Fórum - Téma


Vectra C 2008 - kterou motorizaci zvolit?


Fórum Vectra C Vectra C 2008 - kterou motorizaci zvolit?

Informace o modelu: Opel Vectra C


1  2  3  4  5 ......... 8

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-11-06 16:04:05

Zdravím klubáci, tak lehce pokukuju po Vektře C kombi a hlavně jsem se zaměřil na motory.

Došel jsem k závěru, že nechci v autě řetězy, přímé vstřikování a podobný novodobý záležitosti, keré nejsou na opravy zrovna nejlevnější....

Chtěl bych znát Váš názor na níže uvedený článek:

Německá odnož General Motors zveřejnila základní informace o novém motoru Z18XER, který nahradí ve výrobním programu dosavadní čtyřválec Z18XEP stejného objemu o výkonu 92 kW. Nový motor není jen podstatně výkonnější, ale je také lehčí, úspornější a nabídne lepší průběh točivého momentu díky variabilnímu časování ventilů.

Výkon vyšší o 14 %, spotřeba paliva nižší o 4 %, zlepšená elasticita. Nový čtyřválec 1.8 ECOTEC dosahuje nejvyšší výkon 103 kW při 6300 ot./min ze stejného zdvihového objemu jako předchůdce, který byl dodáván v nejvýkonnější variantě 92 kW. Nový motor bude mít premiéru letos v létě v nové Zafiře, ale brzy na to bude k dostání minimálně v řadách Vectra a Signum.

Čtyřventilový rozvod tentokrát dostal variabilní časování ventilů, kterému Opel přidělil složitou zkratku DCVCP (Double Continuous Variable Cam Phasing). Mění se časování sacích i výfukových ventilů v rozsahu 60° resp. 45° natočení klikové hřídele. Mění se také délka sacího potrubí, ale místo klapek zkracují sání šoupátka snižující ztráty prouděním. K dalším zajímavostem patří chladič oleje, hluboce tažené výfukové potrubí s integrovaným katalyzátorem.I přes složitější konstrukci se podařilo snížit hmotnost motoru s litinovým blokem o 3 % na 118 kg.

90 % maxima točivého momentu 175 Nm je k dispozici mezi 2200 a 6200 ot./min, křivka vrcholí při 3800 ot./min. Podle údajů Opelu dosahuje Vectra s novým motorem kombinované spotřeby 7,3 l/100 km, což je o tři desetiny méně než s dosavadním zážehovým motorem 1,8 l. Nejvyšší rychlost se zvýšila z 205 na 213 km/h a akcelerace z klidu na 100 km/h trvá místo 11,2 jen 10,5 s.

Mám obavy o problémy ohledně správné funkce VVT systému - viz video.

Všem velice děkuji za názory a postřehy, které mi usnadní výběr možná jiného autí za stávající, admin

Z18XER

2012-11-06 16:25:05

Hele ... nechci znit jako starej zapsklej dedek, ale zenes se do jamy lvove. Vsechny tyhle vyfikundace, honba za lehci stavbou motoru, eko normy a laboratorni snizovani realne spotreby ... proste na pistovem spalovacim motoru uz nelze za pouziti konvencnich materialu dosahnout neceho noveho, odejdou daleko driv nez cekas a zapomen na bezproblemovy provoz.

Tohle leto sem koukal taky po necem 'novem', ale s... prdim na to!

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-11-06 17:23:47

Spíš mi jde o to, že omče potáhne brzo 13tej rok a prostě to už není ono, právě hledám ve Vektře to nejmenší zlo, zatím stojím před rozhodnutím, kterej z těchto dvou motorů vybrat Z18XEP - tvinport (mám Z16XEP v Astře a nemůžu na něj říct nic špatnýho) a nebo vylepšenej kus Z18XER ale postupně zjišťuju, že dost zloběj přávě ty vačkový kola a jejich řídící ventily - bude to nejspíš dost náchylný na dodržování výměn oleje.

Jinak si myslím, že to jsou ještě pořád relativně obyčejný motory jednoduchý na servis a s "malou" spotřebou.

Tenhle problém budou řešit postupně všichni, co mají starší auta, prostě jednou přijde doba, kdy se do nich přestane vyplácet cpát peníze horem dolem.....

Samo, omča ještě dlouho vydrží, ale nechci se dožít doby, kdy ji budu muset dojezdit do rozpadnutí, protože její akční cena bude sotva 10 tisíc.....

2012-11-06 18:10:21

Je nám moc líto, pane, ale motor Z18XEP pro Vectru C Caravan v nabídce, bohužel, nemáme... http://www.opel-infos.de/modelle/vectra_ccar.html

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-11-06 19:56:13

Pane pane je vtom trochu chaoz. Ve verzích z příručky z roku 2008 zase není Z16XEP ale je tam Z22SE což zase neuvádí Váš odkaz.

V tomto případě jde o volbu mezi Z18XE a Z18XER - 90 a 103 kW.......chjó, ta pěkná z HK s Z28NEL a manuálem 6qaltovým je v nenávratnu - bů bů

2012-11-06 20:02:12

Z28NEL + 6MT by byla bomba, pane...

http://www.tipcars.com/#o...matizace-alu-5661613.html

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-11-06 20:17:31

To je ten motor převzatej od HOLDENu, mluvili jme o něm na Konopáči, sice má řetěz ale velice dobré hodnocení, jen se trochu obávám spotřeby......jinak na první pohled

2012-11-06 20:22:33

Ty děláš jako bys kupoval první auto v životě... Podle mého zcela ideální kombinace motoru a káry včetně (hlavně) manuální převodovky a spotřebu bych viděl kolem devíti litrů zcela v pohodě... A jestli je to o 100tis. stočený, tož bych se ani toho nebál...

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-11-06 20:33:22

Nevím jak ostatní, ale pro mě je koupě dalšího auta (když to není stejný model, co jsem již měl) vzdycky tak, jako by to bylo poprvé. K tý VeCe jsi mi zatím radil Ty a ostatní, co znám mi moc nepomohli, protože to je pro většinu moc mladý a drahý.....zkušenosti žádný.......To je jako Veselik a ZafkaCe a ještě CNG, taky mu nikdo nedokáže fundovaně poradit.....Ta je úplně nový a kur.a drahý...

2012-11-07 09:50:21

Mno ... dal sem tuhle praci a stravil vecer s kalkulackou, cenama dilu, slozenkama za povinny, uctama za benzin (kam si obcas pisu km), uctama za 'udrzbu' a s lahvinkou z mrazaku. Dosel sem k zaveru, ze:

  • obsah lahvinky mi chutnal
  • najezdim vlastne pendrek (za minulej rk to bylo cca 8500 +/- 250 km)
  • auto mam 17 let stary
  • GO motoru nestoji zase tolik
  • blizi se cas vymeny rozvodu
  • potrebuju novy predni svetla
  • zase budou vanoce
  • v emerice vyhral Obama
  • chtelo by to vymenit olej v prevodovce (popr. jinou prevodovku, ale jeste v ni nechroupe)
  • opravit kvetouci dvere (nebo sehnat jiny)
  • spotreba neni zas tak hrozna
  • pojistovna je stejne kurva, i kdyz mam 'levny' povinny
  • ze sem zapomnel vymenit zelenou kartu (vozil sem s sebou na rok 2011)

A jake pouceni, mile deti, z toho vyplyva? Obcas se lehci GO vyplati vic, nez si koupit nejakou 'novotu'.Ale chce si to spocitat, co se komu vyplati ... a to si musi kazdej spocitat sam.

2012-11-07 09:57:33

At hledám jak hledám co má společné stavitelné kolo vačky s olejem??

2012-11-07 10:00:40

V katalogu mám 09/2003-08/2005 Z18XEL , 09/2003-12/2005 Z18XE, 01/2006-10/2008 Z18XER

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-11-07 16:15:11

Ahoj, právě že se ty kola vaček olejem nastavují, resp. čím víc oleje je ventilem vpuštěno do kola, tím se více změní úhel natočení vačky a naopak - celé to řídí ecu.

Zde je jasné, že ten klapavý zvuk z videa výše je způsoben vadou v tomto VVT řízení - buď je pryč pulsní ventil, nebo jsou karbonem zacpané regulační kanály a nebo je vadné samotné kolo vačky, pak už zbývá kabeláž nebo ECU.....

Připojuji pěkné schéma funkce VVT a vyznačení ventilů na motoru Z18XER

2012-11-07 17:10:43

takže tam je dutá vačka jako u toyoty??

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-11-07 18:24:57

Hele nevím, jen co jsem pohledal po netu, sedím u toho už dva dny. Podle nákresu bude dutej jen ten konec z prvního domečku do kola - tam jsou ty dva kanály na plnění komor kola olejem...

Zeptám se Tě jinak, v recenzích vychází velice pozitivně Z28NEL - co si o tom myslíš, docela zvažuju tu z inzerce co sem dal Jirka, jestli do toho jít nebo ne?

Mám kupce na Astru a moh bych to uskutečnit. K tý v6 nejde najít skoro vůbec nic.

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-11-07 18:27:37

Má někdo možnost prolustrovat toto VIN???

W0L0ZCF3571022633

bad64  
2012-11-07 19:04:33

Michale napiš Mišákovi 007

2012-11-07 19:33:16

je to rok 2007 je z Rüsselsheimu VIN je platnej a v čr není hledaná víc neumím.

2012-11-07 19:40:43

Michale podle VIN co jsi zadal jsem zadal a tohle me vyslo Na základě zadaných kritérií nebyl nalezen žádný záznam.

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-11-07 20:28:59

Všem velice děkuji za info.

Teď ještě osondovat tu holdenovu krásku Z28NEL - někdo ví?? Někdo má??


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 8