Fórum - Téma


vibrace volantu


Fórum Vectra B vibrace volantu

Informace o modelu: Opel Vectra B


1  2  3

2016-04-05 20:03:30

mirpie: Dobrý den, všechny Vás moc zdravím a děkuji za příspěvky. Jak tu někdo píše o špatných pneu, tak to jsem vyloučil. Sám mám nejvyšší řadu od Michelinu. Samozřejmě jsem zkoušel 6 sad jiných kompletních kol. Tedy ráfek i s pneumatikou. Vždy velice kvalitní značky. Continental, Michelin, GoodYear. Kola na jiných oplech byla úplně v pořádku a žádné vybrace. Když vidím, jak to vyvažují, tak jsem také nebyl nadšený. Vyzkoušel jsem asi 10 dílen. Vždy je to úplně jiné. Až mi tak naštvali, že jsem počkal až kolo vyvaží a pak jsem jim řekl, ať ho nasadí na vyvažovačku a vyváží ještě jedenou.. Výsledek je takový, že v podstatě ve všech 10 dílnách to je stejné. Pokud kolo sundají, že je vyvážené a nasadí jej znovu, tak to ukáže dovyvážit až 35gr To jsou ti "specialisté " . Našel jsem pneuservis v Plzni, už nevím jak se jmenuje. Je na netu. Udávají, že jsou největší a mají speciální vyvažovačku za 2miliony. Která umí i ukázat, kam jaké kolo na auto patří. Přední, zadní a i strany. Aby se eliminovala nevyváženost. Už je to 3 roky ale platil jsem asi 1200kč za to vyvážení. Při vyvažování mají přítlačný válec, takže simulují i zatížení vozu při vyvažování. Výsledek, vibrace pořád stejné. Nic se nevyřešilo.

Jak píšete, že by to mohla být ložiska v kolech. Nevím, mám ještě jiné auto. Když odešly ložiska v kolech, tak to byl velký hluk v autě. Navíc při zatáčení se to měnilo. Vectra je tichá a ty vibrace jsou pořád stejné. Rovně i při zatáčení. Ale jak tu někdo píšete, zajímalo by mě to ložisko v převodovce. Máte s tím někdo zkušenosti? Jak se to projevuje a chová? A máte prosím někdo zkušenosti s repasovaným řízením? To mé neteče a je bez problému. Abych nevyhodil peníze a ještě si nepohoršil. Neznáte někdo spolehlivou firmu, která řízení perfektně repasuje? Moc Vám všem ještě jednou děkuji za pomoc a názory. Rád bych už závadu vyřešil a opravil. Hezký večer. Milda

2016-04-05 20:57:02

milda7: Omlouvám se za off topic. Existuje pojem "machování", pracovníci pneuservisů, zejména ti mající na starosti vyvažování kol, by jej měli znát. Jeho podstata spočívá v tom, že mechanik pneu obuje na ráfek, změří na vyvažovačce a pak namísto přitloukání (dalších a dalších) závaží gumu zase odlepí z ráfku a podle potřeby pootočí (posune) a znovu na vyvažovačku a dál a dál. Ano, je to poměrně velmi pracné a náročné na čas, ale velmi často se dá docílit stavu bez závaží či jen s velmi malým. Troufnu si tvrdit, že to dělá (je ochoten dělat) jeden servis z dvaceti...

2016-04-05 21:02:33

napadá mě to už jen vyheverovat s kolama do vzduchu a rozjed to na 130km/h. Jesli se to rozvibruje , je to od předku a hledej problém někde tam.

2016-04-06 18:55:43

milda7: no je fakt že pukud si vyměnil 6 sad a furt je to stejné,tak je to záhada.O ložiscích pochybuju,ať už v těhlici nebo převodovce to se projevuje spíš hlukem,tzv.ložisková koroze a spíš bych to čekal na zadní nápravě tam už jsem měnil obě.Navíc moje VeBe má najeto 310 tis. a to nekecám a takový problém jsem ještě neměl.Dynamická nevyváha způsobí vibrace už v 90km/h.O tom co psal colommbo vím taky svoje.Před pár lety jsem měl 110R a když jsem na něj dával origo hliníkové kopretiny,tak můj pneuservisák nejdřív roztočil samotné ráfky a poznačil nevyváhu na ráfky a pak znovu s pneu a pootáčel je po ráfcích tak dlouho dokud nedocílil co nejmenší nevyváhy bez závaží,až pak to vyvážil a znovu roztočil a když bylo potřeba, závaží posunul dokutd tam nebyla 0.Já osobně jsem dělal v MEZ Frenšátě a vyvažoval rotory elektromotorů a postup je stejný,roztočit,vyvážit,roztočit,část závaží posunout a pořád dokola dokud tam není nula a pánové vyvažovalo se při 3 tic. ot. protože to jsou kritické otáčky včech točivých strojů či soustrojí,třeba turbogenerátorů.Ještě mě napadají dvě věci co by to mohlo být.Setrvačník na poloose,mohl se vlivem koroze a otřesů pohnout,buď axiálně nebo pootočit o nepatrný kousek.A druhá věc,jak je spojené raménko nápravy s nosníkem motoru naproti rejdového čepu,v tom místě by mělo být tlumící závaží.To má tlumit vibrace a hluk právě při kritických otáčkách motoru. Viz foto ta tmavá součástka. A ještě jedna zkušenost pánové, 1g excentrické nevyváhy na kluzném ložisku pístního čepu u Jawy 250 panelky,způsobí že spodní hrana pístu při pohybu dolů lehce zachytává o spodní hranu sacího kanálu a když už je vychýlení příliš velké(a ono je vlastně titěrné) a ono se to kousne tak to roztrhne píst i ojnici jako kdyby to byla jen nějaká nitka do šicího stroje a né kus oceli a hliníku.To dokáže 1g v 3000 otáčkách,to jen pro vaši představu

2016-04-06 19:54:36

renegate.74: Zdravím a moc děkuji opět za rady. To závaží na rameni přední nápravy prověřím. Myslím, že tam je. Prověřím až v sobotu, jelikož auto nemám doma.

Ještě k tomu vyvažování. Jsem rád, že jste mi podpořili v mém názoru. Sám píšete, jak se vyvažují rotory el. motorů. Ale když je už někdo vyváží na nulu, tak to musí ukazovat nulu i na jiné další vyvažovačce. Ale při vyvažování mi tvrdí, že jak kolo sundají po vyvážení a znovu nasadí na mašinu, tak už je v jiné poloze a proto ten rozdíl. Pak se musí znova dovážit. Toto já prostě nemůžu pochopit. Je to blbost. Pokud je to jednou vyvážené, tak to musí i po dalším pokusu být nula. V jedné dílně jsem to chtěl pořád opakovat, jelikož pokaždé dovažoval. Po hodině to vzdal a řekl mi, že to také nechápe. Neví, kdy je to tedy na 100% dobře. I ty jejich rychloupínaky jsou dost divné.

Jinak dnes jsem mluvil s technikem v Opelu u Steigra v Praze. Žádnou vložku do té tyče pod volantem ani neznají. To jak to někdo psal. Pouze novou tyč asi za 5000kč. Asi je to častý problém s tou zasouvací tyčí volantu. Konstrukčně špatně vymyšlené. Ale radil mi, abych vyměnil řídící tyče. U kol vůle není. Čepy jsou dobré, to by se poznalo na STK. Ale můžou být vytlučené přímo v řízení. Musím poslat VIN kod a oni mi udělají cenovou nabídku na výměnu. Buď jen práce a moje tyče, nebo vše od nich. Budu dále informovat. Děkuji za názory.Myslím, že to hned tak neskončí

Venca49  
Václav
2016-04-06 20:13:38

milda7: To o té vložce jsem psal já.Že neznají a chtějí prodat celý sloupek je běžná věc.Tyto vsuvky byly z antikorového plechu,síly asi pár desetin milimetru.Já se jich tam nacpal desítky.Určitě se již nedodávají,nebo neobjednávají.Potom byly vyrobeny nové sloupky a tam se již nedávaly.Nové sloupky se montovaly od 10/98.

2016-04-06 22:15:11

milý Mildo7,hlavní učební předmět dnešních automechaniků a techniků je diagnostika.Tu starou poctivou práci,kterou umí např. tady pan Václav a nebo i já,s tou už se dneska nikdo zabývat nechce.Dnes se diagnostikuje a vyměňuje nikoli opravuje,je to smutné ale je to tak.Jinak,dobré pouzdro čepu axiálního táhla se dá poznat podle toho,že po vyndání kulového čepu z rejdové páky,by mnělo táhlo samovolně dřžet ve vodorovné poloze tj.nemělo by klesnout naráz dolů a když tak pomalu.V domácích podmínkách je to náročné hlavně bez přípravku či stahováku.Pak může být vůle ještě v samotném hřebenovém řízení ale tyhle dvě varianty mi příjdou dost nepravděpodobné co se týká vibrací ve volantu.A záleží jaké ty vibrace jsou,mně taky zhruba ve 130 volant jemně chvěje,pod nebo nad touto rychlostí to nedělá.Ale pokud to jsou vibrace ve stylu že vám to třepe hodinkama na ruce,tak to v pořádku není.Může to být i tlumícíma blokama uložení motoru a převodovky.Ve předu jsou dva vpravo a vlevo č. 1 a 2 a vzadu jeden č. 3 viz foto.

2016-04-07 19:46:21

renegate.74: Dobrý večer, jak popisujete ty Vaše vibrace volantu, tak to asi bude něco podobného. Když se rychlost sníží a nebo zvýší, tak to mně také nedělá. Chci se jen zeptat, když by to bylo tím uložením motoru, tak ten má při určitých otáčkách nějaké vibrace. Proč to tedy dělá zhruba ve 130 ale na 3. i 4. i 5. rychlostní stupeň. Ten motor má různé otáčky. A tedy i jiné své vibrace. Omlouvám se, to je pouze můj názor. Dá se nějak zjistit, jestli jsou tlumící bloky dobré? Já mám pořád pocit, že to prostě nějak rozkmitá hmotnost kola. Každá hmota v určitém pohybu rezonuje. Když se pak potkají dvě věci současně, tak se může stát cokoliv. Myslím třeba volné axialní táhla, malé vůle řízení, možná nevyvážená kola. Prostě se to potká. Kdoví jestli nemá malou vůli i čep řízení. Nebo spodní kulový čep na ramenu. Já už nevěřím ani tomu třesení na STK, které jsem absolvoval několikrát. Zkusím dát nové axialní táhla, čepy řízení a i spodní kulové čepy. Když už to bude stejně rozebrané a musí se na geometrii. Ale nechám to udělat tady u nás v autodílně. U opla v Plzni mi řekli, že jen práce tak 5 000Kč za výměnu axiálních táhel. To je dost drahé.

Napadl mi ještě jeden poznatek, který jsem zjistil. Když jsem testoval ty jiná kola, tak širší kola to dělaly znatelně silněji. Měl jsem i kola z omegy, která má jiné ET. Takže byl větší rozchod. Kola tedy více z karoserie. To bylo podstatně horší. Kola byla samozřejmě i větší. 205/55 x 16. Proto pořád přemýšlím o té hmotnosti kola.

Mohu se ještě zeptat, jestli je nějaký problém a na co dát pozor při té výměně axiálních táhel? Nevím, jestli tady u nás už to dělali na oplu.

A ještě Vencovi 49, já nezpochybňoval Vaši informaci. Omlouvám se. Jsem za ni naopak rád. Jen v servisech jsou dost neochotní, tak raději řeknou, že to neznají. Také stará auta raději neřeší. Jinak já mám VB výrobu konec 2000. Už po faceliftu.

2016-04-07 20:37:12

Já sem zkoušle axiální táhla měnit , no zkoušel , myslel sem si že jsou vadné , pak sem přišel na to řže jsou vpořádku. Ono bez vyndání celého řízení to asi nepůjde, protože se tam prostě žádným nářadím nedostaneš. Takže řízení ven a to znamená sundat celej rám motoru a to už je nějakýho šroubování... Tak možná proto i vyší cena za práci.

2016-04-10 14:55:18

milda7: mildo, ohledně těch nových táhel si znovu přečti můj poslední příspěvěk a jakékoli čepy,ať už rejdový,kulový nebo na stab.kostech musí chodit ztuha,stalo se mi že i nové táhlo nebo čep chodil příliš volně a to znapená že když to chytíš do dvou rukou a jen prsty a pohneš s tím je to špatně.Problém je že se dnes do těch čepů dávají tenká teflonová pouzdra,nezaplní se to žádným tukem nebo jen malým množstvím a pak stačí aby popraskala prachovka a jde to do h***lu stajně tak stačí pár pořádných děr do kterých vlítneš a je to to samý a když jdeš na STK podvou letech co jsto měnil a máš to načatý a oni ti stím pořádně zatřepou tak je to to samé co ty díry,to se mi už taky stalo.Prostě si pánové budem muset zvykat na to že se všechno dělá na spotřebu a né na kvalitu a týká se to nejen dílů ale i práce automechaniků.Smutné co???

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-04-10 18:06:30

renegate.74: Je to smutné, to je pravda a dnešní trend.....

Co se týče vyvážení kol jak popisoval Jirka, dokonce samotný disk a nová pneumatika má na sobě značku. Tyto značky usnadňují kompletaci kola. Znamená to, že značka na disku se kryje se značkou na pneumatice. Potom je při vyvážení potřeba nejmenšího množství závaží. Dále platí to, že když je kolo vyvážené na nuly, znamená to nuly v kalibraci dané vyvažovačky. Přesnost běžných vyvažovaček je cca do 3g. To znamená chybu vážení 3g. Na voze za provozu by neměla být znát chyba vyvážení do cca 5g. Ale najděte "gumaře" který bude kompletovat kola a vyvažovat poctivě, že. Gram závaží stojí korunu, a že potřebují vydělat je jasné, proto kompletují kola jak je to napadne aby vydělali na závaží....

Mám stejné zkušenosti ve svém okolí a proto jsem si sehnal (pouze na kola) jednoho "kluka" co staví a renovuje závodní auta z osmdesátých let a v dílně je vybaven i pneuservisem. To kdyby jste viděli tu alchymii jak se dají kola vyvažovat...... Nemůžu říct ani popel a jezdím jen k němu.....


Odpovědět

1  2  3