Fórum - Téma


Výměna čidla ventilátoru chladiče


Fórum Astra F Výměna čidla ventilátoru chladiče

Informace o modelu: Opel Astra F



2015-05-13 17:32:49

Zdravím ...

Rád bych se zeptal, jestli někdo z Vás neví, kde je v Astře F kombi s motorem 1.6i16V teplotní spínač chladícího ventilátoru na chladiči. Mám podezření, že ho mám špatný, protože ventilátor se netočí. Nedopátral jsem se ani tho, jestli jde napětí na ventilátor. Přiznám se, že jsem se do toho vrhnul s velkou vervou, jako,že na to přijdu hned a jak rychle jsem začal, tak rychle jsem skončil. Nevím, kde ten snímač je.

Prosím, poraďte.

Děkuju a přeju hezký den všem.

mira

2015-05-13 19:22:12

Ahoj míro.... Teplotní snímač pro ventilátor bývá přímo na chladiči vody. Jinak ten ventilátor se spíná přes relátko. Šel bych nejjednodušší cestou a to tou, že vyzkoušíš funkci samotného ventilátoru. Jen nepopleť + a -

2015-05-13 20:56:16

To, že se spíná přes relátko vím. Podle příručky (stažené z tohoto webu - tímto děkuji anonymnímu dobrodinci za upload) je na zadní straně pojistkového panelu. Mělo by to být relé 10, nebo 12 (13) (relátka v horní řadě K51 a K67). Ale je tam tak na p..u přístup, že se bojím to relé vůbec vytáhnout. Představa, že bych tam měl ještě něco zkušebně napojovat mě děsí ... Navíc, ve schématu je i varianta bez relátek - a já nevím, kterou mám.

Podle schématu zapojení by měl ventilátor sepnout jenom na základě sepnutí toho termostatu na chladiči. Chcu ho zkusit vyzkratovat. pokud se ventilátor rozjede - je to spínačem, pokud ne, může to být ventilátorem, nebo ještě něčím jiným. Ale podle schématu by tam nic jiného být nemělo.

Nevíš aspoň, ve kterých místech chladiče by měl být ten snímač? Popř., kde je konektor od ventilátoru?

Děkuju za radu.

m

Venca49  
Václav
2015-05-13 21:10:32

palkam: Teplotní spínač pro ventilátor je na chladiči v plastové komoře(po straně)nejspíše vpravo po směru jízdy.Vypadá jako na obrázku.také může mít tři kabaly.

2015-05-13 21:26:39

venca49: Děkuju. Zítra to prubnu.

2015-05-14 20:11:44

venca49: Tak, hotovo. Děkuju za navedení. Nakonec to byla jen pojistka od ovládacího obvodu relé. Je společná i pro zapalovač, takže se lehko vyzkratuje.

mějte se.

Venca49  
Václav
2015-05-14 20:37:59

palkam: A je to! Jen pojistka.To mně zradilo čidlo při cestě do Itálie,v červenci 2009 ,pršelo,okna se nedala otevřít a já chladil přes topeníJeště týden před cestou,mi zaplo na chalupě a najednou nic.Ručička až u červeného,u placení před tunelem a popojíždění krokem.Nyní mám již navíc,zapínání i vypínačem. Sicher je sicher

2015-05-14 20:43:42

venca49: Ještě že máš dobrý olej...

Venca49  
Václav
2015-05-14 21:45:41

colommbo: Jo,dobrý olej,chladnou hlavu,čistý radiátor topení,5 metrů kabelu a jeden vypínač a babča zpět zapínala před popojížděním,vypínačem,větrák.

2015-05-14 21:58:35

venca49: Na předchozí Omče mi odešla viskospojka větráku (zůstala sepnutá furt, zvuk jak startující tryskáč a navíc se to stalo v zimě), dal jsem jinou z vrakoviště, ta nechodila, znova jiná ojetá (nová stála v Oplu asi čtyřiapůl tisíce), ta vydržela fungovat asi rok (zas naopak přestala spínat.) Nakonec jsem to řešil montáží další "tlačné" elektrické vrtule z nějakého Fordu s plechovým límcem (saharou) před chladič a spínané ručně od volantu. Žádný extrasuper zázrak, ale od přehřátí motoru při popojíždění v letních pražských kolonách mě to pomáhalo a chránilo...


Odpovědět