Fórum - Téma


Vůbec to sem nepatří, ale...?


Fórum Pokec všeobecný Vůbec to sem nepatří, ale...?



1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 8

2013-02-08 13:04:52

Jsem se mylně domníval, nišší obsah nišší spotřeba a ono je to naopak,sem si mněl koupit kombajn.Legrace musí bejt.

2013-02-08 13:09:07

Suše teoreticky a početně by to tak být mohlo, ale není tomu tak... Ale to by bylo na hóóódně dlouhé povídání, na spotřebu má vliv mnoho faktorů a tady prostě vždycky a zákonitě neplatí, že čím menší zvíře tím míň žere...

2013-02-08 13:13:36

Nižší obsah, menčí síla, více plynu a otáček aby to jelo, větší spotřeba - to je stručně.

I Fabia 1,2HTP jezdí za 10litrů, 1,4MPI jezdí za míň

2013-02-08 13:17:58

U taťapaťky to platí pouze u první generace , ty novější už uměj jezdit úsporně. A ty nový TSi to je masakr , jezdí to jak hovado a žere prd.

2013-02-08 14:51:52

Jo, TSi to je masakr. Sere se to víc než Twin Spark od Alfy.

2013-02-08 15:17:55

Jo, jo! Polomotor co do počtu válců a poruchovost jak v počátcích motorismu. Klidně mne kamenujte, ale "objem ničím nenahradíš!" Za pár let zde budou jednoválce s čtyřmi turbodmychadly a bude nám tvrzeno, že je to vlasně to nejlepší, co nás mohlo potkal. Chce se mi .... A jen tak mimochodem: Vždy jsem tvrdil, že z dieselů jdou hrozný Přestože je to dávno potvrzeno, tak pššš!, o tom se nemluví, neb se to "nehodí do krámu". Víme asi všichni komu, že!? Musel jsem si ulevit.

 Kopejda  
Michal Kopecký
2013-02-08 23:35:40

TSI mám ve služebáku, jezdíme stím tři lidi a přiznám na rovinu, že se sním jezdí prostě jako se služebákem

1.2 - 63kW a celková dlouhodobá spotřeba je 5,2 litrů na 100 km a když chci pošetřit, tak je schopný si na 100 km vzít pouze 3,6 litrů - ověřeno v praxi.

Auto je starý 2 roky a má najeto 25 tisíc km, jediná záruční oprava byla na cca 15 ticících výměna komplet sestavy řetězového rozvodu motoru. Co znamená, že se to dost sype??

Pro Kawu - nevěřím, že se dá vyloženě po městě jezdit za 8 litrů s třílitrovou omou, kdyby kombinovaná spotřeba ale čistě město?

2013-02-09 00:00:30

No nevím jak je myšleno dost sype ale je fakt že motory TSI nic moc, vysoký spotřeby oleje, rozvody, časem vysoká spotřeba no nic moc za mě (ono nový ano ale po 80000km už to taková lahůdka není)

2013-02-09 00:19:15

Ale hoši , 80tis ... vždyť tyhle auta mají počítanou životnost 100-150tis. Sám motorář z das auto to řikal v rádiu.

Takže je to jako s ponoškama , žádné štupování , prostě vyhodit a koupit nové.

2013-02-09 08:44:08

no jo ale to při koupi ojetiny v bazaru nikdo neřekne a ti co stím výhodně jezdí u firmy to pak kupujou manželkám a chcou to po nás opravit tak aby to jezdilo stejně jako to firemní co mají proto to přeci koupili.

2013-02-09 09:33:36

Kopejda: já tomu taky nějak nevěřím, ale byli tu lidi, když se někdo tenkrát ptal jestli omu diesel nebo benzín, co tvrdili že s 3,0V6 jezdí za 7-8l trvale Věřím tomu u staršího člověka co bude jezdit do 1800ot a plyn lechtat, a bude to na hraně, ale ti co to psali byli často "mladé ucha" jako já... No ale to je jedno. Možná že jim tu hodnotu ukazuje PC, který nemaj sesynchronizovaný

A k této větě co píšeš: Auto je starý 2 roky a má najeto 25 tisíc km, jediná záruční oprava byla na cca 15 ticících výměna komplet sestavy řetězového rozvodu motoru. Co znamená, že se to dost sype??

Jestli má najeto 25tis km, je to nové auto. U rotaček TDI tohle neznamenalo nic než výměnu oleje a filtrů, rozvody až po 90tis km, a nic jinýho, jezdilo se dál a jezdí to i 800tis km. To ty TSI nevydrží ani třetinu - jak píše kolega Bre@thlless, dnes každé auto má vydržet MAX 200tis km a vysypat se. Ano, karoserie atd vydrží, ale díly v ní nee. Dobře to vystihl můj kamarád, řekl- dříve byly problémy s tím, že motor držel ale hnila karoserie, teď je problém že karoserie budou držet díky ochranám, ale motory se rozsypou

Stačí k tomu logika- dnes se šetří na materiálech a masivu, motor má objem jako HTP, který taky vydrželo prd, ale navíc je vyždímané turbem a určitě se tam ještě dává LL interval

Za mě tedy TSI ne, ale vraťme se k původní diskuzi. Já jen píšu že malý benzín prostě bude vždycky žrát víc než nafta. I jak jsem psal 110koňová 1,6 benzín v malinkém autě žrala o 3l víc než 198 koňový TDI v passatu A všichni asi víme co žerou trojky golfy TDI 66kw: 4-4,5l

U motoru TSI se bavíme o nových autech co nemají vůbec nic najeto, je to novinka a cenově úplně někde jinde

A abych to jen doplnil, za mě NE ani motorům TDI - 1,6TDI CR 77kw - NE NE NE. Stejně tak NE motoru 2,0TDI CR ani 132kw v autě VW T5GP - tam se logicky utahá

2013-02-09 11:11:25

Jak psal kawa ve svém čtvrtém odstavci: Motor, který musí často "makat" na hranici možností jistě nevydrží tak dlouho, jak motor líně se převalující nad hranicí volnoběhu při čtvrt plynu. A protože výkon je ukryt v palivu, tak to palivo musím v motoru spálit, pokud se chci pohnout vpřed. Ano, vnitřní konstrukce motoru na účinnost procesu má velký vliv. Ale ušetřit (???) nějaké množství paliva a potom mít auto na náročné opravě za x tisíc Kč, to mi nepřijde jako optimální řešení. Chci jezdit, ne stát a opravovat. A dlouhodobou spotřebu mám o Ω 10,5l/100km, a je mi to jedno. Po smrti už se nesvezu.

2013-02-09 11:34:39

Ten nešťastnej současnej daunsajzing... Motory s objemem nula-nula-nic, výkon přes sto kilowattů a udávaná spotřeba (btw ani neměřená, ale jen vypočítaná na základě obsahu emisí... ) - na to dneska zákazníci slyší... Jenže si už moc neuvědomují, že aby všechny ty papírový výkonový parametry motor předvedl, musí se v první řadě nakrmit. Zlatý "starý" motory s objemem kolem dvou litrů a výš (jedno, zda benzín či nafta), s poctivým (všelijakými kurvítky nevyhoněným) krouťákem už odspodu!

2013-02-09 12:00:55

Colommbo: Mluvíš mi z duše. Pouze bych zvednul tu spodní hranici objemu a (ropáci prominou) upřednostnil benzín bez turba (kompresor Roots /např. XJR/ hnaný od klikové hřídele samozřejmě nevadí ). Důvody viz. výše a navíc dehet = turbo, což je u zadního pohonu na sněhu prů..r Ve smyku se zadokolka řídí plynem a okamžitá(!!) nezáludná reakce na plyn je podmínkou jeho zvládání. Ale Ty odrostlý na Octavia (ne současná) Lada, Š 1xx, Moskvič apod. víš, o čem píšu. Jo, také to mám za sebou

Pro šťouraly: V XJR je modifikovaný Roots - Eaton

2013-02-09 12:20:53

Zcela upřímně - za mě taky benzín, benzín a zase benzín a nejmíň šest "hladovejch krků", ale nechtěl jsem se dotknout nafťáků... A (jen) mechanický přeplňování taky klidně... Nicméně z pohledu nás zastaralých ortodoxních zaprděnců vidím největší problém současnýho automobilovýho průmyslu v tom, že těch ještě zaplaťpánbu "klasických" aut a motorů bude čím dál víc ubývat, budoucnost obecně přeje všelijakým těm přetechnizovaným nízkoobjemovým hrůzám, ale je to prostě tak a nic s tím neuděláme... Možná jen svým vnoučatům budeme jednou s vlhnoucíma očima vypravovat, jaká před třiceti a více lety jezdila po silnicích auta, která bylo nutné, jen považte, dokonce i řídit...

2013-02-09 12:30:58

Colommbo - přesně tak, až tedy na tu poslední větu Ale vím jak to myslíš

Rob - ten kompresor hnaný motorem ale zase ubírá výkon a zvyšuje spotřebu, u turba se využívá odpadu

A toto: ve smyku se zadokolka řídí plynem a okamžitá(!!) nezáludná reakce na plyn je podmínkou jeho zvládání.

To je pravda, ale když tou naftou jezdíš, natolik si na to zvykneš že ti to vůbec nepřijde a víš úplně přesně co kdy kde udělat, kolik dát plynu... Je to jen o zvyku a zvykneš si za několik málo dní Nevyvracím tvé letité zkušenosti, ale s naftou je to tak. Zase kdybys jezdil jen naftou, ani by ti žádné prodlevy nepřišly a kdybys pak v zimě sedl do benzína, byl bys z toho špatný stejně jako když teď sedneš z benzína do turbonafty

Vím že existuje nějaká část "starších" lidí - bez urážky, myslím to dobře která zastává jen benzíny bez turba, ale v mém okolí musím zaklepat že všichni tito jsou zastánci dieselů a TDI Znám hodně lidí přes 45let a víc a jen malinká část má benzína Ostatní mají buď obyč naftu nebo TDI s chipem a jsou z toho nadšení. Na stará auta nadávají, že s tím se nedalo jezdit a bylo to líný, úpravy byly náročné A taky říkaly že TDI by za nic nevyměnili, benzína už nikdy... Takže je to prostě co člověk to názor, a o tom to je

Jen teda můj skorotchán - čistokrevný zastánce nafty, posledních 10let jezdil TDI, předtím TD, předtím D... Tak si teď až nechtěně koupil Fluence v benzínu a je z toho nešťastný, stýská se mu po TDI... Hned předtím měl dvojkovou Octu TDI 118kw po chipu, 4x4 Takže se mu stýská o to spíš Ten fluenc je blbá 1,6, ani nevím, asi okolo 80-90kw to může mít a žere to na dálky přes 7l, tak se mu směju a už se těší až si koupí zase nafťáčka, jen chce počkat jak se osvědčí TDI CR...

Můj otec taky byl strašným zastáncem benzínů, jediná nafta co měl doma byla V3S, pak si koupil jednu naftu a od té doby nic jiného nechce I náklaďáky měl benzíny (ruské Kraze, Uraly, Kačenu měl... Ten Ural žral přísahám 100l benzínu na 100km - vrtná souprava a pak to prodal do muzea v Rakousku)

Jinak s posledním příspěvkem Colommba souhlasím. Vyloženě dnešní motory už jsou naprosto bídné a taky se bojím v čem budu za 10 let jezdit Naše starý auta už ani nebudou moct na silnici kvůli emisním normám, takže to bude bída, a vůbec se mi to nelíbí

2013-02-09 12:48:05

kawa: Rozumím Ti. Samozřejmě, že každý agregát "pověšený na kliku" ubírá výkon motoru. Ale u XJR 4.0 V8 276kW ten úbytek výkonu už moc řešit (asi) nebudeš A co se týká nafťáků, tak jsem samozřejmě nějakou dobu měl ve vlastnictví i Ω 2,5TD, tedy docela mohu srovnávat chování benzín atmosféra / nafta turbo u téhož modelu jednoho výrobce. Nějak jsem prostě turboprodlevám nepřišel na chuť. Ale samozřejmě chápu pohnutky lidí, kteří si diesel koupí.

2013-02-09 12:57:32

To by záleželo jak by to dopadlo na brzdě hlavně ve vyšších otáčkách. Protože se mi nezdá že by ten kompresor stačil přeplnit objem 4,0 od 3500 do omezovače

A já chápu naprosto tebe že pokud si jen v omeze V6 benzín a pak v 6vál nafta 2,5TD, tak ta turbodíra lenost od spodu je Ale jestli máš možnost a zajímá tě to, zkus se svézt v nějakém TDI od koncernu - nejlée třeba jednička octávka 81kw - slabá klasika, nebo v passatu 96kw, nebo dvojková octa 103kw. Tam se turbodíra nijak moc nekoná Rozjezdy s tím jsou bez plynu do kopce jako by se vůbec nechumelilo. Má strašný záběr od volnoběhu a pak se roztočí turbo a zabere to ještě trochu víc, a kor když je to po chipu S tím se Omega 2,5TD vůbec, ale vůbec nemůže rovnat V tom s tebou souhlasím, ale taky je to o zvyk, já přesedlal o Omy 2,5V6 do 2,5TD, první dny nic moc, ale pak jsem na ní nedal dopustit jak jsem si na to zvyknul a po chipu jsem 2,5V6 ve Vectře nandal jak prd

2013-02-09 13:13:26

Mno, myslím, že to není ani tak o tom "někomu to nandat", jako spíš o pocitu z jízdy, aspoň tedy u mě osobně to platí nastopro... A pro Roba: vím o jednom čtyřlitrovém (nefoukaném a tipuju, že nejspíš řadovém šestiválovém) 240k XJ v manuálu ( ), se kterým by mohlo být báječný poježdění... Může to být (a asi i je) po všech stránkách překrásný a úžasný auto, který má však zároveň s tím vším úzce související malinkej problém - je to prostě Jag...

2013-02-09 13:25:29

Kompresor vzhledem k pevnému provázání s klikovou hřídelí (někde zcela, jinde prostřednictvím klínových řemenů, ale příp. prokluz zanedbejme) zvyšuje otáčky a tím i objem dodávaného vzduch souběžně s rostoucími otáčkami motoru, tedy prakt. lineárně. Žádné turbo/d/efekty se tedy nekonají.

A co se týká koncernových aut, tak samozřejmě zkušenost mám. I s O TD. Nebere mne (a nikdy nebrala) ani vzhledem, ani motorem, a už vůbec ne interiérem. Mimochodem: I motocykly se dělají s dieselem. A také bych ho nechtěl Stačí mi ten můj benzínový Ale znovu píšu: Pokud to někomu nafťák vyhovuje, ať si ho pořídí. Na moje názory se každý může.... Jenom píšu, o co je opírám z praxe. A jak vidno, Ty také, a tak to má být v rozumné diskuzi


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 8