Fórum - Téma


Volantová tyč OB


Fórum Omega B Volantová tyč OB

Informace o modelu: Opel Omega B



2012-11-04 19:45:32

Zdravím kolegové, potřeboval bych nutně radu. Jelikož předělávám auto z "hnusnýho" krémovýho interiéru na edition 100 kterou jsem měl možnost rozebrat si na díly sundaval jsem volant. Volant nešel dolu, stahovák nemám tak sem dal par ran ( přes matku ) do volantový tyče aby volant odskočil a povedlo se. Jenomže teď sem koukal do chytrý knížky od chytrýho pana Etzolda a ten bez bližších informací píše ( cituji ) : " POZOR! Na hřídel řízení nesmíme nikdy udeřit tvrdým předmětem. Volant nesmíme narážet ani vyrážet ! ". A teď se tedy ptám proč se nesmí udeřit a co jsem mohl teoreticky pos*at ?! Koly jde otáčet nevypadá to že by nastal nějaký problém. A druhý dotaz jelikož moje Omega ( 1996 ) nemá multifunkční volant a ta druhá (1999 ) ho měla, myslíte že budou podvolantový kroužky airbagu záměnný ? Nemusí fungovat mult. tlačítka na volantu jen airbag a klakson. Kdybyste někdo věděl budu rád. Díky

2012-11-04 19:53:00

takže do volantový tyče se nemlátí aby byla zachována její bezpečná funkce v provozu a v případě nehody. ano kroužky zaměníš a když už to překuchávaš tak si udělej i ty mult tlačítka ne??

2012-11-04 19:58:41

Ahoj, díky za odpověď. Tou " bezpečnou funkcí " myslíš jako aby se zkroutila/ohla ? A ty tlačítka nepotřebuju protože jako správný audiofil dělám teď do auta hudbu a vytlumení a nebude tam origo rádio a nic jiného se s tím snad neovládá, ne ?! Možná jestli mají tlačítka nějaké podsvětlení tak to si udělám jen tak jako na efekt ale spíš mi šlo o to, aby mi nesvítil airbag a mohl jsem stát na klaksonu ( Pražák,no... ). Tak to je supr jestli je to tak jak říkáš. Moc jsi mi pomohl. Díky

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-11-04 19:59:33

Ahoj, s příslušenstvím na ovládání z volantu Ti moc nepomůžu ale povím toto:

Na sloupek řízení se nesmí bouchat protože je takzvaně bezpečnostní, to znamená, že je vyrobený tak aby se při čelním nárazu vozidla do překážky úmyslně a cíleně deformoval. Volant se přitáhne blíž k přístrojové desce a vytvoří tím více místa pro hrudník řidiče.

Při mlácení do hřídele volantu, může dojít k poškození mechanizmu sloupku volantu a v extrémním případě nebude při nárazu fungovat správně či vůbec, tím hrozí riziko většího poranění řidiče při nehodě.

- admin

2012-11-04 20:06:18

Jasný, paráda díky kucííí . A ten kroužek jenom nasadím a nic nekóduju ? Já sem zvyklej ze Škodovek kódovat každou prkotinu ( minimálně 2x ) tak proto se ptám jestli je to fakt tak jednoduchý, že jeden vyndám a druhej nandám a nic víc je to genitální EDIT: ještě teda jeden dotaz, proč je pod matkou volantu pružina ? To má tlačit volant ven? Nebo to spíš slouží právě k tomu co říkáte vy aby se volant nárazem já nevim asi o hrudník " propružil" ? Ptám se proto, že tamta pružinu neměla vůbec a moje jí má. Díkes

2012-11-04 20:13:14

no pokud máš problém s kodováním u škodovek jak se mužeš pouštět do opela?? vždy vw group je nejjednodušší lego který existuje. Jinak já nemám orig rádio v opelu nynějším a ani v předchozích nebylo a rádio mi na mult tlačítka reaguje. Přesně jak je popsáno kolegou o deformaci zony tyče jsem měl na mysli já jen jsem to tak hezky nenapsal holt spíše dělám rukama než hubou

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-11-04 20:33:07

Děkuji kolego Hansi, jen tou hubou si nejsem zcela jist , možná mi to šlo popat lépe, protože jsem viděl onehdá záběry z rychokamer, co se vlastně v autě při nárazu děje. Je to velice poučné, vůbec nejzajímavější věc je, když na zadním platu necháme válet propisku - při ráně z rychlosti cca 140 km/h je ta propiska schopna proniknout hlavovou opěrkou, lebkou až do mozku. Následky drastické a to si většina lidiček řekne, blbá propiska.

Nemusím říkat, co všechno se vzadu na platu vozí deštníky atd...

2012-11-04 21:28:33

Já jsem nepsal že mi dělá problém kódování to jsme se nějak nepochopili , ale do Opla bych se nepouštěl s mým aukro OP-COM. Teď budu potřebovat nakódovat MID jestli se mi vrátí od Stuchlýho ale to si zajedu někam kde na to mají patřičné vybavení a zkušenosti. Spíš jsem zmiňoval fakt, že Škodovky chtějí kódovat skoro všechno a protože nás nutí dělat to on-line zabere to někdy dost času ( ale to je OT takže se omlouvám ). A to jak píše kolega s tou propiskou to je celkem nářez

2012-11-04 21:34:53

U nás v hospodě se bavili chlapi, že týpek to ve stodvaceti navalil s autem do stromu a mrtvá moucha ležící do té doby na zadním platu dostala tou setrvačností takovej švunk dopředu, že mu utrhla ucho...

2012-11-04 21:47:19

No comment ....

2012-11-04 21:53:52

Ggreorgos: on line vynechat. Kodování je ale dobrá věc jelikož třeba negroup auta dopočítat kodování ESP na nestandartně zvedlý auto jako je moje by byl defekt u kokty týden hledání ve správných místech a pohoda.

2012-11-04 21:54:26

až se vrátí od Petra stuchlýho tak nemusíš kodovat ten jen vrátíš a pojede.

2012-11-04 22:05:03

My jako autorizák musíme onlinem , jo a ten displey ( jestli se teda vrátí ) je na ?nevím jakej motor? a automat ( píše automatik getriebe nějaký blbosti blabla a při spotřebě píše většinou nesmysly jako 1 - 3,5L/100 nebo jen F ) a já mám X20XEV. Auto jsem koupil s TID ale jak jsem časem šťoural v autě a našel čidlo na olej, čidlo na vodu ostřikovačů, nedalo mi to, vyndal jsem display a zjistil, že tam patří MID jen ho někdo nahradil ( nechápu proč ? ) TID. Tak jsem sehnal pracně MID na 96 ( jinej štekr ) ale vynecháváají mu řádky a potřebuju právě tam narvat nějaký ty index kódy. Ale to už jsme si zaběhli dost daleko od volantový tyče a nerad bych Vám to tu za*íral OT . Ale každopádně děkuju všem za reakce

2012-11-04 22:45:38

Tyto?? sorry vždyt ty jsou tu od tebe

2012-11-04 22:49:52

Ano, vložil jsem je já ale poskytl mi je někdo jiný ( už si bohužel nevzpomínám kdo ) tak zase abych se nechlubil cizím peřím. Ale vložil sem je já ( a dobře jsem udělal protože u sebe v PC je už nemůžu najít ).


Odpovědět