Fórum - Téma


vodna pumpa v6, potrebujem aby sa tocila opacne


Fórum Omega B vodna pumpa v6, potrebujem aby sa tocila opacne

Informace o modelu: Opel Omega B



2015-03-22 09:14:06

Vidim , ze tu su majstri v obore skuste helfnut, potrebujem aby sa vodna pumpa tocila v smere klukoveho hriadela, na motore chcem len altik. Dala by sa ta pumpa nejako upravit? Asi by to nerobilo dobrotu keby pumpa tlacila opacnym smerom ci? Rozmyslal som nad upravou smerovanim lopatiek ale rotacia by bola aj tak opacna, takze mam pocit ze by sa len znizila ucinnost ale ten smer nie. Velmi by som chcel mat len taky remen do trojuholnika, co najjednoduchsie to mat na motore. Motor bude v hotrode keby to niekomu neslo do hlavy ze PRECO ?

2015-03-22 10:17:17

pumpa se ti bude točit vždy po směru otáčení řemenu , to nezměníš. Jediná možnost jak ototčít směr je přez ozubené kolečko.

Do mechanických úprav lopatek bych se vůbec nepouštěl. Ono nejde jen o samotné lopatky , ale taky o celé těleso pumpy (tedy i desingu té části co je v bloku motoru ).

2015-03-23 11:06:24

čo tak dať do spodnej hadice, tej rurky vonkajšej ele. čerpadlo, tušim aj nejaké auta to tak majú poriešené.

2015-03-23 19:02:47

johny1979: Elektrická čerpadla jsou dochlazovací - když vypneš motor, aby se nezastavilo proudění vody a motor se dochladil sám. Mít celý chladící okruh jen na elektrickém čerpadle, to jsem ještě nikdy neviděl (netvrdím, že neexistuje).

2015-03-23 20:16:30

m.artty: znie to logicky, takze by to asi nestihalo ? Mam motor vonku, ked je oholeny bez egr, regulacie volnobehu, podtlakov, kurenia, budu nanom krasne zvody, len s altikom a obnazenym rozvodom je to pecka dizajn. Musim to sakra vymysliet.

2015-03-23 20:20:18

johny1979: Na elektrické čerpadlo dochlazovacího typu, jaká jsou na V6 v Omeze dvě, bych určitě nespoléhal, jedno (jsou dvě zcela stejná) jsem měl rozdělané a vrtulka je jak na čerpadle do akvária. Pokud vnější elektrické, muselo by to být nějaké extra...

2015-03-23 20:32:35

johny1979: Myslím si, že ne... když by se dali 2 řemeny, tak by se to nevyřešilo. Nedovedu si teď představit, jak to u V6 je... už je to nějaký pátek co jsem tam rozvody dělal. Každopádně ten tvůj projekt by mě trošku zajímal, nemáš to někde vystavené na netu.

2015-03-23 20:34:19

A co sehnat mechanicky hnané , jen nějaké venkovní ? Tak aby se dalo na hadice , přeba z nějaké vodní pumpy nebo tak...

Jinak nerozumím tomu proč musíš mít obrácený směr ? To původní rozhodně otočit nemůžeš , potřebuješ dodržet směr průtoku vody ( i kvůli termostatu ).

Nebo prostě místo serva a kompresoru dej jenom kladky s řemeničkou. Držáky s vyrobíš a řemen vybereš podle délky jak ti to vyjde.

2015-03-23 21:26:18

Ved ak na nic neprideme bude to musiet ostat ako origo bez klima kompresoru. Ale ja to tak nechcu, bez čepičky, ja čepičku nechcu

Preco ty smradi museli hnat to cerpadlo obratene :-D

Termostat by tam nemusel byt auto sa bude "pouzivat" len v lete, chladic to bude mat polovicny z hondy civic tam je taky fajny kompaktny, motor bude uplne otvoreny skoro ako keby vzduchom chladeny na motorke, nemalo by sa to prehrievat. Bude to jazdit tak 60_90kmh a raz za sto rokov daky sprint alebo palenie gum na par sekund.

2015-03-23 22:17:25

https://s-media-cache-ak0...6ee837998edbeebad798f.jpg

takto nejako to bude vyzerat

2015-03-30 18:12:11

Vyriešené

Ako spomenul hned na začiatku Breathlles: použiť ozubené koliesko.

Stale som nad tým zle rozmýšlal, furt som to xcel cez nejaký prevod cez dalšie koleso , ALE

Je to simply

Stači vysustružiť na obvod remenice dalšie ozubené koleso a pripevniť ho, na pumpu tak isto dat velke koleso ozubené a bude to masaker

Otazne je kto mi to vyrobí a za kolko

na remenicu stači take po obvode urobiť s vyfrezovanou presnou dražkou aby sa to nasunulo na remenicu a privarilo ? vyvažilo? takže ani Váha by velmi nestupla a na vodnu pumpu spraviť komplet koliesko s použitím tých troch skrutiek ktoré držia tu bez dražkovu remenicu ktorá by šla off.

Vyzeralo by to uplne popiči, pekne deťom by som mohol ošupať pršteky ked mi ich tam budu pchať radosť :D tak by som si to presne predstavoval, može to fungovať na sucho ? kua to bude zase premených a neznámych :D

2015-08-12 11:09:18

Tak a je to Kedže nevidim pre oči tak celý čas som mal elegantne riešenie pred sebou, použil som napinaciu kladku, iba remenicu a našrouboval som ju na držiak kladky pre rozvod su tam dake zbytočné zavity navyše, uroil medzi kus aby to bolo v jednej ose s remenicou a pumpou. Remen 6PK 1175 sadol ako nič, španovie je navyše doriešene cez vyrobeny medzikus na spodnej časti altíku. HOTOVO

To ozubenie by vraj nič nevydržalo a bolo by to technický nemožne, hned by sa to zodralo a hučalo by to, tak mi povedali tam kde robia kolieska na mieru.

Naštiastie z ničoho nič sme tam zabadali taketo jednoduché riešenie.

2015-08-12 12:37:42

EDIT: sorry , teď sem si to znovu kreslil.

Máš to správně , jen se ti otočil směr řemenu. To nejpíše bude trochu vadit alternátoru ( má v sobě lopatky na chlazení ) Tak tam nedávej moc velkou zátěž i když bude chlazenej jak na motorce , teda jesli nebudeš hot roda moc kapotovat. :)

Každopádně chceme více fotek toho oplího bastarda !

i love Hot Rod

2015-08-12 15:24:01

breathlless: si myslel že sa bude pumpa točiť opačne že ? ( naražam na ten EDIT )

Chladenie by nemalo byť problem. Opačne sa mi točil altik aj na fiate coupe turbo, tam som vyhadzoval klimu kvoli váhe a noproblemo, nehovoriac o tom že toto bude "vzduchom chladený motor" ako na choopri

Ked to bude zhruba hotové , tak o rok potom pofotím poriadne

2015-08-12 15:48:41

johny1979: Masakr!


Odpovědět