Fórum - Téma


Vectra B prosím o radu s klimatizací


Fórum Vectra B Vectra B prosím o radu s klimatizací

Informace o modelu: Opel Vectra B

Diskuze o vozidlu

1998 Vectra B 1.8

1 fotek  |  83 diskuzí

Výkon motoru 85 kW (116 PS) při 5400 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 799 ccm (110 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, X18XE.


1  2  3

2014-03-03 18:54:35

Pánové prosím o radu, jak rozpojit trubky klimy, které vedou do sušiče ( filtr dehydrátor ). Je to ten spoj v koncovce, kdy je vidět plastová koncovka. Katalogové číslu dílu je 1850919, Opel už ho nedodává, nelze objednat, proto ho musím rozebrat bez poškození, protože chci vyměnit těsnění. Na obrázku je to pozice 4X.

2014-03-04 16:56:06

Zdravím všechny,

tak jsem stále ve fázi přípravy opravy klimatizace, kdy jsem zjistil úniky (stopy zeleného barviva) na všech spojích i na kompresoru. Takže jsem se rozhodl přetěsnit celý kompresor a všechny spoje. To bude pěkná pakárna, protože je všude málo místa. Na základě toho potřebuji od někoho radu jak sundat přední nárazník, jak se nejlépe dostat k expanznímu ventilu a všecky cenné rady jak něco rozmontovat a nic neponičit. Hlavně bych uvítal postup demontáže nárazníku a světel.

Děkuji předem všem.

qpc
petr
2014-03-04 22:17:54

ideální je kniha Jak na to...

nárazníK odmontuj masku,pod ní najdeš šrouby,zespoda auta 4ks zamačkávacích kolíků a v podběhu předního kola ...tam se to pak jen nadzvedne a vyndá..

qpc
petr
2014-03-04 22:19:07

Za pouziti obrazku (kliknutim na nej bude trochu lepsi) a pravidel A-Z 1-9 a barev semaforu ti to popisu. Hvezdy(*) znamenaj umisteni sroubu.

Jako prvni: Pokud mas mlhovky tak pred zapocetim odpojit kabely ze spodu z tech mlhovek.

No tak to je neco na me protoze presne tohle jsem delal.

Myslim ze pokud to je VeBe tak je predfacelift i pofacelift stejny proste Vectra od roku 96 do 01. Pofacelift ma jiny vyplne a mozna jiny bocni drzaky.

Za pouziti obrazku (kliknutim na nej bude trochu lepsi) a pravidel A-Z 1-9 a barev semaforu ti to popisu. Hvezdy(*) znamenaj umisteni sroubu.

Jako prvni: Pokud mas mlhovky tak pred zapocetim odpojit kabely ze spodu z tech mlhovek.

1. Zespoda narazniku uplne pod autem vytahat 5x plastovy stefty (jdou pouzit znova). Vypadaj jako to zeleny c. 1 v mistech A*

2. V mistech C* jsou zevnitr srouby 8 nebo 10 klic ted nevim. Musis je vysroubovat a je lepsi vyndat plasty z blatniku nebo s detskou rukou to jde i bez sundani plastu.

3. Ted ty rohy drzej v zamkach 2 zluty dily. 2B si nevsimej ten je napevno na narazniku a 2A zustane na aute. Musis to otevrit stlacenim jako kdyz bys boural zepredu auta dozadu a tahnout pritom ten roh narazniku ven (jako doboku).

4. Za predpokladu ze mas volny rohy sundas predni masku s emblemem Opel 3x sroub na 10 nebo 8 klic. A naraznik uz drzi jen na dvou sroubech v miste B* (za drzaky svetel). Vysroubujes a naraznik je volny pozor aby ti nespad a nodrel se o zem

Jo jeste jsem zapomnel pokud to nemas urvany jako ja tak dole v rohach je naraznik spojenej s plastem podbehu plastovym steftem (2x na kazdy strane jeden). Takze ho nezapomen vyndat. Pokud budes plasty z podbehu davat dolu tak to musis udelat tak jako tak

2014-03-07 12:23:07

Dík za perfektní radu a návod, ještě by bylo dobré, kdyby se našel někdo kdo rozpojoval ty trubky.

2014-03-08 14:37:14

Ještě bych uvítal rady někoho kdo u VB 2001, měnil nebo přetěsňoval výparník a expanzní ventil.

Dík

2014-07-22 18:12:49

karelba: Tak pro všechny kolegy, ten spoj jsem rozebral a je složen z dílů na obrázku.

2014-07-22 18:17:50

Tak jsem dokončil přetěsnění celého systému vč. kompresoru, po naplnění vše funguje, ale zatím jen tři dny, tak uvidíme. Všem radím, kdo je trochu zručný, snadno přetěsní kompresor a celý systém . Kdo není, ať se do toho raději nepouští.

Jinak je to úmorná práce, kdy je třeba toho hodně rozebrat, aby se člověk dostal ke všem spojům.

2014-07-27 14:14:55

Prosím o radu, zda bude fungovat klima a nebude unikat? Vypadli mi z té spojky na druhé obrázku u posledního příspěvku 2 věcičky, kroužek a ten krajní kroužek se zubama.

Nebo se to musí rozpojit, dát nový a naplnit?

qpc
petr
2014-07-28 15:02:53

bez toho ,,O,, kroužku by ti to asi uteklo..

2014-07-28 18:43:30

Najel jsem se zapnutou klimou asi 150 km a je to týden po vypadnutí (asi) a klima pořád funguje. Zítra to jde do servisu, tak jestli se o tom mám také zmínit. Abych neplatil za klimu zbytečně.

2014-07-31 12:35:04

novomi: Vzhledem k tomu, že jsem autorem obrázku, tak upřesním z čeho se spojka skládá:

  • to zelené jsou 2 gumové O kroužky z materiálu HNBR a rozměr 10,77 x 2,62
  • mezi O kroužky je plastový kroužek o rozměru 11,8 x 15,7 x síla 0,8
  • následuje ocelový vzpěrný kroužek s přírubou (ten kroužek je soustružen jako jeden kus)
  • dále černá spec. zajišťovací plastová zarážka s 8mi zuby, 4 delší a 4 kratší
  • dále ocelová segerovka pro otvor 23mm
  • nakonec zelená gumová prachovka, která zajišťuje spoj před vnikem nečistot. (na prvním obrázku není dobře vidět)

Na druhém obrázku je kompletně poskládaný spoj před smontováním, je to nasunuto na uřezaném konci staré trubky, aby to bylo přehlednější.

Můžu tě ujistit, že jediné co spoji hned neublíží a bude těsnit je ta poslední prachovka, ale bez ní se časem spoj rozpadne, protože tam vnikne voda, sůl atd. Jestli ti tam chybí cokoli jiného, tak si buď jist, že ti to vystřelí a ztratíš chladivo včetně toho, že to okolo olej, který je v systému celé zastříká. Věř tomu, protože u mého auta se do toho vrtal předešlý majitel, který tam nedal ten kovový kroužek s přírubou, sice jsem chvíli jezdil, ale jednoho dne to a vystřelilo ven.

2014-07-31 19:50:11

Děkuji za upřesnění. Mě tedy vypadla zelená prachovka spolu s červeným gumovým kroužkem, ten byl hned za prachovkou. Ten na fotce nemáš. V servisu o tom ví, snad s tím něco udělaj. Dám vědět.

2014-08-02 09:37:27

novomi: Tento spoj je na mém autě a taky jsem rozebral spoj na vrakáči z Vectry B, takže u tohoto spoje nebyl za prachovkou žádný kroužek ale kovová segerovka. Kdyby to šlo, tak nafoť tvůj spoj, jak je řešen, každá informace dobrá. Napiš jaký je to červený kroužek a vyfoť ho. Níže přikládám obrázek z katalobu ND, kde je vidět z kolika dílů se spoj skládá.

Jak je vidět na obrázku z katalogu, tak se spoj skládá ze sedmi dílů, takže mé fotky jsou dle skutečnosti. V případě, že u tebe byla mezi segerovkou a prachovkou ještě nějaká podložka, tak nevím na co, a hlavně nevím zda se tam vůbec něco vejde, protože za segerovkou je místo pouze pro prachovku.

2014-08-02 09:49:55

Kolegové ještě potřebuji najít někoho kdo rozebíral kompresor Delphi Harrison V5 Korea, a ví přesně jaká je prachovka na hřídeli u spojky. Sám jsem to při přetěsňování celého systému včetně kompresoru rozebral, a prachovku jsem měl připravenou, ale nepasovala. Je to ta co je na obrázku. Vzhledem k tomu, že jsem to zapomněl pořádně změřit (ono to ani pořádně nejde) tak nevím jaká tam je. Neměl jsem čas na objednání nové, tak jsem to složil. Budu to muset rozebrat znovu, unikne mi zase chladivo, rozebrat kompresor, vyndat ucpávku, změřit ji a objednat dle rozměrů. Toto budu ale dělat až v zimě protože klima funguje a únik není tak velký, trochu mi to rosí okolo spojky, ale je to zanedbatelné. Kdyby někdo měl přesné rozměry nebo obrázek tak předem děkuji z info.

2014-08-02 14:01:17

Já to v rukách neměl ale co jsem kouknul co se dá koupit tak na V5 jsou možné 2 druhy ucpávek.

Ta tvoje vypadá na - vnější průměr 32 / výška 8

Druhá je - vnější průměr 26 / výška 11/ vnitřní průměr 13-15

Jestli tam nepasovala jako že byla velká tak kup tu menší.

2014-08-02 14:31:41

kopa: Dík za radu, asi budeš mít pravdu, protože jsem sám došel ke stejnému závěru. Nebudu to ale kupovat dopředu, až to rozeberu, tak ji změřím ,koupím, nainstaluju a pak to sem hodím.

Myslím, že je to ta, co je na obrázku.

2014-08-02 20:13:36

karelba:

Schéma toho spoje hadic jsem viděl, opravdu tam ten můj gumový kroužek za prachovkou neni, já ho tam měl.

V servisu to dopadlo tak, že tam tedy chybí jen prachovka a že kvůli ní je škoda to rozbírat, stejně to utíká podle zelené barvy u kompresoru, ale pořád chladí.

Loni jsem klimu plnil přesně polovinou náplně, po 4 letech, to neni tak hrozný. Až to uteče úplně, tak se to přetěsní. A ona ta prachovka asi nepraskla teď, ale kdoví kdy.

Foto bohužel nemám, v servisu si to nechali, zahodili.


Odpovědět

1  2  3