Fórum - Téma


Vectra B prosím o radu s klimatizací


Fórum Vectra B Vectra B prosím o radu s klimatizací

Informace o modelu: Opel Vectra B

Diskuze o vozidlu

1998 Vectra B 1.8

1 fotek  |  83 diskuzí

Výkon motoru 85 kW (116 PS) při 5400 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 799 ccm (110 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, X18XE.


1  2  3

2014-01-17 11:26:29

petrproch: Dík, je to zajímavá iformace. Jak si zjistil že je chladiči díra, jak si to zkusil, byla tam stopa barviva, nebo si ho natlakoval?

Dík za info

2014-01-17 16:50:51

karelba: Byl jsem tak zoufalej z toho úniku a bál jsem se jestli nemám děravý výparník, což byh asi doma vyměnit nedokázal, tak jsem se rozhodl, že zkontroluji ten chladič klimatizace v místech, kde není normálně vidět. Po sundání předního elektrickýho ventilátoru byl chladič v místě přesně za středem vrtule jakoby mokrý na ploše průměr cca7 cm. Když jsem tam zašťoural šroubovákem, tak jsem zjistil, že je ten chladič (hlavně voštiny) v tom místě úplně zkorodovaný. On se skládá ze silnostěných trubiček, takže to hnedka nepraskne, aby to uteklo najednou. Z počátku mi klíma vydržela běžet půl roku ke konci mi to nechladilo již po měsíci. Po opravě mi to drží již přes rok a stále funguje. Na jiných diskusích jsem se právě dočetl, že ty chladiče klimatizace v zimě od soli rychle proreznou a je to nejčastější závada úniku. Oprava svépomocí nebyla drahá. Koupil jsem nový chladič z druhovýroby ten nejlevnější a stále to drží. Až se vám to podaří opravit, tak dejte vědět čím to bylo. Hezký den Procházka.

2014-01-18 10:30:37

petrproch: Děkuji za informaci, až zjistím závadu a opravím, tak to sem určutě napíšu.

S pozdravem Jan

2014-01-18 10:52:58

petrproch: Ještě bych potřeboval radu, jak a co rozebrat abych se mohl podívat na ten chladič zepředu. Když svítím ze strany motoru tak žádné skvrny nevidím. Co všechno musím rozmontovat abych to mohl zepředu prohlédnout. Nevím zda to může být prorezlé, protože to auto je rodinný vůz a má najeto 130 000. Tímto nechci nijak zlehčovat vaši zkušenost, určitě to prověřím. Moje auto je rok výroby 2001, 16V 125 Hp, vše v elektrice, model Elegance. Dík za odpověď Jan.

2014-01-18 12:42:26

karelba: Ze strany motoru únik chladiva z klimy neuvidíte, tam je chladič na vodu. Chladič klimatizace je až před ním. Musí se sundat čelní maska mezi světly, odšroubovat přední nárazník, drží ho dva šroubky v podběhách, dva mezi světly a asi pět šroubů ze spodu. Pak je třeba vyšroubovat příčku před chladičem, vyndat plastovou trubku sání vzduchu, pak odšroubovat a odendat přední ventilátor a teprve potom je pořádně vidět na samotný chladič klimatizace. Při demontáži si můžete postup fotografovat, aby při zpětné montáži jste věděl postup. Líp to neumím popsat už si to přesně nepamatuju. Pokud jste zručný, tak to zvládnete.

2014-01-21 12:11:58

Ahoj kolegové,

máte někdo zkušenost s kompresorem klimy na VB r. v. 2001, 1,8 16V 92kW. Může být zdrojem úniku chladiva. Dá se to nějak zjistit, nebo jak se dá rozebrat a diagnostikovat ( třeba ho samostatně natlakovat vzduchem a ponořit do vody??). Najde se někde schéma kompreosoru, nebo kde koupit ND pro přetěsnění. Uvítám jakoukoli radu. Dík

2014-01-22 10:46:04

Je tam jedna z variant modelu Harrison V5

Často netěsní gufero kolem hřídele - bývá i vyrezlá hřídel (13) a ve spojích skříně (2 O kroužky).

Tady pár obrázků - jsou tam vidět ty O kroužky.

http://realfierotech.com/.../viewtopic.php?f=3&t=6814

Díly zde.

http://www.adusservis.cz/autoklimatizace/

http://chlazeni.kovosluzb...toklimatizace-e-shop.html

http://www.auto-klima.cz/top-uvodni-strana-1

2014-01-22 14:01:50

Tybrďo to je dobrej 5-ti válec

2014-01-23 18:33:52

karelba: Myslím si, že by únik náplně pokud je obarvená byl na obalu kompresoru v místě spoje vidět. Já jsem měnil pouze samotné gufero na hřídeli. To se dá udělat i bez rozebrání celého kompresoru. Vymontuje se kompresor z auta, odmontuje se řemenice, elektrická spojka a pak je zapotřebí mít vytahovák na to gufero, jelikož je umístěno hluboko. Při montáži nového gufera je potřeba mít takový trn na hřídel, aby se ten těsnící kroužek neprořízl o drážku na klínek. Nebo se dá na hřídelku nasunout bužírka, ale jde to blbě. Pak je docela problém si koupit správný typ toho gufera, jelikož je několik typů. Abych mohl s autem jezdit po dobu co jsem měl kompresor vyndaný a sháněl gufero, tak jsem na motor namontoval kratší řemen na auto bez klimatizace a trubky od kompresoru důkladně utěsnil kovovým překladem podloženým gumou, aby se mi tam nedostala vlhkost a špína.

2014-01-24 10:56:25

kopa: Dík za perfektní a vyčerpávající informace, nevíš jak bych zjistil přesně typ kompresoru aniž bych ho musel demontovat. Při pohleddu shora není nic vidět.

2014-01-24 10:59:35

kopa: Dík za obrázek, ale zajímalo by mě kudy může unikat chladivo. Domnívám se že skříň s olejem je jedna věc a část, ve které se tlakuje chladivo je druhá věc. Dík za radu

2014-01-25 11:13:09

karelba -> typ kompresoru je jak jsem psal, přesný model je tento http://www.vorcz.cz/kompr...6-12v-oem-1854106/d-4989/ (mj další z e-shopů) u DELPHI číslo 5292 - můžeš vidět na tom štítku. Pro kontrolu je lepší koukat ze spoda auta.

Pro opravu to ale není podstatné všechny V5 jsou stejný liší se jenom řemenicí, ucpávkou a nálitky na skříni pro uchycení k bloku motoru, vnitřek a systém je stejný.

Nemá cenu moc spekulovat kudy může chladivo unikat - může kudykoliv ale nejčastěji je to přes ucpávku kolem hřídele. Když to tam vypadá viz. obrázek není se čemu divit (piliny od spojky).

Pokud je únik na kompresoru a ne jinde v systému (často tomu tak je) tak je potřeba koupit sadu těsnění na celý kompresor a celý ho přetěsnit a hotovo.

2014-01-25 15:08:39

kopa: Dík za perfektní a vyčerpávající radu. Ahoj

2014-01-25 15:32:21

kopa: Můžeš mi prosím ještě poradit v , chci koupit součástky na přetěsnění kompresoru a nejsem si jist kam patří těsnění na připojení kompresoru. Myslím, že někam na připojení trubek, ale nevím.

2014-01-28 12:08:56

vpodstatě ano ale ještě tam jsou O kroužky.

Ideálně bys potřeboval tuhle sadu http://www.vorcz.cz/sada-...el-vectra-b95-02/d-20251/ jsou tam vidět i ty 2 kusy co jsi sem dával obrázek ty.

2014-01-30 15:05:36

kopa: Dík za radu, dneska jsem lehnul pod auto, ale jaký mám kompresor jsem nezjistil, protože je to pod držákem. Myslím ale že máš pravdu, že to je Delphi Harrison V5.

Můžeš mi prosím ještě poradit. Na tělese kompresoru v místě kde je tlakový regulační ventil, jsem okolo něj našel stopy zeleného barviva. Může být tento ventil zdrojem úniku chladiva, kdy tento únik není zaznamenán při diagnostice v servisu a může se objevit až při jízdě? Dál se chystám přetěsnit celý kompresor, ale nevím jestli v sadě jsou o kroužky na tento ventil, nebo ho musím koupit nový. Myslím, že výměna všech o kroužků na tomto ventilu musí stačit. O kroužky budou v korunách, ale celý ventil stojí 900.

Dík s pozdravem Jan

2014-01-30 16:54:31

Ano může to unikat i kolem ventilu, ten hlinik bude nejspíš zoxidovaný i uvnitř - přeleštit a nový těsnění a je to OK, určitě nekupuj nový ventil.

Myslím si, že O kroužky na ventil jsou v té sadě - jak má 10ks menších těsnění tak je to vč. ventilu.

Ještě pro info:

šrouby co jdou skrz 8-10Nm (pod hlavičky si ještě sežeň tekuté těsnění nebo loctite)

vypoušťák 20Nm

nátrubek 33Nm

matka hřídele 15Nm (jen aby nevypadl klínek)

spára spojky 0,4-0,5mm

qpc
petr
2014-01-30 16:56:28

kopa: nejvíce kompresorů uchází podle hřídele u řemenice..

2014-01-31 07:57:02

S tim ventilem 2x měř.

Barvivo z olejem tam bezne stece prave kvuli uniku u remenice, jak bylo jiz psano. Pokud to utece rychle, remenice zpravidla roztaha olej i barvivo kolem po stenach.

U kompresoru mne uslo chladivo 2x....jednou u remenice, podruhe ve spoji obou polovin kompresoru. ( oba byly starsi )

Nakonec jsem koupil novou repliku za 5500.....a ta beha uz tretim rokem.

2014-02-17 14:10:55

Zdravím kolegy,

po dlouhém pátrání jsem zjistil vše o rozebrání kompresoru klimatizace Delphi/Harrison V5 a níže jsou odkazy, které dají rady jak rozebrat, a co je na to potřeba. Sám ještě nemá vyřešen problém s únikem chladiva. Zjistil jsem ale stopy barviva na kompresoru okolo regulačního ventilu a u trubek, které jsou připojeny k výměníku.

http://www.ulozto.cz/xUJCuk2/kompresor-pdf

http://www.ulozto.cz/xW9dqms/kompr-v5-zip

http://60degreev6.com/for...mpressor-teardown-re-seal


Odpovědět

1  2  3