Fórum - Téma


Vectra C nejde nastartovat


Fórum Vectra C Vectra C nejde nastartovat

Informace o modelu: Opel Vectra C


1  2  3  4  5

2014-11-02 21:13:09

loupak: Podle toho, jak píšeš, že se baterie chová, tož to vidím taky na ni jako hlavní příčinu, Pavle. Proto, ať se naměří sebelepší dobíjecí hodnoty, stejně bych (obzvlášť teď před zimou) investoval do nového akumulátoru a aspoň 72Ah...

2014-11-02 21:17:11

colommbo: jj baterka určo bude nerad aby mě to pak někde nechalo .uvidim po najetí 50 km jak to ráno chytne

Loupak  
Pavel
2014-11-02 21:17:54

hemmpe: určitě dej vědět, ale jsem si jistej, že dobíjení je ok, od toho tam máme kontrolku na přístrojovce a ta se chovala naprosto normálně

2014-11-02 21:21:24

loupak: Máš-li na müsli tu červenou, tož na ni se v tomto případě nedá odvolávat, Pavle, altík může dobíjet (i hodně) málo a kontrolka nesignalizuje, měření je měření.

Loupak  
Pavel
2014-11-02 21:31:49

colommbo: Mému otci jsem před měsícem objednával tuto: Autobaterie VARTA Silver Dynamic 77Ah/780A (577400078), do té samé VC, akorát ji má v plné palbě, tuším že se udáva jako výbava Cosmo a naprostá spokojenost, od té doby má klid. Taky se mu auto divně chovalo, ale až do takových extrémů mu to nešlo. Jen se mu taky třeba sám otvíral centrál, když zavíral dálkáčem a sem tam to zablikalo, asi mu ještě napětí nekleslo až tak nízko . Je fakt, když jsem přijel, tak jsme se hned o tom začli bavit, že by to mohla dělat i baterka, protože i mě, když jsem měl problémy s tím CIMem, tak jak jsem vymlátil baterku, po hodinové snaze auto natočit, tak mi to dělalo stejnou diskotéku jako u hemmpe, jenže do teď jsem to přisuzoval právě tomu CIMu.

2014-11-02 22:54:19

loupak: Vidíš, Pavle, člověk se učí celej život. Akorát vy mladí máte výhodu, že si to (za)pamatujete... A akumulátory řady Silver Dynamic od Varty jsou gut, mám o stupínek slabší 74Ah/750A v Omeze od května 2009, letos ji čeká šestá zima a vůbec žádné problémy. Za celou dobu jsem ji třikrát nabíjel (jednou se vybila kvůli mé hlouposti a dvakrát odešel altík) a jednou jen tak preventivně rekondičním dobíjecím programem elektronické nabíječky. Prostě podle reklamního hesla Varty: Namontuj a zapomeň! Jinak naměřená hodnota napětí pod 12,18V se považuje už za jen 20% nabití akumulátoru, tož ten kolegův bude už asi opravdu na cestě do věčných lovišť...

Venca49  
Václav
2014-11-02 23:15:17

colommbo: Tak to vidíš,baterky jsou nevyzpytatelné.Já koupil do CorsyB novou Vartu BLUE Dynamic,44Ah,s.p.440A a po třech letech a 9.měsících,lehla během týdenního stání v garáži.I rádio se mi po 18.létech prvně zakódovalo. Nejhorší bylo,že jsem potřeboval jet a ona nešla ani nabít.Odešel totálně článek,že neprocházel proud.Nabíječka se kroutila a nic.Tak jsem koupil tu samou,novou,tak uvidím,jestli se toho dožiji,kolik vydrží.Musel jsem se vrátit domů a jet s Déčkovou.

2014-11-04 16:14:28

tak dobíjení je v pořádku :)

Loupak  
Pavel
2014-11-04 20:02:59

hemmpe: Paráda (však to bylo jasné )

 ZDENDA
Zdeněk
2014-11-04 20:13:02

loupak: Pavle, dobrá práce

Loupak  
Pavel
2014-11-04 20:21:27

zdenda: Děkuji

2014-12-15 10:25:16

mi tuhle diskoteku auto udelalo taky,jednou pred 14 dny, myslel sem ze chyba je ve starteru protoze baterku sem ozivoval asi tyden predtim a kdyz sem chtel startovat vsechno svitilo jen zacvakalo v pojistkove skrini a nic, starter sundal rozebral, nechal vycistit promerit... jako novy. a vcera po 2denim stani ....zkousim startovat a nic,potom odpojil baterku a vyzkousel restart na 30 minut,taky nic, pak startovani pres kabely a znovu nic, uz sem myslel na nejhorsi, zatahl sem auto do garaze pres noc nabil baterku a rano...normalni start, tak ze baterka v haji ale je divne ze to nechytlo pres ty kabely, nic mene sem rad ze to dopadlo takhle

2014-12-15 10:48:27

wazkez: jsou kabely a kabely...takove ty ala baumax, obi, ci benzinka, tema nenastartujes ani prd, pokud baterie lehne uplne. Chce to kupovat startovaci kabely s co mozna nejvetsim prurezem, jenze, komu by se za ne chtelo davat petikilo a vic...

2014-12-15 11:00:18

ondra01: no ja je mam ,domaci vyroba, poradny kabel z kostry ,jenze sem pouzil od segry kdyz uz mela otevreny kufr a jak rikas ala baumax... a ono nepomohlo ani kdyz me segra tlacila do garaze, chtel sem to rozjet na 4ku a nic. no proste koupim baterku.

2014-12-15 11:01:03

ondra01: Ano, s co největším průřezem startovacích kabelů (a tedy nejnižším odporem) máš naprostou pravdu, Ondro. Ale nejsa elektrikář se ještě domnívám, že v tomhle konkrétním případě možná mohla mít vliv i ta zapojená šluslá baterka - kdyby se od ní bývaly zcela odpojily přívodní kabely a na jejich koncovky připojily kabely startovací, mohl být pokus třeba úspěšný...

2014-12-15 11:32:40

colommbo: taky nejsem elektrikar, ale napadlo me to s tim vytazenim stare baterie ale pak sem si rekl ze to muze rovnou prochazet do svorek a startovat mozna pomohlo i odpojeni baterie pres celou noc kdyz sem ji dobijel, ale nevim to jiste, spis je KO.

2014-12-15 13:36:31

colommbo: To by ta baterie musela byt ve zkrat, aby to melo nejaky vliv, ale to by se po pripojeni druheho auta dely takove veci Pokud je ale baterie vycerpana natolik, ze starter jen sotva cvakne, jsou ty baumaxovske kabely na dve veci. Taky jsem je mel a neslo s nima nastartovat nic, maximalne tak, ze se auto pripojilo, deset minut minimalne cekat a pak mozna... Hodil jsem je vzteky do prikopa Na pouzitelnych kabelech jsem nastartoval uz x krat totalne vybitou byterii, kdy ani kontrolky uz stezi prosvecely...

2014-12-15 13:42:23

wazkez: Jeste ze jsi to s tim odpojenim baterie neudelal...uz by si schanel novy alternator At je baterie jakakoliv, musi zustat v aute, aby mel alternator kam poustet prebytecnou energii, jinak upeces minimalne jeho regulator. A ze staci malo...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-15 21:36:16

Startovací kabely mají mít průřez 35 mm2, ideální je koupit kabel CYA (pletená licna) v metráži a 4 ks kostřících kleští ke svářečce. Z tohoto lze vyrobit kabely, které nahodí i zamrzlý náklaďák....

Jen pro příklad, když budeme mít kablík o průřezu 4 mm2 a budeme jím chtít protlačit proud o velikosti 600A, tak za dobu 20 sekund procházení naroste jeho teplota o 2191°C. Když ale použijeme kabel s průřezem 35 mm2, tak ten se za stejných podmínek ohřeje jen o 28,7°C. Průřez 25 mm2 = nárůst teploty o 56,1°C - což by ještě šlo použít, slabší průřezy ale už neeee.....

Tohle mě napadlo spočítat, když jste vzpomněli na kabely ala baumax atp. Měl jsem tu čest s MANem a těmito kabely, vše připojeno a kolega zastartoval, tedy zkusil to... Zasvítilo to, zahulilo to a z kabelů zbyli jen koncovky....


Odpovědět

1  2  3  4  5