Fórum - Téma


vectra c, špatně startuje


Fórum Vectra C vectra c, špatně startuje

Informace o modelu: Opel Vectra C


1  2  3

2015-10-09 14:50:42

2015-12-03 21:55:45

Blizi se konec zivotnosti vstrikovaciho cerpadla. Pro start NM je treba krome nafty i tlak a vyssi teplota. Pokud ale vstrikovaci cerpadlo dlouho tlakuje soustavu, tak dlouho starter toci, dlouho startuje. Pri zahratem motoru nebo vynuceni zhaveni staci i mensi tlak. Jde to tedy osidit zpozdovacim rele, kolik ale cerpadlo jeste vydrzi?

2015-12-03 22:03:40

No nám to dělá to od doby co auto máme takže cca 60.000 km nikdo to akorát neřešil až já... S autem jezdí otec. Nezdá se mi právě proto že čerpadlo de do kytek...auto aktuálně 188.000km...odjakživa používáme VIF do nafty.

2015-12-03 23:54:16

jjenkyy: nikdo nevi kdy to cerpadlo odejde uplne. Cerpadlu staci nekvalitni nafta (kdo vi co puvodni majitel cerpal), nebo dojizdet rezervu... Nebo i neco jineho, kazdopadne neni tam ten tlak, ktery je treba. Bud tedy nekde musi unikat - tesneni, prepadovy hadicky a nebo cerpadlo.

2015-12-10 20:30:09

Mám stejný problém, akorát se mi to stává když auto stojí víc jak 3 hodiny a když se mi to podaří rozškytat, tak běží, ale za jízdy škube a stává se, že zaškube, ukáže se nouzový režim a pak zase zmizí.

Přepady vyměněny, filtr novej a čerpadlo po repasu.

Když je zahřátej motor chytne na poprvé.

Chlápek, kterýmu jsem to dával a kterýmu už prošlo hodně naftovejch Oplů pod rukou, tak mi udělal právě přepady a eště nějaký hadice, ale říkal zanesenej druhej vstřik a že by chtěl vyměnit.

Je to možný, že kdyby byl zanesenej, že to nechce startovat ? Pomoc...už 2 měsíce mrzne před barákem a smutně kouká

2015-12-14 12:47:42

pavluna: K tomu jen tolik, je ideální jet s noťasem na klíně a sledovat množství požadované a skutečně dávkované nafty čerpadlem. Případně co píše přesuvník. Pokud to bude ok, pak vstřik. Mechanik ho měl venku?

A obecně k tomuto vláknu. Už to tu padlo, aby mohl nafťák chytnout, potřebuje naftu a teplotu. Pokud nepadá nafta, tak je splněna první podmínka. Teplota se dosáhne buď žhavením, kolem nuly ale pouze rychlým protočením motoru. Pokud je slabá baterka ( a to je velice častý případ, to se všeobnecně podceňuje), motor s vysokým náběhem km, tlak, teplota ve válci nedosáhne vznětové teploty nafty.

Vířivé klkapky s tímto problémem vůbec nesouvisí, je jedno, jestli budou otevřené nebo zavřené.

A ještě k jejich funkci. V 90% dynamického běhu motoru jsou všechny kanály otevřené. Pouze při vysokém zatížení, akceleraci na dvojku, trojku, se na chvilku zavřou 4 sací kanály, z důvodu tangenciálního plnění válce. A je to ochrana před možným propálením pístu v tomto krátkém režimu jízdy.

Možná se to zdá protichůdné, že při vysokém nároku na vzduch se tyto kanály zavřou, ale je to tak.

Mimochodem, u Y20DTH, Y22DTR nijak nepocítíte nefunkční klapky na výkonu, je to jen ochranný prvek.

Zanešené sání se taky nijak zásadně neprojeví na výše uvedeném. Ale když už jste to vyčistili ( a předpokladem je vyndat klapky a vyčistit i sací kanály za nimi), tak uvažujte o zaslepení EGRu.

Ten, pokud netěsní, není dovřený, pak start je takřka nemožný. To platí zvlášť pro elektronické Wahlery.

2016-02-05 12:37:35

jo, otevřený EGR při startu potrápí i benzínovou atmosféru - neúměrně dlouhé starty s nutkáním řidiče to vzdát. A to nemusí být otevřený, ale jen nedovřený.

2016-04-26 10:00:28

Ahoj všem, taky stejný problém (motor 2.2 DTI), starty bez přižhavení trvají strašně dlouho, za autem hromady bílého kouře. V zimě startuji okamžitě, když se oteplí je to děs. Když se odpojí teplotní čidlo, tak se sice objeví na palubce symbol klíče, ale motor nažhaví a chytne hned. Kde začít ? Nebo jak se "doinstaluje" to zpožďovací relé prosím a kde se dá taková věc pořídit. Navíc teď mi začala tlakovat voda a vyhazuje mi ji to z nádobky, uvnitř se začíná nádobka špinit. Muže to být něco jiného než těsněnií pod hlavou? (tento další dotaz přesunu do jiné debaty že). Děkuji..

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-04-27 15:23:00

komet: Ad. žhavení asi nejlépe poradí Alzafír a co se týče tlakování do vody, asi to je jasné, půjde o těsnění pod hlavou. Možná to má spojitost s tím kouřem z výfuku....

2016-04-27 16:40:22

Prosím neví někdo z hlavy velikost měděných okroužů na holendrech u čerpadla ?? Vece 22dti

Jinak to škubání při běhu motoru a ani padání nafty jsem nerozlouskal. Pořád jdu po palivové cestě a snažím se vyloučit kde všude by si to mohlo přisávat. Přepady jsem vyměnil podruhé, pouzdro ve kterém je uložen paliv. filtr taky vyměnen. Ted jsem sehnal i přívodní hadici do čerpadla, ale nemám dílnu a až ten holendr venku odmontuju, tak bych ho potřeboval i přimontovat s novym o kroužkem a zase ten den odjet.

Předem díky za odpovědi

2016-04-27 17:19:50

pavluna: já bych se vrátil o pár řádek výš. Psal jsi tam něco o svítící kontrolce. Už víš, co to je za chybu? Možná zásadní informace!!

2016-04-27 17:22:31

komet: pořád ta samá písnička. Chce to baterku, startér a kabeláž v perfektním stavu. A to si leckdy lidi myslí, že to mají dobře, bohužel, vím, proč toto zmiňuju.

No a pak je tady na fóru návod na řešení "teplých startů", relé a pokaždé se sepne žhavení. Já bych začal tou první variantou, je pro baterku energeticky podstatně méně náročná.

2016-04-28 11:13:24

alzafir: no baterku sem kupoval Vartu Silver 85Ah 800A cca pred dvema lety, chvilku to tahala, ale pak se to vrátilo k dlouhým startům. Startér točí snad dobře a kabeláž ta je tam od předchozího majitele, možná původní? Co tak muže stát nějaká sada +- ?

2016-04-28 17:14:05

komet: sada nevím, co by stála. Jestli máš izolaci silových kabelů zalisovanou do ok, pak bývá zrada tady. Ořež izolaci, očisti na čisou měď, sežeň si elektrikářskou pájku nebo hořák, nebo kombinace obojího a zalij cínem žíly kabelu k oku. Tohle mi vyloženě pomohlo. Jak u baterky, tak u startéru. Pro jistotu jsem to spáchal i u alternátoru.

hlavně se cín na žílách musí!! spojit s okem, chce to kalafunu.

2016-04-28 21:09:21

Kontrolku už jsem dávno vyřešil, dělal to otevřený egr ventil který byl ošizen Emulátorem od Vás. Zavřeli jsme ho a je klid.

Auto když chytne jezdí jak má, akorát škube za jízdy a při delším stání i na rovině prostě nechce chytnout. Když odpojím sání, fouknu trochu čističe a zase zasunu zpět, tak chytne ihned a už si konečně zase vesele chrochtám ale když tomu nepřidám trochu plyn má tendenci se motor úplně zastavit. Né vždy, někdy prostě chytne a jede krásně plynule bez problému. Pak nechám stát na rovině a prostě konec. O čumáku do kopce ani nemluvím .

Postupně chci přetěsnit celou paliv soustavu a nevím jestli nechat zkontrolovat vstřiky.

2016-04-29 06:23:19

pavluna: Kontrolka vyřešena, dobrá.

Prošel jsem vlákno, mechanik mluví o zanešeném vstřiku, tady bych se zastavil. Jednak jak na to přišel, pak zásadní informace, jestli ho měl venku, vyměnil těsnění na rampě vstřiků?

Měnilo se vůbec to těsnění? 4 o kroužky mezi třískou a vstřikem. Co filtr , není od oleje?

2016-04-29 22:31:55

Ne, to těsnění se nevyměňovalo. Zvládl bych to vyměnit svépomocí ??

Nevím jak to zjistil, ale moc bych tomu nevěřil, že ho měl venku. Byl to takovej no name chytrák, kterýho bych nakopal za to co mi tam provedl.

Chtěl bych se podělit s dnešní jízdou.

Ráno 0°C, čumák lehce z kopce, v nádrži 50km do začátku rezervy .... otočim, nažhavím, nechám zhasnout kontrolky, točím. Auto chytne. Vylezu ven, že seškrábu okno a chcípne to. Znovu nastartuji a odjedu. V práci rovinka, na svačinu auto chytne v pořádku, ale ... než dojedu 500 metrů, tak to 3 krát chcípne. Většinou to bývá když stojím a motor jede na volnoběh, škubne to a chcípne. Jinak celou cestu škubačka při přidávání plynu. Po práci příjdu nastoupim a někdy motor chytne hned někdy nic. (Stav: 25km do začátku rezevy) Následuje jízda s cukáním. Zajedu na Shell, natankuju Diesel Fuel Save půl nádrže, přidám kapku aditiv a po nastartování a odjezdu z pumpy se zdá všechno ok. Pak jsem to nechal 3 hodiny stát na rovině, nasednu a zase točím jak blb a musím tahat čistič. Stříknu, zandám sání, nastartuju a najednou vše běží jak má. Nechcípne to a klepe. Krásnou, bezproblémovou jízdou dojedu až domů.

Nemáte i zkušenost s nějakým problémem v nádrži? Myslím, že by nestálo za škodu jí omrknout. Nevím co tam lil původní majitel nebo jestli auto nestálo někde bůhví jak dlouho a nevytvořil se tam nějakej hnus.

2016-04-30 00:12:12

pavluna: Popiš mi tohle:

"Vylezu ven, že seškrábu okno a chcípne to. Znovu nastartuji "

Znovu nastartuju, jak? Jen točením startéru? Bez spreje?Jak dlouho to trvá?

Co se nádrže týče, kdysi jsem to vyndal, ze sportu , byla uvnitř úplně čistá. Jako nová.

Tolik moje zkušenost, ale já vím kde tankuju. Tím se ovšem nedá vyloučit špatná nafta. Jen bych zrovna tuhle cestu možná opustil. To auto už máš nějakou dobu, ne?

Je zarážející to cukání za jízdy. Zrovna řeším podobnou záležitost na VC. Sem tam nenastartuje, když už, dá třeba 14 dní pokoj. Měl jsem možnost to jednou vidět, fakt to po chvíli chytlo, ale co se vyvalilo z výfuku, to bylo na zdechnutí. Příšerný smrad, motor běžel, ale nepravidelně, přidání plynu akceptoval, po sundání nohy z plynu něco zlehka zarachotilo, jakoby rozvody?? Těžko říct, trochu se to ohřálo, pak už to běželo jako hodinky, protáhli jsme to, auto jelo naprosto bezchybně. A zase už je 14 dní klid. Co si o tom myslet, že? Rozvody ( nějaká vůle, co se po ohřátí ztratí?), nevím, čerpadlo? Těžko říct.

Možná řešíš něco dost podobného.

Určitě bych vyměnil těsnění na rampě. Není to až tak složité, ale taky ne úplně jednoduché. Návod na mně nechtěj. Jsou montážní postupy, co je třeba dodržet.

Co ten filtr, jak vypadá? Olej nepřibívá?

2016-04-30 07:18:18

alzafir: Filtr cajk, oleje pořád stejně.

Když to chcípne a znovu chci startovat tak to chytne okamžitě a bez spreje. Z výfuku se taky vyvalí naprosto bílej a zapáchající kouř.

Auto mám rok a jen řeším problémi, takže jsem se snim moc eště neprojel.

Taky už mám z toho hlavu jak pátrací balon. Skoro každý ráno před barákem šaškovat s rukama v motoru ...

To cukání jsem si vysvětlil tak že pokud si to někdě přisává vzduch a jdou do čerpadla nějaký bublinky, tak se v čerpadle nahromadí a to pak na jeden válec nepustí požadovaný množství paliva a tím to dle mého názoru cukne.

2016-04-30 07:43:36

pavluna: podle toho jak to popisuješ to teda moc na padání nafty nevypadá. To bys moc neměl šanci to hned nastartovat.

Jako šanci vidím noťas a podívat se, jestli když to cukne není odchylka ve stupni přesuvníku vstřiku nebo dávce nafty. A asi by stálo za to kouknout na rozvody, jestli není vytahaný řetěz, volný, vadný , napínák? Tohle ti neporadím jak na to, to neznám.

Kdysi jsem někde četl, že i tato čerpadla se dají nastavovat, a sice pohnutím na šroubech. Sice je to tak milimetřík, ale i to údaně dělá divy. Já to ověřeno nemám. Ani netuším, jestli a jak moc to funguje. Pouze námět.

Tady by to chtělo, aby se sem vmísil nějaký motorář, jak to je u těchto motorů s napínákama, co tam může odejít, jestli vůbec, co vydrží řetěz....

A zrovna tak může být zrada v čerpadle samotném, zadrhávat přesuvník....


Odpovědět

1  2  3