Fórum - Téma


Vectra C problém se startováním


Fórum Vectra C Vectra C problém se startováním

Informace o modelu: Opel Vectra C


1  2  3

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-04-09 21:29:49

dufy: OK, tak to zkoukni za studena, jestli pouští relé žhavení napětí na žhaviče. Může být vadný snímač teploty nebo samotné relé (jenotka)....

2014-04-09 21:32:44

dufy: Jo, to by mělo stačit.

Já mám taky žhavičky v pořádku a auto se chová stejně, jako tvoje.

Ne že by to mělo být správně, ale zkoušels můj fígl s dvojnásobným, (v zimě trojnásobným) žhavením ?

2014-04-09 21:37:27

kopejda: Jen uvažuju: kdyby byl vadný snímač teploty, žhavilo by to, nebo ne?

Popř. Nehlásilo by to chyby?

Mrki

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-04-09 21:43:38

mrki: Teoreticky mělo (jen si myslím že pouze v případě nefunkčnosti žhavičů), jen je otázkou, jestli žhaví na dostatečnou teplotu, pak možná chyba nevyskočí. Při startování na studeno jde nějaký kouř z výfuku než motor noskočí?

2014-04-09 21:54:41

kopejda: Asi bych měřil, jestli jde na žhavičky napětí.(tím se přikláním k tomu relátku)

Ale můj případ to určitě není, protože opakované žhavení vždycky pomůže.

Mrki

2014-04-09 21:56:36

Žhavit víckrát jsem zkoušel, ale nezabírá to. Párkrát to sice vypadalo že je to lepší, ale z toho zas nic

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-04-09 21:58:49

dufy: Tak se koukněte, než motor naskočí, jaký jde čoudík z výfuku, jakou má barvu a jestli vůbec nějaký jde. Pak to sem napište.

Venca49  
Václav
2014-04-09 22:06:04

dufy: Jaké jsou kompresní tlaky?Nemusí to být nutně jen žhavení.To už tady jednou bylo......

2014-04-10 09:41:58

venca49: Nemám měřák na komprese, takže toto si nechávám až na konec, na servis.

2014-04-10 09:45:58

dufy: Ne že bych ti to přál, ale on to může být naopak začátek všeho...

Venca49  
Václav
2014-04-10 17:23:33

dufy: No,možná,že tomu nerozumím,ale u diesela,při problému se starty,jsem vždy šel nejdříve po žhavení a tlacích ve válcích.To je základ na vznícení nafty.To bych udělal jako první.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-04-10 20:25:57

venca49: Jsem zvědavý, jestli se dovíme, jestli to při startování do doby než chytne, nějak kouří z výfuku. Když to nebude kouřit, nejde nafta a žhavení i komprese může makat sebelíp. Když bude čudit, bude palivo OK, pak komprese a žhavení......

Poučka (buď není co zapálit nebo není čím zapálit) platí i pro naftu - co je jasné a čím - žhavení a hlavně komprese...

Venca49  
Václav
2014-04-10 20:45:05

kopejda: jj, a nebo i tak.Předpokládal jsem,že nafta jde,když nepíše o čmoudíkách.

2014-04-11 07:19:07

Tak jsem včera večer dělal další pokusy a měnil palivový filtr (mám interval výměny). Skončil jsem o půl desáté, tak proto žádná odezva. Co se týče toho kouře, těsně po startu se objeví malý oblak bílého kouře.

Co se týče toho žhavění, tak to je v poho. Fungují oba kanály od relé žhavení a žhaví to i teď, při 15 stupních v garáži, když je motor studený. Žhaví to daleko dýl než svítí kontrolka žhavení (stejně dlouho, jak jede podávací čerpadlo z nádrže) a žhaví to i po nastartování, nejdřív naplno a po chvíli přejde do spínaného rezimu a střída se odvíjí od otáček motoru. Jak se pak motor zahřeje tak už už to pak nežhaví vůbec. Pánové v Oplu mi říkali, že od 5-7 stupňů to nežhaví, ale není to pravda.

2014-04-23 22:00:16

nazďo chalani, po tej oprave (výmena trysiek, diely v paliv. čerpadle) štartuje ok, no po naštartovaní zadymí na bielo, ale potom už dym nevidno, čistučko. mám byť v kľude, alebo sa niečoho začínajúceho obávať? ani starší diesel pri naštartovaní tak nezačmudí inak ťahá úplne v poriadku

2014-06-04 23:00:43

Neměřil někdo z vás otáčky motoru při startování při odpojeném vstřikování na motoru Z19DT (1.9CDTi), který nemá problém se starty? Kolik jste naměřili?

Venca49  
Václav
2014-06-05 00:02:42

dufy: Nemám to změřené,ale budou tak 650 ot/min.Mám pár hodnot,snad se ti budou hodit.

Kontrolní a seřizovací hodnoty

Motor

Z 19 DT / Z 19 DTL

Otáčky volnoběhu

ot/min

850

Otáčky klesající regulace

ot/min

5100

Kompresní tlak

bar

24 - 32

2014-06-05 10:04:34

venca49: Nic ve zlým, ale nemyslím si, že to je správně. Mě auto točí okolo 230 otáček a někde jsem se dozvěděl, že dobré motory mají točit přes 270 otáček, jinak mají problém se starty. U mě by to znamenalo rozdíl cca 1 ot. za vteřinu, což může být celý problém se studenými starty, protože rychlost pohybu pístu se podle mého názoru musí projevit na vzniklé kompresi. Zkoušel to tu někdo měřit? Volnoběžné otáčky jsou 850, ale s těmi problém nemám.

Venca49  
Václav
2014-06-05 21:41:30

dufy: Ano,já ty startovací otáčky neměřil a těch 650 ot bude moc.To uznávám,byl to přehmat.Chtěl jsem ti jenom poskytnout to co je fakt a měl jsem k dispozici.To jsou ty další údaje.Faktem je,že u těchto novějších motorů,jsou startovací otáčky nutné dodržet pro nastartování.Myslím si,že při nízkých ani nedojde ke vstřiku nafty.

2014-06-05 21:52:04

Naftě rozumím ještě míň než benzínu, tož se do toho nechci cpát, ale... Kamarád má asi patnáct let starou Corollu, nefoukaný naftový dvoulitr, a něco podobného jeho studeným startům jsem opravdu ještě nikdy nezažil - nemá snad ještě ani domačknutý klíček ve spínačce a motor už běží, to snad není ani jedno převalení... Startovací otáčky svou důležitost jistě mají, ale nebudou to hlavní...


Odpovědět

1  2  3