Fórum - Téma


Vibracie karoserie a volantu nad 120 km


Fórum Insignia Vibracie karoserie a volantu nad 120 km

Informace o modelu: Opel Insignia

Diskuze o vozidlu

2011 Insignia 2.0

16 fotek  |  1 servisních knížek  |  75 diskuzí

Výkon motoru 118 kW (160 PS) . Točivý moment: 350 Nm (258 ft/lb) . Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 956 ccm (119 cui), 4-válec, Řadový, A20DTH.


1  2  3  4

2016-06-06 21:43:50

smarty: niekedy mám pocit, že by sa mal obnoviť trest smrti. Pre takých fušerov.....

2016-06-08 21:59:25

Tak som tu zas...Po vyvážení kolies zmizli vibrácie volantu nad 120km, ale ostali mierne vibrácie do podlahy, pedálov a sedačky a to hlavne pri prudkom zrýchľovaní. Po výmene kolies 245/45 R18 za 225/55 R17 ostali len vibrácie pri zrýchľovaní nad 120 km. Rozmýšľal som či to môžu spôsobovať tie silentbloky nápravy(niečo mi v tých miestach niekedy tak gumovo pukne hlavne pri zošliapnutí a pustení plynu), ale tieto príznaky sa skôr hodia na poškodený homokinetický klb. Nahral som video s kĺbom, o ktorom si myslím že to spôsobuje. Čo myslíte môže to byť tým kĺbom???

2016-06-08 22:25:20

To čo si nahral vo videu je úplne normálne a bežné pre asi všetky autá.

2016-06-08 22:31:27

hardy: Takže už mi ostáva len to uloženie nápravy alebo niektorý silentblok motora .

2016-06-09 09:51:06

Vôla tam musí trocha byť, kvôli tepelnej rozťažnosti.

2016-06-09 10:52:25

důležitá je radiální vůle, ta musí být nulová. Tedy chytni si poloosu za tyč a zkus pootočit kolem. Tam nesmí být nic, totéž u převodovky.

2016-06-11 17:49:15

mirpie: to s tou poloosou som skúšal, ale tam žiadna vôľa nieje. Pri rozjazde z miesta alebo za jazdy, keď pridám a uberám plyn tak to pukne v okolí ľavého kolesa. Napadlo ma to vyskúšať pohybom auta na mieste zo zaradenou 1-tkou. Z kolesa sa ozýva také puknutie a robí to len na ľavej strane. Toto puknutie som cítil aj v ruke keď som hýbal kolesom. Myslím,že je to vonkajší homokinetický klb..viď video.

2016-06-11 19:25:18

Hmmmm...horne ulozenie tlmica, piestnica v tlmiči, nejaky cap, praskla pruzina... Moje typy. A z vlastnej skusenosti viem ze tlmic take nieco naozaj dokaze robit. Popripade spominane veci okolo neho. Treba ho vybrat, stlacit a ak bude mat normalnu charakteristiku tak poriadne skontrolovat veci okolo neho.

2016-06-11 20:02:17

hardy: nemyslím si, že to je uložením tlmiča, pretože to by skôr praskalo pri točení volantom, ale toto puká resp. len raz pukne za jazdy pri pohybe dopredu, alebo po preradení a pustení spojky ak autom viac trhne tak to pukne(napr. keď podradím).

Tento zvuk vychádza niekde zo stredu kolesa. Myslel som si či to nerobí ložisko, ale bez zaradenej rýchlosti nič nepuká.

Venca49  
Václav
2016-06-11 22:38:42

smarty: Není povolená matice na poloose u náboje kola?

2016-06-12 00:04:39

Pozri, zo skusenosti viem ze som ti dal dobre tipy. Aj ked sa to mozno nezda moze to mat suvis s tym co som vyssie pisal. Zhodil si si aspon dole koleso a tak nieco popozeral a vyskusal? Ci si to dal len niekomu kuknut do servisu a ty si si sam preveril maximalne to co si ukazal na videu? Poviem ti teda ze to co si ty popisal a co mas aj na videu mi robil na Astre G silentblok napravnice. Bol vymliazdeny a napravnica mala teda minimalisticku volu co sa prejvovalo presne ako tebe co si popisoval a ako si aj nahral na video. Niekolko mesiacov mi trvalo nez som na to dosiel lebo toto by ma nikdy nenapadlo. Menil som predtym horne ulozenia, poloosu na tej strane, cap, tycky, gumy, ulozenia stabilizatora a furt to robilo. Druhy pripad som mal na opacnej strane kde mi povolil simering na tlmici kde vychadza piestnica von z obalu tlmica a tak isto to robilo podobne veci. Vravim ti preto ze skor ako menit prevodovku alebo poloosu atd daj dole koleso, lahni pod auto alebo to vsetko urob na zdvihaku a skusaj, kontroluj, rozoberaj...tuto cez pismenka ti mozme dat iba tipy. Rozhod proste tu stranu kde ti to robi, rozhod aj tlmic a veci okolo neho a skontroluj ich. Skus aj povolit napravnicu po jednom sroube a ked ho das von strc do diery poriadny skrutkovak a vyskusaj ci ti nelietaju silentbloky v napravnici ako mne. A neries to ze ja som to mal na astre G. Opel vyuziva nosny podmotorovy ram doteraz u vsetkych svojich aut akurat ho stale inak tvaruje ci spevnuje.

2016-06-12 08:55:58

hardy: S tými silentblokmi nápravy más asi pravdu. Nie si prvý kto to tu písal. Ja som ich už aj kúpil a objednal na výmenu, ale nešlo mi do hlavy prečo to puká len na jednej strane (chcel som počuť váš názor). Pravdepodobne bude poškodený len ten na ľavej strane a preto sa to ozýva len odťiaľ. Ináč som mal zhodené koleso a skúšal som kadečo a aj mechanik to pozeral viackrát a povedal, že homokineťák vyzerá OK. Keď som prišiel s teóriou, že to môže byť uloženie nápravy, tak mi mechanik povedal, že to menil na Renaulte Senic, kde to tiež pukalo, ale neboli žiadne vibrácie pri vyšších rýchlostiach.

2016-07-06 21:56:21

Ahojte, takže som po výmene poloosi a pukanie pri zošliapnutí a pustení plynu alebo spojky spolu s vibráciami do podlahy, pedálov a sedačky odstránené . Poloos po demontáži z auta vyzerá na pohľad aj dotyk v poriadku, ale pravdepodobne bude suchý vnútorný kĺb z vydratými plôškami. Nová poloos originál GM stojí cca 980-1200 eur a náhrady typu SPIDAN sú nedostupné, takže som ju nahradil činskou poloosou od firmi ODM za 120 eur. Som zvedavý koľko mi vydrži Silentbloky nápravy by teda mali byť OK, takže som ich ani nemenil.

2016-08-14 20:57:45

Po nejakej dobe zhrniem svoje skúsenosti s vibráciami na mojej insignii, ktoré úplne nezmizli aj keď som sa predčasne tešil, že áno a navyše sa objavili ďalšie. Mám najazdených 170 tis., obuté kolesá: leto R18 245/45, zima R17 225/55 a problém s vibráciami do volantu cca medzi 105-120 km. Po skontrolovaní kolies R18 a následnom vyvážení (vyvažoval som ich už 7 krát a myslím, že naposledy to bolo tak ako malo byť - koleso upnuté cez rozpínací trň a centrované cez roztečové diery, aby najvernejšie kopírovalo upnutie na aute) sa vibrácie volantu, ktoré boli neznesiteľné a znemožňovali jazdu na dialnici od 110-140, zmenili na jemné vibrácie cca od 105-120. Mám pocit ako keby začalo koleso pri 105 km/h jemne drgľovať, opisovať osmičku a toto pokračuje až do cca 150 km/h. Otázka: Môže toto spôsobovať väčšia vôľa v ložiskách kolies aj keď vôbec nehučia???

Ďalšie vibrácie do plyn. pedálu a podlahy sa mi začali objavovať pri akcelerácii v otáčkach motora cca 1800-3000, hlavne na prvom prevodovom stupni a slabšie na ďalších. Otázka: Spôsobuje vibrácie do plyn. pedálu v určitých otáčkach dvojhmota???

Ešte doplním, že mám vymenené predné ramená, tyčky stabilizátora, čapy, kotúče, platničky, poloosi a tlmiče s uložením. Samozrejme urobená 3d geometria.

2016-08-14 22:08:09

tak zkontroluj ložiska - nech pevně přišroubované kolo, zvedni auto a pokus se zaviklat kolem doleva/doprava, nahoru/dolů. Nesmí být žádná vůle. Vůli může mít i když nehučí.

2016-08-15 11:04:49

Obdivujem ta ze ta to stale bavi riesit. Ja som sa s tym ciastocne zmieril ze insignia skratka nie je dokonala.Aj mne vibruje cele auto medzi 1700-2200ot. pri zrychlovani ale uz to neriesim. Pripisujem to dvojhmote a po lete sa chystam na vymenu lebo tak ci tak dvojhmota v inse je sracka a okolo tych 150 000km je na nu uz dost. Nejak sa inziniery v opli prepocitali a nedomysleli to pri tak tazkom aute a skratka je poddimenzovana. Az vymenim celu spojku s dvojhmotou tak uvidim ci sa to zlepsi. Kolesa som mal tak isto niekolko krat prevazene. Poloosy skontrolovane a v poriadku. Dalej ma sere nejake neustale vrcanie z motorovej casti po ubrati plynu no uz si zacinam zvykat. Najlepsie bude sa asi s chybami tohto auta zmierit a casom predat a kupit po FL verziu kde uz je to vychytanejsie popripade pockat na novu generaciu.

2016-08-15 18:21:22

hardy: popravde už ma to vôbec nebaví, ale ešte dám odmerať vôľu v ložiskách či je v norme a končím. Aj tak neviem čo iné by to mohlo spôsobovať keď to nieje kolesami, čapmi, tyčkami stabilizátorov, kotúčmi, silentblokmi a poloosami. Možno ešte tyčky riadenia, ale to by som mal asi vôľu v riadení.???

2016-08-15 19:56:13

smarty: Kopejda to v nejakom vlákne písal. Rob ako on. Počkaj polroka až to bude viac vymleté a ľahko vypátrateľné.

2016-08-15 20:41:18

Ano

2016-08-15 21:23:20

Samozrejme, že nechcem tie ložiska meniť ak sú v poriadku, len som niekde na inom fóre čítal, že chlapík mal problém s vibráciami volantu a po výmene ložísk to prestalo. Chcel som vedieť či náhodou nemal tu niekto podobný problém. Dám to len premerať a ak to bude v tolerancii meniť ich určite nebudem.


Odpovědět

1  2  3  4