Fórum - Téma


Voda v oleji


Fórum Corsa B Voda v oleji

Manuály  |  Inzerce  |  Model Opel Corsa B  |  Naše vozidla



2014-11-28 09:02:33

Dobrý den.

Chtěl bych se optat. Pod víčkem od oleje se mi udělala taková bílá mazlavá hmota, ale když kouknu na měrku tak nejde vidět že by tam byla voda v oleji a navíc se mi vůbec neztrácí voda z chladiče. A druhy dotaz je při každem rozjíždění se mi corsa ukrutně klepe, když je studená i když je zahřátá. A poslední dotaz když je studená, vůbec nechce jít do otáček a dusí se. Všechny filtry nedavno měněny i olej, dáván jiný motůrek volnoběhu a EGR ventil je odpojen. Děkuji za radu.

Corsa b, r. v.2000, 1.0 12 V

2014-11-28 09:19:45

kviz: Ahoj, ten šlem na víčku je běžná věc, toho se nmusíš bát. Jde o to, že je to nejvyší místo a vlivem střídání teplot, se zde vysráží voda a udělá se šlem. Dobře je, že se ti voda neztácí a nepřibývá olej na měrce.

Druhý a třetí dotaz, nejlepší by bylo udělat diagnostiku skutečných dat za jízdy. Jak jsou na tom svíčky a kabely ke svíčkám? Egr-ventil je odpojen, nebo zaslepený, ale připojený?

René

2014-11-28 09:26:49

Svíčky jsou také nové,to jedině za jízdy, jelikož když auto stojí nic to nehlásí. Ten EGR není zaslepený je jen odpojeny. Prý to stačí tak nevím. Děkuji

2014-11-28 09:33:59

kviz: Podle mě je to špatně, EGR.ventil by jsi měl v první řadě vyčistit, abych chodil volně tak jak má, pak jej zaslepit a nechat připojený, kvůli řídící jednotce, tak to mám já u své Omegy. Ty kabely jsou v jakém stavu? Svíčky jsi tam dal ty správné?

2014-11-28 10:01:29

Pouze opojený EGR je samozřejmě nesmysl ! Musí zůstat zapojený a jeho cesty se dají zaslepit nebo místo něho musí být připojen simulátor.

2017-07-06 08:02:01

Zdravím

Budu asi mít ten samej problém - vodu v oleji u Corsa B 1.0 Voda se ztratila a šlemík je všude. Vsázím na těsnění pod hlavou, nebo by to mohla bejt i hlava? Corsa má najeto 275000km tak nevím jestli se do toho vůbec pouštět?

2017-07-06 10:09:26

nota: Ne asi, je to jisté, bohužel, a těsnění pod hlavou se logicky nabízí jako první... Výše investice se bude odvíjet od toho, co necháš všechno udělat, minimálně by se měla hlava srovnat, nové těsnění (doporučují se i šrouby), pořádně propláchnout motor a nový olej s filtrem, tedy odhadem kolem pěti-šesti tisíc...

2017-07-06 11:02:11

nota: Tohle uz jen na tesneni nevypada... Doporucuji nejdriv, nez zacnes opravovat hlavu, podivat se i zespoda do motoru a udelat tlakovou zkousku, jak hlavy, tak i bloku motoru. Jestli se voda ztratila rychle, nemusi byt jen prozrane tesneni hlavy valcu.

2017-07-07 13:31:37

Tak hlava je už dole, ale těsněním to nebylo teď už to bude asi jen horší A to už zřejmě mít cenu nebude.

Kopejda  
Michal Kopecký
2017-07-07 19:16:37

nota: Těsněním to není, u tohoto motoru kde je PŮVODNÍ rozvodová sada, je tak silný napínák, že napíná a napíná a řetěz nepraskne a nepraskne..... Ale má to jednu vadu. Napínák natlačí řetěz tak daleko, že samotný řetěz prodře hliník hlavy válců a vodní pumpy a právě v místě vodního kanálu. Pak se stane přesně to co se stalo Vám..........

Rozvody se mají měnit po cca 150 tisících....... Toto broušení hlavy se dá odchytit poměrně dobře, neboť se odbroušený materiál hlavy válců (hliník) usazuje na dně olejové vany a na dně dózy pro vložku olejového filtru. Stačí při každé výměně oleje s filtrem omrknout, co teče ven a co "leží" na dně dózy pro filtr oleje. Když jsou vidět jemňoučké stříbrné šupinky (spíš to vydá jako perleť v metalickém laku) tak je přesně ta doba vyměnit rozvody, protože řetěz už začal brousit hlavu a vodní pumpu.......

Na obrázku jsem označil místo, kde na 100% už nemáte přepážku, a projetý obal vodní pumpy.....

Záleží jak moc to je, možná bude stačit vyměnit jen vodní pumpa.......

https://www.google.cz/sea...&biw=1536&bih=747#imgrc=_

2017-07-07 21:41:40

kopejda: Tak tím to určitě nebude. Něco podobného jsem už řešil - prasklá pružina napínáku viz foto v profilu. Měním olej po cca 10000km a tohle dost sleduju - jak filtr tak co z toho tecě. A po sundání hlavy se nezdá že by byl řetěz nějak extra vytahanej. pravda už má za sebou téměř 275000km ale na ten to nevypadá. Ještě sundám víko rozvodu a uvidíme. Poslední šance

2017-07-07 23:12:42

nota: jestli sem to dobře pochopil, tak kopejda měl na mysli, že sice řetěz nejeví známky toho, že by byl "vytahany" protože sponovak furt sponuje, ale jak už je obehnaný, tak ma pohyb i do boku, tudíž se dostane až do onoho místa, které vydírá. Takže ikdyz se zdá být řetěz ok, nemusí to tak být.

Kopejda  
Michal Kopecký
2017-07-07 23:56:55

davex: Správně, neboť první várka X10XE měla příliš silný napínák..... Potom to upravili a snížili sílu napínáku...... Tak si vyber, buď probroušenou hlavu nebo potkaný motor.....

2017-07-08 07:19:36

kopejda: slušný výběr, proto sem radši sáhl po té z19dth s kurvitkem... :-D Ono si v podstatě dneska nevyberes všude je něco, ale drtivá většina závad stojí za zanedbanou údržbou.

2017-07-08 08:00:14

To ano ale myslím že by byla vidět alespoň nějaká šupinka někde třeba na filtru. Nu uvidíme:)

2017-07-09 21:43:52

Tak záhada nalezena. Těsnění vent. víka u vodní pumpy. Docela velké díry. Tak teď už jen všechno vyčistit

Kopejda  
Michal Kopecký
2017-07-09 21:49:51

nota: Vyfoť prosím celý pohled na rozvodový řetěz. Abych měl představu jak to vypadá po čtvrt milionu km. Jinak to těsnění je dobře, že je to "jen" tím.....

Teď to celé vymýt, složit, navrknout s obyč olejem a filtrem, nechat na volnoběh povrčet, vyměnit olej a filtr, pojezdit tak 500 km a znovu vyměnit a mělo by být OK......

2017-07-10 21:59:11

kopejda: Ok není problém, ale už to mám vše dole a vyčištěné tak nevím jestli to pomůže

Docela mě překvapilo že se nedaj úplně sehnat všechny těsnění aspoň že origo

2017-07-13 22:22:19

kopejda: tak sand to bude stačit?

Kopejda  
Michal Kopecký
2017-07-14 01:00:29

nota: To máš pravdu, že takto vyfoceno je to jaksi na nic... Ale to se nedá nic dělat, když už jsi to měl rozházené a vymyté... I tak díky....


Odpovědět