Fórum - Téma


Vířivé klapky motor Z19DTH 1.9 CDTI


Fórum Astra H Vířivé klapky motor Z19DTH 1.9 CDTI

Manuály  |  Inzerce  |  Model Opel Astra H  |  Naše vozidla


1  2  3  4

2016-03-10 10:27:57

dejmor: Je to pořád dokola - nedostatečně vyplněný uživatelský profil... Nemáš uveden kód motoru a tedy není jasné, o jaký motor se jedná, motory 1.9 88kW se do AH montovaly dva, dokonce se to lámalo zrovna v roce 2005 (6/7), nejdřív byl Z19DT osmiventil a po něm přišel Z19DTJ se čtyřventilovou technikou (a vířivými klapkami.) V případě správně a dostatečně vyplněného profilu by nikdo nemusel tápat. Ale je to marný, je to...

2016-03-10 12:07:02

colommbo: Promiň jsem na pracovně mimo domov a velky techničák u sebe nemam, doplním jak se vrátím.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-03-10 12:09:24

dejmor: O problematice vířivých klapek se toho tady na fóru píše metráky.... Stačí hledat aby jsi našel odpověď na své otázky.

Zaslepení egru se nedoporučuje, pouze omezení průtoku exhalací zpět do sání. Co se klapek týče, je pravda, že je dost lidí prostě vyhodí a nechá tam jen pohon bez táhla. Toto řešení je ovšem krátkozraké jen do doby návštěvy stanice měření emisí (to se týká i jakékoliv úpravy EGR ventilu). A další věc, motor bez těchto klapek totálně pojde v nízkých otáčkách, tedy žádný zátah odspoda..... S tím koresponduje i zvýšení spotřeby a vyšší kouřivost v otáčkách do cca 2500.......

Třeba zde: http://www.club-opel.com/...wirl-klapek-z19dth-115292

2016-03-11 18:10:30

Ano už jsem to našel na mobilu mě to hodilo sem. 3 neovládané klapky zafixovány zhruba ve 3/4. Kontrolka emisí zhasla, motor běží v pohodě, jen vyšší spotřeba, ale dočasně mi to stačí. Jak budou peníze vyměním to.

2016-07-28 18:25:42

garfield: Zdravim skusil som kúpiť tie kovové náhrady aj som ich nahodil.Asi to nebude dobre

colommbo: skúsil som tie kovové náhrady neni to dobre treba celé sannie

bad64  
2016-07-29 18:31:33

majomix: Dobrý den při registraci na club Vám mimo jiné byla doporučena stránka o doplnění profilu o vozidlo a motorizaci kterou jste zřejmně opomenul(a).Pokud vozidlo Opel nevlastníte stačí zapsat v Nastavení Změna profilu a dále ve VZKAZUJI vozidlo Opel nevlastním.Pokud budete tyto údaje nadále ignorovat může se stát,když budete potřebovat nějakou radu tato ignorace se obrátí proti Vám tím,že se nedočkáte odpovědi.Pokud máte vozidlo utajené je to jako by nebylo doplněno jelikož ho nevidíme.Super-Administrátor

2017-01-30 20:25:18

Ahoj chlapy, mé klapky mají již odpracované a potřebují výměnu co nejdříve, určitě půjdu do kompletní výměny sání, ale potřebuji radu. Po hledání na netu jsem narazil na toto (viz níže označené ) a otázka zní, jestli se musí opravdu vyměnit i řídící modul a opravdu se "učí" nebo jde třeba nějak i nastavit do základní (výchozí výrobní) polohy (reset) třeba pomocí Opcomu, nebo je to jen obchodní tah. Je to zkopírováno z pdf souboru co jsem našel, nechal jsem to tam všechno, je tam prakticky vše o klapkách.

Díky za názory.

Servisní informace pouze pro technické pracovníky (tak je to nazvané) Pierburg

Sací modul/Elektro-mechanický modul

Možné důvody poruch a výměna

Možné stížnosti zákazníků

– Nedostat. výkon mot

– Provoz v nouzovém režimu

– Chybové hlášení Opel P1109

„Závada ovl. vířivé klapky”

– Svítící kontrolka hlášení závady motoru

Výše uvedená vozidla jsou vybavena dvěma oddělenými vstupními sacími kanály na každý válec.

Kdykoli může být jeden ze dvou kanálů uzavřen prostřednictvím klapky.

Klapky uvádí do pohybu pákový převod, který je ovládán elektrickým řídícím modulem.

V případě, že si zákazník stěžuje na výše uvedené problémy, bývá často elektromechanický modul vyměněn za nový pouze na základě chybového hlášení diagnostiky, která ho označí jako vadný

Závada často není v řídícím modulu!

Skutečné příčiny závady jsou často v opotřebení či váznutí chodu přívěry škrtící klapky v sacím modulu.

Řídící modul pak není schopen touto klapkou pohybovat a proto hlásí závadu.

Indentifikaci a použití dílu vždy ověřte v aktuálním katalogu výrobce dílu, katalogu TecDoc CD či příbuzných systémech na TecDoc založených

* Referenční čísla jsou určena pouze pro porovnávací účely a nesmí být použita na fakturách pro spotřebitele.

Důležitá poznámka

Elektrické řídící moduly jsou schopny se „učit”:

Po několikerém nastartování motoru jsou elektrické řídící moduly natrvalo nastaveny pro konkrétní sací modul, na kterém jsou instalovány.

Z tohoto důvodu je nutné při výměně sacího modulu vyměnit za nový také elektrický řídící modul, „starý” řídící modul nemůže být dále použit.

Další informace

Vozidlo: Výrobek: Sací modul Elektrický řídící modul

Opel Astra H, Vectra C,

Signum s 1.9 l CDTi motor

(Z19DTH)

PIERBURG

číslo:

7.00373.12.0 7.00521.14.0

Náhrada za: 7.00373.10.0/

7.01860.00.0

7.00521.00.0/.11.0

O.E. číslo*: 58 50 119/93179055 8 50 440/93183260

Různé Kontrola emisí Dodávka vzduchu Generování vakua Dodávka paliva

Servisní

informace

POUZE PRO TECHNICKÉ PRACOVNÍKY!

© MS Motor Service International GmbH – 0609 CZ

S SI 0093

Činnost škrtících klapek

Aby směs paliva a vzduchu shořela v CDTi motoru optimálním a co nejrychlejším způsobem, je vzduch proudící do motoru dvěma oddělenými sacími kanály pro každý válec vířen.

Každý z těchto sacích kanálů je vždy navíc osazen ovladatelnou škrtící klapkou, která je řízena prostřednictvím pákového mechanismu elektrickým řídícím modulem.

V závislosti na poloze škrtících klapek, může být zvířený nasávaný vzduch přizpůsoben

specifickým výkonovým potřebám motoru.

Tímto způsobem je řízeno množství produkovaných emisí a výkon může být optimálně

upraven dle specifických výkonových charakteristik.

Elektrický řídící modul EAM-i

EAM-znamená elektronický řídící modul (Elektrisches Antriebs-Modul) s integrovanou

„inteligencí”.

Dovoluje v každém okamžiku přizpůsobení úhlu do jakéhokoli bodu v mezích provozního rozsahu.

Integrovaný snímač úhlu natočení kontroluje aktuální pozici. V případě zjištění odchylky s ohledem na výchozí nastavení je řídící jednotce motoru nahlášena závada.

Vlastní pozice klapek v sacím modulu není kontrolována. Toto může být učiněno pouze nepřímo dle úhlu přenášeného do řídícího modulu.

Z těchto důvodů jsou někdy domnělé závady funkce škrtících klapek nebo pákového mechanismu způsobeny řídícím modulem.

Sací modul 7.00373.12.0

s řídícím modulem 7.00521.14.0

Princip činnosti škrtící klapky

elektronický řídící modul EAM-i

Nízké otáčky:

Škrtící klapka je uzavřena,

silné víření

Vysoké otáčky:

Škrtící klapka je otevřena,

vysoký průtok nasávání

4 2/3

S SI 0093

4 3/3

Diagnostické informace

Příčina těchto závad je často v drhnoucích či v důsledku mastných nečistot obtížně

pohyblivých škrtících klapkách.

Usazeniny nebo mastné nečistoty ve škrtících klapkách mohou být způsobeny špatně filtrovaným nasávaným vzduchem nebo chybnou funkcí odvětrávání klikové

skříně. Pro toto existuje mnoho důvodů.

– Špatné či nedokonalé spalování

– Chyby v řízení motoru

– Nesprávná verze softwaruřízení motoru

– Častý krátkodobý provoz motoru

– Závady v odvětrání klikové skříně

Zůstane-li ve vozidle vadný sací modul a za nový je vyměněn pouze řídící modul, tato závada se poměrně rychle objeví znovu.

● Proveďtě diagnózu akčního členu (dle návodu výrobce pro danou diagnostickou jednotku) řídícího modulu - pokud řídící modul spíná, jsou napájení a řídící modul po

elektrické stránce v pořádku.

● Ujistěte se, zda je v pořádku propojení („pákový mechanismus”) mezí řídícím modulem

a škrtícími klapkami.

● Ujistěte se, zda se mohou škrtící klapky volně pohybovat. Ovládací páka se musí po

vychýlení, vrátit do své výchozí polohy do 1 až 2 sekund.

● Nesmí být možné pohybovat škrtícími klapkami v axiálním směru (viz. obrázek).

Poznámka:

● Jsou-li škrtící klapky trvale otevřeny, úroveň emisí sazí ve výfukových plynech se při nízkých otáčkách zvyšuje

● Jsou-li škrtící klapky trvale zavřeny, úroveň emisí sazí se při při vysokých otáčkách zvyšuje.

Pákový mechanismus na sacím modulu pro Opel Vectra (vršek zvýrazněn červeně a v detailním pohledu)

Opotřebená ložiska škrtících klapek

2017-01-30 20:39:04

Pokud to tu nezaznělo, tak vířivé klapky jsou v motoru ze zcela jasné příčiny: lepší rozvrstvení směsi kvůli lepšímu prohoření. a) to má údajně zvýšit o něco malinko výkon a b) a to hlavně má lepším prohořením docházet ke snížení škodlivin. Osobně sem jejich nepřítel na svém dieselu je nemám (bmw) dělalo tentýž motor s klapkama i bez a výkon i emisní třída obou verzí jsou shodné. V dnešní době přepečlivých kontrol na STK by sem je nevyřazovat, ale opravoval.

2017-07-29 07:09:00

sta77: ahoj prosim te mám taky problém z ťema klapkami na kolik to tak vyjde ta oprava je to možné ze to i cuka od toho pri otáčkách na 3 ve 2300 otacek někdy to jako cuka.

2017-08-04 17:22:26

sta77: ahoj jaka by byla cena diky Michal750i@seznam.cz nebo telefonicky 608667505

2017-08-04 20:46:17

michal750i: ahoj, zrovna dnes mi prislo nové sání i motorek, cena celkem 8500. Spolu se sáním budu dělat i rozvody a olej. Celkem by měla být investice kolem 14tis. včetně práce.

2017-08-05 05:45:28

Ahoj prosim tě pošleš mi odkaz ??

2017-08-05 05:46:44

michal750i: me mechanik rekl 14000 za sadu org.opel+ práce

2017-08-05 06:05:29

michal750i: https://www.autodily-pema...ivod-vzduchu/saci-potrubi


Odpovědět

1  2  3  4