Fórum - Téma


vectra c, špatně startuje


Fórum Vectra C vectra c, špatně startuje

Informace o modelu: Opel Vectra C


1  2  3

2016-05-03 16:41:21

Tak jsem na přívod dal balonek s průhlednou hadicí. Hned po chcípnutí motoru bylo jasné, že vzduch jde od čerpadla. Když jsem párkrát zapumpoval balonkem a natlačil naftu do čerpadla, tak se mi potvrdilo moje tvrzení. Nafta prokapávala na holenderu na vstupu do čerpadla.

Takže je tu někdo kdo ví tu velikost toho měděného o kroužku který to tam těsní ???

2016-06-05 20:52:48

mam ten isty problem neviem si dat rady vcera diagnostika nic neukazala vymenil som filter palivovy a stale to zle startuje

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-06-05 21:43:13

patrzlen: Máte naprosto odlišný motor než kolega co zde řeší problém. U Vašeho Z19DT je k nastartování potřeba: Komprese (změřit tlaky jednotlivých válců), dodávka paliva (ověřit činnost podávacího čerpadla v nádrži), dostatečně rychlý náběh tlaku paliva v liště vstřikovačů (třetím převalením klikovky by měl chytnout nejpozději), správná funkce EGR ventilu (při startu zavřený), správná funkce snímačů otáček klikové hřídele a vačky - snímačů teploty motoru a tlaku v sacím sběrném potrubí, správná funkce škrtící klapky (to se zde dost řeší v jiném vláknu), správná funkce žhavení (toto je nutné jen při teplotách pod -5°C, jinak motor chytá na brnk i bez žhavení). Veškeré elektronicky řízené členy lze překontrolovat i otestovat pomocí diagnostiky.

Mimochodem, co znamená, že to špatně startuje? Jak se to chová při studeném a teplém startu? Tankujete naftu bez příměsi biosložky či s sní? Používáte aditiva do nafty? Kolik má vůz najeto Km?

2016-06-06 12:59:54

kle.jarda: a to cidlo uz nechas stale odpojene?

2016-06-07 06:31:30

kopejda: motor ma najazdenych 227tisic km.prve starty rano alebo po obede su dlhsie trvaju asi 5-7 sekund po zohriati motora je to na brnk.tankujem na Omv a pridam trosku aditiva pri kazdom tankovani.cez zimu ziaden problem nastartuje hned.bateria je v poriadku.

2016-06-07 06:43:29

patrzlen: Kopejda vypsal bezvadný postup, ještě bych znovu zmínil tu baterku ( i když píšeš, že je dobrá) a startér. S tím náběhem by si zasloužil repasi. No a samosebou kabely, jestli máš oka u baterie zalisovaná s izolací a není vidět žíly kabelu, je vysoce pravděpodobné, že je oko vyhřáté a není dobrý kontakt s žílami kabelu. Vyzkoušeno.

Tyhle motoy potřebují pro start pořádně procvičit, při nízkých točkách mají problém chytit.

2016-08-15 22:42:53

alzafir: Dobrý večer. Mám obdobný problém, který tu byl několikrát zmiňován. První start... trvá dlouze (cca 10-15 vteřin). Někdy naběhne až po dalších x pokusech (léto, déšť nevím jestli to má vliv), pak se vyvalý bílý kouř. Následná jízda super, necuká, netahá je plynulá. Po 5-30 min naskočí IHNED. Další start po cca 3-7 hodinách stejný průběh (x pokusů x dlouhá doba). Padá nafta? Nainstaloval jsem zpětný ventil (viz foto), ale problém je pořád stejný. Tím to asi nebude. Vyčištění EGR ventilu (nevím kde ani je) ale asi dle předchozích komentářů moc nepomůže. Mám ho raději zaslepit nebo nechat být a věnovat se baterii a kabeláži? Ze zmiňovaných postřehů a komentářů mi vychází, že problém bude na 99% právě u baterie a kabeláže. Předem děkuji všem za vaše odpovědi a postřehy.

2016-08-15 23:26:07

1, balonek se zpětným ventilem je ti prd platný pokud ho před delším stáním nepoužuješ. Nafta padá přez zpátečku (vracečku) díky netěsnostem na podložkách vstřikovačů nebo zpátečkách . Je potřeba vyměnit všechny zpáteční hadičky a jejich plastové T-kusy , podložky pod vstřiky a zkontolovat těleso filtru - je plastové a občas praskne. Těmito dlouhými starty si odděláš čerpadlo !

2, EGR u naftovým motorů NELZE zaslepit bez elektronického simulátoru. ECU to ihned zjistí a spadne do nouzového režimu.

2016-08-19 00:45:46

Děkuji za odpověď. U předchozích příspěvků bylo zmiňované "zpožďovací relé" ( kle.jarda ) a já mám úplně stejný problém jako měl ( komet ). Zkusil jsem též odpojit teplotní čidlo a hle... spustilo se žhavení a motor naběhl napoprvé. Takže v mém případě to budu muset vyřešit dle rad na řešení teplých a studených startů u dieselů. Nevíte kdo by mi s tím v Ústí nad Labem mohl pomoci?

2016-10-06 13:15:48

mirdaj: no ja mam ten samej problem spiš to asi nebude baterkou ja sem ji vymněnil a je to furt stejne akorad umně to blbne někdy i za tepla spiš to bude chtit faraře

2016-10-06 15:41:26

kenobe: tetka řešim ten samej problem skusil sem odpojit čidlo teploty jak mi tu radily a naskočilo to hned v ponděly ho budu menit tak dam vědět jestly to pomaha stoji jen 500 tak se uvidi je hned na pravo pod plastovym deklem na motoru na levo dole

2016-10-06 15:53:28

komet: no mně to sice taky jednou vyhodilo všechnu vodu z nadobky ale mam zato že se zadrhla klapka od termostatu a neotevřel se velkej okruh pač se to stalo po třiceti km skus termostat

2016-10-06 15:59:24

linka10: no co se tyče špatneho žhaveni tak je možnost manualniho žhaveni


Odpovědět

1  2  3