Fórum - Téma


Vectra C 2.0DTI 16v


Fórum Vectra C Vectra C 2.0DTI 16v

Informace o modelu: Opel Vectra C


1  2

2008-03-09 18:48:59

Zdravím všechny dobré lidi a opláky

Mám na Vás dotaz a také prosbu.Koupil jsem Vectru C super auto,ale mám problém.Studené starty

a nejde mi žhaveni na diagnostice jsem byl nic nezjistili a řekli že to vypadá na řídící jednotku a to je docela ranec. Tak jsem to odvezl do bazaru kde jsem to koupil a že se na to podívají,po týdnu mi zavolali že si mam koupit novou autobaterii,že to dávalo do říd,jednotky melo voltů a proto to nežhavilo.Jestli někdo máte nějakou podobnou zkušenost nebo radu čim by to mohlo být budu za ni moc rád.... Nerad bych aby mě v tom bazaru opili rohlíkem a nebo ze mě dělali vola.... Jinak moc děkuji předem

2008-03-09 21:24:30

ahoj zkus zajet do elektroservisu at ti to poměří a tam ti řeknou jestli to bude batrkou.Aby s tebe neudělali vola v bazaru,hodně štěstí

2008-03-12 19:48:43

Ahoj! Mám zafiru z roku 2002 se stejným motorem, tedy 2,0 DTI 16V, 74 kW, najeto 155000 km. Když jsem měl problémy se studenými starty, diagnostika to poznala a tuto závadu nahlásila. Navíc svítila i kontrolka hlásící závadu na elektroinstalaci. Ta kontrolka svítila tak cca 5 minut po nastartování. Další potíž - pokud motor hůře v zimě startuje - vadné těsnící gumičky na vstřikovačích či přepadové hadičky (po delším stání, cca po 5ti hodinách, "spadne" nafta a chvíli trvá, než si motor nasaje). Žhavičky se nechají proměřit buď bez demontáže, nebo je vyndej a na autonabíječce zkus nažhavit a uvidíš, jak moc se nažhaví. K demontáži přistupuj s velkým respektem. Na mém autě už byly žhavičky měněny, ale jen dvě. Někdo místo původních tam dal nějaký šmejdy, který opět brzy odešly a já je musel měnit. Dopadlo to tak, že ten "doveda" jednu z těch dvou dorval "na krev", žhavička se při demontáži ukroutila a zůstala v hlavě válců. Takže musela hlava dolů. měl jsem strach, že motor už nebude takový, jako před tím. V mém případě opak je pravdou. Až na výměnu přepadových hadiček se přetěsnilo, co přetěsnit šlo a teď to šlape výborně. Kontrolka žhavení jen probline a motor po dvou třech převalení chytne. jestliže jsou přepadové hadičky paliva již v gumovém provedení, nebývá s nimi potíž. Při prvovýrobě se ale montovaly i textilní, které po čase zpouchly a prosakovala jimi nafta.

No snad jsem Tě příliš nevyděsil. Neměj ale z toho obavy.

Míra, České Budějovice

2008-03-12 19:51:23

Pavle, pokud bys měl vyndavat žhavičky, tak jedině z úplně zahřátého motoru To je moc důležité Zapomněl jsem do mé první odpovědi napsat. Míra, České Budějovice

2008-03-12 19:52:09

Čaute lidi,jak se vede

Určitě se vám všem vede dobře,já pořád řeším problém ze žhavením... Nemáte někdo zkušenost když to nechce žhavit? Když odpojím čidlo teploty vody tak to normálně nažhaví nastartuju a po chvilce se spustí ventilátor na chlazeni motoru.Zkusím vyměnit to čidlo na teplotu,ale moc se mi tomu nechce věřit jestli se mi to nepodaří najít aodstranit tak milá VECTRA asi pujde z domu a to se mi moc nechce .

Proto jestli někdo máte nějakou fintu co s tím rád ji přivítám Zatím díky všem a zdravím

2008-03-12 20:06:04

Zdar Míro,

Díky moc za radu,ale nevím jestli to bude řešit můj problem.Žavící svíčky jsem mel dneska venku tedy jenom jednu nechci se do toho moc hrabat abych něco nepo.... .Na diagnostice to nic nehlásí aspoň mi to tvrdili a měl jsem to i u Opla v servisu a na nic nepřišli po dvouch dnech jsem zaplatil dva táci a odcházel z doporučením na výměnu řídící jednotky a když mi řekli cenu tak mi upadla čelist.... cena je 70000 kč bez práce.

2008-03-13 23:35:43

Čidlo teploty má opravdu vliv na žhavení,obejít by to šlo zapojením vypínače který by rozpojoval obvod čidla.

2008-03-14 16:55:06

Ahoj,snad to pomůže. Tady je vidět co je třeba pro dobrý chod motoru.

2008-03-14 18:49:52

Ahoj! Díky za schéma. To se hodí asi každému, kdo má motor 2,0 DTI 16V. Míra

2008-03-14 18:50:12

Ahoj!

Díky za cennou radu. Míra

2008-03-15 17:05:26

Hele pokud je spatna RJ jednotka, tak by to mela diagnostika poznat, protoze se nebude hlasit nebo bude hlasit chybu. Osobne bych zvolil jiny autorizovany servis, protoze i ta cena za novou RJ je podle me silene premrstena (zkus zavolat treba AutoDobrovolny ve VM). Podle zkusenosti lidi co meli stejne problemy s timto motorem v astrach, tak bych to videl na padani nafty, takze nove prepadove hadicky a tesneni pod vstrikama.

2008-03-15 19:08:47

Auto Dobrovolný tak o jejich odbornosti bych pochyboval,osobní špatná zkušenost.Několikrát po sobě opravovali tu samou věc pokaždý tvrdili že je to něco jiného.Na jiné diagnostice jsme zjistili že to byla vždy jedna a ta samá chyba.

2008-03-15 19:35:14

No vidis a ja s nema mam po dva roky jen dobrou zkusenost, diagnostiku mi uz 2x udelali zadarmo pred autosalonem vzdy kdyz jsem potreboval a zavolal. Mel jsem problem s kontrolkou chlazeni a vsecho ochotne a v pohode. Byl jsem take u garazovych "odborniku" a ta jejich diagnostika co umi vsechny auta me stala jen penize, ale informace nulove. Zalezi na koho natrefis, ale jak rikam ja jsem zatim spokojen.

2008-03-16 12:30:12

Jj je to pravda všechno je o lidech ze mě akorát tahali peníze.

2009-07-08 14:46:37

Dobrá rada nad zlato... Rada 1: Zbav se té vectry dokud můžeš! Jest-li je z bazaru a měla špatnou baterku, tak může mít elektroniku v hajzlu. Mě se baterka vyskratovala a elektronika šla do kytek. Elektronik tam je požehnaně a žádná nestojí míň jak dvacet. Rada2: Nehledej pomoc v autorizovaném servisu. Je to zbytečný. Rada3: Ačko-li je Opel jedno z nejporuchovějších aut a tudíž má na netu spoustu zoufalců, kteří si ve fórech snaží pomoct, tak o Vectra C se zatím moc nedočteš. Kdysi jsem sháněl pomoc když jsem měl problém s automatem nebo elektronikou. Nic... ale i v autorizovaném servisu nic...kromě doporučení ať si koupím novou převodovku za 250táců... ale zase je prdel když ti v každém ze čtyř značkových servisů opel oznámí zcela jinou příčinu poruchy, kterou jim zjistila jejich neomylná diagnostika.... no abych to shrnul...moje Vectra C, 2.2 benzín, automat a max. výbavě...hnije v garáži a prach padá na jejích 56tis. ujetých km.... já jezdím služební Coctávkou na které jsem za 2 roky musel vyměnit jen žárovku. Bohužel jsem kdysi koupil auto srdcem a ne hlavou....

2009-07-08 18:46:32

U mě to samé!! Pooctavii z roku 1998 a 270000 km jsem vybíral auto srdcem a ne hlavou. Jsem zpět u octavie. Na zafiře mi odešel snímač otáček, který je přímo na čerpadle a ne v hlavě válců - měl jsem modelový rok 2003. Bylo tam čerpadlo VP 44 PSG16. Ten dodatek "PSG16" je VELMI důležitý: jak je asi všem oplákům známo, jde o dvoukonektorové (dvoupinové) čerpadlo Bosch, na které NEEXISTUJÍ náhradní díly. Tento typ čerpadla měly jen Vectra C, saab 9-3 a zafira od modelového roku 2003. Prostě si Bosch nebo Opel (nebo oba dohromady) asi řekli, že je tak dokonalé, že vydrží věčnost (statisíce kilometrů, nekvalitní naftu, hrubé zacházení, atd.). Takže kvůli takové banalitě jako je snímač otáček v hodnotě asi cca Kč 3000,00 a i kdyby kvůli vlastní řídící jednotce čerpadla v ceně okolo Kč 10000,00 se musí vyměnit čerpadlo celé, a to z důvodu, že když se čerpadlo rozebere, je vždy nutné vyměnit nějaké to těsněníčko, pístek a seřídit. Jenže na toto čerpadlo neexistují zkušební stolice, programy, předpisy, náhradní díly, nikdo z čerpadlářů jej prakticky nezná z výše popsaných důvodů apod. jako na čerpadla do modelového roku 2002, které jsou označovány jako za náchylné k poruchám, a na které i sám Bosch dává životnost okolo 150000 km. Toto dvoukonektorové je označováno jako bezporuchové. No, takže jsem nekupoval pochopitelně čerpadlo nové za nejméně 60000, ale starší, do kterého samozřejmě nikdo nevidí. Protože jsem se bál, že čerpadlo může odejít kdykoliv znovu (anebo také nikdy), a že nejde opravit, prostě ta nejistota mě vedla k tomu, že jinak povedná zafira (řazení, řízení, jízdní vlastnosti, podvozek, brzdy, variabilita) musela bohužel po 1,5roce a 40000 km s obrovským prodělkem "jít z baráku." Je to třeba jako kdyby se někomu rozbil zámek ve dveřích a v servisu vám řekli "Milý pane, zámek jako náhradní díl neexistuje, musíte si koupit celé dveře s čalouněním se seklem, s těsněním, my vám je akorát nalakujeme." Až vás někoho někdy opel nechá na holičkách třeba na cestě k moři, kdy máte před sebou 1300 km, plný kufr, dvě děti, apod., kdy když auto v garáži nastartujete a po chvíli chcípne a už nechytne a naruší vám to po několikáté celý denní program a režim, kdy máte po každé této situaci auto minimálně na týden odstavené v servisu a komplikuje vám to život, kdy, když vás auto nechá kdykoliv si vzpomene a řešení opravy je finančně neadekvátní k hodnotě auta, takové auto prodáte klidně i s milionovým prodělkem. Vážení opeláci, měl jsem zafiru opravdu rád, ale pro toto technické řešení čerpadel BOSCH VP 44 PSG16 na motorech 2,0 a 2,2 DTI, modelový rok 2003-2005, kdy kvůli maličkosti jako je snímač otáček musíte měnit řekněme pětinu motoru (vstřikovací čerpadlo), se mi prosím nedivte, že jsem utekl k masovce jako je octavia a tím zapadl do davu. Míra

2009-07-08 19:38:12

Ahoj "kritici" takže sice jsou tyto auta dobra, ale doporučujete Vectru i Zafiru z jiným obsahem. Vozy z obsahem,víše uvedeným jsou poruchova, je to tak? Michal

2009-07-09 08:12:30

Ahoj! Motory DTI se příliš nedoporučují. V autorizovaném servisu Opel mi dokonce vedoucí servisu v ústrannjí řekl, abych auto prodal. Měl jsem najeto necelých poctivých 180000 km. Potvrdil mi to, co se píše na servrech, že okolo 200000 km se kroutí hlavy válců, problémy s čerpadlama, životnsot motoru se uvádí okolo 240-250t. km. Na druhou stranu znám zafiru DTI, která má najeto přes 300000 km a jezdí bez problémů. vadné dvoukonektorové čerpadlo ve zmiňovaném servisu Opel měnili na jedné Vectře C již po 120000 km. A to má být bezporuchové... zafiru bych neprodal, kdyby šla rozumě za přijatelné peníze opravit. Rozbíjí se každé auto. Neexistují dokonalá auta, ale dají se opravit bez toho, aniž bys měnil zásadní části na motoru.

2011-03-26 18:48:11

nevie mi niekdo poradit schemu zapojenia zhaviacej sustavy na opel kadett

2011-03-26 19:14:28

Dodej ještě rok výroby a označení motoru, podívám se ti


Odpovědět

1  2