Fórum - Téma


Vůle hřebenu řízení?


Fórum Corsa C Vůle hřebenu řízení?

Informace o modelu: Opel Corsa C



2016-05-22 21:41:01

Měl bych dotaz na zkušené servisáky, či jestli se s tím někdo nepotkal.

Corsa C 2002. Při stání na místě a malým točením volantu tam a zpět něco klepe. Čepy to nejsou, ty už jsem vyloučil. na klouby spojovacích tyčí to taky nevypadá. Z toho už mi zbývá jen hřeben. Bohužel jak auto zvednu nebo shodím kola, všechno se to odlehčí a už klepací efekt zmizí. Je nějaký fígl, jak zjistit možnou vůli hřebenu? Zatím se mi moc nechce vytahovat celý převod řízení ven. Jo kdyby se nemusela povolit, asi i sundat, nápravnice, byla by to sranda.

Vůle jako taková, mezi pohybem vonantu a pohybem kola není, tam je okamžitá odezva.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-05-22 21:59:33

alzafir: A co vnitřní čepy na axiálních táhlech?? Místo upevnění táhla k hřebenu řízení. Tam to netluče? Kloubek je pod manžetou.

Ještě mě napadlo, jestli dotčená Corsa nemá elektroservo? Když to zkoušíš, máš nastartováno nebo ne? Mohl by to dělat vakl na hřídeli volantu na kterém je ve spodní části uvnitř kabiny namontován posilovací elektromotorek. Mohlo by v něm klapat, když nejde motor auta.....

2016-05-22 22:15:06

Axiály jsem odmanžetoval, když mi kluk cukal volantem, tam se mi to zdá ok. Až když jsem zabral šroubovákem za kloubem axiální tyče a opřel ho o těleso převodu řízení, tak se to klepání zmenšilo. To se mi ale stejně nezdá moc průkazné. Když jsem odpojil čepy řízení a zkoušel tahat za tyče, nic jsem nezjistil.

Ale to nastartování je dobrý nápad. To zkusím.

Klepe to dole pod autem, ten volantový kloub mě taky napadl, v kabině je to dobré.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-05-22 22:18:45

alzafir: Pak to opravdu může dělat vůle na hřebenu. Může být, tak malá, že se rozměrově neprojeví u kol ale zvukově už je slyšet..... Jeden ať ťuká volantem a druhý ať "ošahává" rukou vše na řízení pod autem, to místo se dá najít celkem dobře. A řízení není volné v uložení k nápravnici? Třeba špatné gumy uložení.....

2016-05-22 22:45:36

kopejda: Na to uložení se podívám. Podle EPC ale nevidím žádné gumy v uložení, je to chycené dvěma šrouby k nápravnici.

2016-05-23 06:10:36

čus ještě by mohlo klepat horní uložení předních tlumičů Tím jak auto zvedneš se odlehčí a přestane

Na naší Agile mi taky něco klepalo při otáčení na místě a nakonec to bylo prasklé péro na horním závitu

Odpoj čepy řízení od těhlic a posad auto na zem a pak toč volantem Když to bude klepat dále je to někde v řízení a když nebude tak musíš jít dále po nápravě Fuki

2016-05-23 22:34:32

Takž mám asi závěr. Zatím asi, uvidíme, co se stane po opravě. Nastartování nepomohlo, klepe to i tak. Tlumiče jsem vyloučil, postupně jsem zvedl jednu a druhou stranu,vždy jedno kolo na zemi, klepe to dál. Pohmatem je cíti to klepání na ose. A nejsou to klouby axiálu. Zbývá jedině hřeben.

Už je to venku, zítra když to klapne, jedu pro repas. No a pak se uvidí.

2016-05-28 19:08:20

Hotovo, hřeben vyměněný za repasovaný díl, bylo to ono.

2016-05-28 22:15:01

Alzafir:můžeš mi prosím napsat nějaké info... myslím tím,kde to repasujou v ově a připadnou cenu...řešil jsem zřejmě ten samý problém na nějakou dobu pomohlo dotáhnout šroub kloubu v přechodu mezi tyči řizení a hřebenem(ta část pod pedály)asi rok o.k ale znovu to začíná lupat.

2016-05-29 09:37:38

Firma S2 group v Bohumíně. Přímý odkaz nemůžu dát. Najdeš to i na aukru. Repas za 3600 + 2000 záloha než vrátíš ten původní hřeben. Je to jistě z Polska, co si budu dělat iluze. Po telefonu bezvadná domluva, vše přišlo, jak řekli...A když se domluvíš předem, PPL odveze i ten starý kus rovnou.

2016-05-29 12:09:53

Alzafir:..díky moc možná to polák nebude...je u toho uvedeno originální produkt .Už jsem našel i nějaké alternativy např.od Spidanu za 3200.Jak jsi to tahal ven v poho?..nebo

2016-05-29 20:28:51

stafík: No co myslíš

Vymyslel jsem několik nových nadávek, ale šlo to. Kupodivu zpět to byla brnkačka.

Podlož si motor zespod, povol zadní držák motoru na rám, rozpoj čepy řízení, tlumiče v horním uložení, šrouby rámu, výfuck na spoji u katu, rozpojit volantovou tyč uvnitř, pouzdro torzní tyče vlevo na rámu ( kdyby šla povolit kost, asi by i to stačilo) 2 šrouby těla hřebenu a tahat ven. Není to přesný postup, dělal jsem to na etapy, podle času.

Ten díl je origo, GM, ale ta repase asi dělaná v Polsku.


Odpovědět