Fórum - Téma


Voda


Fórum Omega B Voda

Informace o modelu: Opel Omega B



2015-03-11 21:18:23

Zdravím opláky.

Mám zase problém. Ztrácí se mi voda. Doleju, nastartuju a odjedu. Po cca 500 metrech zastavím. V nádobce je tak 1/3 obsahu. Když ji otevřu, tak si dost odfoukne, stoupne hladina skoro na úroveň při dolití a z vody kouří, jako že je zahřátá, Před otevřením jsou hadice dost natlakované. Bublinky do vody nejdou, aspoň je teda nevidím. Zkoušel jsem i měnit víčko za druhé, ale je to stejny. Nevíte někdo, čím to je a proč to tak dělá? S touto novější 2.5TD OB 2000 mám jen problémy ... Skoro uvažuju o výměně, ale za co? Takovej kočár se jentak nenajde (v té cenové kategorii). Díky za tipy

2015-03-11 21:32:15

pičma: Nech to běžet, chvilku zacpi rukou hrdlo exp. pak čuchni k bandasce - pokud ucítíš spaliny z motoru, bude to pravděpodobně těsnění, v horším případě hlava.

2015-03-11 21:38:27

jazeta: Mám pocit, že nic necítím. a to by se ta voda neztratila ne? spíš by to mělo snahu cpát vodu ven. nebo se pletu?

2015-03-11 21:47:18

pičma: Tlakuje do vody...... proč? Najednou z ničeho nic? Po nějaké výměně čehosi na motoru? Termostat - stav? Nepřehřívá se? S přidáváním plynu se hrne voda do bandasky? Nemluvím o ztrácení, to většinou bývá, když se provalí voda do oleje ale pokud do spalovacího prostoru, je to cítit a podle trhliny ubývá i velmi velmi pomalu.

2015-03-12 13:01:12

Tipuju těsnění pod hlavou tlakuje ti komprese do vody.Voda nemusí jít ani do oleje či opačně.

2015-03-12 13:08:49

pičma: Podle toho, jak to popisuješ, to skutečně vypadá na tlakování motoru do chladícího systému a tedy vadné těsnění pod hlavou - po ujetí půl kilometru se z expanzky nemůže kouřit, nemá proč, voda je studená, a jestliže se po otevření hladina vrátí na úroveň dolití, je systém přetlakovaný, ale ne zahřátím kapaliny. Jan (Jazeta) ti radí dobře, co máš zkusit.

2015-03-13 13:06:14

Tak to opravdu vypadá na to těsnění. Nebo nedejbože hlavu. Mechanik říkal, že sundat, srovnat a otlakovat hlavu, přeleštit ventily a sedla, dát nová gufera k ventilům, těsnění pod hlavu a srovnat i blok motoru. Aby to prý mělo smysl dělat. Jenže to je, vzhledem k mojí finanční situaci asi hromada peněz.. Mám doma ještě jeden motor, ale stejně nevím, v jakym stavu. Třeba to bude stejné, nebo ještě horší. Na kolik odhadujete cenu? Teoreticky si spoustu věcí udělám sám, ale nesrovnám hlavu ani blok. A sedla ventilů asi taky neudělám..

2015-03-13 14:48:59

pičma: Ze všeho nejdřív tlaková zkouška - bude-li hlava prasklá, nemusí se vyplatit následné operace. Rovnání hlavy samotné bývá do tisícovky, rovnání bloku nevím, skoro mi přijde zbytečné, ale záleží případ od případu. Všechny další operace uváděné mechanikem jsou jakási nadstavba, mohou se udělat ale taky nemusejí (nicméně je-li hlava už dole, většinou se dělávají.)

2015-03-13 16:20:51

Rovnat litinový blok je blbost,vydrží daleko vyšší teploty než hliníková hlava.Už jsem to tu někde psal,měl jsem stejný problém u themy 2.5td,rovnání hlavy včetně práce a materiálu 12tis sice je to 16let dozadu.Jo a auto jsem uvařil tak že praskla hlava a blok nic.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-03-13 18:53:27

cyril: To máš sice pravdu, ale blok se rovná z jiného důvodu než že by byl prohnutý.... Můžou být v ploše pro těsnění hlavy vyžrané díry a ty se musí zahladit, tedy odfrézovat blok až do místa, kde bude plocha v pořádku....

2015-03-13 20:21:28

kopejda: To už je ale extrém který se finančně nevyplatí.

2015-03-13 20:55:10

cyril: Motor ještě vrčí a my už rovnáme blok a hlavu....... hlavu je potřeba zkontrolovat, už jsem se csetkal se sundanou hlavou, která byla rovná a nebylo třeba rovnat, auto jezdí dodnes. Rozebrat, posoudit, zkalkulovat a podle toho si vybrat tu lepší variantu. Musí se hlavně začít. Jak zde jednou poznamenal jeden kolega, nedělat účet bez vrchního nebo jak to tam bylo.


Odpovědět