Fórum - Téma


Vectra B 2.2, žere olej a modře kouří


Fórum Vectra B Vectra B 2.2, žere olej a modře kouří

Informace o modelu: Opel Vectra B


1  2  3

2013-04-01 23:21:41

Zdravím, rád bych se s váma poradil. Koupil sem VEb 2.2 108kw rok 2001 po první majitelce, má najeto 97tkm, doložené serviskou.

zjistil sem, že při sešlápnutí plynu tak na 5 - 7 tis otáček motor neskutečně kouří modře jak studená tatra a po ujetí 1000km sem musel dolejvat 2L oleje. předtím tam někdo nalil longlife 5w30 a najel na něj 40 tis km. já ho vyměnil za 5w40 a problem je pořád stejný, ne-li horší. někdo píše že je to z výroby tak nastavený, někdo zas že jsou pryč kroužky, někdo píše o aditivech a já nevím co je pro ten motor nejlepší? jaký olej byste mi doporučili na tenhle motor?

děkuju za názory. Viki

2013-04-02 09:33:28

wiki99: Konkrétně asi neporadím, jen dám pár svých osobních postřehů: necelých sto tisíc najeto je málo na takový motor, ale předchozí používání LL oleje mu asi dalo dost zabrat, obzvlášť interval 40tis.km... . Opel má ke spotřebě oleje alibistický přístup, kupř. u Omegy uvádí, že může dosáhnout až 0,75 litru na tisíc km a v žádném případě by neměla překročit litr/1000km a předpokládám, že u tvého motoru budou papírové hodnoty obdobné. LL oleje specifikací xW30 ("lehkoběžné") jsou vhodné do nových motorů a automobilka je doporučuje pouze kvůli nízké spotřebě paliva a nízkým emisím a pro samotný optimální provoz motoru nutné nejsou. S ohledem na předchozí LL olej a dlouhý interval výměny předpokládám, že budou připečené pístní kroužky a proto motor tolik žere olej. Být na tvém místě, přešel bych na olej specifikace 5W50, který je za provozní teploty motoru "hustší" a spotřeba by se měla snížit. Je možné použít vysoce kvalitní Mobil1, který má i na uvolnění kroužků blahodárný vliv, anebo kupř. levnější Elf Excellium. Za další bych nevytáčel motor do takových otáček, ten motor to nepotřebuje, má dost vysoký výkon i krouťák a pokud jsi zvyklý motory hodně točit, může to na spotřebu oleje mít vliv taky. Zlepšení spotřeby oleje se ale neprojeví hned, bude to pár tisíc km trvat. Poslední možností je používat hodně levné oleje a prostě dolívat a dolívat anebo motor částečně rozebrat a zjistit a odstranit přesnou příčinu...

2013-04-02 11:59:46

@ Wiki 99: Kolega Colommbo ma pravdu ... ale pokud ti to huli modre jak Tatra za siberskych teplot, tak muzes menit olej do alejuja a stejne to bude delat. To jsou, chlapce, pistni krouzky v perdéli. A taky gumicky na ventilech. Toz, rozhodit, vymenit, slozit, zajet, jezdit,

To ze ma tak malo najeto, nevylucuje (bohuzel) zapecene pistni kruhy. Ono ani asi nebudou uplne v haji (jinak by to ani nemelo kompresi), jen proste stirak je zapecenej jak spaleny nudle a jest tim padem nefunkcni. Takze v tockach si to nataha olej do spalovaciho prostoru a proto mas barevnou muziku z vejfuku.

Nebo jde udelat velka prasecina v pripade, ze jsou vsechny krouzky v celku, proste jen pisty a s kruhama vyndat, vyrachat v nafte a rozpohybovat zapeceny krouzky, vycistit drazky na kouzky, pak to cely zase nahazet zpatky .... ale to je reseni tak 50/50. Osobne nedoporucuju, ale znam pripady ...

@ Colommbo: Nezapominej, ze ma jenom ctyrvalec ... ten se musi tocit, aby to jelo ...

2013-04-02 14:08:36

beawer: Máš pravdu, Jene, čtyři je míň než šest... Ale i tak si myslím, že točit ten motor tak vysoko není nutný, není to HaŤaPka a pochopitelně čím víc se tomu šlape na krček, tím víc to bere olej... S revizí motóru máš taky pravdu, jen bych zkusil jít cestou nejmenšího odporu a postupně - moje babička říkávala "za zkoušku nic nedáš..."

2013-04-02 16:58:50

tak vám zatím děkuju, hned zítra nakoupím hustější 5w50 a uvidíme. je to nejlevnější cesta. rozebírat motor bych nechal až jako poslední možnost před prodejem. každopádně i hůř chytá a když chytne, tak se vznese taky modrý obláček. Je tu připadně někdo z Prahy ( říčany ) kdo by byl ochotný mi s motorem pomoct? nemám moc zkušeností a prostory.

2013-04-02 17:00:10

jinak pro představu, včera sem najel 300km po dalnici ( 110 - 140 km/h ) a litr oleje někde pryč..

2013-04-02 17:34:26

wiki99: Mno, pokud i hůř startuje, může mít už špatnou kompresi, tzn. že kroužky jako by nebyly, svíčky budou taky asi totálně zahnojený a bůhví, co ještě k tomu - motor se stovkou tisíc km a servisní historií a je v podstatě odepsanej... Tady už možná nepomůže ani změna oleje... Může mít pak člověk radost, že sehnal zánovní doložitelně servisovanej auťák po první majitelce...? Odpovím si sám: ani ho*no, přátelé...

2013-04-02 18:02:06

Nic neni odepsany ... prekrouzkovani neni zadna katastrofa. Jen je to prace, kterou holt doma neudela kazdej. Jinac, po praglu je spousta garaz-servisu, ktery jsou sikovnejsi nez autorizovany servisy, ale je jich jako safranu. No a taky to nestoji par korun.

Ono stacilo, aby to pani jednou dvakrat uvarila, aby mechanik v servisu vymenil olej jen na papire ... a je to tam, kde to je.

2013-04-02 18:50:24

wiki99: zkus vyšroubovat svíčky a podívej se jestli je na nich škraloup, pokud ano, je třeba rozloupnout motor, pokud tam škraloup nebude, budou to špatné gufera na ventilech.

Jak jsi říkal, že po startu hodně modře kouří a po pár kilometrech na volnoběh už nekouří, přikláněl bych se ke guferům na ventilech...

Osobně si myslím, že budou zapečené stírací kruhy (kroužky bych doporučoval GOETZE či NPR), jdou vyměnit anichž by jsi demontovával celý motor...

2013-04-02 21:00:00

svíčky sem dával nové, tamty byly ještě původní, ale nebyly tak špatný a byly suchý. Já sám bych to taky viděl na kroužky. odhadnete někdo na kolik vyjde material plus práce? popřípadě jakej mat. a kde koupit? mam možnost slev MG parts, elit, autokelly, aci, autocora.. no v podstatě kdekoliv. jen v autorizaku nemam ani procento.

2013-04-02 21:08:01

wiki99: dělal jsem polo GO na X20XEV 2,0 16V - téměř totožný motor, a materiál mě vyšel na cca. 3500 kč se slevama, těsnění na celý motor včetně kroužků a simeringů...

2013-04-02 22:14:55

to by se dalo, kde si nakupoval? a má tenhle motor řetěz nebo řemen?

2013-04-02 22:31:03

wiki99: Rozvod je klasicky řemenem.

2013-04-02 22:46:10

wiki99: skus olej 15w40 M7 ADSuperturbo pokavad to nepomůže tak go nebo prodej

a k rozvodům mám pocit že 2.2ky maj řetězovej rozvod ale mohu se mílit

2013-04-02 22:48:10

já si právě taky myslím, protože kelly nenabízí rozvodové sady.. a nalejt tam mineralku když je to naučený na 5wX ?

2013-04-02 22:51:31

wiki99: vůbec se toho neboj sám sem ho ke konci lil i do svý vectry a tuto informaci sem získal od borce na techwebu kterej tim léčí veškerý olejožrouty co mu přjdou pod ruku osobně sem ho zatim nalil do opla a jednoho subaru

2013-04-02 23:12:57

wiki99: Měl by tam být skutečně řemen... A sada!

http://www.autokelly.cz/#...d45PjFWaaCdllM0WKF0dCQ6Hw==

2013-04-03 13:48:17

Mno ...

Z22SE/Z22YH - retez

X22SE/Y22SE/Y22XE/Z22XE - remen

Ale 108 kW by mel byt jeste remen - ale kod motoru je jistota na beton, online katalogy maji nekdy v tech kW trosku bordel.

2013-04-03 16:16:08

beawer: Potíž je v tom, že kód motoru náš milej wiki99 nemá ani v profilu, ani jej nikde neuvádí - je to marný, je to marný, je to marný...

2013-04-03 19:40:48

omluvám se, nesedím tu celý den. Kód motoru je Z22SE dle TP. tak alespoň odpadla starost s rozvodama. Jak sem to tak všechno četl, tak to auto raději hodím někam do servisu, tohle sám nezvládnu. Já tak vyměnit olej, kotouče, tlumiče.. ale motoru se sám bojím


Odpovědět

1  2  3