Fórum - Téma


Vibracie karoserie a volantu nad 120 km


Fórum Insignia Vibracie karoserie a volantu nad 120 km

Manuály  |  Inzerce  |  Model Opel Insignia  |  Naše vozidla

Diskuze o vozidlu

2011 Insignia 2.0

16 fotek  |  4 servisních knížek  |  94 diskuzí

Výkon motoru 118 kW (160 PS) . Točivý moment 350 Nm (258 ft/lb) . Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 956 ccm (119 cui), 4-válec, Řadový, A20DTH.


1  2  3  4  5

2016-08-16 20:03:54

Tak, dnes som s mechanikom prisiel na zavadu, ktora pravdepodobne sposobuje tie jemne vibracie do volantu a pri brzdeni. Nedavno som zistil, ze mi auto pri prudsom brzdeni taha do prava. Bol som sa s mechanikom previezt a identifikoval nieco zadrtete, vybehane v strmeni (myslim ze vodiace capy)a tym padom mi platnicka na lavej strane nebrzdi celou plochou, ale najviac vo vrcnej casti aj pocaj jazdy pribrzduje lave koleso. Je to vidiet aj na kotuci, kde mam opisanu peknu kruznicu tenku cca 5mm.

Myslim, ze Kopejda tu o tom pisal.

2016-08-16 22:27:19

To je bežná závada pri insigniách, zadreté brzdiče. Skúste premazať aspon vodiace čapy a sleduj či to zaberie. Pri zadretom valčeku by sa ti tažko vracal naspäť a popískavali by brzdiče.

2016-08-17 08:43:49

hardy: tie vodiace capy sa uz objednali nove a za dva tyzne mi to mechanik pozrie lebo teraz ide na dovolenku, tak uvidim ci to pomoze. Hovoril, ze ked to bude mat dole pozrie poriadne aj tie loziska.

2016-11-26 06:18:39

Po dlhseh dobe som tu zo zavadov, ktora mi uz rok komplikuje zivot. Vibracie volantu a karoserie pri vyssej rychlosti a teraz uz aj okolo 80 km/h. Bola to vola v prevodovke riadenia, z ktoreho tiekol olej. Vymenil som ho za repas, ale nemam ho tam ani mesiac a mam rovnaky problem akurat ze netecie. Zistil som volu v pastorku prevodovky riadenia. Idem to vratit a dam tam original nove(ak by ste mali rovnaky problem, tak pozor na tieto repasy).

2016-12-28 16:15:02

Ahojte, viete mi niekto poradiť? Mám podozrenie na vôľu v tisíchrane predlžovacej hriadele pravej poloosi (mám na mysli ten tisíchran, do ktorého sa strká vnútorný kĺb pravej poloosi). Keď sa nahnem cez motor a ľavou rukou chytím vnútorný kĺb, tak cítim vôľu v smere hore-dole. Poloos je nová, takže ta vôľa musí byť v tom hriadeli, resp vnútornom tisíchrane. V tom ložisku, v ktorom je uložený ten hriadeľ a ani v diferáku vôľa nie je. Keď sa snažím otáčať vnútorným kĺbom pravej poloosi, tak necítim žiadnu vôľu, tá je len v smere hore-dole. Otázka je či tam má byť vôľa?

2016-12-28 22:03:54

Vôľa vo vnútornom tisíc-hrane hriadeľa podpery poloosi  |  Více info

Zaregistroval som vôľu vo vnútornom tisíc-hrane hriadeľa podpery poloosi. Za jazdy je problém s jemnými vibráciami do volantu a podlahy, ktoré sa prejavujú akoby neboli vyvážene kolesá okolo rýchlostí 120-130 km. Myslím si že to spôsobuje práve táto vôľa.

2016-12-29 12:41:02

smarty: vule tam bude vzdycky, jen jde o to, jak velka... Kdyz jedes do mirne zatacky, vibrace ustane? Kola (pneumatiky) nehopsaji? Urcite neni vule na cepech a silentblokach naprav?

2016-12-29 20:06:51

ondra01: čo sa týka nápravy tak už mam všetko vymenené, teda čapy riadenia, tyčky riadenia, ramená, tyčky stabilizátorov, ložiská kolies vpredu dokonca celý mechanizmus riadenia a ešte aj poloosi. Len som chcel vedieť či tam ta voľa môže byť a nebude to mať vplyv na jazdu. Aj kolesá sú preverené a vyvážene. Jedine čo je otázne je geometria. Naposledy mi ju robili v MZpneu v Žiline po výmene riadenia, ale nie som si istý či ju robili správne, pretože ja mám vraj podvozok "ecoflex" - to som sa dozvedel neskôr (myslím že je to nejaký špeciálny znížený podvozok kvôli úspore paliva) a chlapík to robil ako štandartný podvozok, lebo ecoflex v ponuke tej mašiny nemal. Ešte som sa dozvedel že geometria na opel insignia combi by sa mala robiť s plnou nádržou. Tak 5.1.17 som objednaný do oplu s tým že dám skontrolovať tú geometriu a vôľu poloosi v tom tisíc-hrane.

2017-01-05 17:35:48

Tak som po kontrole geometrie v opli a je v tolerancii, takže bola nastavená správne. Vraj toto vibrovanie spôsobujú na 99% kolesá, kedže ja mám všetko ostatné vymenené a vraj zlá geometria by toto nerobila. Dával som tie kolesá niekoľko krát vyvažovať kade-tade, ale ešte mi tam nejaké to jemné drnenie vo volante ostalo pri 120-140 km. Môže to byť tým, že mám zlé krúžky (veľké) pretože to niesu originál disky. Počul som o audine, kde vymenili krúžky o 0,5 mm menšie a volant prestal vibrovať. V opli mi ponúkli vyváženie kolies na aute. Počuli ste o tom?

vyvažování kol na ose  |  Více info

2017-01-05 18:02:22

smarty: mno, jestli máš na discích středící podložky, tak pokud jsou udělané špatně a nebo z plastu, rovnou je vyhoď....klidně to může být i tím. Vyvažování kol na ose se dělá, umí to málokdo, ale je to asi to nejideálnější, i když poměrně většinou zbytečné.

2017-01-05 18:08:24

smarty: Jó, mezikroužky...! O nich ses zatím nezmiňoval...

2017-01-05 18:22:34

Človeče tak ty tam máš neorigo disky s plastovými vymedzovacími krúžkami a to spomenieš až teraz? Kamarát mal ten istý problém s trasením volantu na Audi TT kde mal tiež neorigo disky s plastovými krúžkami ktoré boli už troška "vymačkané" a po ich výmene za nové už nemal problém. Môžeš ich mať ale aj zle vymerané ako písali vyššie...

Venca49  
Václav
2017-01-05 20:26:59

smarty: Člověče,dej si pohlavek! Tady se to řeší na čtyřech stránkách a nakonec se dozvíme,že máš šunty disky.Těma jsi měl začít a nešetřit.Máš dost drahé auto,ale šetříš na špatném místě.

2017-01-05 20:55:57

Neriešil som tie krúžky lebo mi to robilo aj na origo diskoch s letnými pneumatikami, ale to bolo ešte pred výmenou riadenia v ktorom bola vôľa. To riadenie som menil v decembri 2016 a trasenie pri brzdení sa tým úplne odstránilo. Aj pri jazde okolo 120-140 sa to zlepšilo asi na 95%, ale ešte tam cítim jemné drnenie pri tejto rýchlosti. Na tých letných s origo diskami som to teraz v zime ešte neskúšal. V opli mi tvrdil servisák, že to bude tými kolesami, hlavne ak sú neorigo a že to treba vyvážiť takýmto spôsobom. Pred vyriešením všetkých mojich problémov s podvozkom a riadením (mal som to celkom rozbité) som tie krúžky meral posuvným meradlom a myslel som si, že sú OK, ale teraz o nich začínam pochybovať. Na všetkých mojich predchádzajúcich autách som tento problém s krúžkami a neoriginálnymi diskami nemal. Ak máte niekto neoriginálne disky na insignii a nemáte pocit, že by vám pri vyšších rýchlostiach okolo 120-140 km vibroval volant, povedzte mi aký máte rozmer toho krúžku.

2017-02-24 19:13:46

Ahojte, písal som tu, že mám podozrenie na vôľu v uložení pravej poloosi, myslím v tom tisíc-hrane, ale len hore-dole, dopredu-dozadu. Keď sa snažím otáčať, tak v tom smere vôľu necítim. Natočil som nové video, kde to je dobre vidieť. Viem že malá vôľa tam musí byť. Viete mi niekto povedať či to je v norme??

Prava poloos Opel Insignia  |  Více info

Je ešte v norme vôľa v tisic-hrane uloženia pravej poloosi???

Ali
2017-02-25 11:51:22

smarty: Ako som ti v SS písal, tiež mám tento problém. Pri pohýbaní rukou mi to tiež klepe a má to vôľu do strán. Mal som to už aj vonku, v tom tisíc-hrane je už dosť veľká vôľa a vnútorný kĺb je už tiež na nič. Mne sa to ale prejavuje iba výrazným klepnutím od motora keď pustím za jazdy plyn. Vibrácie som moc nezaregistroval, aj keď možno mierne trasenie na volante cítim aj ja.

Podľa toho videa máš zrejme ten istý problém, zdá sa mi ale že máš niečo aj s domcom na ložisko. Keď hýbeš s poloosou, hýbe sa ti aj ten domec. Ten je ale uchytený na pevno zrejme o kostru, takže by sa nemal pohnúť vôbec.

2017-02-25 13:13:02

ali: tiež si myslím, že taká vôľa by v tom uložení nemala byť. Mne to za jazdy neklepe lebo poloos som menil asi pred mesiacom a dal som tiež vymeniť ložisko v tej predlžovacej hriadeli. Asi som mal vymeniť aj tu hriadeľ, kedže ta vôľa je v tom uložení. Ešte skontrolujem ten domec či je dobre uchytený, lebo tiež sa mi nezdá prečo sa tak pohybuje.

2017-02-25 13:25:40

smarty: V tisicihrane a kloubu vule malinko je, ale v ulozeni hridele od prevodovky by byt nemela. Loni se mi to rozsypalo na dalnici a projevovalo se to vibracema do celeho auta. To by mohlo byt ono, stredni lozisko hridele...

2017-02-25 20:25:29

ondra01: to stredne ložisko tej predlžovacej hriadele som menil pri výmene poloosi. Stálo 60e originál GM. Ja som myslel vôľu v uložení vnútorného klbu v predlžovacom hriadeli. Ešte som si teraz všimol, že nemám úplne dotlačené to krycie gufero k tomu domcu tej hriadele. Možno aj preto je tam väčšia vôľa.

Ali
2017-02-25 20:30:25

ondra01: podľa klepania by som to ale typoval na vybitý triangel v tom stredovom kĺbe a niečo s uchytením toho držiaka ložiska hriadeľa. z toho videa je evidentné že niečo s ním bude.ložisko môže byť v poriadku. Nové ale kúpi za cca 17€ (SKF). Smarty, skús s jednou rukou chytiť ten domec a druhou pokýv kĺbom,či to bude klepať a mať vôľu do strán. Je to ohubu dostať sa tam oboma rukami z hora, ale s trochou nadávok to pôjde Keď tak ale pozerám na to video, na konci skúšaš vôľu pri pootočeni v osi, a tam zrejme vôľu nemáš. to by možno aj vylučovalo zlý tisíc-hran a možno aj kĺb, a chyba bude možno len v tom uložení ložiska. Ja to mám voľné aj v osi a keď som to rozobral, ukazuje mi to na ten tisíc-hran a kĺb.Ložisko mám v poriadku.


Odpovědět

1  2  3  4  5