Fórum - Téma


vibrace volantu


Fórum Vectra B vibrace volantu

Informace o modelu: Opel Vectra B


1  2  3

2012-04-04 21:06:09

Docela dobře umí i rozvybrovat volant kolo,když má vnitřní díru větší než je průměr náboje a není tam vymezovací kroužek...prostě neorigo kolo.

Máš elektrony? a origo a nebo NO Name?

2012-04-07 18:56:55

Mam elektrony.nejsou origo ale mam tam stčedící kroužky z duralu dělané.Spíš sem uvažoval jestli to nemůže být něco na řízení i když je to nepravděpodobne si myslím ale už nevím co s tímTak sem rád za každou radu

bad64  
2012-04-07 19:25:22

Měl jsem Astru F a problém podobný pokud jsem jel do 80km/h dale se to udržet ale při vyšší rychlosti se rozvibroval celý volant.Vyměnil jsem silentbloky na ramenech přední nápravy a tlumiče pérování a byl pokoj.

2012-04-07 22:23:29

Ještě mě napadl naraženej disk... i hodně naraženej disk jde vyvážit na nulu,ale už je tam mechanickej pohyb a ten muže dělat neplechu...z vlastní zkušenosti vím,že se může stát,že si toho při vyvažování mechoš nevšimne,protože na vyvažovačce je kryt a pokud se na to točící kolo nepodívá,tak na to nepřijde.

2012-04-09 22:08:30

No zkusim s tím něco udělat díky za rady

2012-05-15 13:16:15

Tak auto nakonec zůstalo v servisu více jak týden, asi jsem moc slabá. Nechala jsem ho, ať ho rozebere a podívá se, co tam je tedy "všechno špatně". Myslím, že by nejradši vyměnil půl auta, ale i tak, svedl to na všechno možné, včetně brzdových destiček, i toho kloubu + ještě nějaké náhradní díly a práce a ze servisu málem odtáhli mě 15.593,-Kč

2012-05-15 14:55:27

Nooo to je řacha.. a je to aspoň v pohodě?

2012-05-15 17:46:26

Tož to je někde něco špatně a tuším, kde - jednak na straně vyčuranýho servismana a druhak, bohužel, i na straně tvojí, Veru... Nekonkrétně uzavřená objednávka asi i bez předběžné ceny a od toho se pak odvíjí všechno další... Je to hnus, Velebnosti, zkušenost jak prase, ale život jde dál...

2012-05-15 17:58:54

Tak ano, jezdi to lepe, mozna opravdu lepe nez pred vibraci. A k te zkusenosti...preci jen jsem jen zenska a jde mi to spis v obchode s botama nez v servisu. Jsem poucena pro priste, ze nesmim verit, ze to bude jen malinka opravicka....

2012-05-15 20:25:13

Naprosto s tebou souhlasím, Veru! Každej jsme na něco a když se máme orientovat v něčem, v čem se normálně neorientujeme,. tak to někdy zabolí a v některých případech to stojí peníze, dost peněz... Proto taky píšu, že je to zkušenost jak prase (a hodně drahá), nicméně se stávají v životě lidským i horšejší věci, život jde prostě dál. Přeju ti, Veru, pokud možno, už jen ty lepčí zkušenosti...

2012-05-16 12:11:32

Čau,tak to už začíná být oříšek a blbě se to hledá.Chce to zkontrolovat celou přední nápravu,hlavně uložení ramen,ale chce to kontrolovat při normální zátěži auta,ne zvedlé na zvedáku,to se nemusí najít.Jinak se my jednou stalo,že to dělaly brzdové kotouče.

2012-05-16 19:53:52

No možná i kdyby se vyměnily všechny kuláky a silembloky na PN,tak by i s geomtrií ta cena nebyla tak brutální...

2016-04-01 19:48:45

colommbo: Dobrý den, omlouvám se, že píši rovnou Vám a ne na forum. To se mi nějak nedaří. Ale už jsem tady i dříve pročítal různé příspěvky na můj problém s moji vectrou B, 2L, 16V.r.v 2000. Ten je takový, že při rychlosti 130km se dost rozkmitá volant. Už se to tady řešilo a byly různé názory na odstranění závady. Jako vyvážení kol atd. Tak rovnou píši, co jsem se snažil udělat já. Kmitání se mi zatím nepodařilo odstranit.. Budu rád za každou radu. Takže kola převážená nepomohly. Vyzkoušeno 6 sad kol a pořád stejné. Vyměněné kotouče, destičky, gumy na příčných stabilizačních tyčích vpředu a vzadu, krátké stabilizační kosti vzadu, přední stabilizační tyčky,čepy řízení, nové tlumiče vpředu a vzadu včetně uložení, obě přední poloosy použité ale dobré. Vše měněno postupně, aby se našla závada. Nic nepomohlo. Vždy je to stejné. Na STK mi již 4 měřili jestli nenajdou někde vůli. I zadní nápravu. Nic. Říkají, že je vše velmi dobré a bez vůle. Auto má najeto 160 tisíc km. Pokud se překoná rychlost 130 a jede se 150, tak je kmitání již velmi slabé. Tak a teď prosím někoho o rozumnou radu co dál. Už zbývá jen snad řízení. Zdá se mi, že je nějaká vůle pod volantem na sloupku. Je to tam rozpůlené a zajíždí to do sebe. Takový vícehran. Budu vděčen za každou radu. Děkuji za odpověď. Milda

Venca49  
Václav
2016-04-01 21:32:40

MILDA7: Sice nejsem Colommbo,ale odpovím.Pokud je vůle ve sloupku řízení(bezpečnostní část zasouvací) tak tyto se měnily podle pokynů výrobce.Novější díl byl jinak pootočen a vylepšen.Nevím jaký máš,ale je možné,že nebyl měněn.Nemůžu popsat rozlišení,to již nevím.Ještě se dodávaly plechové vložky do čtyřhranu,aby se vymezila vůle.Možná,že ještě v Opel servisech budou.Zatlačily se do mezery na čtyřhranu,která se posunuje dovnitř.Byly z antikora.

2016-04-01 21:33:20

Po tom všem, cos tu jako už vyměněné popsal, je moje hlava na nějaké rady krátká... Nejsou uvedeny čepy a silentbloky ramen, ale jejich vůle by se na STK ukázala, tož opravdu momentálně nevím...

2016-04-03 13:56:47

Ta vůle na řízení u čtyřhranu je skutečně v něm , nebo ve spoji servo/čtyřhran. Musí tam být pevnostní šroub který sevře 4hran a zároveň působí jako klín aby nevypadlo řízení. Už sem to viděl povolené , ale bez pevnostního šroubu to nedotahuj , jinak ti rupne a zůstane tam. Lze to zkontrolovat pohmatem. Ale myslím si že tohle s vibracema nebude mít souvislost. Co vyvážení na dlouhé poloose ? Je tam ? Co ložiska kol , nejsou už špatná ? Jinak mě taky moc nenapadá , jedině že to bylo po bouračce nějak opravováno , pak to může být všelijak...

2016-04-03 23:22:20

milda7: zdravím,po přečtení toho co jste všechno vyměnil a že nic z toho nepomohlo mně napadá ještě jedna věc.A to jsou přímo pneu,vyvážení kol je jedna věc,ale, i když jsou vyvažovačky hodně citlivé točí se v malých otáčkách,ale otáčky kola při 130km jdou do tísíců a pokud jsou pneu na bočních plochách zvlněné způsobuje to obrovské odstředivé síly.Jeden můj kamarád měl ten samý problém na Oktávce a nakonec se zjistilo že to bylo nekvalitníma Matadorama.Byly na bocích po celém obvodu lehce zvlněné.Dal jiné gumy a bylo po problému.Takže zkuste rukou přejet po boku pneu po obvodu a jestli budou cítit vlnky mohla by to být příčina vibrací.Nebo znovu zkusit kontrolu pohmatem i vizuální na vyvažovačce. To samé zjistil náš firemní mechanik na gumách na subaru Outback,taky vibroval volant ve vysoké rychlosti.V jednom místě na jednom předním kole se sjížděla guma a když to dal na vyvažovačku,vyvážení sedělo,ale jelikož nepoužívá ochraný kryt,všiml si že v místě ojetí je na boku pneu malá boule.Pneu vyměnil a byl klid.Dokonce to poslal na reklamaci protože ta guma byla jen půl roku stará. Tak na to zkuste mrknout a pak pisněte.

2016-04-04 09:42:53

renegate.74: Že by...? "...Vyzkoušeno 6 sad kol a pořád stejné..."

2016-04-04 22:11:08

pises len o prednych, ale vibracie ti moze sposobit aj zadna, prekontroluj, mal som rovnaky problem, a vystriedal som niekolko pneuservisov v domnienke ze nedokazu vyvazit koleso, a nakoniec som doma pri vymene letne-zimne potocil akuratne zdvihnute koleso zadne a pri otoceni sa zastavilo, mala bublinu, poruseny kord, a pol roka som tak jazdil lebo ziadna vyvazovacka to nezistila.

2016-04-05 07:12:32

to by mu ale nevibroval volant. Po kompletní obměně přední nápravy, co tazatel zmínil (MILDA7) s vy\loučením silentbloků ramen, mě také nic nenapadá. Pak už zbývá jen ložisko v převodovce, nebo ložisko kola.


Odpovědět

1  2  3