Fórum - Téma


Výměna motoru


Fórum Corsa C Výměna motoru

Informace o modelu: Opel Corsa C



2015-11-10 19:02:49

Zdravím,

předem se omlouvám, že zakládám nové téma.

Nakonec jsem se rozhodl, že vyměním motor (vyjde mnohem levněji než jeho výměna). Mám možnost "dobré" koupě, tak bych si chtěl pár věcí ujasnit.

1. Mám typ motoru Z10XE, předpokládám, že ten je stále stejný ať už byl montovaný v roce 2000 či 2004?

2. Někde jsem se dočetl něco o elektronicky ovládané škrtící klapce a ovládané lankem. Jeden typ motoru snad bude mít jen jeden druh škrtící klapky?

3. Když budu mít před sebou vyndaný motor, na co se zaměřit a jak alespoň trochu poznat, že mu nic není? Rozvody budu měnit tak i tak, a zbytek asi neovlivním předpokládám.

Děkuji Všem

2015-11-10 19:18:56

pokud nebudeš mít možnost motor předem slyšet a vidět (než se vymontuje), případně změřit tlaky.....tak bych se zkusil s prodejcem dohodnout na nějaké záruce, že ten motor po namontování poběží tak jak má .....

motor omrknout, jak je na tom s únikem oleje, jestli není od chladící kapaliny atd.

Nový olej + nová chladící kapalina, rozvody a vodní pumpu (já dával i termostat) bych určitě udělal, pak bych nechal změřit tlaky...hlavně zkontroluj i celou spojku, včetně ložiska, než to namontuješ

2015-11-10 19:22:32

michal66:

Z10XE

Bauform: R3

Steuerung: DOHC

Anzahl der Ventile: 12

Bohrung (mm): 72,5

Hub (mm): 78,6

Volumen (cm³): 973

Leistung (kW bei min-1): 43 / 5600

Drehmoment (Nm bei min-1): 85 / 3800

Verdichtung: 10,1 : 1

Motormanagement: Bosch Motronic ME 1.5.5

Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt

Steuerung: Steuerkette

Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator

Eigenschaften: E-Gas

Verwendung: Agila (F12), Corsa C (F13CR, F13WR MTA)

Elektronický pedál plynu, elektronická škrtící klapka, EURO IV, rozvody řetězem.

2015-11-10 19:22:52

michal66: čus

, bod 1) abys neměl problémy při STK a pod musíš dodržet typ motoru ,, Z10 XE"

Základ motoru je zřejmě stejný v Corse B i v Corse C

bod 2) Co je určitě jiné je ovládání skrtící klapky B - má lanko a mechanické ovládání a C má ovládání elektro s elektro plyn pedálem Asi bude potřeba vyměnit celé sání Pak je ještě jiná spojka Ta snad pude taky přehodit B má myslím ovládání ložiska lankem a C je kapalinové ovládání ložiska

Pokud v něčem kecám at mě někdo opraví

No a co se týče dotazu č 3 - mužeš se na něj akorát podívat a doufat , že tě prodávající nenatáhne

  • múže být vadná hlava nebo těsněni může žrát olej , vadné ložiska kliky a ojnic atd .......

Motor je nejlíp kupovat takový , který je ještě v autě a ani tam není jistota

Asi nic moc odpověd ale ........

2015-11-10 19:24:57

Auto je 2001 motor bude pravděpodobně z novějšího tedy C, tam by rozdíl být neměl.

2015-11-10 20:12:21

Od roku 2004 bol do litrového céčka montovaný motor Z10XEP.

2015-11-11 15:00:54

michal66: Ahojky zrovna řeším stejné dilema jako ty . Mám taky Corsu 1.0 2002 a motor v hajzlu . Oprava vypočítaná na 11.000 a jiný z Německa za 8.000 . Bojím se aby mi mechanik zachoval předepsané momenty na šrouby a zachoval emise a tlaky protože u tří válců jsou momenty na klice strašně důležité kvůli protiváze prvního válce a to samé platí o hlavě a ventilech . Takže nevím oprava znamená nové díly a generálka motoru ale dobrá prodlouží životnost jednou tolik , Použitý motor je velká sázka do loterie kolik má nalítáno kdo s tím jezdil a jak a jak byl motor zajetý . Moje rada asi jestli máš mechanika kterej je něco jako ED ČAJNA z Obchodníku z autami Tak bych motor radši svěřil jemu jestli ne tak je potřeba o tom motoru zjistit co nejvíce a je dobrý vzít ho z Německa protože tam je většinou k dispozici servisní minulost . Tak zatím Ahoj a Přeji dobrou volbu já se ti pak ozvu jak jsem to vyřešil já .

2015-11-11 15:09:54

jirsmen: Kdyby moje oprava byla za 11000 tak jsem v pohodě. Jenže já nevím kudy mě olej utíká. Takže to znamená hlava dolu, spodek rozebrat to se jeste nevi na co se prijde behem toho, tudiz vysledna cena 20000 a vice. V okoli asi neni mechanik, kteremu bych veril tak abych si u nej nechal rozebrat motor. V tom pripade me prijde lepsi najit nejaky motor za rozumnou cenu a doufat, že bude ok.

2015-11-11 16:34:48

michal66..Neber to špatně musím reagovat a myslím to v dobrém shrnutí...corsu si koupil od dovozce který ti řekl,,že motorový olej byl vyměněn a ty jsi mu věřil..(až po půl roce užívání jsi jej vyměnil)...a je to tady.. problém (netvrdím, že je to tímto způsobeno ale přecejenom k zamyšlení to je)...a teď chceš měnit motor o kterém opět nebudeš nic vědět.(hlavně nevěř pohádkám typu to je udělané a v cajku,,, takových už jsem slyšel hromadu)Opravdu si myslíš,že jdeš tou správnou cestou tyhle motory ať už Z10XE i Z12XE jsou známé (vadné olejové čerpadla a vytahané rozvod.řetězy)Bylo by o.k změřit tlaky válců a taky tlak mazací soustavy aby jsi pak nelitoval času a peněz a pak nenadával na značku

Co např. levnější varianta... zkusit olej s vyšším letním číslem...50...(vyšší kinetická vizkozita při provozní teplotě motoru)Jaká je aktuální spotřeba oleje?

2015-11-11 16:47:30

To že byl nebo nebyl měněn olej dovozcem, to problém není. Že něco není v pořádku jsem pozoroval již od začátku - saze na 5. dveřích atd. ale jelikož je tam sportovní výfuk, dával jsem to za vinu jemu, i mechanik. Dalším postupem času jsem začal pozorovat úbytek oleje.

Tudíž jsem se rozhodl pro toto řešení.

To že můžu opět narazit s tím počítám, to je holt riziko. Bohužel co tak koukám mají všude motory již vymontované, tudíž nezměřím zhola nic. A když už najdu bouračku, tak tam se také těžko něco obtížně měří. Mám 2 situace auto poslat do kopru nebo risknout výměnu motoru.

momentálně je spotřeba cca litr na 1000 km. Ovšem je to dost nárazové. 200 km nic a pak třeba 3 dcl během 100 km. To že to bere olej si zlikviduju další součástky dřív nebo později.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-11-11 21:07:22

michal66: A to má být důvod výměny? Jediná sočástka, která to už stejně odprdla je katalyzátor, ostatní je buřt..... Dej hustší olej, třeba právě 5W50 a pak uvidíš jestli bude ubývat.... Jestli má motor problémy a hluky, tak ano. Mělo by se to řešit, jestli autí jezdí normálně s normální spotřebou paliva, začal bych tím olejem, než někde shánět motor na výměnu.......


Odpovědět