Fórum - Téma


volnoběžný ventil, svody, svor. omega b mv6


Fórum Omega B volnoběžný ventil, svody, svor. omega b mv6

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

1996 Omega B 3.0 V6

2 fotek  |  1 servisních knížek  |  18 diskuzí

Výkon motoru 155 kW (211 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 3 000 ccm (183 cui), 6-válec, Vidlicový.

za málo peněz = hodně práce :-D



2015-08-09 19:09:24

Zdravím pánové opláci. mám dotaz ohledně volnoběžného ventilu na mv6. po nastartování se prostě otevře a motor saje vzduch přes něj = vysoké volnoběžné otáčky. podle mě by do něj měli jít pulsy? může to mít něco společného s tím že je špatný snímač otáček? a ještě bych chtěl poradit jak na svody. budu muset vytáhnout motor nebo bych se tam molh dostat po odstrojení vsech veci kolem(airbox, nadobka na vodu, apod.) a poslední dotaz koupil jsem omegu se svorem tak bych se chtel zeptat jestli se do omeg montoval original svor nebo je to spis nejaka predelavka. dikec předem

2015-08-09 19:18:00

šroubek: Do některých modifikací Omeg se diferenciál s omezenou svorností skutečně montoval, jednalo se ale spíš o auta s automatickou převodovkou. Co se svodů týče, by ti mohl dobře poradit Vlastík (Vlastta.) A první otázce nějak nerozumím - jak motor saje vzduch přes volnoběžný ventil...? Vysoké volnoběžné otáčky jsou kolik...? U studeného nebo teplého motoru...? A který snímač otáček je špatný - kliky nebo vačky - a proč si to myslíš...?

 vlastta  
vlastimil
2015-08-09 19:37:32

......demontaz svodu u V6 v aute.....abych rekl pravdu nemam potuchy ale myslim ze by to mohlo jit.ja to mel daleko jednoduzsi motor byl z auti venku.nejsis bude zavazet spousta veci jako napr.potrubi klimy,vody,kabelaz.....atd......

.......co ale muzu pomoci a myslim ze to pomuze pridam par fotek at je aspon vidno kde sou srouby.......(foto zachvili - musim protridit )

2015-08-09 19:49:38

vlastta: jedině, že bude mít ruce hodináře já si chtěl u MV6 taky sundat svody a bohužel vzdal jsem to, odmontoval jsem výfuk a motor šel celý ven .... když si na to vzpomenu, jsem rád, že jsem to nemusel dávat zpět do auta

 vlastta  
vlastimil
2015-08-09 19:57:21

zdenda: vim jak to u V6 je a myslim ze posledni 2 srouby pujdou hooodne blbe.jestli je to realny opravdu netusim ale zase nez vytahovat cely motor radsi bych si s tim pohral.dalsi veci je jak dobre pujdou povolit - jsou to precijen svody

2015-08-10 18:02:11

Colommbo: tak alespon doufam ze je to ventil volnoběhu, vede k nemu hadice ze sani pred klapkou a z nej do sani za klapkou viz fotka. kdyz ho zapojim tak je volnobeh mezi 1500 -2000, nekolísá ale je vysoký, kdyz ho odpojim tak volnobeh spadne asi na 1000-1100. a ten snímač je na klice povídala diagnostika. Vlasto dik za fotky hned jednu požiju . doufám že se to podaří bez sundání motoru no.

 vlastta  
vlastimil
2015-08-10 18:26:40

šroubek: jj,volnobezny ventil mas zakrouzkovany spravne.....a snimac klikoveho hridele je u oil filtru z leve strany (viz foto)

2015-08-10 20:52:23

šroubek: studeny i teply motor

2015-08-20 20:02:31

Tak to vypadá ze se vrhnu na demontáž motoru... Jinak to asi nepůjde . Když už ho budu mít dole tak ho asi komplet udělám. Všechno přetřesnim a asi udělám i kroužky. Nevíte náhodou kde bych mohl pístní kroužky sehnat?? Připadne na co si dat tak nějak pozor jestli tam na mě nečeká nějaká kulišárnaa taky si nejsem jisty jak je to s loziskama na klice když budu dělat kroužky a zvednou se tím padem tlaky... Vím ze u řadového často ty ložiska odejdou ale to bude asi tim ze je ta klika dost dlouha ne? U "véčka" by to mohlo byt vklidu.

2016-04-12 19:14:21

Tak po docela dlouhé opravě mi omča zase vrčí , ovšem není to ještě 100%. Když dám plný plyn, motor se nechce vytočit. max.4500 otáček a začne kolísat 2000-4500. Tlak paliva je dobrý(přes 3,5 bar). Když odpojím snímač polohy škrtící klapky, rozsvítí se kontrolka motoru a TC a motor jde vytočit až po omezovač ale zdá se mi že poklesne výkon(asi nouzák). volnoběh nejde pod 1100 a opet kdyz odpojim snímač klapky tak spadne na 500-600. nejsem si jistý jestli mám správně zapojené podtlaky všech těch ventilů co tam jsou. neměl by někdo prosím nějáké schéma těch podtlaků? případně je možné aby tyhle ventily řízené podtlakem ovlivnily výkon a chod motoru? díkec za odpověd.

2016-04-13 07:33:53

Chlapi mám dost podobně problém ale s automatem taky 3.0 mv6 koupil jsem novou váhu vzduchu a volnobezny ventil auto začalo točit 1500 .. Tak jsem vyčistil klapky k sání a porad nic ... auto stracelo výkon a začali vynechávat válce .. Byl jsem s tím v servisů dala se tam splátky stara váha vzduchu a začaly pálit všechny válce a auto šlo do plných otáček jak ma u me to dělá volnobezny ventil koupil jsem druhovyrobu značka LCC (smejd) musím koupit boss s ničím jiným to nechce fungovat a melo by to bejt dobrý

2016-04-13 22:16:58

tak si sám vyloučím možnost snímače klapky, je tam novej a je to furt stejny. jak dal postupovat nemám páru.

2016-04-15 06:49:42

Přišel jsem na dalsi zajímavou věc, když jsem mel opla na diagnostice tak jsem zkoušel skutečne hodnoty a to signál volnobehu a signál plného zatížení. Když jsem nechal klepat volnobeh( v mem případe teda 1200 otáček) tak byl signál volno běhu neaktivní a signál plného zatížení aktivní. Při plném plynu se signály obrátí. Jakoby bylo něco naopak ale vůbec nevím co. Dočasné řešení je takové ze jsem sundal snímač klapky a nechal jsem ho v pozici plné zatížení ať to jede, ovsem volnobeh je tim padem 1200. Když ručně snímač na stavím na signál volnobehu aktivní tak si to jen suska600 otáček ale při plném plynu se to dusi. Snažím se to popsat jak nejlíp to jde tak snad je to srozumitelné. Předem díky za tipy a radY.

2016-04-15 06:58:24

jaké hodnoty ukazují snímač klapky , když jsi ho dal nový měly by se resetovat a načíst nové hodnoty ne ? Tohle chce mít doma diagnostiku afurt do ní koukat , takhle jen měníš díly pokus/omyl.

těh 1200 ot je tam i na ohřátém motoru ?

2016-05-02 20:46:41

breathlless: Dělá to i při zahřátém motoru kdyz je to uplne studene tak to drzi skoro 1600 a dost dlouho. hodnoty toho snímače co se týka napeti ted presne nevim ale vyzkousim to znovu napichnout(diag mam k dispozici kdykoliv), ale proste kdyz je zavrena klapka tk to pise plna zatez a kdyz je otevrena naplno tak to pise volnobeh, a je to strasne chude ze to nejde ani vytocit a strili do sani. .

2016-05-02 22:53:51

šroubek: Ahoj,jen k těm svodům,nedávno jsem je vytahoval,ta levá strana-když koukáš zepředu na motor,tak ta jde celkem v pohodě,stačí sundat nádobku filtr box a krycí plechy na svodech,ta druhá strana už je horší,ale taky to jde,co jsi pamatuju,musel jít ven klima kompresor,servo čerpadlo a takový ten hliníkový mezikus co je chycenej do bloku,pak se tam dostat dá,ale je to práce tak na dopoledne-jen to vymontovat,nebo aspon mě to tak trvalo

PospaMartas, 2016-05-02 22:53:51 napsal:

šroubek: Ahoj,jen k těm svodům,nedávno jsem je vytahoval,ta levá strana-když koukáš zepředu na motor,tak ta jde celkem v pohodě,stačí sundat nádobku filtr box a krycí plechy na svodech,ta druhá strana už je horší,ale taky to jde,co jsi pamatuju,musel jít ven klima kompresor,servo čerpadlo a takový ten hliníkový mezikus co je chycenej do bloku,pak se tam dostat dá,ale je to práce tak na dopoledne-jen to vymontovat,nebo aspon mě to tak trvalo ..

2016-05-05 08:05:42

pospamartas: Ahoj, čistě teoreticky nějaké fotky nebo podrobnější návod k tomu jak si ty svody měnil, nemáš? Dost bych uvítal jakékoli informace o postupu a těší mě, že je to vůbec v lidských silách udělat tak, aniž by šel motor ven:) Docela rád bych si ty svody potřeboval nějak vyměnit a už rok špekuluju nad tim jak to udělám.. Hlavně jsem to prostě nechtěl začít všechno postupně bourat namátkově ven a pak to nedokázat zas dát dohromady :)

2016-05-06 06:59:12

evilzone: no můj postup byl takový ze jsem sundal hlavy i se svodama.omca měla dost najeto tak jsem preventivně udělal hlavy a těsnění .... Po mechanické stránce vsechno šlape krásné ale ta elektrika zlobí , začínám se smírovat a tim ze to tak nechám.


Odpovědět