Fórum - Téma


Vibracie karoserie a volantu nad 120 km


Fórum Insignia Vibracie karoserie a volantu nad 120 km

Informace o modelu: Opel Insignia

Diskuze o vozidlu

2011 Insignia 2.0

16 fotek  |  4 servisních knížek  |  85 diskuzí

Výkon motoru 118 kW (160 PS) . Točivý moment: 350 Nm (258 ft/lb) . Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 956 ccm (119 cui), 4-válec, Řadový, A20DTH.


1  2  3  4

2016-08-16 20:03:54

Tak, dnes som s mechanikom prisiel na zavadu, ktora pravdepodobne sposobuje tie jemne vibracie do volantu a pri brzdeni. Nedavno som zistil, ze mi auto pri prudsom brzdeni taha do prava. Bol som sa s mechanikom previezt a identifikoval nieco zadrtete, vybehane v strmeni (myslim ze vodiace capy)a tym padom mi platnicka na lavej strane nebrzdi celou plochou, ale najviac vo vrcnej casti aj pocaj jazdy pribrzduje lave koleso. Je to vidiet aj na kotuci, kde mam opisanu peknu kruznicu tenku cca 5mm.

Myslim, ze Kopejda tu o tom pisal.

2016-08-16 22:27:19

To je bežná závada pri insigniách, zadreté brzdiče. Skúste premazať aspon vodiace čapy a sleduj či to zaberie. Pri zadretom valčeku by sa ti tažko vracal naspäť a popískavali by brzdiče.

2016-08-17 08:43:49

hardy: tie vodiace capy sa uz objednali nove a za dva tyzne mi to mechanik pozrie lebo teraz ide na dovolenku, tak uvidim ci to pomoze. Hovoril, ze ked to bude mat dole pozrie poriadne aj tie loziska.

2016-11-26 06:18:39

Po dlhseh dobe som tu zo zavadov, ktora mi uz rok komplikuje zivot. Vibracie volantu a karoserie pri vyssej rychlosti a teraz uz aj okolo 80 km/h. Bola to vola v prevodovke riadenia, z ktoreho tiekol olej. Vymenil som ho za repas, ale nemam ho tam ani mesiac a mam rovnaky problem akurat ze netecie. Zistil som volu v pastorku prevodovky riadenia. Idem to vratit a dam tam original nove(ak by ste mali rovnaky problem, tak pozor na tieto repasy).

2016-12-28 16:15:02

Ahojte, viete mi niekto poradiť? Mám podozrenie na vôľu v tisíchrane predlžovacej hriadele pravej poloosi (mám na mysli ten tisíchran, do ktorého sa strká vnútorný kĺb pravej poloosi). Keď sa nahnem cez motor a ľavou rukou chytím vnútorný kĺb, tak cítim vôľu v smere hore-dole. Poloos je nová, takže ta vôľa musí byť v tom hriadeli, resp vnútornom tisíchrane. V tom ložisku, v ktorom je uložený ten hriadeľ a ani v diferáku vôľa nie je. Keď sa snažím otáčať vnútorným kĺbom pravej poloosi, tak necítim žiadnu vôľu, tá je len v smere hore-dole. Otázka je či tam má byť vôľa?

2016-12-28 22:03:54

Vôľa vo vnútornom tisíc-hrane hriadeľa podpery poloosi  |  Více info

Zaregistroval som vôľu vo vnútornom tisíc-hrane hriadeľa podpery poloosi. Za jazdy je problém s jemnými vibráciami do volantu a podlahy, ktoré sa prejavujú akoby neboli vyvážene kolesá okolo rýchlostí 120-130 km. Myslím si že to spôsobuje práve táto vôľa.

2016-12-29 12:41:02

smarty: vule tam bude vzdycky, jen jde o to, jak velka... Kdyz jedes do mirne zatacky, vibrace ustane? Kola (pneumatiky) nehopsaji? Urcite neni vule na cepech a silentblokach naprav?

2016-12-29 20:06:51

ondra01: čo sa týka nápravy tak už mam všetko vymenené, teda čapy riadenia, tyčky riadenia, ramená, tyčky stabilizátorov, ložiská kolies vpredu dokonca celý mechanizmus riadenia a ešte aj poloosi. Len som chcel vedieť či tam ta voľa môže byť a nebude to mať vplyv na jazdu. Aj kolesá sú preverené a vyvážene. Jedine čo je otázne je geometria. Naposledy mi ju robili v MZpneu v Žiline po výmene riadenia, ale nie som si istý či ju robili správne, pretože ja mám vraj podvozok "ecoflex" - to som sa dozvedel neskôr (myslím že je to nejaký špeciálny znížený podvozok kvôli úspore paliva) a chlapík to robil ako štandartný podvozok, lebo ecoflex v ponuke tej mašiny nemal. Ešte som sa dozvedel že geometria na opel insignia combi by sa mala robiť s plnou nádržou. Tak 5.1.17 som objednaný do oplu s tým že dám skontrolovať tú geometriu a vôľu poloosi v tom tisíc-hrane.

2017-01-05 17:35:48

Tak som po kontrole geometrie v opli a je v tolerancii, takže bola nastavená správne. Vraj toto vibrovanie spôsobujú na 99% kolesá, kedže ja mám všetko ostatné vymenené a vraj zlá geometria by toto nerobila. Dával som tie kolesá niekoľko krát vyvažovať kade-tade, ale ešte mi tam nejaké to jemné drnenie vo volante ostalo pri 120-140 km. Môže to byť tým, že mám zlé krúžky (veľké) pretože to niesu originál disky. Počul som o audine, kde vymenili krúžky o 0,5 mm menšie a volant prestal vibrovať. V opli mi ponúkli vyváženie kolies na aute. Počuli ste o tom?

vyvažování kol na ose  |  Více info

2017-01-05 18:02:22

smarty: mno, jestli máš na discích středící podložky, tak pokud jsou udělané špatně a nebo z plastu, rovnou je vyhoď....klidně to může být i tím. Vyvažování kol na ose se dělá, umí to málokdo, ale je to asi to nejideálnější, i když poměrně většinou zbytečné.

2017-01-05 18:08:24

smarty: Jó, mezikroužky...! O nich ses zatím nezmiňoval...

2017-01-05 18:22:34

Človeče tak ty tam máš neorigo disky s plastovými vymedzovacími krúžkami a to spomenieš až teraz? Kamarát mal ten istý problém s trasením volantu na Audi TT kde mal tiež neorigo disky s plastovými krúžkami ktoré boli už troška "vymačkané" a po ich výmene za nové už nemal problém. Môžeš ich mať ale aj zle vymerané ako písali vyššie...

Venca49  
Václav
2017-01-05 20:26:59

smarty: Člověče,dej si pohlavek! Tady se to řeší na čtyřech stránkách a nakonec se dozvíme,že máš šunty disky.Těma jsi měl začít a nešetřit.Máš dost drahé auto,ale šetříš na špatném místě.

2017-01-05 20:55:57

Neriešil som tie krúžky lebo mi to robilo aj na origo diskoch s letnými pneumatikami, ale to bolo ešte pred výmenou riadenia v ktorom bola vôľa. To riadenie som menil v decembri 2016 a trasenie pri brzdení sa tým úplne odstránilo. Aj pri jazde okolo 120-140 sa to zlepšilo asi na 95%, ale ešte tam cítim jemné drnenie pri tejto rýchlosti. Na tých letných s origo diskami som to teraz v zime ešte neskúšal. V opli mi tvrdil servisák, že to bude tými kolesami, hlavne ak sú neorigo a že to treba vyvážiť takýmto spôsobom. Pred vyriešením všetkých mojich problémov s podvozkom a riadením (mal som to celkom rozbité) som tie krúžky meral posuvným meradlom a myslel som si, že sú OK, ale teraz o nich začínam pochybovať. Na všetkých mojich predchádzajúcich autách som tento problém s krúžkami a neoriginálnymi diskami nemal. Ak máte niekto neoriginálne disky na insignii a nemáte pocit, že by vám pri vyšších rýchlostiach okolo 120-140 km vibroval volant, povedzte mi aký máte rozmer toho krúžku.


Odpovědět

1  2  3  4