Fórum - Téma


Výmena bŕzd + kvapalina + ručná


Fórum Astra F Výmena bŕzd + kvapalina + ručná

Informace o modelu: Opel Astra F

Diskuze o vozidlu

1996 Astra F 1.4

4 servisních knížek  |  30 diskuzí

Výkon motoru 44 kW (60 PS) při 5200 ot./min. Točivý moment: 103 Nm (76 ft/lb) při 2800 ot./min. Maximální rychlost 155 km/h. Hmotnost 1 040 kg. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 389 ccm (85 cui), 4-válec, Řadový, X14NZ.



2016-07-11 12:08:33

Zdravíčko.

Momentálne sa chystám na výmenu bŕzd. Nikdy som to nerobil a preto by som potreboval poradiť. Začnem od zadných bubnových (komplet výmena bubon, mechanika, valček a tesnenie).

Taktiež ručná brzda (zasekáva sa, ak auto stojí jeden deň na zatiahnutej brzde). A nakoniec predok kotúče, doštičky a možno aj celú mechaniku. Taktiež sa chcem spýtať, čo je na brzdovej kvapaline najdôležitejšie? Rozmýšľam o DOT5.1, originál je tuším DOT4. Zaujíma ma, kde je umiestnený veľký brzdový valec a či ho treba skontrolovať. Predtým, než si dám novú kvapalinu, je nejaký spôsob(čistič), ako vyčistiť systém od vody a starej kvapaliny? Najviac si robím starosti s prednými brzdami, či ich zvládnem zložiť, treba nejaké špeciálne kľúče? Taktiež ma zaujíma, ako nastaviť brzdy aby čo najlepšie brzdili. Podotýkam, že brzdy sú v havarijnom stave, bubny zhnite, kotúče ochrustané po obvode, brzdný pedál je mäkký, kvapalina stará (predpokladám cca. 5 rokov sa brzdy neriešili). Ďakujem.

2016-07-11 12:34:44

dám ti radu.

Kup / stáhni si knížku "jak na to" .

ušetříš nám spoustu času a klávesnice :)

2016-07-11 12:41:56

Dot 5,1 do Astry F tam bude stačit Dot 3 No ale podle Ezolta tam patří Dot 4

2016-07-11 13:07:26

U zadních brzd počítej i stim že při povolování urveš brzdovou trubičku do prasátka

K tý ruční brzdě budou v háji lanovody ,bude to chtít nový

A k těm předkúm koukni do návodú je tam výměna předku na zafiře tak by tě to mělo na tý astře navýst je to podobný

2016-07-11 13:15:01

breathlless: Mám, no chcel som aj pokec od skúsenejších.

2016-07-11 13:16:33

p.s.: Nie je problém ju tam dat naspäť, keď urvem brzdovú trubičku?

2016-07-11 13:49:50

3dfxman: pokud jí urveš ,dáš novou ,tu necháš vyrobyt dle rozměru tý starý trubky

2016-07-11 19:09:42

Dám ti svoji zkušenost s výměnou předních destiček a úpravu kotouče. Při výměně brzdových destiček po demontáži třmenu - to zvládneš - musíš vzít flexu a velmi opatrně obrousit hranu na brzdovém kotouči ( na obou stranách)- jinak by jsi tam nedostal nové destičky (destičky si kup ty nejlevnější - jsou tenčí a snadněji je tam dostaneš). Největším problémem je zatlačit nazpátek pístek na přitláčení brzdových destiček - na to mám fígl - povolím šroubek odvzdušnění brzd a citovým poklepem kladivem zatluču pístek dovnitř - přitom přebytečná kapalina vyteče. pak už dám nové destičky - nevýhodou je , že musíš odvzdušnit brzdy - ale to je jednoduché - to asi znáš.

 mirpie
Mira
2016-07-12 07:13:49

nejsem profi mechanik, nicméně s výše napsaným nesouhlasím. Na brzdách nešetři. Kup nové kotouče a k nim nové desky, nejlépe oboje od stejného výrobce. Dobré zkušenosti mám s firmami Ate, Brembo, Zimmermann a Meyle. Měl jsem i TRW, ale kvalitou mi přijde, že šly dolů (kotouče nevydrží tolik co dřív). Řádně očistit dosedací plochy jak kotouče na náboji, tak desek na třmenu. Vodící plochy desek ve třmenu jemně namazat speciálním tukem, zkontrolovat vodící čepy a gumičky (je-li třmen plovoucí), zkontrolovat manžetu na pístku, případně koupit opravnou sadu a manžetu s pístkem vyměnit. Pístek zatlačit např. dřevařskou svěrkou (při otevřeném víčku nádobky s kapalinou), žádné ťukání kladivem!

2016-07-12 07:48:08

já pístek zatlačuju tluhlářskou svěrkou přez starou brzdovou destičku. nic nemusíš povolovat ani odvzdušňovat-kromě víčka nádobky.

Strhnout hranu koutoučů flexou , no jen velmi opatrně a raději smirkovym kotoučem.

Při výměně brzdovky odpouštět starou a kontinuálně dolévat novou.

Nesmí ti v nádobce dojít ! Nesmí dojít k zavzdušnění ABS jinak si v hájí a musíš do servisu na tlakové odvzdušnění.

Značku brzd za mě ATE. :)

Mirpie napsal asi vše :)

2016-07-15 15:23:54

Ještě poslední reakce na dané téma. Nevím kolik do opravy brzd chceš investovat. U auta z roku 1996 - spíše veterána není třeba kupovat nějaké značkové věci. Bohatě stačí polské Starline. Výměna brzdových kotouče pokuď není nezbytná tak je zbytečná. Důležité je , aby ti volně chodili plovoucí třmeny - ošmirglovat a zkusit jak volně chodí. Zatlačení válečků brzd při otevřeném odvzdušňovacím šroubku docela dobře jde - kladivem musíš bouchat přes kus kulatiny - dělám to i na Vectře. Obrousit vydřenou hranu na brzdovém kotouči musíš opatrně a z obou stran - i zevnitř - jinak tam nedostaneš brzdové destičky - ty si kup ty tenčí. Namazání pohyblivých částí můžeš klidně WD sprayem. Odvzdušnění provedeš klasicky našlapat pedál brzdy - povolit odvzdušňovací šroubek a zmáčknout pedál na podlahu - zatáhnout šroubek odvzdušňováku a tak znova. Nezapomeň dolévat brzdovku - ta stačí tuším je modrá - je u každé pumpy - jsou na ní uvedená i typy aut pro , které ji lze použít. Uvidíš sám jak ti bude brzdit -počítej s tím, že ti to ze začátku bude trochu při brzdění drhnout - přeci jenom si musí nové destičky udělat tvar podle starého kotouče - nicméně to bude brzdit dobře. Hlavní je z toho nedělat vědu a dát se do toho.

2016-07-18 09:08:09

Díky za rady. Ešte otázočka ku krytu bubnovej brzdy.. Aký má mať minimálny vnútorný priemer? Sú nejaké tabulky, alebo ho nechať, vyčistiť na striekať?

2016-07-18 09:35:45

3dfxman: Tady něco je:


Odpovědět