B Výměna motoru

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

2000 Omega B 3.0 V6

1 fotek  |  45 diskuzí

Výkon motoru 155 kW (211 PS) . Točivý moment: 270 Nm (199 ft/lb) . Palivo benzín + LPG. 4-rychlostní Automatická převodovka. Motor 3 000 ccm (183 cui), 6-válec, Vidlicový, 24-ventil, X30XE.



2016-06-25 21:24:26

Ahoj,mám takový dotaz,rozhodl jsem se vyměnit motor,dnes jsem ho vytáhl a to tím stylem-nejprve převodovka spodem a pak motor vrchem(nemám zvedák,pouze jeřáb)otázka zní:jde tam uložit motor už zkompletovaný i s převodovkou(vrchem)?má nekdo zkušenost?ješte doplnující informace,místo automatu tam půjde manuál a ten je o něco kratší.moc děkuji za postřehy a odpovědi.

bad64  
2016-06-26 06:55:51

No nevím jak na STK vysvětlíš,že máš místo automatu manual.Pokud vím ani zastoupení Opel v ČR na toto nedá ofic,povolení.Mám to za sebou chtěl jsem to udělat kdys na Astře.

2016-06-26 10:23:54

STK je v pohodě,ale na to jsem se neptal

bad64  
2016-06-26 16:36:02

pospamartas: Ano neptal ale raději jsem ti to napsal tak se snad nezboří svět.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-06-26 22:11:47

pospamartas: Když bude pryč chladičovka tak při troše dobré vůle by to jít mohlo. Nezkoušel jsem to, jen si to myslím....

2016-06-26 23:06:11

bad64: Nemyslel jsem to ve zlém,jinak díky za upozornění

kopejda: No ja si to také myslímtak snad to vyjde

2016-06-27 09:34:01

pospamartas: Když si představím, jak se ten celek bude muset shora do motorového prostoru klopit převodovkou napřed, bude asi potřeba dost volného prostoru pod autem... Myslím si, že to tam takhle spíš nedáš...

2016-06-27 12:22:21

Ahoj, celou operaci mám nedávno za sebou, akorát v mém případě šlo o manuální převodovku. Jeřáb v pohodě postačí, určitě si venku spoj motor s převodovkou a potom to tam pošli celé dohromady vrchem. Oddělat torpédo pod stěrači a vytáhnout chladič, více netřeba. Nevím, co máš za motor, ale u V6 se s tímhle postupem určitě počítalo, jelikož motor má tři držáky-když stojíš před autem s otevřenou kapotou, tak jeden je zboku na levé hlavě a dva (jeden opět z boku a druhý jakoby po torpédem stěračů) držáky. Motor i s převodovkou dohromady chytni na ty dva boční držáky. Jak ho budeš zvedat, krásně se to skloní přesně pod úhlem, co potřebuješ, aby tam motor i s převodovkou pěkně "zaplul". Zespodu si nachystej zvedák, kterým podepřeš převodovku při finální montáži, taky ti usnadní usazení motoru na nápravnici.

BTW:když se motor i s převodovkou chytne za levý a pravý zadní držák, drží celek téměř v ideální rovině, mají to kluci pěkně vyvážené :)

2016-06-27 12:45:38

marek1992: Ahoj díky za super zprávu,jinak koukal jsem na tvá fota jak jsi skládal tu 3dvojku,super práceještě se tě zeptám,při nasazování motoru jsi silentbloky motoru měl už přidělané na nápravnici?protože já při demontáži motoru jsem ten levý silentblok povolil z vrchu,tak že zůstal na nápravnici,ale ten pravý(při pohledu zepředu na motor)jse mi nedařilo moc povolit,tak jsem ho odmontoval ze spodu na nápravnicijestli je na to nějaký fígl,budu rád za radu

2016-06-27 13:03:05

pospamartas: Díky za poklony, ještě nějaká fota přidám :) Zpět k tématu-jak jsem vytahoval starý motor, tak jsem zjistil, že levý silentblok byl kompletně utržený, motor tak mimo jeho vlastní váhy držel na místě pouze jeden silentblok koupil jsem tedy nové a oba přišroubil na motor. Je to nejlepší postup-přidělat je na motor a i s nimi motor vsunout do držáků v nápravnici, není to nic složitého. Spustit motor co nejblíže dírám pro šrouby, klidně i na lehký dotek a potom s ním prostě zalomcovat, zahýbat, aby zapadl. Až se tak stane, heftni si matky zespodu silentbloků a zvedni převodovku do své pozice a přišroubuj ke karoserii. Potom teprve dotáhni silentbloky motoru. Krásně si to sedne do přirozené pozice, bez pnutí, toť vše :) Nevím, jak automat, ale manuál je i přes na pohled "velkou a těžkou krávu" vcelku lehký, dokonce tak lehký, že sem si s ním poradil i já, co mám 30 kilo i s postelí.

2016-06-27 13:37:40

A ještě jedna rada, která ti snad ušetří hodně času, sprostých slov a přemýšlení, kde a co jsi zase pos.ral...až budeš odvzdušňovat spojku, tak jako první dolej brzdovou kapalinu úplně do plna NAD maximum. Hadička od spojkového válce totiž do nádobky ústí téměř úplně nahoře a mít kapalinu mezi min a max je málo, není to uvedeno ani v návodu . Já ji měl skoro u maxima a tak si bláhově jdu odvzdušňovat spojku...šlapu, šlapu, pořád šlapu a furt jde jen vzduch...značně vystresovaný a nakáknutý, co se zas doprčic podělalo a v hlavě majíc vidinu, jak čerstvě usazený motor s převodovkou vytahuju zase ven, sundávám převodovku...tak to jsem si prostě řekl, že jako ne No a potom mě napadlo mrknout na nádobku a vedení do spojkového válce a ejhle, problém odhalen. Na půl zavzdušněnou spojku jsem si předchozím rádoby odvzdušňováním zavzdušnil totálně, taky skvělýNo nic, dolít kapalinu až po okraj a šlapat, šlapat, šlapat a hlavně DOLÉVAT KAPALINU, jinak jsi zase v lese, jak to chytne vzduch. Jak ucítíš, že se začíná něco dít a spojka začne tuhnout, tak nejmíň ještě tak 15-20x zkusit, mě šly bublinky skutečně dlouho.

Inkriminovaná hadička do spojkového válce je tak vysoko z důvodu bezpečnosti-kdyby okruh spojky selhal a začal kapalinu propouštět, tak je lepší nemoct zařadit, než nebrzdit, protože není čím. Teď už za to hochy od Opla nijak nehaním a dokonce i chápu, ale byla chvilka, kdy jsem to chtěl celý rozkopat a zapálit, naštěstí jsem kliďas. Jinak přeji hodně zdaru

2016-06-27 20:33:06

marek1992: Moc děkuji za vyčerpávající odpovědurčitě mi to pomůže,protože mě samotného by to také nenapadlo dolévat kapalinu nad max.Ještě jednou díky

2016-06-27 21:30:04

To nemáš vůbec za co


Odpovědět