Fórum - Téma


Vectra B studený start 2,0DTi


Fórum Vectra B Vectra B studený start 2,0DTi

Informace o modelu: Opel Vectra B



2011-10-09 19:49:48

Zdravím,

prošel jsem celou diskuzi a nenašel jsem přesně stejný problém.

Mám problémy se studeným startem, pokud byly teploty vyšší než 15 stupňů, problém se neprojevoval. Problém se z počátku projevoval tak, že se auto po startu začalo dusit, ale motor se nakonec rozběhl a celý den jsem jezdil a vše bylo OK. AŽ jednou ráno jsem auto startoval, motor naběhl do volnoběžných otáček, během sekundy se začal dusit a otáčky se zbrkle pohybovaly od 500 - 1300, pak se motor zastavil, to se odehrálo během 4 - 5 sec. Na autě je nové čerpadlo, přepady, gumičky a palivové hadice, vedení paliva od nádrže k motorovému prostoru vypadají že jsou OK, měnil jsem i víčko od nádržky na palivový filtr. Palivový a vzduchový filtr jsem mění cca před měsícem. Auto má najeto 222 tkm. Naftu beru na Shellce, OMV nebo Benzině. Auto jezdí jako by bylo vše OK, zvuk motoru je taky OK. Prosím tedy o radu, pokud víte, co mám dělat dál? Děkuji za slušné odpovědi.

2011-10-09 20:12:41

Jak jsou na tom vstřiky a žhavičky??

2011-10-09 20:20:35

Žhaviče jsem měnil, je to tak 14 dní. Vstřiky jsem dělal v březnu.

2011-10-10 09:53:52

čidlo teploty motoru. Ale vše se dá zkontrolovat na diagnostice , než začneš bezhlavě měnit díly.

2011-10-10 10:52:38

Zdravím, na diagnostice jsem byl taky, ta hlásila jen chybu žhavení, žhaviče jsem vyměnil. Pak jsem zajel na diagnostiku ještě jednou, nenašla už nic vadného.

2011-10-10 11:29:59

Zde ale nejde o diagnostiku ve smyslu pouhéhé vyčtení paměti závad , či chybových kódů ... Jde o to zobrazit LIVE data o všech čidlech při běhu motoru a sledovat co ukazují. Tomu se dá říct pořádná diagnostika

PD : Co to bylo za chybu ? číslo chyby ?

2011-10-10 14:02:00

jenže to spousta kluků co má diag neumí. i já po dlouhých letech samouka když si udělám log z jízdy tak ho zkoumám dvě hodiny abych si byl jist že jsem nic nepřekoukl.

2011-10-14 21:30:27

Zdravím, tak záhada je asi rozluštěna, vyměnil jsem podtlaky a zdá se, že je vše OK.

2011-10-16 08:35:33

Ahojky všem.Mám skromný dotaz,muže mi někdo poradit,co je příčinou dlouhého startu c Vectry při zahřátém motoru?díkec

2011-10-23 14:24:48

dobry den

chcel by som sa podelit o skusenost a poprosit o radu skusenejsich.

2,0TDi- studeny nestartuje, diagnostika neukaze ziadnu chybu, a live data su tiez v poriadku.

meranim zistene, ze to nezhavi.

ak sa testerom zapne zhavenie tak zhavi, ale rj sama zhavenie nezapina.

starsi model sa dal prinutit k zhaveniu odpojenim merania teploty, ale tento nie.

pri teplote motora okolo 20st. by malo zhavit 40sek. ak sa nemylim, uz som v koncoch, rj vidi teploty ze su nizke a aj tak nezapne zhavenie, to je zistene meranim riadiaceho napatia na rele zhavenia.

poradi niekto kde pokracovat?

2011-10-23 20:04:45

Měl jsem ten samý problém u Omegy s tímto motorem. Jestliže nepadá nafta, to u studeného motoru může být, a při tomto studeném startu nesvítí symbol žhavení, je třeba buď přímo toto čidlo teploty vyměnit. Pro jistotu ale bych nejprve volil zkoušku funkce spínače žhavení odpojením přívodního konektoru a jeho zkratování (propojení obou vývodů v odpojeném konektoru. Jestliže se symbol rozsvítí a na čepičce žhaviček naměříme napětí, je to čidlo vadné. Nebude-li tam napětí, pak je závada ve spínací jednotce žhavení. Při propojení by měla svítit také kontrolka chyby motoru.

2011-10-23 22:18:12

vdaka za odpoved, medzitym som zistil, ze rj zapina zhavenie az ak je teplota motora pod 10st. no v mojom pripade mal motor viac ako 20st. a uz to nechce chytit.

najskor ma motor slabsiu kompresiu a preto je pre neho 20st. uz prilis malo.

docasne som upravil meranie teploty tepelne-zavislym odporom 1kohm a ked sa motor zohrieva tak sa odpor znizuje a takto pri teplote motora 20st. si rj mysli ze je tam 3st. a zapne zhavenie.

nevyhoda je ze predstih je stale vacsi ako by mal byt ale je to len docasne kym sa opravi motor.


Odpovědět