Fórum - Téma


Volnoběh kolísá až vynechává


Fórum Agila Volnoběh kolísá až vynechává

Manuály  |  Inzerce  |  Model Opel Agila  |  Naše vozidla


1  2  3

2015-03-17 22:09:46

kopejda: Předpokládám AgA Z12XE 55kW.

2016-12-13 14:05:29

Naco sluzi plastova krabicka? Totizto v mieste kde je zlta sipka sa mi urvala koncovka. Gumena hadicka ide do podtlakovevo snimaca a potom smeruje na veko sania. Mozem tu hadicku zablendovat? Foto s laskavym dovolenim je od: JardaMZ

2016-12-14 21:58:51

Takze odpoved som nasiel na inom fore. Je to tak, ako som predpokladal. Je to krabicka s aktivnym uhlim. Niekoho to mozno bude zaujimat. Citace: Je to nadrzka s aktivnym uhlim. Kedze benzinova nadrz kvoli meniacej sa teplote a odcerpavaniu benzinu do motora potrebuje volne odvetravat do atmosfery museli vyrobcovia kvoli emisnym predpisom zaradit do tohoto odvetravania nieco co zachyti benzinove vypary. A to dokaze aktivne uhlie. Takze odvetravanie nadrze ide hadickou a rurkou pod autom dopredu do nadrzky s aktivnym uhlim. Odtial ide dalsia hadicka do sania na motore. Takze si nadrz moze stale udrziavat atmosfericky tlak a nehrozi zeby sa obal nadrze prehol alebo vydul. A ked nastartujes motor, tak podtlak z motora prinuti aktivne uhlie aby sa zbavilo absorbovanych benzinovych vyparov, ktore su nakoniec relativne ekologicky spalene v motore namiesto toho aby boli len tak vypustene do ovzdusia. To je cela veda ohladne nadrzky s aktuvnym uhlim. Proste z benzinovej nadrze ide rurka do nadobky s aktivnym uhlim a z nadobky s aktivnym uhlim ide hadicka do sania.

Venca49  
Václav
2016-12-14 23:06:59

menovek: U čistokrevných Oplů je tato nádržka s aktivním uhlím,na odvětrání nádrže,v pravém podběhu za plastovým krytem - blátěnkou.

2016-12-15 10:48:43

venca49: Ano, třebas Omega je takovým čistokrevným Oplem...

JardaMZ, 2014-11-24 07:27:38 napsal:

Zdravím, opět Tátovo Agila 1.0 12V 43kW (rv 2002). Motor na volnoběh značně kolísá, až jakoby vynechává, v jakémkoli vyšším zatížení jede nádherně a táhne jak má. Pamět závad je čistá, žádná kontrolka nesvítí. Jen na diag a grafech mě zaujala křivka lambda sondy, která na volnoběh vůbec nevytváří sinusovou křivku, jen pod plynem. S kolísavým volnoběhem pak souvísí i lítavej předstih, a poloha škrtící klapky... Nevím jestli mám jít po tej lambdě nebo je to něco jiného, např klapka, nebo zapalovací cívka, svíčky jsem vyměnil, ale beze změny....

Díky moc za odpovědi a rady. Jarda

2016-12-16 17:29:00

Zajtra idem cistit EGR ventil. Poradi niekto instrukcie, na co si mam davat pozor a podobne? Zaslepku nemam, spolieham sa na to, ze ho len vycistim, dufajme bude fungovat. Naco sluzi ta hruba hadica smerujuca do kabiny vodica? Dakujem. A chcel by som vyskusat funkcnost ventilu pripojenim na 12V. Neviem vsak ktore PIN-i su na soleniod. Je tam 5 pinov

EGR  |  Více info

curatare EGR Z12XEP

Venca49  
Václav
2016-12-16 18:29:43

menovek: Na těchto typech EGR těžko něco vyčistíš.Jestli je s ním problém,tak jedině elektrická část.Ta nejde opravit jedině dát nový.

2016-12-17 07:41:47

venca49: A prosim ta vytecie z hadice voda, mam dat pod auto nejaku nadobu?

 Kopejda  
Michal Kopecký
2016-12-17 10:44:14

menovek: ??? Jestli chceš nemrznoucí náplň chlazení motoru vypustit přímo na zem pod vůz, tak tam nemusíš dávat nic......

Určitě máš novou nemrzku, těsnění pod egr ventil a provedeš zrovna i výměnu, když už to hodláš "otevřít".....

2016-12-17 11:55:05

kopejda: To ma dostalo. Myslel som si ze vycistenie ventilu bude lahka pracicka. A este vonku je -5 stupnov a byvam v panelaku.

2016-12-21 20:42:31

Tak som zaslepil EGR ventil. Motor je teraz akysi lenivejsi pri akcelerovani. Ako keby pri pridani plynu reaguje s malinkym oneskorenim. Je to normalne?

Venca49  
Václav
2016-12-21 20:57:25

menovek: Je to normální,chybí benzín.Ona ŘJ počítá s určitým množstvím vzduchu navíc z výfuku a ten není,tak ubere palivo podle množství vzduchu,který je nasáván přes váhu vzduchu.Musí být namontováno"šidítko" pro ŘJ.Proč ho nenahradíš novým EGR kem?

2016-12-21 22:05:27

venca49: Ventil som vycistil. Nebol nejaky extra spinavy. Riesil som problem s tym nepravidelnym volnobehom. Bol asi aj funkcny lebo ked bol zavrety, neprepustal tlak. Skusal som to tak, ze som si ho prilozil k ustam a tlacil (skoro mi oci vybehli s jamiek).

Zaslepil som to nerezovou podlozkou, kupenou cez internet original pre tieto EGR. Ucelom zaslepenia bolo aj to, aby sa zbytocne nespinilo sanie, dalej ako som sa docital na Nete mala by klesnut spotreba paliva a vykon motora ma byt o cosi vyssi.

Venca49  
Václav
2016-12-22 00:07:54

menovek: Spotřeba ani výkon se nijak nezlepší.Jak jsem psal jinde,odchází elektrická část a na vyboulení očí to nemá vliv.Může těsnit,ale nepracuje jak má.Při volnoběhu stejně nepracuje,jen v určitých provozních podmínkách.To se nechá ověřit diagnostikou Tech-2.

2016-12-24 20:45:53

venca49: Takze problem mam s nasavanim falosneho vzduchu. Pocujem jemne sycanie pri volnobehu, neviem vsak odkial to prichadza. Mate niekto skusenosti s demontazou sacieho prislusenstva? Co vsetko treba dat dole atd... Na OBDII diagnostike mi pri nastartovanom motore ukazuje podtlak v mm/Hg. Neviem vsak ake maju byt normalne hodnoty Ci ich nemam nizke

2017-03-20 12:54:38

Ahoj,

abych nemusel zakládat jiné téma využiji toto. Mám následující problém. Nastartuji studený motor otáčky jsou na volnoběh asi okolo 1300 a zahříváním postupně klesají až klesnou někam k okolo 600 a motor se začne klepat tak až vibruje celým vozem. Stačí přidat plyn a vše se hned zklidní. Nikdy samovolně nechcípne. Jede normálně v celém spektru otáček, nevynechává.

Za poslední měsíc provedeno:

výměna termostatu, chladící kapaliny, čidlo tlaku oleje, olej GM 10w-40, olejový filtr, vyčistil sací koš a olejovou vanu, nové těsnění vany, po těchto výměnách byl volnoběh v pořádku.

Následně jsem měnil:

těsnění pod hlavou, šrouby hlavy, znovu výměna oleje s filtrem, znovu výměna chladící kapaliny, výměna rozvodů-napínák, lišty, řetěz - kola jsem bohužel v rámci úspory nekoupil, těsnění výfuku svod, těsnění výfuku katalyzátor-střed, řemen, těsnění rozvodového ústrojí, těsnící kroužek klikového hřídele, regulační ventil oleje s pružinou, měl jsem venku hydroštely které jsem vyčistil a rozchodil.

Nastartování proběhlo v pohodě, motor běží, je tichý jako nikdy před tím, ale na volnoběh se klepe-vibruje a přenáší se to do celého vozu.

Nemám diagnostiku na přesné určení volno běžných otáček, ale můj odhad je kolem 600 - ručička je blízko čárky 500, dle mého názoru by to mělo být okolo 800 tedy blíže k 1000. Otáčky nekolísají drží se na stejném místě. Tento víkend jsem zkusil vyčistit škrtící klapku-nepomohlo stále stejný problém. Zkusil jsem vyndat vzduchový filtr nic se nezměnilo.

Ještě co jsem tak vyčetl tak by to mohlo přisávát falešný vzduch nějakou netěsností, to ještě zkusím o víkendu projít jestli něco neobjevím.

Egr jsem měl venku ale znečištění jsem si nevšiml tak jsem tomu nevěnoval velkou pozornost.

Něco jako váha vzduchu nebo co to je jsem měl taky venku, tady jsem žádné znečištění nenašel.

Pokud se najde v Benešově nebo v Praze nebo v okolí pořádný diagnostik tak rád zajedu třeba něco ukáže diagnostika.

Děkuji za každou radu nebo názor.

Petr

2017-03-20 20:11:31

Nedalo by sa zavesit video, kde je nahraty zvuk tvojho motora na volnobehu? Porovnal by som to s mojim

Venca49  
Václav
2017-03-20 20:31:46

petasomega: Motor - Z 12 XE volnoběžné otáčky s mechanickou převodovkou: 700 - 940 ot/min.

Korekce a nastavení podle zkušebního návodu pomocí TECH 2.

2017-03-20 21:34:03

Video můžu udělat o víkendu. Já jsem právě někde četl, že to nastavit nejde, že si to řídí jednotka sama. Takže asi jedině v autorizovaném servisu?

VGT
2017-03-20 21:49:43

petasomega: náladu a software bych měl (vědomosti snad také by nějaké byly) -- ale nastavit ti to nemohu - nemám servisní, ale jen diagnostický software na Oply.


Odpovědět

1  2  3