Fórum - Téma


volnoběh na 100 otáčkách


Fórum Corsa B volnoběh na 100 otáčkách

Informace o modelu: Opel Corsa B

Diskuze o vozidlu

2000 Corsa B

10 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka.



2013-11-22 14:41:53

Ahoj všem, please o radu co s autíčkem když mi po zahřátí motoru klesají volnoběžné otáčky na 100-200/min jde o corsa 1,0 12V. Měl jsem to ve značkovém servisu, bylo mi sděleno, že auto je příliš staré a nemají na něj diagnostické nástroje, nicméně vyměnily krokový motor co řídí....nevim co. A nechal jsem tam 4000,-Kč a závadu to neodstranilo. Moc děkuji za jakoukoliv radu. Mildíček

2013-11-22 16:41:43

kvakulm: Krokový motorek, "krokáč", volnoběžný ventil, mající právě na starosti regulaci a udržování volnoběžných otáček mě právě napadl jako první. Byl-li bez výsledku vyměněn, tož ti teda nevim, Maruš... A značkový servis nedisponující diagnostickým vybavením na vůz z produkce 1993-2000 je špatný servis... Poměrně jednoduchý a bezproblémový motůrek, spíš servismani jsou líní jako vši... V podstatě je to na reklamaci a pokud chceš, klidně tady ten "servis" identifikuj, ať ostatní vědí, komu se vyhnout - nechat si zaplatit čtyři litry za nic se prostě mezi slušnými lidmi nedělá...

2013-11-22 18:33:38

kvakulm: Tak tak colombo to řekl naprosto přesně

Venca49  
Václav
2013-11-22 19:15:24

colommbo: Je to tak.Taky by mi zajímalo,který servis Opel to byl.Jak už jsem někde psal,nejsou mechanici a ani technici stejný.Já dělal obojí a asi jsem byl divný(vůl),že jsem se snažil vše opravit ke spokojenosti zákazníků.Neměl jsem žádný nedodělek.Někdy byla závada potvora,ale dali jsme všichni vědomosti dohromady a záležitost se vyřešila.Nikdy jsme neůčtovali opravdu strávený čas,ale rozumnou cenu.Protože zákazník by víckrát nepřijel.A vraceli se i na pravidelný servis.No je to už pět let a nyní je také jiná doba.

PS. Určitě to chce reklamovat opravu.Jednou to vzali do opravy a jako značkový servis mají povinosti k zákazníkovi.

Záruka je na práci i nový díl.

2013-11-22 19:25:34

venca49: Milý příteli vole, máš naprostou pravdu a tak by to mělo být. Všechno je v lidech a na blbce dneska narazíš za volantem, v ordinaci, na úřadu i v kostele, každý má hlavně nataženou ruku... Nechci nikomu sahat do svědomí a podrobnosti neznám, ale téměř bych pochyboval, že s autem vůbec něco dělali...

2013-11-22 23:04:27

Typoval bych ten servis na Opel Car VIK Lučany nebo Liberec, je to stejný majitel a dělá Oplu ostudu již několik let. Vyměnili krokový motorek, potom chtěli vyměnit za 25 tis. počítač a byl to AGR ventil, který mi opravili za 500,- Kč pan Franěk v Semínově Lhotě. Tu závadu bych typoval na teplotní čidlo za 250,- Kč pod ventilovým víkem vlevo nad řemenicí. (Corsa B 1,0, r.v. 1999). Opel Car VIK Lučany jen účtuje výměnu oleje a nevymění ani filtr. Stálo mě to 1700 a olej nevyměnili a ani filtr. Já blbec zaplatil a majitel se ještě hádal. Dělám si to sám.

Venca49  
Václav
2013-11-22 23:34:08

badislav: Čidlo teploty by to mohlo být,po zahřátí motoru jde moc paliva a motor se hltí a otáčky klesnou.Ale pak by šel velmi nepravidelně a trhavě.Mohl by být přerušený kabílek a pak by to dávalo maximum benzínu.To ukáže ale diagnostika jaká je teplota.Určitě by na to mechanik přišel kdyby se o práci zajímal.......

Koukám,že jsme stejná krevní skupina

2013-11-23 12:23:04

Myslím, že čidlo teploty je mimo okruh diagnostiky, protože když je vadné, nerozsvítí se oranžová kontrolka závad, jako třeba při zadření AGR ventilu. Při závadném chodu motoru po startu, nebo těsně po nastartování bych nejdřív zkusil vyměnit to čidlo, není to tak nákladný díl, abych jej nemohl mít v krabici s vercajkem v pohotovosti. Odchází tak po 50 tis. km. Já už tam mám třetí. Tak se měj.

Venca49  
Václav
2013-11-23 20:39:24

badislav: Ano,já vím že se nerosvítí kontrolka.Já měl na mysli proměřit diagnostickým aparátem jakou udává teplotu do řídící jednotky.Jestli je motor teplý a píše,že je -10°C tak je vadné.Nebo je motor studený a ukazuje +60°C tak též.

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-11-23 20:52:08

venca49: JJ v druhém případě je to právě extrémě nízký volnoběh.......(po staru v podstatě bez sytiče)

Na obrázku je to nalevo hned u řetězu rozpojený modrý dvoupinový konektor.

Já mám na snímači najeto 136 tisíc km a je stále OK.


Odpovědět