Fórum - Téma


Výměna motorového oleje


Fórum Agila Výměna motorového oleje

Informace o modelu: Opel Agila

Diskuze o vozidlu

2004 Agila A 1.0 V3

27 diskuzí  |  1 otázek

Výkon motoru 44 kW (60 PS) při 5600 ot./min. Točivý moment: 88 Nm (65 ft/lb) při 3800 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 998 ccm (61 cui), 3-válec, Vidlicový, 12-ventil, Z10XEP.



2013-12-11 00:35:17

Na kolik mě asi tak příjde výměna motor.oleje a vše co s tím souvisí.Děkuji Sachinidu

2013-12-11 00:57:39

sachinidu: Skoro nevím jak Ti odpovědět

Pokud by ses podíval sem:http://www.club-opel.com/manual_download.php?id=67

je tu příručka a v kapitolách:

10-3

11-6

12-5 je vše popsané.

Ceny snadno zjistíš na webu, nebo kdekoliv prodávají ND.

2013-12-11 11:06:28

sachinidu: Výrobce doporučuje olej 5W30 a výměnné lhůty 15tis.km nebo jeden rok, podle toho, co nastane dříve, objem náplně je necelé čtyři litry a mění se samosebou i olejový filtr. Nevíme, kolik má tvůj motor najeto, v jaké je kondici a zda třeba už v trochu větší míře nespotřebovává olej. Protože by se namísto 5W30 nabízelo použití klidně 5W40, jenž je za provozní teploty motoru "hustší" a spotřeba oleje by mohla poklesnout, bude i trochu levnější. Takže summasumárum: dobrý filtr (vložka) (Mann, Champion - Starline či Filtron raději nee) do dvou stovek, čtyři litry oleje kolem pětistovky, práce v servisu odhadem dvě stovky, tedy do tisíce se vejdeš i se svačinou...

2013-12-12 11:19:28

Dík moc Colommbo. Především před tebou smekám za ochotu a znalosti. Dík kluku

2013-12-12 20:17:06

Oleje jsou v tomhle motoru 3l. Měnil jsem dvakrát a vždycky mi tři litry stačily.

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-12-12 20:39:14

sachinidu: Vložka filtru oleje od Mann :

2013-12-12 20:47:54

Nikoli, milý Watsone, vložka filtru HU 712/8x je toto

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-12-12 20:59:44

colommbo: Milý Holmesi, právě šlo o to číslo na krabičce I přes to ještě chybí gumový O kroužek (těsnění víka) který je součástí balení uvnitř oné krabičky. I tak děkuji za doplnění informací

2013-12-12 21:05:27

kopejda: Ano, od 103,-Kč včetně těsnícího kroužku a DPH...

2013-12-13 10:45:55

Znovu všem moc dík za rady.Co na to říci jste proste borci.Opravdu dík

2013-12-13 13:00:29

sachinidu: Jo, výměnné lhůty nejsou 15 ale 30 tis km. Aspoň tak to mám v servisní knížce .

2013-12-13 13:52:54

tule: Šedivá je teorie, strom života zelený... Taky mám výměnné intervaly oleje v servisní knížce stanoveny na 30tis.km, ale považuju to za hloupost - jen netuším, zda naivní nebo záměrnou... Pravda, existují (a stále se používají) tzv. LongLife oleje (myslím, že specifikace pouze 0W30 nebo 5W30), které jsou pro takové účely vyvinuty a někteří výrobci aut u nových vozů nabízejí zákazníkům nastavení buď pevného nebo pohyblivého intervalu výměny, nicméně každý trochu zkušený mekánik nebo člověk, který se o mazání motoru trošku zajímá, ti řekne, že tyhle (takhle) dlouhé intervaly motoru neprospívají. Podobně převážná většina výrobců aut v dnešní době doporučuje právě nízkoviskózní oleje 0 nebo 5W30 z důvodu co největšího snížení vnitřních mechanických odporů a tím i spotřeby paliva a emisí motoru. Ano, u nových aut klidně, ale u motorů s vyšším nájezdem a případně už vyšší spotřebou oleje je to kontraproduktivní a není důvod nepřejít k olejům s vyšší viskozitou - 5W40, 10W40, i 5W50, motoru to neublíží, za provozní teploty motoru "hustší" olej lépe dotěsní již vytvořené provozní vůle, projev motoru se může ztišit a zklidnit a i spotřeba oleje může klesnout. Výjimky tvoří jen motory se specifickými požadavky na olej (naftové motory s DPF nebo systémem Pumpe-Düsse...), tam je potřeba skutečně dodržovat výrobcem stanovené normy. A co se intervalů výměny oleje týče, moje stanovisko je, ať si to každý rozhodne a dělá, jak chce, ale já dlouhé intervaly nedoporučuju. Výměna olejové náplně by měla být max. po 15tis.km (či jednom roce) a v případě velké převahy krátkých a studených jízd je dobré lhůtu i zkrátit kupř. na 12tis. nebo klidně i méně... A samosebou vždycky měnit i filtr.

P.S. Píšu o benzínových motorech, u naftových to platí tuplem, neboť oleje v nich degradují ještě rychleji.

Venca49  
Václav
2013-12-13 15:24:56

tule: V každém roce výroby docházelo k upřesnění lhůt výměny oleje.Dříve se uvádělo 15 tisíc,později 30 tisíc a v neposlední době i 60 tisíc km.Vždy ale bylo dodáno nebo jeden rok ať se třeba najelo jen 1000km.Vždy se musí dodržet předepsaný typ oleje.Je jasné,že kdo jezdí denně třeba 500km,je na tom lépe než motor toho co najede za týden 50km po městě.Olej stárne v motoru i když se nejede. Nikdy není na škodu měnit olej dříve než uvádí výrobce.

Takže: 15000km nebo jeden rok - minerální nebo polosyntetika

30000km nebo jeden rok - plná syntetika

Samosebou i olejový filtr

2013-12-13 19:32:14

Je to logické, že čím častěji tím lépe! I když můj táta, škudlil, mění olej nejdřív po pěti letech a říká, že ty krátké výměny jsou doporučovány jen aby výrobci vydělali. A nikdy žádné problémy neměl. Ale jezdí jen na chalupu a zpět, pár tisíc km ročně, tak je to asi jedno. Sám najedu 8 tisíc, většinou krátké jízdy na metro, takže měním po roce, interval řešit nemusím :). Olej motor nežere vůbec (najeto 85 tisíc), tak dávám Shell Helix Ultra Extra 5W-30, myslím si, že na ty jízdy se studeným motorem by to snad mělo být lepší než 10W-40. Měnil jsem i olej v převodovce, bylo to za pár korun a vůbec jsem v servisce nezjistil, jestli byl někdy měněný nebo ne.

2013-12-15 19:53:37

Ještě se zeptám: netušíte jak rychle stárne syntetický olej, když je v originální láhvi v garáži :D?

2013-12-15 20:18:16

Tule: Tvrdí se, že spolehlivá "použitelnost" v origo uzavřeném balení je cca čtyři roky od data výroby a to se týká jakéhokoli oleje ("synt., polo- i minerálu")...

2013-12-16 12:10:24

colommbo: Dík, ty víš všechno!

2013-12-16 12:50:02

Ale prdlačky... Co je ale horší, čím dál víc práce mi dá na to správný si v pravou chvíli vzpomenout...

2013-12-16 16:18:55

colommbo: Ale nakonec si vzpomeneš, to je hlavní !

2016-08-10 10:32:17

tule: Zdravím. Jsem laik, ale přesto mě zajímá, kde je ten olejový filtr. Můžeš popsat, nebo foto? Nechal jsem si vyměnit olej v servisu a při zvednutí auta jsou vyhnuté lemy a poškozený nástřik, takže mohu očekávat korozi. Kde přesně jsou, nebo jak jsou označeny zvedací body? Díky za odpověď.


Odpovědět