Fórum - Téma


Vectra C problém se startováním


Fórum Vectra C Vectra C problém se startováním

Informace o modelu: Opel Vectra C


1  2  3

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-06-05 22:10:44

colommbo: Jó Toyota, to je jiná káva Moje bývalé Pajero bylo to samé a mělo najeto přes 300k

2014-06-06 22:19:10

Zdravím, díky za komentáře, ale rád bych se vrátil zpět k tématu startovacích otáček. Je tu teda někdo, kdo má Z19DT motor, nebo jeho slabší/silnější alternativu, a ví, kolik otáček motoru musí startér vyvinout, aby motor bezproblémově startoval? Je tu eventuelně nějaký dobrák, který byl ochoten to na dobře startujícím motoru změřit? Zajímají mě otáčky bez připojených vstřiků, tzn. motor nesmí chytit.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-06-06 22:29:37

dufy: Takového dobráka asi nenajdeš, aby sundal kryt motoru a odpojil konektory vstřikovačů, zamotal startérem a sledoval otáčkoměr. A pak scháněl někoho z diagnostikou na odmazání chyb, bo mu to na palubce začne svítit jak barevná hudba

2014-06-07 08:39:32

dufy: Michal má pravdu, ten experiment zůstane jedině na tobě...

2014-06-07 08:52:27

Op-comem mám vyzkoušený, že se to dá udělat i jinak, bez shazování krytu a odpojování konektorů, ale co naplat budu muset bádat a zkoušet dál sám.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-06-07 19:11:37

dufy: To ano, ale Op-com ten případný dobrák mít nejspíš nebude........případně se nikomu nebude chtít, víš jak to je. Zadarmo ani ............. Mě chybí to auto, bo jinak jsem vybaven a správně praštěný, že bych šel a zjistil ty otáčky.

2014-12-24 23:29:11

Ahoj všem. Rád bych využil toto starší vlákno na můj dotaz. Mám VeCe 1,9 CDTi 2004 a mám ho tak 2 měsíce. Vše funguje bez větších problémů, ale přecijen jsou drobnosti, které chci odstranit, aby to bylo 100%. A drobně se mi nelíbí, že mi točí i 2-3 vteřiny až to chytne. Bavíme se o všech startech, tedy jak studeném, tak i zahřátém. Nechci, aby to vyznělo blbě, že můžu být v klidu, že je to opravdu málo, ale z mých předešlých aut (i dízlů) jsem zvyklej na okamžité naskočení - asi jako kolegům s Toyotou nebo Pajerem. A hlavně se obávám, že kdyby byla tvrdší zima, tak mi to bude dělat problémy. Myslíte, že bych se měl kvůli tomu znervózňovat? Žhavící svíčky jsem po koupi nechal kontrolovat, vše v cajku. A teď plánuji koupi Op-comu na všechny ty drobnosti, abych byl chytřejší... Děkuji za odpovědi.

2015-01-07 20:48:39

karchee: Ahoj, podle mě jsou 2-3 vteřiny v pořádku. Já jsem z toho taky zklamán, když porovnám tento common-rail motor se starým VW dieselem, který jsem měl a který měl konstruci čerpadlo-tryska a startoval na brnk. 2-3 vteřiny u common railu jsou nutné pro vygenerování dostatečně vysokého tlaku v Common-rail liště, bez kterého není spuštěno vstřikování do válců, protože by nedošlo k řádnému rozprášení a vznícení paliva. U starých dieselů mělo čerpadlo výstup vysokého tlaku zvlášť pro každý vstřik a generovalo o dost menší tlak. Navíc se o časování staraly rozvody a tak čerpadlo okamžitě vědělo do kterého válce vstříknout palivo. I proto docházelo k nastartování skoro okamžitě. Common rail čerpadlo je "hloupá" pumpa, u které se jen reguluje výstupní tlak. O načasování vstřikování se stará řídící jednotka, která nejdříve musí synchronizací čidel kliky a vačky zjistit že má píst v horní úvrati a že může vstříknout palivo.

Pokud budeš mít OP-COM, dej mi prosím vědět, rád bych porovnal tvé livedata s mými. Máš sice výkonější variantu motoru, ale některé hodnoty snad půjde porovnat. Předem díky

2015-01-07 21:01:38

dufy: Ahoj a děkuji za krásný popis. Doufám, že tě nezklamu, až si ta data po napíchnutí najdu a pošlu - nejsem totiž žádný mechanik, ale toto auto mě docela zajímá svou chytrostí a chtěl bych si ho nastavit tak, aby fungoval úplně v pořádku a abych mu i více rozuměl

2015-01-07 21:10:01

karchee: S nějakým (pře)nastavováním pomocí diagnostiky ale opravdu velkýho Bacha - jsou kolonky, které raději ani neotevírat a i tak to chce mít nějaké znalosti a zkušenosti, jinak může být (i hodně rychle) vymalováno - tyhle auta jsou chytřejší než polovina tohoto klubu dohromady...

Venca49  
Václav
2015-01-07 21:15:55

colommbo: Jiří,máš pravdu

2015-01-07 21:15:57

colommbo: Ano ano, čtu to tady pořád dokola, ale stejně děkuji za upozornění. Auto používám i pro práci, proto se nebudu do ničeho pouštět a když tak jedině po radě někoho zkušeného jediné, co mě v souvislosti s (pře)nastavováním pomocí diagnostiky bude zajímat, budou světla a BC - ale jak říkám, sám to nastavovat nebudu . Pak mě samozřejmě bude zajímat všechno, co vyhodí jako chybu - prej všechno, co mi nefunguje, může mít souvislost s CIM jednotkou. Prostě od toho očekávám, že uvidím sám ty chybové kódy a někdo, kdo tomu rozumí mi poradí, co je co a co s tím. A ne že mi třeba řekne servisák z Oplu, že to nejde a ať si koupím nový MID displej za 30 litrů

2015-01-07 21:16:01

karchee: To jsme na tom úplně stejně. Já mechanik také nejsem, ale lecos si na autě snažím udělat sám. Mě ta elektronika v autě taky hodně zajímá, bohužel ale narážím na chybějící podklady, které se špatně shání.

2015-03-05 22:12:39

dufy: Ahoj, tak jsem si dnes načetl livedata za volnoběhu. Pokud Tě to zajímá, můžu Ti to poslat na email . Karči

2015-03-09 21:48:02

karchee: Ahoj, pošli mi to prosím na jdufek@klikni.cz. Mohl by jsi mi nahrát i livedata studeného startu? Potřeboval bych vidět otáčky startéru během startu, predtím než to chytne. Předem dík. Dufy.

2015-03-09 21:57:48

dufy: Máš to tam. Studený start nevím jak udělám, ale pokusím se, až se k tomu opět dostanu. Pak dej vědět.


Odpovědět

1  2  3