Fórum - Téma


Výměna čepu,silentbloků,stabilizační tyčky omega B


Fórum Návody Výměna čepu,silentbloků,stabilizační tyčky omega B




2016-07-14 23:10:26

povolit kolo,zvednou auto zajistit tak aby na nás naspadlo sundat kolo

ted si povolíme zadní šroub co drží rameno v nápravě

poté přední šroub

dále povolit spodní čep a vyháknout ho z těhlice

ted rameno vyndáme ven

ted z ramene vylisujem,vyklepnem oba silentbloky,než vylisujem ten přední poznačíme si polohu jak je nalisovanej

ted odbrousíme nejty s čepu a to z obou stran a čep vyndáme z ramene

ted si důkladně osmirglujem rameno v místě kam se bude lisovat zadní silent,poté ho máznem vazelínou,máznem i samotný silent a nalisujeme ho

dále si důkladně osmirglujem rameno v místě kde se bude lisovat přední silent,poté ho máznem vazelínou,máznem i samotný silent,nezapomenem si ho dát do správné pozice a opatrně nalisujem není to obyčejnej silent je naplněn olejem a pokud si při lisování nedáme pozor můžeme ho snadno zničit

dále do ramene namontujem nový spodní čep

ted si můžem rameno v oblasti spodního čepu stříknout bodyšucem aby sme ošetřili místo po broušení původních nejtů

a rameno namontujem zpět do vozu a nacvaknem čep do těhlice

veškerý šrouby očistíme a máznem grafitovou vazelínou

poté co dotáhnem oba silenty a i čep v těhlici se vrhnem na výměnu stabilizační tyčky

povolíme šroub co jí drží nahoře v tlumiči

dále šroub co jí drží dole ve stabilizátoru

stará tyčka de ven a namontujem novou tyčku

tímto máme hotovo a můžem se vrhnout na druhou stranu

po té co máme obě strany hotový odjíždíme na seřízení geometrie přední nápravy

2016-07-15 10:26:39

p.s.: Děkuju ti, Pavle, konečně (vlastně už podruhé) jsem se dočkal popisu pracovního postupu s dokumentací k Omče! A vlastně i díky Tondovi - předpokládám, že auto je jeho.

Nejsem mekánik, ale z toho mála, co vím, bych si jen dovolil doplnit dvě informace - první dle mého soudu opravdu velmi důležitou, druhou aby nebyl někdo překvapen, možná jsi na ni jen zapomněl...

1. Při zpětné montáži ramene by se šrouby obou silentbloků měly úplně dotáhnout až v "provozní" poloze ramene - tedy buď rameno třeba v místě čepu nebo pod kotoučem brzdy podložit a káru na heveru trochu spustit dolů nebo nasadit a přišroubovat kolo, pustit auto z heveru zcela dolů A PAK TEPRVE dotáhnout šrouby. Dotáhnou-li se naplno ještě když je rameno svěšené, po zatížení nebudou ve správné poloze a s poměrně vysokou pravděpodobností brzo odejdou znovu, pozor na to!

2. Čepy tyčky stabilizátoru mají na části se závitem dvě protilehlé plošky, za něž je prakticky vždy nezbytné podržet si čep plochým a někdy zbroušeným klíčem, jinak se otáčí celý v čepu a matka nejde povolit.

2016-07-15 11:00:00

colommbo: s tim utahováním máš víceméne pravdu i když já si nák nedovedu představit jak to utáhnout když neni jáma

Nicméně mam svou fintu a dělam to tak že si dam pod rameno hever ,celý to přizvednu a dotáhnu ,mám to tak nák už ve voku a nezaznamenal sem problém

A k těm tyčkám opět máš pravdu a kdýž koukneš na fota tak je to z nich zcela jasné

2016-07-15 11:53:15

p.s.: Jasně - trošku ("tak akorát podle voka") přizvednout rameno heverem a pak dotáhnout - tak je to správně, Pavle! Jen jsem považoval za důležitý to doplnit, bo v popisu práce jsem to nepostřehl. A plochý klíč u kloubu tyčky už vidím taky...

Jen ještě dotaz, Pavle - na kolik vyjdou ty silentbloky a čepy ramen...? Před třemi lety jsem kvůli silentblokům nechal vyměnit raději komplet celá ramena, stejně by je musel kamoš tak jako tak sundávat, tož jsem mu chtěl ušetřit trochu práce. Ramena od Delphi mě vyšla asi na tři tisíce obě a zatím (necelých 60tis.km) se zdají držet v pořádku.

2016-07-15 12:27:34

colommbo: to ti nepovim materiál si dohnal Tonda sám

Ale třeba se Tonda pochlubí co za to dal

2016-07-15 12:31:06

p.s.: Njn ta poklička se semnou potáhne pěkně dlouho


Odpovědět