Fórum - Téma


Vectra C 2008 - kterou motorizaci zvolit?


Fórum Vectra C Vectra C 2008 - kterou motorizaci zvolit?

Informace o modelu: Opel Vectra C


1 ......... 4  5  6  7  8

2013-04-05 21:14:56

kopejda: 120kw a 210 na pul plynu :D neprehanej, mam 2 audiny, obe to jsou V8 z toho s jednou (S8 250KW) jsem jel 250 a vim jaky je to rozdil oproti MV6 co ma 155KW (mel jsem motorovy skvost, 0-100 za 7,1) a tak nam tady nerikej neco o 210km/h s pulkou plynu :D

2013-04-05 21:18:39

kopejda: Já tomu rozumím, však jsme to už probírali - kdo je spokojenej s benzínovým šestihrnkem, neprodává... Já to ani proti jednomu z vás nemyslím zle, však mě už trochu znáte...

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-04-05 21:39:21

amadjr: 320 nm a 210 tachometrových na 6 qvalt na půl zdvihu plynového pedálu - ať si to každý přebere jak chce.....

Dodám jen okamžitá dle PC - 7,1

2014-12-28 20:55:33

kopejda: Zdravím, vy jste vybíral motor 1.8 benzín? nějak se v těch kódech (Z18 XER apod.) nevyznám.

jak to případně jezdí (od toho r.2013) ?

pokukuju po Vectře cca rok 2005-2006 v motorizaci 1.8 benzín. Dík za info.

edit: tak už vidim foto, diesel :) těch se vcelku bojim...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-28 21:03:30

skaut: Zdravím, benzín bych vzal jen 2.0 nebo 2.8 oba turbo, ostatní nee... Ta 1.8 Z18XER je dost choulostivá na použitý olej atd... Nakonec jsem vybral jistotu Z19DT - 1.9 CDTi 88kW osmiventil bez vířivých klapek......

Zrovinka se jedna 1.8 řeší zde: http://www.club-opel.com/...a/zafb1-8xer16v-lpg-62091

2014-12-28 21:06:28

kopejda: dík za tip. jo to už jsem si dneska pročítal, tam se ale jedná o LPG. to je podle mě nešťastná volba, osobně by jsem ojeté auto s LPG nechtěl ani zadarmo.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-28 21:09:42

skaut: LPG tam zrovna nehabruje, řeší se kovové klepání a dělá to jak na benzín tak na plyn.

K Vašemu dotazu, jakou vzdálenost denně najedete a hledáte kombi nebo sedan?

2014-12-28 21:14:42

kopejda: denní nájezd je hodně různý. někdy je to jen pár km do práce a zpět, jindy to může být třeba i 300 nebo více, radši by jsem kombi, kvůli prostoru na věci na případné výlety s rodinou.

2014-12-28 21:32:44

skaut: Výběr benzínové motorizace VeCe to, bohužel, není zrovna jednoduchý...

http://www.opel-infos.de/modelle/vectra_ccar.html

Jednašestka je slabá, základní jednaosmička žádný zázrak, silnější 1.8 choulostivá na olej (kvůli systému natáčení vačkových kol), foukaný dvoulitr 2.0T je hodně dobrý, ale háklivý (spotřeba) na styl jízdy (a je jich málo), dvadvojka je choulostivý přímovstřik (vysokotlaké čerpadlo), foukané V6 jsou zabijáci... Ve finále vychází nejlíp nefoukaná 3.2 V6, ale ta je jen v předfaceliftu, posléze ji nahradily právě ty fantastické foukané V6 od protinožců...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-28 21:53:05

colommbo: A právě sehnat ty dvě v dobrém stavu je nemožné.... Vekinu jsem sháněl dobré dva roky a celou dobu jsem zavadil jen o dva kombíky s V6 - jeden krásný ale drahý (jezdí v HK) a druhou po turkovi totál šrot..... Foukaný dvoulitr ani jeden - tedy ano v inzerci ale byl hned pryč.... Protože jsme auto potřebovali, tak jsem přehraboval 1.9 nafty a až opět v pořadí sedmá byla gut za to co stála....

Pro rodinu na cestování není lepší OPEL, všude místa a komfortu

2014-12-28 22:25:42

colommbo: rovněž díky za info, každá nová informace se mi hodí.

tím "základní jednaosmička žádný zázrak" jste myslel co přesně, že to není nic extra po stránce výkonu? (ta 90kW verze?)

2014-12-28 22:46:33

skaut: Bylo to myšleno spíš tak, že není špatná, ale jsou lepší motory... Tenhle motor má maximum točivého momentu už poměrně vysoko (3800ot/min.), tedy bude potřeba ji trochu víc točit a odspodu se bude sbírat pomaleji. A VeCe (v kombíku zvlášť) je přecjen už kus auta, tož snaha o živější jízdu nebo větší naložení auta může být trochu znát na spotřebě.

2014-12-29 08:46:18

.colommbo: jj, větší obsahy jsou fajn (Taurus, 3.8litru, 1995), málo se to točí a ve výsledku je ta spotřeba skoro stejná jako jezdit 1.8čku na vyšší otáčky. Obecně mi příjde že benzín je spolehlivější volba, alespoň dle osobních zkušeností.

Když jsem podrobně zkoumal ty motorizace z toho odkazu výše, tak ta 90kW 1.8 má 167Nm při 3800ot a ta silnější verze má 175Nm při stejných otáčkách. Nevím jestli je ten rozdíl 8Nm nějak znatelný. Nicméně dík za ten odkaz, je tam všechno :)

90 / 103kW by bohatě stačilo.

ještě jak jste psal: 1.8 choulostivá na olej (kvůli systému natáčení vačkových kol) - to znamená co přesně?

Dík za rady!

2014-12-29 10:20:11

skaut: Tohle bude schopen (téměř do detailu) vysvětlit třeba Michal (Kopejda), nechám to na něm. Nejsem motorář ani mekánik, jen si mlhavě vybavuju, že za určitých okolností (otáček motoru) u tohoto motoru dochází ke změně časování rozvodu a je to ovládáno tlakem oleje. Jinak o větší spolehlivosti benzínových motorů v porovnání s naftovými si myslím totéž, ale já nejsem směroplatný, jsem ujetý petrolhead a navíc vysazený na větší objemy a víceválce, tož je lepší brát mě s rezervou...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-29 12:41:45

skaut: To je detailně popsáno na prvním listu tohoto vlákna, jsou tam i videa a obrázky, kluci, čtěte to tady pořádně

Teď jsm si to celé projel od začátku a nějak jsem zapomněl vyvěsit vítěze..... Fúj, že se nestydím.......

Po letošním dalším hledání a vyzkoušení dalších Vekin jsme konečně jednu hezkou našli. Je to holanďanka na převozkách a konečně splnila naše očekávání od stavu vozu proti ceně.

Zakoupena 28. 6. 2014 a zde je její profil: http://www.club-opel.com/...ozidlo/opel-vectra-c-7173

2014-12-29 14:08:38

kopejda: aha, už to čtu, původně jsem to jen přelítnul a neuložil do paměti :)

pulsní elektrické ventily ovládající průtok oleje - to je z nabídky autokelly který z nich?

http://www.autokelly.cz/#...4b7QW5sJWTVILRYqJY8mu1V3g==

při zanesení těchto ventilů se jedná o opravu za řádově stokoruny? (nepočítám práci)

jedná se o stejný ventil jako řeší ten pán s tím LPG kde se píše o odstranění těch sítek ve ventilu?

2014-12-29 14:38:38

kopejda: Ty woe, to (koukám, že vlastně tvoje) vlákno je dva roky starý, kdo si má pamatovat, co bylo na začátku, já si už nepamatuju, co bylo včera, ber na mě trochu ohled...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-29 20:02:53

skaut: JJ to jsou přesně ty regulační ventily, viz schéma funkce. Akorát, že nám tady kelyna na odkazy moc nemaká. Tady je alternativa: http://katalog.haspa.cz/i...011084&products_id=184602

Ono to můžou dělat i kola vaček samotná, těsnící břity v čudu a komory se štelují jak chtějí.....

Jinak si myslím, že kroutící moment na VeCe v kombajnu pod 250 Nm je žalostně málo..... Sám mám 280 Nm a uvítal bych raději těch 320, ale i tak to jde. Neumím si představit těch 175 Nm, nebo kolik to bylo.... To musí být strašná lenora.....

2014-12-29 20:40:03

kopejda: Však proto jsem psal, že tyhle motory je potřeba víc točit a držet, ale se všemi důsledky...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-29 20:43:16

colommbo: No to jó ale stejně z něj víc jak 175Nm nevyšlápneš... Požitek z jízdy s VeCe v 1.8 se nebojím přirovnat k Fóbii s HTP....


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8