Fórum - Téma


Všeobecný pokec o Zafiře


Fórum Zafira C Tourer Všeobecný pokec o Zafiře

Informace o modelu: Opel Zafira C Tourer


1  2  3  4  5 ......... 7

 jazeta
Jan
2014-12-30 12:06:42

Veselík: Teď jsem koukal na stránky výrobce, stále tam je systém hlídání slepého úhlu s aktustickou signalizací což menáme ani u jednoho auta

http://www.opel.com/excit...nt/innovation/safety.html

2014-12-30 15:56:08

jazeta: jsou to neřádi. Já si pořádně nastuduju ještě toho parkovacího aistanta a bude válka. Asi to zkusím přes kluky (kamarády) v Prace na importu. Třeba budou mít delší prsty a víc soucitu s nešťastným vesničanem než burani v Brně.

 jazeta
Jan
2014-12-30 16:03:28

veselik + colommbo + rene - pánové řešíme Zafiru v Merivě aby nám nějaký super mogul admin nedal na budku! Já jsem chtěl původně napsat, že naftový motor patří do traktoru ale když jsem našel na diskuzi i duše zpřízněné, tož colommbo až se potkáme, dáme o tom řeč. Já jsem také původně chtěl tu v tom CNG ale 70 tis. navíc, to už fakt musíš jezdit. V Táboře ji má jedna firma, měl jsem možnost se sní svézt, dokonce tam mají i jednu B Zafiru, též v CNG jela obě auta pěkně, ten v tom CNG - Zafira C na ní má již 160 tis. km a to ji kupoval jen o 8 měsíců dříve než já. Je s ní spokojen, je pravda, má max výbavu ale AFL světla s výbojkama nebyla a není ve výbavě dodnes. Proč? To nevím, snímače polohy náprav jsou mimo nádrží na CNG nebo že jsou ta světla na vysokém napětí + plyn nevím, to je jediné, co mne napadlo jako důvod.

2014-12-30 16:16:03

jazeta: JJ. AFL mi tam nechtěli dát a pak ještě i TZ. To mi hlava nepobrala tak jsem od CNG utekl. Nad chybou konfigurátoru, že s CNG nedáš roletky na zadní okna jsme se s prodejcem od srdce zasmáli, ale TZ jsem se prostě nechtěl vzdát.

 jazeta
Jan
2014-12-30 16:27:25

veselik: No ty roletky asi proto, že kdyby to za tebou čaplo, aby jsi na to asi viděl, až bys letěl do kosmu jako Apolo 21 . Kdybys měl zatažené roletky, asi bys měl trochu zakrytý výhled z oken! No hele zkusit to můžeš ohledně toho hlídání mrtvého úhlu ale myslím si, že dopadneš jako já, jako ten kolega s Merivou a jeho rádia a navigace, stane se z tebe obtížný hmyz! To že nelze TZ na CNG nevím, to jsem nezjišťoval, já mám kouli na Astře. Na Žirafu jsem jí dal proto, že je pevná a pokud o mě bude chtít parkovat a o nárazník plný čidel ať si nejdříve zaparkuje o tažný!

2014-12-30 16:32:59

jazeta: Ano, to je správná funkce TZ.

 jazeta
Jan
2014-12-30 16:43:52

rendys: Ty jo když pozoruješ některé individua, jak parkují na parkovištích a v podstatě šťouchají do vozidla před nebo vzad a když se to druhé auto pohle asi tak 20 cm, ví, že je na doraz a zkouší to zase na druhé straně. Vzal bych bejčák a ťal bych ho přes zmrzlou hubu. Prej to strašně bolí . Škoda, že se nedá dát výztuha taky dopředu. Ty ochranné rámy, já tomu říkám zábradlí, se mi vůbec na autech nelíbí.

2014-12-30 16:56:38

jazeta: Ty jo víš jak má od Kaufladnu a Intersparu otlučené zadní dveře Bych to mlátil hlava nehlava, šmejdi.

 jazeta
Jan
2014-12-30 17:03:47

rendys: Hele to pozoruji na těch parkovištích. Nejsem línej postavit auto na druhou stranu parkoviště, kde zhruba v rádiusu 20 m není žádné auto. Přijdu, z jedné strany stojí MPV (Q7, MB ML, a pod) z druhé strany popelnice, které auto jen připomíná, z každé strany 40 cm rozestup od mého. Šlak by trefil.

2014-12-30 17:09:42

jazeta: Nejsem tak zabejčený a s naftou jen do traktóru to myslím spíš ze srandy, ať si každý jezdí, na co je mu libo, ale benzínový motory mi odjakživ přišly jednodušší a spolehlivější. I když dneska, s příchodem všelijakých vychytávek a kurvítek, už to, bohužel, tak úplně neplatí. A abych nebyl úplně off topic, schválně jsem se koukal na nabídku motorizací u Toureru (kdybych se třeba jako taťka od rodiny poohlížel po novém autě a Tourer by se mi třeba líbil a třeba bych ho chtěl a měl na něj), ALE Pokud by byl taťka takový petrolhead jako já a měl na motory zvrácený náhled jako já, tož by si mezi těmi téměř dvaceti benzínovými motorizacemi nevybral ani jednu. Přinejhorším tu jednaosmičku, ale to je jen znouzectnost... ALE! Ono se to netýká jen aut s bleskem ve znaku, takový trend je všeobecný a tedy sečteno a podtrženo: pořízení nového vozu pro takového pitomce jako jsem já = v dnešní době obrovský problém! Zaplaťpánbu, že ho nemusím řešit...

2014-12-30 17:12:22

colommbo: Jiří jsi zabejčený s tou naftou a nejen s tím.

 jazeta
Jan
2014-12-30 17:31:54

rendys + colommbo: Myslím si, že už jsem to tady někde psal, než jsem koupil ten můj benzínožer, měl jsem půjčenou 1,4 T, starý motor s píšťalou = s tou krabicí žádný oheň, pro lidi našeho věku dobré. Pohodlné, tiché, dlouhý nástup turba, prostě to tak je. Spotřeba na úseku cca 700 km 7,5 l/100 km - z celého úseku 100 km dálnice, zbytek silnice I. třídy - a většina v Rakousku, takže super. Pak jsem měl to, co má Jirka, naftožer, motor hlučnější, byl to automat, kruťáckej zátah od spoda, hned to mělo tendenci hrabat. Spotřeba 7,2 l/100 km - nejel jsem s ní vůbec po dálnici, silnice I. a II. třídy - úsek 450 km. Když to porovnám, jediný rozdíl byl v DPF filtr, ostatních kurvítek to mělo celkem stejně (dvouhmoťák, turbo). Proto jsem i vybral můj motor 1,6 T nemá DPF, nemá dvouhmoťák. Jo má spoustu jiných kurvítek, které předcházející dva modely nemají. Jinak turbo ná přiměřený zátah od spoda, není tam to, co mají naftové motory odpoda hurá, nad 3 tis. otáček už není nic, čím by ten motor oslnil, tento táhne do červeného na otáčkoměru. Ano papá víc, mám na 11 tis. km spotřebu 8,018 l/100 km - ne podle počátačky v autě ale podle skutečně ujetých km a spáleného paliva. Tím, že tam je o kurvítko - vyvažovací hřídele navíc, je to tichonké - srovnám li to s Omegou, to jsem seděl na tryskovém motoru. Jirka má spotřebu tuším 7,3 l/100 km - to zase takový rozdíl není a ohledně hluku motoru v kabině jsem rád, že jsem si vybral benzín. Dneska už si Zafiru s mojí konfigurací nekoupíš, do Zafir přestali dávat ten můj motor i ten 200 koňový benzín. Nechápu proč.

2014-12-30 17:35:57

jazeta: víš kdy ti spíná turbo?

 jazeta
Jan
2014-12-30 17:38:35

rendys: Jo to víš já ti to povím a odpůrci pojmu "spínání turba" mi tady vylezou z monitoru! Jen nevím, zda by se mi sem všichni vešli

2014-12-30 17:38:37

jazeta: Ahoj, máš pravdu. Mě spotřeba padla na 7litru. Ale je pravda, že nejsem řidič "pane doktore vy jste se kochal". Když někam jedu, tak většinou se spožděním a podle toho mi těžkne noha na plynu. Mnohdy by mi za rychlost sebrali i rodnej list a často to ohodnotí naše Anetka tím že v autě vrhne. Ale toto máme zmáknuté. Řekne zavčas a má kbelík od 2,5kg primalexu.

.

Ale na spotřebu 5,5litru co psali v konfigurátoru se nikdy nedostanu...

 jazeta
Jan
2014-12-30 17:39:18

rendys: a dají mi na budku!

2014-12-30 17:40:40

jazeta: no jasně

2014-12-30 17:42:18

jazeta:

 jazeta
Jan
2014-12-30 17:47:38

veselik: A kolik máš najeto celkově? Já mám jen cca 11 tis. teď Žirafa spinká v garáži...... je na ni špatné počasí, mohla by se nachladit......... . Je jasné, že dieselový motor má větší účinnost, takže je úspornější, zase je to vyvážené tím, že jsou tam ty další kurvítka jako vstřiky, DPF filtr, když by se spočítali náklady na provoz benzínového a naftového motoru s najetými tak 150 tis. km, že to vyjde +- něco málo. Myslím tím pravidelné návštěvy ve značkovém servisu a dodržení všech zásad při opravě vozidel. Ne že si přehodíš desky na heveru na dvoře.

Pozn. autora: Vstřiky mám také ale za svoji éru jsem slyšel jen jednou, kdy odešel vstřik u benzínového auta, ale 100 x o tom, že odešel vstřik u dieselového auta a v mnohých případech i propálení pístu ukapávajícím vstřikem.

2014-12-30 17:53:27

jazeta: píšu poctivě spotřebu tady na klubu. mám tam necelých 32.000km


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7