Fórum - Téma


Vykradená Meriva A


Fórum Meriva Vykradená Meriva A

Informace o modelu: Opel Meriva



2016-10-03 13:32:09

Ahoj kluci (a holky?), chtěl bych tu trochu rozproudit diskusi ohledně zabezpečení Merivy A.

Minulý týden Merivu někdo otevřel a vybral věci z auta.

Co mě na tom zarazilo jsou 2 věci:

a) na zámku u řidiče jsem nenašel žádné větší poškození (možná vůbec žádné ale nemám to s čím srovnat)

b) když jsem pak klíčem zkoušel, kolik je potřeba pootočit tak stačí dost málo

Trochu to rozvedu:

a) domnívám se, že byl použit "polský klíč", což je vlastně planžeta s nějakou drážkou, a konec je připraven na račnu z gola sady - vznikne tak poměrně velká páka, a zloději stačí trochu pootočit, aby hrknul centrál a je to v pr... , navíc s trochou štěstí to daný zmrd opravdu zvládne bez poškození a v našem případě to bylo zjištěno až asi den poté, kdy jsme nemohli najít věci, které byly v autě a věděli jsme na 100% že je nikdo nebral

b) pokud se budeme bavit o tom, kolik je potřeba pohnout se zámkem na Merivě, aby se odemknul centrál, tak je to na hodinách asi 10 hodin (začínám na 12 hodinách když dávám klíč do zámku).

Tohle bezpečnosti auta moc nepomáhá.

Dotazy k diskusi:

1) řešili jste někdo záslepku zámku? máte někdo třeba nákres nebo víte o místě kde se dá koupit?

2) víte někdo jak vypadá mechanismus uvnitř dveří? teď vycházím z jiného auta.... nebylo by možné táhlo trochu zkrátit aby bylo nutné otočit víc?

3) když už se do auta jde dostat takto jednoduše, jaké máte další zabezpečení - řešili jste někdo třeba "odstavení" nějakého relé ve spínačce, nebo přepínač na palivové čerpadlo?

Je mi jasné, že kromě informací jak to vyřešit je tu částečně poskytnut návod pro zmrdy. Prosím tedy administrátory, zda je možné tohle téma dát třeba jako neveřejné (jen pro registrované), případně nechám na nich zda a jak tu budeme pokračovat.

2016-10-03 14:09:10

já to řešil odstranením všech zámků , i kufru.místo zámku kufru mam antivandal nerezové tlačítko a místo předních zámků stačí dát kliky ze zadních dveří které nemají otvor. :) pak mam na tajném místě nouzové tlačítko kterým otevřu kufr (napájení přímo z baterie) v případě závady na centrálu.

2016-10-03 14:34:34

Kdyz jsem mel marivu A, tak se mě cca 10x stalo za dobu co jsem ji mel, ze jsem přišel ráno k autu a bylo odemcene. Jsem si rikal to je divný, že bych ho zapoměl zamknout večer? To uz nezjistim a myslim ze ne vzdy to byla moje chyba. Tak jako se nekdy samovolně zamkla, mohlo dojit i k odemceni. Pak je to o náhodě jestli si toho nekdo vsimne.

2016-10-03 14:47:34

jirir001: "...když už se do auta jde dostat takto jednoduše, jaké máte další zabezpečení - řešili jste někdo třeba "odstavení" nějakého relé ve spínačce, nebo přepínač na palivové čerpadlo?..."

Tohle už má na starosti (správně fungující) imobilizer. A bojím se, že takhle či podobně lze otevřít každého Oplíka, stačí pootočit klíčem z 12 na 10 hodin a centrál reaguje... Útěchou budiž snad jen to, že jsou exkluzivnější a pro zm*dy přitažlivější značky vozů, než ty naše oplí káry. Pokud však člověk nechává (zapomene) v autě viditelně nějaké předměty případného zájmu, je to jeho chyba, to prostě nelze.

P.S. Vím "z praxe", že pokud se nějaký zm*d chce do nějakého auta (pro něco, co ho láká) dostat, tož se do něj prostě dostane, i kdyby měl prohodit oknem dlažební kostku, auto může mít sebelepší zabezpečení.

2016-10-03 15:31:37

colommbo: ano , dlažební koska vyřeší vše , ale pak už je to jednoduší pokud máš pojištění. Bez viditelných škod je prakticky nereálné prokázat krádež.

2016-10-03 19:26:55

Ty kliky ze zadních dveří jsou dobrý nápad. A nouzové vytažení kablíků k 5.dveřím taky. Možná bych tam ani nedával vypínač - jen ať se na to dá připojit 12V a nouzově to otevře.

Nejspíš se vydám tímto směrem... díky za nápad.


Odpovědět