Fórum - Téma


Vstřikovací čerpadlo


Fórum Omega B Vstřikovací čerpadlo

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

1997 Omega B 2.5

21 diskuzí

Výkon motoru 98 kW (133 PS) . Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 500 ccm (153 cui), 4-válec, Řadový.


1  2

2014-08-24 23:23:45

Mam 2,5 td 97 rok a potřebuju sehnat levně čerpadlo prej je to tím když to po zahřatí nestartuje nebo až po dlouhém točení a nebo radu jak to opravit? díky

 vlastta  
vlastimil
2014-08-24 23:43:44

kure: jestli shanis cerpadlo tak si zadej poptavku v inzerci (treba i zde na clubu).....a jestli radu tak skus pohledat na foru.myslim ze teply,studeny starty se tu resily nekolikrat

2014-08-25 07:52:20

kure: já to teď vyřešil odpojením čidla teploty (jsou tam 2 pod sáním a odpojil jsem to co je víc vzadu z pohledu před autem) ...teď i když je motor teplej tak nažhavím a chytá parádně ...ale je pravda, že já ty teplý starty neměl asi až tak hrozný, nevím jak je to u tebe ...pravda není to oprava v pravém slova smyslu, ale funguje to ...jak dlouho to ukáže čas :-D ...mám v plánu to čidlo udělat potom na vypínač abych ho mohl po startu zase zapnout, ale ještě mi na to nezbyl čas

2014-08-25 08:22:39

jo a pak to žere i ovce kolem cesty ... to sou rady ...

2014-08-25 08:35:09

breathlless: no já žádnou spotřebu navíc nezpozoroval, ale i tak píšu že to budu pro sicher dělat na vypínač aby se to čidlo dalo opět připojit po startu a jednotka dostávala zkutečné informace o teplotě

2014-08-25 08:56:31

díky za rady mne radil nejakej mechanik že mam zkusit natočit to čerpadlp smere víc k motoru a ž to taky funguje, ale žhavení na vypínač napadlo už mého mechanika, ale díky moc za každou další pomoc, nebo zkušenost

2014-08-25 09:18:00

kure: Na čerpadlo jako takové nesahej, nebo je celý rozšteluješ...

2014-08-25 14:36:08

já ne ale mechanik

2014-08-25 15:08:53

kure: Už se to tu taky řešilo, nic nového pod Sluncem, vše se opakuje...

http://www.club-opel.com/...atepla-nenastartuje-71261

2014-08-25 18:51:23

jojo zkusíme udělat by-pass na rele a žhavení na tlačítko pak dá vedět jak to dopadlo

2014-08-27 14:51:16

kure: bohatě stačí přerušit kabel z čidla teploty, ten hodit na vypínač ...když totiž odpojíš čidlo teploty, jednotka si myslí, že je motor studený a sepne žhavení ..nastartuješ a vypínačem opět čidlo zapojíš aby jednotka dostávala správné informace o teplotě ...kolem relé bych nic neřešil, měl jsem to taky v plánu přemostit relé a spínat žhavení na něm, ale z naměřených hodnot jsem bych trochu zmatenej tak sem odpojil jenom to čidlo což je mnohem jednodušší a výsledek je naprosto totožný

2014-08-29 19:05:54

Zdravím, sleduji vaší diskuzi. Čidlo teploty se nebojte odpojit. Udělal jsem to také, spotřeba normál. rozdíl není znát. Netrapte se zbytečným přepojováním. Měl jsem několik e34 525 TDS a na všech jsem odpojil čidlo teploty, to zadní a žhavil jsem za tepla a starty parádní. Moji kamarádi to samé a všichni bez rozdílu spotřeby a v klidu. Takže ho odpojte a víc nic nemusíte proto dělat. Létama a na několika autech odzkoušeno a vše OK.

2014-08-29 22:03:07

klempy: taky bych řekl i když to mám odpojené teprve chvilku ...ale zeptám se dle zkušeností jak jsou na tom potom žhaviče co se životnosti týče?

2014-08-29 22:37:27

tak zitra jdu na to jen to odpojím a nebudu řešit díky za radu

2014-08-30 10:26:36

a když takhle hezky kecáme nemáte někdo náhodou na kombi b takovou tu zadní lištu na straně u spolujezdce takovou tu zahnutou plastovou co vede pod zadní světlo až přes blatník někdo mi jí urval dík

2014-08-30 13:01:06

Boze to jsou zase geniove co na vsechno vyzrali, vzdyt to vice nezere.. naco to tam ti debilove vubec davaly to cidlo? Kdyz ti reknu ze podle nej se nastavuje predvstrik a bude to zrat vice i kdyz to palubak neukazuje tak me oznacis za blbce, protoze kamaradum a i tobe to jede.. Tedy po tobe bych auto nechctel ani zadara.

Abych jen nekecal, oprava spociva v nastaveni motoru co v 70% odstrani problem natolik ze to nevadi, toci max. 2-3s, nebo drazsi, sehnat dobre jete cerpadlo kterych je hodne za par korun 100-200€, nebo pro fajnsmekry, vymenit rozdelovaci hlavu cerpadla za novou Cina-150€ BOSCH 550€.

2014-08-30 15:17:03

mě osobně se spotřeba nezvedla ani na palubáku ani reálně a nenapadá mě jiný způsob jakým by odpojené čidlo mohlo motoru nějákým způsobem ublížit tak proč vyhazovat jakoukoliv částku do téměř 20ti letého auta, když to jde vyřešit jednoduše a prakticky za ...a i kdyby já osobně kdybych řešil spotřebu tak si Omegu ani nekoupím a sáhnu po něčem jiném ...no a i kdyby se spotřeba zvedla tak potom není nic jednoduššího než koupit uplně obyčejný vypínač za 20,-Kč a po nastartování čidlo opět zapojit jak už jsem psal

2014-08-30 16:04:10

Vzdyt ano, pripajet to naspatek je uplne v poradku a jde to udelat i automatizovane s jednim rele a minimem usili, vsechny potrebne draty jsou totiz pri ECU, pred startem rele drzi senzor odpojeny, po startu ho samo pripoji. Ze zvyseny predvstrek tomu motoru neco dela uz radsi rozebirat nejdu, vidim ze tady jsou sami kolenovrti.

2014-08-30 17:16:23

starynovy: tak ta automatizovaná verze je určitě mnohem lepší a to mě přiznám se ani nenapadlo ...no ale k tomu předvstřiku u těhle motorů mám otázku ...předvstřik se nastavuje pootáčením čerpadla a je stálý ne? ...čidlo určuje jenom dávku nafty pokud se nepletu ...a nebo pokud si to auto teda umí přenastavovat předvstřik tak proč se to potom dělá na tom čerpadle? ...do těhle věcí moc nevidím a čerpám jen z informací co jsem zjišťoval, když jsem chtěl nastavit předvstřik a volnoběžnou dávku ...volnoběžná dávka se prej nastavuje pohybem hlavy čerpadla a předvstřik jeho otáčením ...jak říkám do těhle věcí moc nevidím tak mě kdyžtak někdo opravte ať jsem teda v obraze

2014-08-30 19:55:42

Pevne se nastavuje jen pocatecny vstrik ktery je aktivni pocas startu motoru. Kdyz nabehne interni tlak v cerpadle nastaveni predvstriku prevezme ECU za pomoci selenoidu v spodku cerpadla, to ma samozrejme omezeny rozsah smerem dolu protoze kdyz je plne otevreny zase sme jenom na tom zakladnim nastavenem. Tedy kdyz tam nekdo natoci baj voko 6° statickych, jednotka se pak snazi dosahnout 2.5° coz je typicka hodnota na teply motor pri volnobehu ale nemuze. Predvstrik se automaticky pridava pro studeny motor protoze je vetsi opozdeni vzniceni nafty, kdyz si ECU mysli ze je teplota vody porad -40°C coz je spodni mez kterou po odpojeni dostane, drzi predvstrik vyssi. Takze kdyz uz delat polovicate reseni tak urcite tam vrazit to rele nebo si skomplikovat zivot tim vypinacem.


Odpovědět

1  2