Fórum - Téma


Výběr oleje


Fórum Astra F Výběr oleje

Informace o modelu: Opel Astra F


1  2

2016-02-13 13:49:00

Zdravím, potřeboval bych radu ohledně typu motorového oleje. Doteď se dával cca 10 let 5W40 plně syntetický olej. Motor (1.4 8V, 44kW) mi olej nežere, akorát mi někudy lehce ukapává a to tím stylem, že po roce mi zmizne 1 litr oleje - bez ohledu na počet najetých kilometrů. Auto má najeto cca 230 tisíc. Přemýšlím, že bych tam dal 10W40 a konkrétně Valvoline MAX LIFE 10W-40 - co by měla být polo syntetika. S autem se jezdí převážně trasy kolem 60km, občas 10km trasa. Má někdo s tímto olejem zkušenosti? Nebo poradíte radši jiný typ?

2016-02-13 13:58:30

neomike: Z jakého důvodu takto uvažuješ o změně oleje?

2016-02-13 14:02:22

ondra01: Jednak kvůli tomu, že by mohla 10W40 zamezit úniku oleje a také kvůli ceně. Při 4L balení je rozdíl mezi oleji cca 300,-. Navíc to auto mám jen spíše na doježdění. Jak na něm bude dražší porucha tak půjde pryč.

2016-02-13 14:11:22

neomike: Úniku to stejně nezamezí a jinak je to vlastně fuk. Můžeš s klidem přejít na 10W40 a nemusí to být ani ten co si psal. Bezproblémový se mi jevil při používání i třeba MOBIL SUPER 2000 který stojí 500,- 5 litrů a v současné době již několikátou výměnu Liqui Moly SUPER LEICHTLAUF který kupuju za 400,- 5 litrů.

Můžeš koupit defakto cokoliv se specifikací A3/B3-B4

2016-02-13 14:14:01

ondra01: Podle toho co jsem četl, tak 10W40 by měla být hustší zastudena než 5W40. A právě při stání na místě objevím pod autem třeba jednu dvě kapičky. Tak s tím by si mohl hustší olej poradit ne?

2016-02-13 14:20:19

neomike: to si moc nemyslím, musel by vypadat jako vazelína a i ta prolne časem všude.

2016-02-13 16:40:44

neomike: Řada MaxLife od Valvoline je vyvinuta speciálně pro motory s vyšším celkovým nájezdem a pro případy lehčího úniku oleje přes různá těsnění, nabízí se ve viskozitách 5W40 i 10W40. Úbytek oleje litr za rok bez ohledu na ujeté kilometry si nějak neumím srovnat v hlavě (asi tedy celý rok jezdíš a postupně doliješ litr), nicméně není to žádná trága. Olej s vyšší viskozitou (a zejm. ten MaxLife) použít můžeš, ale i u 5W40 je možné zůstat.

2016-02-13 17:26:52

colommbo: Tim ubytkem oleje bez ohledu na pocet kilometru jsem to myslel takhle. Pokud s autem najedu 7 tisic a nebo 15 tisic za rok, porad mi ubyde priblizne litr - na zacatku se dolivalo na horni rysku po roce je to na spodni rysce. Tudiz motor olej nezere, ale prave mi to nekde, je mozne kolem vypousteciho sroubu, lehce prosakuje. Kdyz se podivam pod auto, tak je mala kapicka prave na vypoustecim sroubu a ta po chvili kapne na zem - je mozne, ze to tam stece odjinud.

Jak jsem psal, tak i kvuli cene bych dal 10W40, na ten olej od Valvoline jsem cetl akorat samou chvalu. Takze bych jej vyzkousel, zda se to nezlepsi.

Nema nekdo zkusenosti kolik muze byt oleje v 1.4? V prirucce je 3,5 litru vcetne vymeny olejoveho filtru. Puvodni majitel mi zase rikal, ze kupoval vzdy 5L a neco malo mu zbylo. Vzdy to ale menil v servise, tak nevim zda treba neplatil za vic oleje.

2016-02-13 17:37:24

neomike: Vypadá to na 3,5 litru + 0,4 litru píšou pro filtr, tož na výměnu by 4L bandaska měla stačit. A ten 10W40 MaxLife zkus a uvidíš, ničemu to neuškodí.

2016-02-13 17:42:02

colommbo: diky

2016-02-13 17:46:12

neomike: Řešíš tady jeden litr olej za celý rok? Chápu to správně? Nezdá se ti to zbytečné? Každý motor žere olej, už jen ze své podstaty fungování ten olej musí spotřebovávat, jinak by se zadřel. Ještě jsem neviděl šroub na vypouštění oleje, který by byl úplně suchý... . Co se tété řady olejů týká, tak je to napsáno u obou viskozit, jak 5W, tak 10W a to potvrzuje jen to, že to s hustotou oleje nemá nic společného a jedná se jen o přísady, čili by stačilo. koupit obyčejný olej za tři stovky pětilitrovka a přikoupit aditiva pro utěsnění motoru. Nevěřím tomu, že ti to jinak utěsní a myslím, že experimentuješ zbytečně, ale o tom se každý musí přesvědčit sám.

2016-02-13 17:55:16

ondra01: To neni zase tak uplne pravda. Nedavno jsme meli v rodine jeste starou felicii mela kolem 200 tisic a cely rok se tam nemusel dolivat olej a hladina se drzela +- stejne. Spise mi jde o to, ze kdyz necham auto stat treba v garazi, tak mam potom olejove kapky na zemi. A jelikoz presne nevim odkud to jde, tak chci zkusit zmenu oleje -treva neco utesni a treba ne. Samozrejme ty oleje od Valvoline jak 5W40 tak i 10W40 maji stejne aditiva. Jen je rozdil v cene tech oleju. Navic kdyz vezmes olej za 300,- prictes aditiva tak ses na podobne cene jako u toho Valvoline. Jen pro upresneni: nejedna se nejaky velky unik oleje. Tak proto chci zkusit tuto cestu. Mozna to pomuze mozne ne. Porad to vyjde ale levneji nez tam dat olej co tam je ted.

2016-02-13 18:01:29

NeoMike:...oleje Valvoline ať už Maxlife nebo Durablend jsou skvělé ..MaxLife má trochu vyšší TBN 11,5 (alkalická rezerva oleje) klasika je tak 9-10.

Tento motor 1.4 8V je nenáročný- jednoduše držák.. měl jsem ho taky viz."můj profil" vždy jsem ho krmil 10w40 zima i léto.Lil jsem tam cokoli a nikdy nebyl problém.Tak jak píše Ondra prostě neprožíval bych to tak ...krom těch aditiv na utěsnění to bych tam nelil

2016-02-13 18:08:17

neomike: Zkus to a uvidíš že to nepomohlo...každopádně na kapky na podlaze je jednoduchá pomoc, stačí kus kartonového papíru, nebo nízká přepravka, či vanička. K té felicii jenom jedno, všichni píšete "za rok" "za dva" ale kolik km to auto za ten rok najede? Časový úsek je pro zjišťování spotřeby oleje k ničemu, to je stejné, jako by si napsal, že za rok vyjedeš třicet litrů benzínu a proto ti auto málo žere. A že to není zas tak úplně pravda? To je pravda pravdoucí a mrkni někde na video a princip fungování motoru. To by tam ten olej ani být nemusel.

Já najezdím cca 30tkm ročně, takže asi tři výměny, mezi výměnou po 12tis.km cca, doleju celkově 1,5 litru oleje, zdá se ti to hodně? Olej mi nikde neteče, motor prošel emisema na jedničku s hvězdičkou a s tím, že je jak nový z fabriky, taky by ti vadilo dolévání a řešil to?

2016-02-13 18:15:57

Jen abych to uvedl na pravou miru. Obe auta najizdely kolem 15 tisic za rok. Na felicii ubytek nebyl nejak extra znat. Na astre mi ubyde 1 litr. Samozrejme to za rok neni tolik. Pri vymene oleje dam nove tesneni na vypustny sroub, kdo vi v jakem je stavu. Drive melo auto jineho majitele a ja na nem jeste olej nemenil. Co by jste teda radili? Zvolit nejaky obycejny olej a dal to neresit? Preci jen je to starsi motor uz.

2016-02-13 18:44:42

neomike: Normální klasiku 10W40 A3/B3-B4 kolem stovky za litr, třeba Mobil, jak jsem psal nahoře, nebo klidně Mogul Extreme, ten stojí taky tak podobně. Je skoro zbytečné kupovat nějaký Castrol a podobně. Spíš je vždy lepší koupit kvalitnější filtr, ne žádný Starline a ani moc bych neradil Filtron.

2016-02-13 18:46:29

Diky za rady

Ještě bych měl jeden dotaz a to k olejovému filtru. Na internetu jsem narazil, že prodejci k mému motoru udávají filtry s výškou 89 mm (Bosch), 79 mm (MANN). Je v tom nějaký rozdíl? Nebo se jedná jen o konstrukční řešení daného výrobce?

2016-02-13 19:36:04

NeoMike:...lze použít jakýkoliv filtr,určený pro tvůj typ motoru - větší rozměry znamenají obvykle větší filtrační plochu papírové vložky uvnitř filtru a tedy teoreticky i delší životnost (neboli filtr není za stejný kilometrový průběh tolik zanesený,jako filtr s menší činnou plochou),ovšem při běžné výměně oleje při nájezdu cca 10 tkm je opravdu fuk...jestli delší nebo kratší. Důležitý je vnitřní závit, zpětný ventil a dobré pryžové těsnění....za mě Mann,Bosch,Puflux,Mahle,Hengst...

2016-02-13 19:42:19

stafík: Paráda

Venca49  
Václav
2016-02-13 19:45:56

neomike: Máš pravděpodobně motor typ X14NZ. Určitě by bylo lepší zjistit kudy olej uniká,jen kapičky,a odstranit závadu.Ať dáš jakýkoli olej,tak bude kapat.On uniká určitě,když se motor ohřeje a pak dokapává.Umej motor zahřej a koukej,kde se olej prvně ukáže.Není to takový problém,psaní zde zabralo určitě více času.


Odpovědět

1  2