Fórum - Téma


Voda


Fórum Omega B Voda

Manuály  |  Inzerce  |  Model Opel Omega B  |  Naše vozidla


1  2

2015-03-11 21:18:23

Zdravím opláky.

Mám zase problém. Ztrácí se mi voda. Doleju, nastartuju a odjedu. Po cca 500 metrech zastavím. V nádobce je tak 1/3 obsahu. Když ji otevřu, tak si dost odfoukne, stoupne hladina skoro na úroveň při dolití a z vody kouří, jako že je zahřátá, Před otevřením jsou hadice dost natlakované. Bublinky do vody nejdou, aspoň je teda nevidím. Zkoušel jsem i měnit víčko za druhé, ale je to stejny. Nevíte někdo, čím to je a proč to tak dělá? S touto novější 2.5TD OB 2000 mám jen problémy ... Skoro uvažuju o výměně, ale za co? Takovej kočár se jentak nenajde (v té cenové kategorii). Díky za tipy

2015-03-11 21:32:15

pičma: Nech to běžet, chvilku zacpi rukou hrdlo exp. pak čuchni k bandasce - pokud ucítíš spaliny z motoru, bude to pravděpodobně těsnění, v horším případě hlava.

2015-03-11 21:38:27

jazeta: Mám pocit, že nic necítím. a to by se ta voda neztratila ne? spíš by to mělo snahu cpát vodu ven. nebo se pletu?

2015-03-11 21:47:18

pičma: Tlakuje do vody...... proč? Najednou z ničeho nic? Po nějaké výměně čehosi na motoru? Termostat - stav? Nepřehřívá se? S přidáváním plynu se hrne voda do bandasky? Nemluvím o ztrácení, to většinou bývá, když se provalí voda do oleje ale pokud do spalovacího prostoru, je to cítit a podle trhliny ubývá i velmi velmi pomalu.

2015-03-12 13:01:12

Tipuju těsnění pod hlavou tlakuje ti komprese do vody.Voda nemusí jít ani do oleje či opačně.

2015-03-12 13:08:49

pičma: Podle toho, jak to popisuješ, to skutečně vypadá na tlakování motoru do chladícího systému a tedy vadné těsnění pod hlavou - po ujetí půl kilometru se z expanzky nemůže kouřit, nemá proč, voda je studená, a jestliže se po otevření hladina vrátí na úroveň dolití, je systém přetlakovaný, ale ne zahřátím kapaliny. Jan (Jazeta) ti radí dobře, co máš zkusit.

2015-03-13 13:06:14

Tak to opravdu vypadá na to těsnění. Nebo nedejbože hlavu. Mechanik říkal, že sundat, srovnat a otlakovat hlavu, přeleštit ventily a sedla, dát nová gufera k ventilům, těsnění pod hlavu a srovnat i blok motoru. Aby to prý mělo smysl dělat. Jenže to je, vzhledem k mojí finanční situaci asi hromada peněz.. Mám doma ještě jeden motor, ale stejně nevím, v jakym stavu. Třeba to bude stejné, nebo ještě horší. Na kolik odhadujete cenu? Teoreticky si spoustu věcí udělám sám, ale nesrovnám hlavu ani blok. A sedla ventilů asi taky neudělám..

2015-03-13 14:48:59

pičma: Ze všeho nejdřív tlaková zkouška - bude-li hlava prasklá, nemusí se vyplatit následné operace. Rovnání hlavy samotné bývá do tisícovky, rovnání bloku nevím, skoro mi přijde zbytečné, ale záleží případ od případu. Všechny další operace uváděné mechanikem jsou jakási nadstavba, mohou se udělat ale taky nemusejí (nicméně je-li hlava už dole, většinou se dělávají.)

2015-03-13 16:20:51

Rovnat litinový blok je blbost,vydrží daleko vyšší teploty než hliníková hlava.Už jsem to tu někde psal,měl jsem stejný problém u themy 2.5td,rovnání hlavy včetně práce a materiálu 12tis sice je to 16let dozadu.Jo a auto jsem uvařil tak že praskla hlava a blok nic.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-03-13 18:53:27

cyril: To máš sice pravdu, ale blok se rovná z jiného důvodu než že by byl prohnutý.... Můžou být v ploše pro těsnění hlavy vyžrané díry a ty se musí zahladit, tedy odfrézovat blok až do místa, kde bude plocha v pořádku....

2015-03-13 20:21:28

kopejda: To už je ale extrém který se finančně nevyplatí.

2015-03-13 20:55:10

cyril: Motor ještě vrčí a my už rovnáme blok a hlavu....... hlavu je potřeba zkontrolovat, už jsem se csetkal se sundanou hlavou, která byla rovná a nebylo třeba rovnat, auto jezdí dodnes. Rozebrat, posoudit, zkalkulovat a podle toho si vybrat tu lepší variantu. Musí se hlavně začít. Jak zde jednou poznamenal jeden kolega, nedělat účet bez vrchního nebo jak to tam bylo.

2017-09-14 20:30:50

Zdar všem. Mám malý problém. Mám Omu 2.2 16V. Za běžné jízdy se teplota drží mezi 85 a 90 stupni. Není problém. Ten nastává když je trochu teplo, nebo je auto ve větší zátěži. To vyleze teplota nad 92, respektive cca 95 stupňů. Kdyz při teto teplotě zastavim a vypnu motor, začne horní slabou hadickou, která jde z vrchní části termostatu do expanzky, tlakovat voda. Pokud vypnu motor, když má voda do 90 stupňů, neděje se nic. Voda trochu ubývá. Je vyměněn olej, ani známka po vodě. V expanzce není známka po oleji. Pokud by to bylo těsněni pod hlavou, tlakovalo by to i za nižších teplot, ne? Prosím o radu. M.

2017-09-14 20:46:56

mikac: Mám jiný motor (Y26SE), ale vpodstatě stejné generace jako tvoje dvadvojka. Můj motor má krom klasické vodní pumpy do chladícího okruhu zapojená dvě pomocná el. čerpadla (jedno vpředu u chladiče a druhé na podběhu pod expanzkou.) Tato čerpadla mají jeden důležitý úkol: dojde-li k vypnutí motoru (a tedy k přerušení funkce vodního čerpadla) v okamžiku, kdy jsou sepnuty ventilátory chlazení (podle budíku cca 92-93°C), zajišťují tato pomocná čerpadla aspoň nějaký oběh chladící kapaliny do doby, než stále běžící ventilátory způsobí ochlazení kapaliny (cca 87°C) a vypnou. Předpokládám, že neběží-li ventilátory, nejsou v činnosti ani tato čerpadla (pohyb kapaliny zajišťuje za běhu motoru vodní pumpa, po jeho vypnutí při nižší teplotě není dodatečná cirkulace zapotřebí.) Myslím, že budeš mít v chladícím okruhu taky něco takového a toto čerpadlo(a) může způsobovat přesun kapaliny od termostatu do expanzní nádržky. V takovém případě je vše v pořádku. Nemohu však vyloučit, že mé myšlenkové pochody nejsou správné...

P.S. "Voda trochu ubývá" znamená co, kolik, po kolika kilometrech...?

2017-09-14 21:36:04

Collombo: právě že po vypnutí klicku nejdou ani ventilátory. Což je divné. Po čerpadle se podívám. Už jsem koupil čidlo na chladič, které spina ventilátor.

Kolik ubývá? Asi pul litr tak na 1100-1500 km, dle teploty venku.

2017-09-14 21:59:32

mikac: Ventilátory jinak při zvýšení teploty kapaliny spínají nebo vůbec nee...? A takový úbytek vody sice není katastrofa, ale úplně nejmíň už taky ne...

vlastta  
vlastimil
2017-09-14 22:16:56

nejsem si jisty jestli 2.2 16v vubec pomocne (obehove) cerpadlo vubec ma (treba 2.0 16v jej nema). spis bych videl problem v tech ventilatorech - el, rele, pojistka.....

2017-09-14 22:25:22

Tak jak to popisuje, si myslim, ze zadny problem nema a jen si neceho nahodou vsimnul. Pokud hned po jizde zhasnu motor, tak prerusim kolobeh vody a ta se zacne v bloku motoru vrit, pak mu muze i nekudy protekat. Cidlo na chladici ventilator stejne nesepne, protoze se tam ta horka voda od motoru nema jak dostat.

Kopejda  
Michal Kopecký
2017-09-14 22:27:29

To čerpadlo co tu řešíte (elektrické cca pod expanzkou) je součástí duálního klimatroniku a nemá nic společného s cirkulací chladiva ve vztahu ke chlazení motoru. Je to pouze komfortní vlastnost, když je zahřátý motor a zastavíte třeba u železničního přejezdu kde se má při čekání vypnout motor. Při vypnutém motoru ale zapnutém zapalování ovládá čerpadlo klimatronik a vytápí kabinu na požadovanou teplotu odebíráním tepla z neběžícího zahřátého motoru.......

Ověřil bych funkci uzávěru expanzní nádoby.....

2017-09-15 10:11:22

kopejda: Ach so... Já děkuji pánovi za objasnění, tohle mě nenapadlo (ale mělo)...


Odpovědět

1  2