Fórum - Téma


vectra c, špatně startuje


Fórum Vectra C vectra c, špatně startuje

Informace o modelu: Opel Vectra C


1  2  3

2015-07-20 13:23:15

Ahoj, potřebuji poradit, mám Vectru C 2,2, DTI, za poslední měsíc tak jednou za 7 dnů když ráno startuji tak mi nechce nastartovat, musím několikrát startovat tak 5-6x, při zahřátém motoru startuje na první protočení, vozidlo je každý den v provozu, na diagnostice 0 závad, filtr vyměněn před 3 měsíci, přepady a imobilizér ok. Díky za radu.

2015-07-20 23:07:08

Ahoj. Mám stejný problem..první start trvá dlouho, někdy i 10 vteřin. Když odpojím teplotní čidlo, tak motor nažhaví a chytne hned.. Možná to bude vada žhavicího rele..jednotky,,

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-07-21 06:58:48

mirdaj: JJ toto jsou dvě nejčastější varianty proč to poprvé nejde.....

1) špatně funguje žhavení

2) zavzdušňuje se palivový systém

2015-09-24 12:29:07

Chci se zeptat...takže zhaveni zhavi při startu i když je venku 30 stupňů...Naše vectra c 2.2 dti v zimě na drc a v létě to motá a motá než naskočí...tzv. padání nafty tedy odpadá...rovněž mi pc nehazi žádnou závadu.

2015-09-24 12:39:19

Ahoj.. Měl jsem podobný, spíš ten samý problem... Máme staré pekáče, co mají najeto kopu kilometrů. Motor už není v takové kondici, aby nemusel za relativně teplého počasí žhavit,tak proto nám to nestartí..nízké tlaky, čerpadlo před smrtí... atd. Já vyřešil tento problém zpožďovacím rele na snímač teploty, nastavil jsem 4 sekundy, takže žhaví vždy, 4 sekundy a startuje jak nový...investice 500.-kč... Zdravím všechny Jarda

2015-09-24 12:54:30

Problém si vyřešil po svém což je dobře, ale rád bych přišel reálně čím přesně to je....čerpadlo před smrtí nemůže být když v zimě startuje na drc...tlaky jsem neměřil, ale jelikož u naší vectra měníme olej od novoty co 10 tisíc nevěřím, že bude problém tady...jediné co vím, že máme zlé sání s lopatkama za egr ventilem...zde je nanos jako prase...

2015-09-24 13:32:49

jjenkyy: ..nevím proč jinak by to nechtělo chytit.. Když " ručně " přižhavím, tak jde jak hodinky.. Ty klapky za agr mám taky řádně zanešené. Už se mi nechce více laborovat, tak jsem to vyřešil po svém.. Když na něco přijdeš, tak dej vědět. Díky Jarda

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-09-24 16:25:28

Pánové, k tomu můžu čistě teoreticky přispět. Zasraté sání (tedy snížený průtok vzduchu) může právě způsobovat menší množství nasátého vzduchu do válce a po jeho stlačení se nezahřeje na potřebnou teplotu aby se vznítila vstříknutá dávka nafty.....

Studený vzduch má oproti teplému větší měrnou hmotnost. Nasaje se ho více. A ještě jede žhavení.

Co se týče čerpadla a jeho teploty, je to stejné jako se vzduchem. Zmrzlé (chladné) čerpadlo určitě vytvoří rychleji tlak na vstřiku než čerpadlo ohřáté na provozní teplotu. Vlivem teploty se smršťují a roztahují materiály ze kterých je vyrobené. Ohřátím se zvětší pracovní vůle a tím hůře (pomaleji) vzniká dostatečný tlak na vstřiku. Jde o fyzikální zákony a neúprosné..... Když se všechny najednou projeví - stáří motoru, tak to prostě teplé někdy i nechytne.

Doporučuji udělat zkoušku a to ohřátý motor na provozní teplotu zastavit a za cca 15 minut zkusit nastartovat. Zapamatovat si jak se to chovalo, kousek se projet a dosáhnout stejné provozní teploty. Opět motor zastavit, připraveným kbelíkem se studenou vodou tento celý vylít postupně na čerpadlo a nastartovat. Garantuji, že zaregistrujete okamžitou změnu, naskočí hned jako studený ......

2015-09-24 16:41:10

No za sebe můžu říct, že teplý motor chytá dobře resp. lépe. Jde jen o první raní start v letním období ten na můj vkus trvá dlouho tak 3 sekundy...zimní raní start jebproste na jedno prevaleni prostě hned. Na to sání se chystám...je mi jasné že to nějaký vliv na množství vzduchu má...protože to naše sání má tak o 1/2 menší průměr ...

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-09-24 17:05:06

jjenkyy: O polovinu, to ještě jde Viděl jsem téměř neprůchozí a motor stejně běžel.......

2015-09-24 17:10:55

kopejda: ufff takže mám chvilku čas ještě než se do toho pustím...každopádně už i to mé znečištění je takové že sem se málem rozbrecel prostě každá díra v tom sání má tak 1,5 cm průměr...prostě hrůza.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-09-24 17:32:49

jjenkyy: A je to tím, že se z turba a ventilace motoru dostává olej do sání kde se za Egr ventilem mísí se sazemi a vzniklá hmota se usazuje na stěnách sání...... Celkem normální jev.

2015-10-08 22:22:25

Zdravím všechny, předevčírem jsem vyčistil na mé vectře C 2.2 DTI sání...mohu říct, že jsem to čekal ještě více zanesené. Vše jsem tedy řádně vičistil a nainstaloval zpět.... Nicméně výkon zůstal dle mého stejný a starty jsou rovněž stejné (dlouhé)...

Proto se Vás chci zeptat jak fungují ty klapky sání v jaké fázi motoru...jestli se při startu zavřou nebo jestli naopak při plným plynu ??? Každopádně při startu se u mé vectry nezavírají a nevím jestli je to dobře nebo špatně.

Dále bych se Vás chtěl zeptat jestli funkčnost sacích klapek ověřím přes opcom...pod jakým názvem se to ukrývá

Jako poslední můj postřeh je ten, že při volnoběžných otáčkách mi dává váha vzduchu kolem 90 kg/h...při plné zátěži se váha probere na max 450 kg/h... příjde mi to žalostně málo... je mi jasné že by to mělo být asi víc, ale nevím jestli může tato slabá váha za ty špatné starty?

Za vaše rady a názory předem děkuji...jo když váhu odpojím tak se nastaví automaticky 540 kg/h, ale auto spadne ihned do nouzáku.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-10-09 12:33:04

jjenkyy: Klapky se dají vyzkoušet v testování a tuším že je to swirl ventil nebo flap......

Nevím, v jaké pozici mají být při startu ale v nízkých otáčkách mají být zavřené (sají jen 4 sací ventily) při zvyšování otáček se postupně otevírají až do maxima to nastává tuším nad cca 2200 otáček.

Jestli to špatně startuje, může být závada ve žhavení (teplotní snímač, kostka žhavení, nebo žhavky samotné), spíš to ale vidím na závadu v palivovém systému, buď se to zavzdušňuje nebo je čerpadlo na odchodu... U tohoto modelu nic neobvyklého......

2015-10-09 12:41:30

mirdaj: tak vše vyřešeno, byla to slabší baterie, po výměně to startuje super, prý ten motor potřebuje pořádný proud

2015-10-09 12:48:31

kopejda: Děkuji za info...klapky přes opcom otestuju....zhaveni teď ještě nezhaví, ale všechny zhavice mám ok...v zimě chytá prostě na drc se zhavenim...takže podle mě je čerpadlo ok...proto mi dopadlo z hledáčku i zavzdusneni...ještě je kam sáhnout

2015-10-09 12:50:25

mirdaj: no baterku v mém případě zrovna snovou nemám...je sice origo GM ale staraaa

2015-10-09 13:06:51

jjenkyy: no já měl tu baterku taky starou orig., ale prý když nemá požadované napětí, tak čerpadlo dává špatně naftu a proto to špatně startuje, ale nejsem mechanik, takhle mi to bylo vysvětleno, taky jsem myslel na čerpadlo a pořádně jsem se zapotil, při představě té nechutné částky za nové, naštěstí je zatím čerpadlo OK.

2015-10-09 14:14:13

mirdaj: Rozumím díky za příspěvek... Každá ráda a zkušenost může pomoct

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-10-09 14:33:32

jjenkyy: JJ to je také možnost, správný "švuňk" při startu je také potřeba


Odpovědět

1  2  3