Fórum - Téma


vectra bez vykonu


Fórum Vectra C vectra bez vykonu

Informace o modelu: Opel Vectra C



2014-06-14 18:53:25

Opláci Prosím vás mám vectru 1.9cdti C dnes za jízdy jako kdyby stratila výkon a skočila mi kontrolka z autem a klíčem co myslíte že by to mohlo byt?Dík za rady.

bad64  
2014-06-14 19:06:03

mr.pinda: Nejlepší zajet na diagnostiku možností je mnoho.Diagnostiky by měla vyčíst závadu nebo závady to že vozidlo přestalo jet padlo do nouzového režimu.

2014-06-14 19:17:43

míla-bad64: to nejspíš jo ale auto jelo jen nemělo výkon no snad to budou jen filtry nebo tak

bad64  
2014-06-14 19:39:52

mr.pinda: Však jsem psal padlo ti do nouzového režimu,filtry možná jak jsem psal diagnostika poví více také mohlo odejít nějaké čidlo nebo lambda možností je hodně.

2014-06-16 12:10:47

mr.pinda: Ahoj, nechci Ťe strašit, ale také to může být již částečné ucpání filtru pevných částic. Jízdou s otáčkami alespoň nad 2 000 ot. (pokud to nouzový režim povolí ) by se to mohlo vypálit. jinak samozřejmě dioagnostika by to měla vypsat.

kogen.

2014-06-16 16:41:56

kogen: Při regeneraci (i jejím započetí) DPF se nerozsvěcí (bohužel pro uživatele) žádná kontrolka...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-06-17 00:21:24

mr.pinda: Neřeš spekulace, céčková Vectra je natolik složitá, že bez diagnostiky si při opravách takového vozu ani neškrtneš.....

Zajeď nejlépe k někomu kdo s diagnostikou umí a ví co dělá. Za výčet chyb nevyhazuj zbytečně peníze. V profilu nemáš o Céčku ani čárku, máš 88 nebo 110 kW? V motorech je dost rozdíl....Chyba může být úplně všude - EGR, turbo, podtlak (vývěva) regulace turba, vířivé klapky, vstřikovače, vysokotlaké čerpadlo, snímače všeho možného po motoru a je jich dost, atd.....

2014-06-17 10:12:30

colommbo: To samozřejmě bohužel vím. Chyba s klíčkem ale také signalizuje problém s emisemi. Bohužel na své VECE mám již nový filtr DPF ( měněn ještě v záruce ) . Než se ucpal úplně tak jsem měl podobné příhody, kdy se mi objevila chyba s klíčkem a jízdou nad 2000 ot se mi podařilo znovu úspěšně regenerovat a chyba zmizela. Jinak máš pravdu a soudruh OPEL mohl tu signalizaci regenerace filtru za pár korun dodělat. Je blbý když pak někde odstavíš auto a když vylezeš tak slyšíš jak praská a smrdí poslední díl výfuku a regenerace se nedokončila. Občas poznáš regeneraci při jízdě když se koukneš na okamžitou spotřebu, která vyskočí až o 5 l/100 km.

zdravím kogen

kogen

2014-06-17 11:03:00

kogen: Je to tak, jak píšeš, opět bohužel, probírali jsme to loni s prodejcem značky v Kolíně (hodně rozumnej kluk), že nějaká signalizace započetí regenerace prostě chybí a je to špatně... Protože méně vnímavý uživatel nemusí zaregistrovat změnu zvuku (projevu) motoru a zvýšení okamžité spotřeby, prostě svoje auto neposlouchá, normálně s ním jezdí a šmytec, někdy dokonce nemá o nějakém DPF a potřebě regenerace ani ponětí... Jinak ještě k těm kontrolkám - u VeCe to může už být všelijak, ale obecně, pokud se nepletu, má-li auto oranžové chybové kontrolky dvě, tož symbol autíčka s klíčem značí problém v elektr(on)ice a symbol motoru ("ponorka") problém v řízení systému emisí...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-06-17 12:34:47

colommbo: JJ správně, kontrolky jsou dvě.........

2015-07-12 15:46:25

Ahoj, mám podobný problém s výkonem u vc 1.9.tdi 110Kw, oplík zabírá až od 2000 - 2500 otáček, myslím že by měla zabírat už od 1500 otáček. Má nškdo takovou zkušenost? Díky.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-07-12 22:30:34

vkucera1: Tady to vidím na zaseknuté vířivé klapky...... Osmiventil skutečně táhne už od téměř volnoběhu, u šestnáctiventilu jsou z tohoto důvodu instalovány právě tyto klapky aby z něj v nízkých otáčkách udělaly osmiventil.....

2015-07-13 11:59:41

Díky, ve středu jedu na diagnostiku a tam by se to mělo ukázat. Jen mě zarazilo, že se žádná kontrolka nerozsvítila. Až budu po diagnostice tak dám vědět jak jsem dopadl.

2015-07-14 22:25:22

vkucera1: Ahoj, do tohoto bych se také zapojil. Mám 1,9 cdti 110 kw. Už jsem to tady konzultoval a i psal na fóru, ale možná ti to pomůže. Pokud ti to nejede, zkus se zaposlouchat při zrychlování, jestli neuniká někde vzduch, dále se mrkni na blok motoru zezhora (do té úžlabinky), jestli pod táhly vířivých klapek nemáš fleky od oleje. Pokud ano, pak se pravděpodobně bude jednat o vadné vířivé klapky. Já mám třeba i viditelne spadlé táhlo a navíc při zrychlení se auto rozjede, pak cukne, chvíli netáhne a pak začne opět pomalu. Aretaci nechci, DPF mi funguje v pořádku, egr taky. Takže mě čeká oprava (výměna) těch klapek.

Jinak celkem slušně píší o vadách tohoto motoru (zejména o klapkách) na alfaforech (oni mají označení 1,9 JTD, jako u fiatu). Hodně zdaru

2015-07-15 17:14:52

Jo,jo máš pravdu, diagnostika neukázala žádnou chybu, ale jak jsi psal je to tam samý olej. Koukal mi na to známej a opravdu to budou klapky. Teď bude koukat na německý opel stránky jak to tam vypadá a co se musí všechno vyměnit. Tak až mi dá vědět ozvu se. Jen jestli má někdo zkušenost s opravou, kolik to cca stálo. Díky všem


Odpovědět