Fórum - Téma


Vectra C 1.8 103kw - vysoký nájezd problém?


Fórum Vectra C Vectra C 1.8 103kw - vysoký nájezd problém?

Informace o modelu: Opel Vectra C



2015-05-29 23:35:08

Pěkný den všem. Momentálně řeším koupi nějakého Opela a narazil jsem na benzínovou Vectru C 1.8, 103kw, výroba 2006-facelift. Byla by za dobrý peníze, teda jak se to vezme. Má najeto 265 000km, pravidelný servis, olej každých 15 000km, když bylo na voze cokoliv potřeba měnit tak se majitel nezdráhal a vozu to dopřál, prý nebylo havarované, zatím po kontrole v servisu to vypadá že nebylo, ještě to ověřuji. Zkušební jízda myslím v pohodě, žádný bouchání, nerovnoměrný chod motoru, zadrhávání převodů apod. Kilometry z 80% dálniční. Vím že je zde to variabilní časování, motor má chod dle mého názoru normální a klidný. Myslíte dle těchto informací že nájezd 265 000km je problém??? Na co si dát ještě případně pozor?

2015-05-30 04:23:53

Měl jsem Vectru C Caravan 1.8 benzin 90kW rok výroby 2004 a když jsem jí prodal do AAA auto měla najeto 240.000 km.Co se týče komfortu a velikostí uvnitř vozu,tak paráda.S přibývajícími kilometry se zvyšovala spotřeba oleje a to dokonce na 1l/500km.Motor ztrácel na výkonu a nakonec mi museli měnit píst,který byl prasklý.Začal téct chladič,protože Opel dává chladiče lisované,konce trubiček jsou osazené pryžovými kroužky,které spuchří a musí se koupit nový.Já osobně bych s tolika kilometry auto nevzal a ještě v benzínu,ten motor už nebude dobrej.

2015-05-30 09:44:39

paroh12: Ahoj! Děkuji za názor i zkušenost s tímto motorem. A byl jsi první majitel nebo kolik KM jsi s tím najezdil ty? A bylo to auto spíše na krátké trasy? A přesná příčina prasklého pístu byla zjištěna? A JAKÝ interval na výměnu oleje jsi měl? Děkuji za odpověď. Má někdo další názory, vše vítám

2015-05-30 10:17:04

ludva4: Tady těžko nějak kvalifikovaně radit, Ludvo, obzvlášť v době, kdy (nejen) trhu s ojetými vozy vládnou "šmejdi"... Tenhle vůz má, předpokládám, poctivě přiznané kilometry. Jiný vůz (či jiné vozy) mohou mít na tacho třeba o 50-100tis. méně, ale jaká bude pravda...? A z jednoho případu popisovaného parohem těžko usuzovat a zobecňovat. Jestliže byl vůz opravdu poctivě servisován a provozován vpodstatě v optimálním režimu, tedy málo studených a krátkých pojížděk sem a tam (píšeš o cca 80% na dálnicích), není samotné penzum najetých kilometrů pro motor žádný problém.

2015-05-30 11:34:15

colommbo: To je právě zase ono co mě jako trošku k tomu autu táhne, že radši budu mít auto který má najeto poctivě 250 000km, dostalo co potřebovalo a že je to i jezděný dálničně než abych narazil na nějakou co bude mít o 100 000km méně ale stočený, nepravielný servis a honěný někde po městě a okrskách... Takže myslíš že pro ten motor není problém udělat třeba 350 000km problém? Škoda že třeba nezjistim jestli bere olej :( Ale musim opravdu říct že samotný jízdní projev byl v slušný. Jen trochu nevim s tím výkonem. Měl jsem VeBe 1.8 16V 85kw, měla najeto 220 000km a přislo mi že jela stejně, neli možná i trošku živěji... Čekal bych že 20kw navíc bude trochu znát...

2015-05-30 12:10:01

ludva4: Osobně jsem přesvědčený, že pro benzínový 1.8 motor, o nějž je správně pečováno (je to hlavně o oleji a přiměřených intervalech jeho výměny), není 350tis.km i víc naprosto žádným problémem. A projev motoru není ani tak o kilowattech výkonu jako spíš o točivém momentu. Starší jednaosmičky 85kW (X18XE a X18XE1) měly 170Nm při 3600 resp. 3400 otáčkách, tahle nová 103kW Z18XER má jen o 5Nm víc a "až" při 3800ot/min, takže se jí musí asi trošku víc šlapat na krk.

2015-05-30 12:31:59

colommbo: Já si to také myslím, pokud je dobře pečováno o tento motor tak že by měl udělat ještě nějakou službu. S tou věcí o točivém momentu naprosto souhlasím, jen mě prostě přišlo že VeBe kterou jsem měl tak už i od těch 2 000ot./min se dobře probírala, ale rozhodně je to o krouťáku, o tom žádná. Ještě jedna věc mě trochu vrtá hlavou, to je to variabilní časování. Rozvody byly dělané před 100 000km, pokudse nepletu tak interval výměny je 150 000km. Určitě bych je udělal dříve, ale jak moc to může být nákladné a zdali je potřeba preventivně měnit i vačková kola a ten nastavovací mechanismus(jestli se nepletu tlakové ventily apod.?) Případně jak je to drahé když se to celé tzv. porouchá?

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-05-30 12:36:47

ludva4: Jestli je vůz v pořádku s úplnou a jasnou servisní historií, nebál bych se toho. Sám jsem koupil VeCe s 1.9 CDTi 88kW s nájezdem 165 tisíc km z Holandska, k autu jen dva klíče a návod v cizí řeči....V servisní historii jen jeden zápis při cca 30 tis (EGR na svolávačku) pak nic......Prostě byla při vyzkoušení ta nej a padla do oka jak stavem, tak pocitem z jízdy, ze 7 testovaných.....

Teď máme 180 tisíc, tedy 15 tisíc najeto ani ne za rok a žádné problémy neřeším, jen nepodstatné drobnosti.

Jen připomenu, pozor ať je v dokumentaci car pass s kódy od vozidla (rádio, klíče, a PODSTATNÝ security code) pozdější zjišťování tohoto hesla stojí cca 1000,- jen přímo v Oplu proti TP a občance majitele.......

2015-05-30 12:54:31

ludva4: Obecně... Viděl jsem auta s poctivým nájezdem okolo 100tis km, po prvním majiteli a totálně na šrot. Podvozek, spojka, z podvozku čouhala sláma, atd...a proč tak málo km a takový stav? Pan majitel jezdil jen "okolo komína". No a pak auta, co měla i 300tis, taky jen jeden majitel a naprosto v pořádku ve všem. Faktury od oprav, záznamy o výměnách náplní atd. Ty auta jezdila hlavně dlouhé trasy po dálnicích... . Zastávám názor, že bych si takové auto klidně koupil, protože vím, co má za sebou a můžu se tak i trochu připravit na ty ostatní, ještě neměněné věci. Nic nevydrží věčně, ale servisované auto, ježděné v delších režimech jízdy a po lepších silnicích, má vždy delší životnost, než vycukaná hajtra z města. Pokud je taková, jak píšeš, nebál bych se toho.

Mmchdem, 265tis km, zas tolik není Ta moje nemá o moc méně ( 246tkm) a krom spotřebních věcí jsem na nic podstatného zatím nesáhl a vše je kolem motoru a elektroniky zatím původní. Počítám, že až s ní skončím, bude mít tak o 150tkm víc.

2015-05-30 13:34:34

PRO ondra01 a kopejda. Děkuju za názory , to mě tak trochu utvrzuje v tom že by to nemuselo být špatný. A jaký názor máte ještě na spolehlivost a pečování o to variabilní časování??

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-05-30 21:40:28

ludva4: Životnost VVT systému ovlivníš jen použitím správného druhu motorového oleje a jeho včasnou výměnou i s filtrem. Jestli motor ihned po naskočení za studena nevydá žádný rachtavý zvuk z míst oněch vvt kol o délce cca 3 až 5 vteřin, pak to nesleduj až do doby, kdy to začne ten zvuk někdy vydávat. Je tu někde vlákno, kde se to dost řeší, ale bude to myslím u Astry H ale stejný systém na menším motoru.

Tady to je: http://www.club-opel.com/...select=90568#message90568

Tam se dozvíš i jak se o takový motor správně starat

2015-05-30 23:48:38

kopejda: Mnohokrát dekuji za dobry tip. A Jen se zeptam, muze to pak uz zarachotit i pri nastartovani ohrateho motoru? A olej by mel tedy byt 5W 30 jak jsem pochopil? Urcite uvitam jeste nejake rady, ono me jeste neco treba napadne nejaka otazka:)

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-05-31 00:51:37

ludva4: Když zarachotí i u teplého motoru, budou už buď hodně zacpané regulační ventily a nebo vadná kola samotná. Rachocení se děje jen kvůli nedostatku oleje v kolech, buď to chvíli trvá, než olej do kol dojde (studený start) nebo kola neudrží tlak v komorách a obal kola (záběr řemenu) "vaklá" na středu kola (uchycení k vačce)....

Olej používám předepsaný a bude stejný i pro benzín, tedy 5W30 GM Dexos2 stojí prd (5 litrů cca 560,-) a je kvalitní....

http://www.oleje-cz.cz/gm...l-dexos2-5w-30-5l-13.html

Otázky klidně dávej, když nebudu vědět (mám CDTi), najde se další co má benzínovou Vekinu....

2015-05-31 08:27:46

kopejda: A kdyby prisla na radu vymena rozvodu vcetne vackovych kol a tlakovych ventilu tak dokazes rict nebo nekdo jiny cca cenu abych vedel s cim nekdy pocitat. A je zase lepsi z hlediska zivotnosti vackovych kol a tlakovych ventilu ze auto jezdi dalky nez kolem komina? Pak jeste si vzpominam ze spojka byla trosku tuzsi, jakoby tzv. drzela, zabirala dobre, ja teda doufam ze je to dobre. Chod mela plynuly, zabirala nejak v pulce chodu a take kvalty slo davat dobre. Nepostrehnul jsem neco neobvykleho.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-05-31 19:27:41

ludva4: Ty mi dáváš,

Sada rozvodů: http://autodily-haspa.cz/...000024875&scId=1000100405

Kola vaček, první dvě INA (vstupní = sací, výstupní = výfuková), níže pod koly je ventil INA:

http://autodily-haspa.cz/...000024875&scId=1000100397

Ceny si už posčítej sám

2015-06-01 16:34:01

kopejda: Supeeer, děkuji No už jsem zase trošku pokročil, dnes proběhlo ověření VIN u CEBIE, víceméně vše je dobrý, akorát prvních 75 000km není moc ověřených, ale pak ten další nájezd je zaznamenán. U Opelu jsem si ověřil ty servisy, je tam třeba i záznam o provedení výměny rozvodů ve 160 000km a další drobnosti, dále už pak musím věřit fakturám od majitele. Ještě nějak během týdne si nechám zkontrolovat tloušťku laku a pak se uvidí.

2015-06-11 22:34:05

Takže konečná informace ohledně VeCe. Koupě se nekoná. Jak jsem již napsal, prvních 75 000 km se nepodařilo ověřit, zjistil jsem že vůz byl původně prodán jako nový v Litvě, nebyla zde možnost poslechnout vůz za studena a v neposlední řadě se našel nějaký člověk který (údajně) nakonec nabízel více peněz než bylo dohodnuto a já se rozhodně nebudu s někým přeplácet , žádnej pracháč rozhodně nejsem, takže jsem to odpískal a budu hledat dále bud VeCe nebo Astru H.

Každopááádně, DĚKUJI všem za rady a názory Věřím že mi tyto rady do budoucna ještě pomohou

2015-06-12 10:52:33

uff , no taky bych od toho dal ruce pryč , ještě navíc pokud se tě prodejce snažil vybičovat k handlování. Asi to bude nějakej šejdíř...

2015-07-05 19:39:21

astra H je 100% lepší varianta než VeCe

2015-07-19 21:34:50

Tak výběr u konce a auto už je doma :) Je to Astra H Caravan 1.8 16v 92kw, Z18XE :) Má nějaký mouchy který se snad podaří co nejdříve vyřešit aby vše bylo v pořádku :)


Odpovědět