Fórum - Téma


Veliká spotřeba oleje Zafira Z18XE


Fórum Zafira A Veliká spotřeba oleje Zafira Z18XE

Informace o modelu: Opel Zafira A


1  2  3  4

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-09-08 20:30:14

Přinejhoším dokoupíš po cestě něco u pumpy, asi bude úplně jedno co. Nejhorší olej je žádný olej..

2012-09-08 20:40:22

Má pravdu, předseda! Kdysi dávno ještě s Moskvičem 408 (taky zadohrab!) jsem jezdíval za 8 litrů benzínu (4,30Kčs/litr) a půl litru oleje na sto km a jak se drandilo, panečku... Jó, starý zlatý časy...

2012-09-14 20:57:37

Rozborka motoru provedena. Bude následovat výbrus válců, výměna pístů a kroužků, gufer ventilů, zabroušení ventilů a ventilových sedel... Podrobnosti později... Din.

2012-09-14 21:04:36

A kdyby se ti chtělo udělat tomu motóru hodně dobře, navrhoval bych přijednom i přebroušení kliky a nový šály... A budu držet palce!

2012-09-14 21:13:47

Další ,,drobnosti" se s tím samozřejmě svezou... Mě snad je*ne... Jdu si dát panáka s modrým plamenem hoření... Din.

2012-09-14 21:20:02

Právilno, moloděc! Maršal Malinovskij!

2012-09-15 08:01:30

Kliku brousit jen pokud už je na hranici jestli má klikovka dobrý hodnoty dej všěchny nový šály včetně axialu ale nebrus ji.

2012-09-20 00:57:36

Ahoj. Dotaz na kluky od auťáků: dokáže někdo z Vás alespoň trochu řádově odhadnout u Zafiry s motorem Z18XE (r.v.2003) cenu výbrusu válců motoru, nových pístů a kroužků, nových gufer a zabroušení ventilů a jejich sedel a něčeho dalšího nezbytného... + nutné úkony na klice... s prací v solidním neznačkovém servisu...? Svému mechanikovi věřím, že mě vysloveně nenatáhne, ale odhad z něj nevypadne... Já ho chápu, že neví, co dalšího se může vyvalit... Jen se mi předem hrůzou orosila kreditka a musím počítat s tím, že se Áčka k reklamaci zachovají častokrát publikovaným obvyklým nedobytným profláknutým způsobem, ale do auta jsem již dal tolik peněz, že půjdu i do opravy motoru... Jde mi jen o nějaký srozumitelný nástřel odhadů finančních nákladů variant nutných oprav ve stylu ,,plus mínus autobus" podle Vašich praktických zkušeností, podle zmíněného mechanického průsšvihu...? Jen prosím, abychom ze sebe navzájem nedělali blby hláškami o samozřejmostech - coby kdyby... Lidé věci znalí jistě budou mému dotazu rozumnět... Díky za relevantní odpovědi... Din.

2012-09-20 08:38:53

Mno, myslím, že ti to Hans pěkně spočítá...

2012-09-20 13:49:52

Ahoj. Tak mám z Áček výsledek reklamace stavu motoru Zafiry. Zaplatí přes pojištění skrytých mechanických závad část faktury v hodnotě deset tisíc korun. Alespoň něco, víc z nich stejně nedostanu... I tak mě ze zbytku potřebné částky na opravu asi klepne... Din.

2012-09-20 15:03:52

Deset tisic ... tak to nebude ani na ty pisty.

Ale neves hlavu, nemusej se hned brousit (prevrtavat) valce a ani brousit klika, dyk to jenom zralo olej, staci mozna vymenit pistni kruhy, pak pro jistotu vymenit lagry na klice (minimalne ojnicni) a celej ten motor tak nejak pretesnit a hlavne procistit, aby to mazalo, jak ma. Bude to ojeb prace, ale kdyz uz se do toho poustis ...

Kruhy - cca 2k / set na motor

Lagry - cca 2 - 3k / set na motor

Tesneni - do 5k / sada nebo nejnutnejsi ... ale to uz se v tom ztrati

Pisty - cca 2.5k / kus (mozna se nebude muset delat, pokud to nebylo 'maznuty')

Prace - ???

Jinak - pisty chtej Kolbenschmidt, lagry taky anebo Glyco, NPR, kdyz by stacily kruhy tak taky KS, Goetze nebo NPR, tesneni pod hlavu, gufera na kliku, vačku a gufera na ventily chtej od Elringu ... zbytek uz je sumak.

2012-09-20 16:25:35

Válce se brousit musí, jsou na nich rýhy, u třetího válce chybí dokonce na pístu hrana v délce skoro dvou centimetrů... Asi se to předchozímu majiteli potkalo, motor zplácal do pojízdného stavu a auto poslal do světa... Proto jsem se ptal na možnou cenu takového rozsahu opravy... Motor půjde na výbrus příští týden, u pístů netuším, zda stačí vyměnit jen ten jeden poškozený... Zítra dám s mechanikem podrobnější řeč... Din.

2012-09-20 20:53:25

pokud budeš brousit musíš vyměnit ty písty všechny

2012-09-20 21:08:54

A jaký je tvůj odhad nákladů opravy...? Díky... Din.

2012-09-22 00:33:28

Je 100% vyšší než koupě jiného motoru ale ten koupit jen v případě záruky či důvěrohodnosti prodavajícího. Jinak kvalitní oprava motoru cca 20000kč

2012-12-14 19:00:18

Celkově po třech měsících o závadě motoru, opravě a reklamaci u AAA AUTO:

V AAA zakoupený Opel Zafira 1,8 16V (benzín + LPG) r.v. 2003 s motorem Z18XE 92kW. Podle tachometru při koupi najeto cca 186000 km, ale skutečnost neznámá… Projevená závada: spotřeba motorového oleje v rozsahu 5-6 litrů/1000 km. Při rozborce motoru zjištěno: zapečený motor, tedy pístní kroužky, poškrábané stěny válců, na pístu třetího válce chyběla hrana pístu o délce asi 2cm a odštípnutá chybějící část hrany pístu sahala i pod pístní kroužky, takže mezi kroužky a tělesem pístu by se prakticky dala protáhnout sirka…! Motor ,,zakarbonovaný“ a zevnitř černý jako bota. Přitom navenek fungoval celkem dobře…

Následovala reklamace u AAA s fotkou závady a nabídkou fyzické kontroly stavu rozebraného motoru techniky od AAA. Kontrolu nepovažovali za nutnou a jejich smluvní pojišťovna mi přiznala náhradu doložitelných nákladů opravy ve výši 10000 Kč. Jenže očekávaná částka za opravu byla někde úplně jinde...

Proto jsem napsal první mail paní generální ředitelce AAA s vysvětlením situace, fotkou rozebraného motoru a žádostí o slevu z kupní ceny… Odpověděla obratem, že nařídila kolegům záležitost přešetřit, že se mi brzy ozvou a že má zájem o informaci, jak vše dopadlo… Nikdo se však s kontaktem na mě neobtěžoval, jen přišla SMS o zahájení přešetřování a po kratším čase telefonát o zamítnutí žádosti… Mezitím proběhla oprava motoru a navíc i se spojkovým ložiskem to bylo za čtyřicet jedna tisíc… Výbrus válců, nové písty a kroužky, gufera ventilů, zabroušení ventilů a sedel, přebroušení kliky, šály, ložiska + další související věci…

Napsal jsem druhý mail paní generální ředitelce s žádostí o slevu z kupní ceny vozu, s popisem konkrétní situace kolem opravy motoru, v příloze se skenem faktury za opravu… K tomu jsem jí zároveň v balíčku poslal ten orvaný píst z motoru s přiloženým informačním dopisem jako důkaz, že si nevymýšlím…

Měsíc se opět nic nedělo, proto jsem paní generální napsal třetí mail… Zdůrazňuji, že vše věcně a slušně…! Po týdnu mě kontaktoval manažer místní pobočky AAA s tím, že (pokud jsem mu dobře rozuměl) údajně na zásah paní generální ředitelky Topolové mi byla přes jejich smluvní pojišťovnu přiznána náhrada dalších deset tisíc a sepsali jsme o tom patřičný formulář…! Ty peníze mám již na účtu... V celkovém součtu mi tak byla zaplacena částka na opravu motoru ve výši 20000 Kč. Motor mám po GO a tu dvacku ze strany Áček považuji vzhledem k amortizaci… za přiměřenou ve vztahu k řešení souhrnných nákladů na nutnou generálku motoru…

Takže můj závěr: auto je v dobrém a věku odpovídajícím stavu, sice to poněkud déle trvalo…, ale co mělo být vyřešeno, to jsem věcně, slušně a důsledně řešil… a to se taky úspěšně dořešilo… Din

2012-12-14 19:13:40

Není to k jásání ani k pláči, nicméně za tebou investovanou "dvacku" máš novej motor plus ložisko spojky, takže asi dobrý, mohlo to dopadnout i hůř... Děkujeme za zprávu a ať ti to jezdí, Dine!

bad64  
2012-12-14 19:18:39

Tak to se potvrdilo,že v AAA nekupovat ani foto vozidla,hlavně že mají reklamu o spokojených zákaznících.Ještě jsem na AAA neslyšel že by je někdo chválil.

2012-12-14 20:45:02

auto z AAA bych opravdu nebral.

2012-12-14 20:47:07

No obdivuji generálku za 41000kč (nemyslím to ve zlém cena bude adekvátní pokud je opravdu uděláno co je psáno) ale bez urážky bych ji nedělal v tomto rozsahu už to nemá dle mne smysl asi bych koupil polomotor a přeskládal.


Odpovědět

1  2  3  4