Fórum - Téma


Vectra B a silenbloky Kraft


Fórum Vectra B Vectra B a silenbloky Kraft

Informace o modelu: Opel Vectra B


1  2

2014-08-13 15:15:50

Zdravím všechny, a předesílám, že nechci zakládat nové vlákno týkající se vrzání zadní nápravy. O víkendu budu měnit kuločepy a silenbloky na zadní nápravě, na podélných ramenech. Ty na příčných a na hlavní nápravnici jsou OK. Koupil jsem sadu Kraft ( viz obrázek ) za cenu 1258,-Kč s poštovným, bez poštovného cena 1 108,-Kč.

Má někdo z vás zkušenost, montoval je někdo na nápravu, nebo máte zkušenost s jinými díly Kraft, je to Polský výrobce.

Pište prosím jen vy, kteří mi máte co sdělit. Zajímá mě vlastní zkušenost někoho z vás, nezajímá mne zkušenost typu " kámoš říkal, nebo servisák říkal"

Děkuji

Krcinek  
Zdeněk
2014-08-15 12:40:39

karelbo zdraví Krčínek.

Nebudu ti říkat odezvu na nějakou cenu já je koupil dráž, ale to není směrodatné . Měnil jsem ty kulové všechny čtyři a ty velké v ramenech.Postup jsem volil takto kulové jsem vyklepnul střed potom roříznul opatrně obal a už to šlo vyrazit lehko.Nový jsem dal do mrazáku oko jemně ohřál a kloub tam vjel lehce a potom proudem vzduchu schladil (nesmíš to však ohřát moc)

takto jsem dělal i ostatní. Pro tento postup musíš vymontovat vše ven vymontovat náboj kola potom vše složit a udělat zbíhavost.

Možná že má někdo lepší metodu a postup já to dělal takto a trvalo mi to asi půl dne.Tak mnoho úspěchu ti přeje Krčínek.

2014-08-15 18:08:00

krcinek: Zdavím,

píšeš, žes je koupil dráž, ALE JAKÉ - BYLY TO KRAFT???

Co se týká demontáže starých a montáže nových, tak to budu dělat stahovákama, které jsem si nechal na soustruhu vyrobit pro všechny tři dle rozměrů, co tam jsou. Udělám to tak, že sundám rameno a zároveň vyčistím a promažu ruční brzdu atd.

Krcinek  
Zdeněk
2014-08-16 11:35:00

Zdravím těma stahovákama ti to pujde těžko ale jak myslíš klouby kraft to nebyly byla to značka Febi. Jinak to poznáš sám.

Ještě jednou pevné nervy Krčínek

2014-08-16 12:31:48

karelba: Zdravím, já jsem měnil zatím ty dva velké v ramenou a koupil jsem je za 500 set jeden, ale už nevím značku.

Ty tvoje je dobrá cena.Nevím jestli nejrychlejší, ale určitě snadší je sundat celé rameno a ve svěráku jdou dobře ven i nové do vnitř. Jinak mě teď čeká výměna silenbloků, co na nich sedí kasle, ty v té sadě asi nemáš jsou čtyři a také nevím jak na naně. Kdyby tady někdo věděl poradit ,tak to vítám. Děkuji.

2014-08-16 21:07:32

hercik: Tak chlapi,

dnes jsem shodil obě ramena a ty velké v tom oku byly utržené, byly rezavé a byly zdrojem vrzání. Kuločepy byly sice pevné, ale uvnitř bez vazelíny a již načernalé a jeden už mírně zrezlý, takže zítra montuju nové. Ty staré jsem vytáhl přípravkem z trubek a šroubovnicí 12 uprostřed. Šlo to ztuha, zítra stejným způsobem nalisuju nové. Ten velký na rameni nešel ven, musel jsem použít sekáč a ruční pilku na železo, kterou jsem ten kroužek rozřezal. To že by to šlo udělat na autě je vyloučeno.

Pro hercika: ty na hlavní X nápravnici jsem nedělal, protože jsou OK. Myslím ale, že budeš muset sundat celou nápravnici, nevím jak jsou tam nasazeny, jen vím, že ze spodu je vidět hlava šroubu

Mám to rozebrané, tak se zítra podívám a když zjistím jak se dají vyměnit, tak ti to sem hodím.

Zatím ahoj

2014-08-16 21:09:57

ahoj je úplně jedno co tam dáš stejně musí mít všechno atest jinak by to nemohly vyrábět to že je něco polský neznamená že je to šmejd já mám čepy a stabilizačky z polska a zatím vše v pořádku je jasný že to hold není origo ale je to funkční

2014-08-17 15:04:06

hercik: Tak hochu musíš sundat celou X nápravnici, protože silenbloky jsou zespodu nalisovány v kuželových otvorech nápravnice. Musíš demontovat výfuk a 4 příčná ramena, myslím že tehlice (podélné litinové rameno na kterém je náboj kola atd.) může zůstat viset na tlumiči a předním závěsu.

Přeji mnoho zdaru.

2014-08-17 15:07:32

Může mi někdo prosím poradit, jaké jsou hodnoty pro nastavení sbíhavosti zadních kol. VB rok výroby 2001, sedan, 1,8 benzín 125HP, motor Z18XE, .

Dík

2014-08-18 21:30:17

karelba: Nikdo neodpověděl, tak si odpovím sám a pro ostatní to může být dobrá informace.

V servisu Opel zjištěno dle mého WIN, že sbíhavost zadní nápravy má být: 0° 29´ plus mínus 10´.

Byl jsem si nechat udělat kompletní geometrii přední i zadní nápravy ve značkovém servisu Barum, kde měli laserové zařízení. Celková cena 830,-Kč.

Níže přikládám protokol a tím končím se zadní nápravou.

2014-08-19 10:44:08

Zdravím Vás,

na obrázku , jsou popsány silenbloky zadní nápravy.

Jedná se mi o silenbloky "zelený 2x a žlutý2x "podle mého měření nejsou stejné, přední mají u mé VB 1999 i2016V průměr cca 63/mm a zadní 66/mm.Můžete mi někdo nějak vysvětlit jak je mám objednat? Já se v katalogu moc nevyznám. Tam se uvádí u jedného 63-14-60 a u druhého 67-14-60, nevím zda jsou ty rozměry správné. Děkuji Vám za pomoc s pozdravem Milda.

karelba, 2014-08-17 15:04:06 napsal:

hercik: Tak hochu musíš sundat celou X nápravnici, protože silenbloky jsou zespodu nalisovány v kuželových otvorech nápravnice. Musíš demontovat výfuk a 4 příčná ramena, myslím že tehlice (podélné litinové rameno na kterém je náboj kola atd.) může zůstat viset na tlumiči a předním závěsu.

Přeji mnoho zdaru.

2014-08-20 20:57:31

karelba: Zdravím Tě,

prosín Tě můžež mi říc zda ty lisované silenbloky jsou všechny čtyři stejné? Já jsem se je pokusil změřit, a ty zadní jsou snad o 3-4 mm větší v půměru.Mě se jedná ,že je budu objednávat, tak abych je objednal dobře.Díky Milda.

hercik.miloslav@seznam.cz

2014-08-21 16:50:54

Jsou stejné, na obouch stranách.

2014-08-22 19:18:39

rehyczek: Díky!Milda

2014-08-22 19:30:43

nz :D

2014-08-24 16:50:23

hercik:

Ahoj měl jsem dovču, tak odpovídám až dnes. Nevím zda jsou stejné protože jsem je neměnil. Doufám, že se bavíme o silenblocích pozice 2 a 3 v katalogu ND. Vzhledem k tomu, že mají rozdílné ktalogové číslo, tak nevím v čem je rozdíl. Musíš pátrat, nejlépe na vrakáči, tam je to dobrá škola poznání.

Ahoj.

2014-08-24 21:25:42

Už jsou venku ,jedny ty zadní "2" mají průměr 65mm a přední "3" 63mm."6a7" jsou čtyři stejné už je mám venku a ty "21"jsou rovněž čtyři, ty jsem ještě nevyndal. Někde jsem se dočetl, že se musí vyjmou nějaké pérko či pojistka a pak vytlačit přesně nevím, tak raději počkám až mi je pošlou. KDYBY NĚKDO VĚDĚL ,JAK NANĚ?? tak děkuji. Milda.

2014-08-25 20:18:41

hercik: Pozice "21" je kuločep, který se skládá z vnějšího kroužku ve kterém je teflonové pouzdro a dále v tomto pouzdru je koule s otvorem pro šroub 12. Na obou stranách jsou gumové manžety, zabraňující vniknutí prachu do kuločepu. Největším problémem je to, že když je zničená manžeta, kulový čep zreziví a vydře teflonové pouzdro. Tím vznikne vůle, která se projevuje klepáním, špatnou geometrií kola a nerovnoměrně sjetou pneu. Tyto kuločepy musíš vylisovat pod lisem nebo musíš mít spec. trubkové stahováky. Sám jsem si je vyrobil, ale nemám foťák, takže je nemůžu vyfotit a hodit sem foto. Sám jsem je ale vyrobil dle obrázků, které jsem našel na internetu. Musíš hledat a najdeš.

Jinak ty koločepy tam drží velmi dobře, takže se vyvaruj mlácení, tím bys mohl docílit toho, že ti tehlice, která je z ocelolitiny, PRASKNE.

Přeji mnoho zdaru.

2014-08-25 21:15:27

No já už si ten stahovák přerval. Takže lze je normálně vymlátit. Dáš si celý rameno do svěráku , vymlátíš ten střed ven zkrz teflonový uložení a pak trubkou o vhodném průměru vyrazíš zbytek. Samozřejmě lisem to jde lépe. Nebo po vymlasknutí středu lze zbytek naříznout a pak to půjde snáze ven. Případně trochu nahřát rameno ...

2014-08-25 22:28:50

breathlless: Zdravím Vás, ten stahovák jsem si vyrobil ,kousek trubky o průměru silenbloku protáhl jsem 12cku šroub a zdruhý strany podložka a matka. Šlo to dobře, ale jenom střeva ,ten zbytek tam zůstal"jak píšeš"

tak jsem trubkou protáhl 16cku šroub na druhý konec jsem dal kuličkové ložistko a matku, úplně na krev, ale nepovolilo to.

No nic ,nedá se nic dělat musím vyndat rameno a zkusit to ve svěráku nebo si to nechat vylisovat.

Díky za radu.Milda.


Odpovědět

1  2