Fórum - Téma


Ventyl odvetrania palivovej nádrže


Fórum Zafira B Ventyl odvetrania palivovej nádrže

Manuály  |  Inzerce  |  Model Opel Zafira B  |  Naše vozidla



2017-04-21 08:56:25

Ahojte ,

mam Zafiru 1.6 turbo CNG , pri volnobehu počujem, keď sedím v aute, hlasnejšie také kovové cvakanie , zistil som , že to ide od ventyla odvetrania palivovej nadrze. Nový ventyl stojí vyše 200 Eur . Bola by aj nejaká lacnejšia varianta opravy ?

1. Na vrakovisku som zatial nenašiel ponuku pre tento motor 1.6 CNG , ale su k dispozicii ponuky z benz. motora Opel 2.2 , podla obrazku vyzerá ten ventyl skoro rovnako aj vrátane konektora , bolo by možne teda použit aj tento ventyl z 2.2 motora ?

2. Vadilo by niečomu , ak by som na existujucom ventyle nechal odpojené napájanie ? Ventyl by bol teda asi stale zatvorený .

3. Tretia možnosť ventyl dať preč a nahradit ho hadicou ?

ďakujem

gps
2017-04-21 09:14:08

palo99: ked pocujes cvakanie, znamena to ze ventyl pracuje. Ventyl tam musi byt, ten ma inu funkciu ako odvetranie nadrze.

2017-04-21 09:20:35

ano , cvakať má , ale to kvakanie je asi príliš hlučné , lebo pred asi týždňom som vo vnutri auta žiadne cvakanie nepočul.

gps
2017-04-21 09:31:34

palo99: ano , ja som mal tento problem na mazde 626 ale len v lete. je opotrebovane ale funkcne. Viem ide to na nervy, ale urcite ho neobchadzaj. Musi tam byt.

2017-04-21 15:25:36

palo99: variantu 2 rovnou zapomen! To ti vyskoci kod P0443 na diagnostice a rozsviti se ti "grilovane kure" na palubovce, ale nejhorsi je, ze pri jizde na benzin, se ti bude deformovat nadrz, vznikajicim podtlakem. Ja jsem mel ten ventil kdysi odpojeny na Audine a kolikrat byl problem i odsroubovat vicko nadrze, pred tankovanim

Variantu 3, si "schovej na dovolenou". Samozrejme se ti objevi chybovy kod (...443), pokud bude ventil odpojeny, ale aspon se ti nebude (podtlakem) deformovat nadrz, pri jizde na benzin a nouzove dojedes.

Varianta 1 je sazka do loterie, protoze ten ventil z vrakace, muze byt ve stejnem stavu, jako ten tvuj. Pokud ma stejny konektor, je pravdepodobne, ze bude pasovat, ale over si to radeji 3x, ze ma i stejne zapojeni, toho konektoru. Solenoidy na ss-proud, maji (pro lepsi ucinnost) obvykle kotvu resenou permannentnim magnetem, takze rozhoduje polarita

Spravna varianta ovsem je, poridit novy solenoid, pokud mozno jej koupit jako neoriginalni ND, protoze pak jeho cena nebude EUR 200, ale priznivejsi. Zkousel jsem ale koukat do nejakych e-shop-u a spravnejsi cesta by byla, najit si ten ventil v sestave (asi na http://ecat24.com/opel/catalog/types/1/44/) ...tady se priznam, ze neznam ani jeho umisteni a pak, podle originalniho cisla dilu, hledat nahradu. To ale prenecham laskavemu ctenari, za snadny domaci ukol (oblibena to veta, znama z publikaci prof. Jarnika )

2017-04-21 19:50:57

Ďakujem Jurášek za vysvetlenie , katalo. číslo je 807888 resp. 93189063

2017-04-24 07:15:54

Ahojte , nerozumien jednej veci , mal som vymontovany ten ventyl z auta a ked som pripajal a odpajal jeho kontakty na baterku tak som počul len také tiché cvakanie , ale kedˇ je to zmontovane na aute tak na volnobehu také hlučné cvakanie počujem vo vnutri auta , prečo je to tak ?

gps
2017-04-24 08:56:29

palo99: mne to prenasal zrejme blok motora a tiez som mal pocit ze mi to cvaka v schranke pred spolujazcom (mazda626) no ked som to zabalil do handry tak intenzita hluku klesla viac ako o polovicu.

2017-05-05 18:17:43

a nie je problém v tom , že nejaka riadiaca jednotka , ktora ovláda napajanie tohto ventila príliš často vypina a zapina napájanie napr. aj 4x za sekundu a z tohto dôvodu sa to tam v tom ventile celé rozkmita a hlasno to potom cvaká ? Nestačilo by , aby sa ten ventil otváral len napr. 1x za sekundu ? Veď , ked sa otvara a zatvara napr. aj 4x za sekundu , je v podstate ten ventil stale otvorený a v podstate potom by tam ten ventil ani nemusel byt.


Odpovědět