Fórum - Téma


Ventilátor chladiče vody a chladiče klimatizace


Fórum Zafira A Ventilátor chladiče vody a chladiče klimatizace

Informace o modelu: Opel Zafira A

Diskuze o vozidlu

2001 Zafira A 1.8

7 diskuzí

Výkon motoru 92 kW (125 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 796 ccm (110 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, Z18XE.



2016-03-19 20:16:32

Ahoj,

na zafiře mi při otočení klíčku do druhé polohy po chvilce (cca 4s) začnou běžet ventilátory na první rychlost a po nastartování zhruba po stejný době začnou běžet na druhou rychlost a už nepřestanou dokud nezhasnu motor. Svítí mi oranžová kontrolka chladiče s vrtulkou. Má někdo nějakou radu kde hledat závadu? Budík mi ukazuje teplotu motoru bez zřejmých potíží a motor jinak šlape bez chybně.

Hezký večer

2016-03-19 22:21:39

Me to dela tedkon na astre taky. Jenom kdyz je hodne teplo nad 10 stupnu, tak je to v,klidu. Diagnostika mi ukazuje teplotu motoru spravne, ale pak je tam jeste nejaka dalsi teplota a ta je porad na 70 stupnich. Zkus diagnostiku modulu chlazeni. Ja to vyresil prozatim tak ze sem vytahnul pojistku c.35.

Nevi nekdo kolik ma z20let cidel? Na chladici neni zadne, pouze sem nasel nad prevodovkou. V katalogu jsou dva druhy. Jedno s dvoupinovym konektorem (to je nad prevodovkou) a druhe jednopinove a to nevim kde je.

2016-03-21 09:22:52

wisastar: mne sa zda takto od pocitaca ze je cidlo pri termostate - aspon u mna , kedze sa tu z mne neznámeho dôvodu nedajú dat odkazy na manuál tak smola - ale daj si tento text do googlu - vyhladávanie obrázkov a snad to pomôže "z20let astra water temperature sensor"

2016-03-23 08:32:54

Hoj, zkus zkontrolovat připojení snímače teploty do řídící jednotky. na staré zafiře jsem měl taky obdobný problém. Pokud bylo vše zapnuté tak po nastartování se rozběhl ventilátor na první stupeň a asi po 5-6 vteřinách se rozběhl na max a přidal se i ten z klimy. Vyplo se to až když se vypnul motor a znovu se otočil klíček do druhé polohy. Taky jsem to fixoval vytažením poj. č. 35

Diagnostika ukazovala na řídící jednotce max teplotu a na budíku bylo stále 70°C. řízení chlazení motoru to vyhodnotilo správně jako přehřívání motoru tak spustilo ventilátory. logickou úvahou tedy je zřejmé že řídící jednotka nemá respektive má ale mylnou informaci o aktuální teplotě chladící kapaliny a myslí si že je teplota na max. Jelikož jsem měnil čidlo tak poslední možnost je kablík a konektor na řj. K tomu jsem se už nedostal. Zkus nějak prověřit kabeláž a konektor na řj jestli tam není olej a jestli vůbec je ten kablík k čidlu OK. Taky jsem uvažoval že to fixnu tak, že pojistku 35 dám na externí vypinač a holt když budu někde v koloně tak cvak a chladím. případně bych si domontoval vlastní teploměr stejně jako jsem si dodělal palubní voltmetr.

Jak vyřešíš, dej vědět!

2016-03-24 09:49:56

Děkuju vám za rady, pojistkou 35 jsem to taky prozatím vyřešil,

Mluvil jsem se Zafirákem, říkal ať kouknu na kabely a konektory, že to je většinou tam. Až to vyřeším, hodím to sem

2016-03-24 09:56:37

Tak sem vymenil cidlo a nic se nezmenilo. Teplota stale zkazuje dobre a druha teplota vbdiagnostice ukazuje 70. Mam jeste to druhe cidlo ale nevim kde je a jestli na z20let vubec nekde je.

2016-04-18 20:49:41

Budu to resit tak ze koupim ventilator cca 35 cm prumer a cca 1 kilo vaha a dam ho prez rele ktere bude spinat teplotni cidlo, ktere dam do chladice. Jsou tam na nej dve mista. Ted jde o to jaky rozsah teplot soinani a vypinani koupit.

Nedelam to kvuli tomu ze to nedokazu vyresit, ale hlavne kvuli vaze a protoze mam uz vyndany chladic a ventilator klimatizace kvuki soortovnimu intercooleru. Jeste se chystam na vyndani kompresoru, ale musi se poresit uchyceni altiku kvuli tomu aby se prez nej dal napnout zkraceny remen. Kdyz se vynda ac kompresor, tak nejde pouzit origo napinak.


Odpovědět