Fórum - Téma


VeCe Z22SE+LPG se splašila


Fórum Vectra C VeCe Z22SE+LPG se splašila

Informace o modelu: Opel Vectra C



2014-12-22 16:06:10

Odpoledne jsme se ženou jeli na hroby rodičů zapálit svíčky atd.Když jsem odjižděl ze hřbitova po rozbité cestě tak jsem měl zařazenou jedničku hlemýždím tempem sjížděl dolů z kopce.Najednou to sebou škublo a začalo zrychlovat.Rozsvítila se kontrolka emisí,začal jsem brzdit ale tahalo to jak splašená koza.Vyšlápl jsem spojku otáčky vylítli na 4000 tisíce a vypnul jsem zapalování.Sjel jsem dolů bez motoru a nastartoval.Volnoběh 800 ot. a kontrolka emisí svítila.Doma jsem zapnul diagnostiku a jediná závada P0107-00.Vymazal jsem chybu nastartoval a kontrolka emisí zhasla,volnoběh 800 ot.Mám se bát opakování?Někde jsem tu viděl chybové kódy ale nemůžu je najít.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-22 17:36:12

bohumil55: Ahoj, toto zde nenajdeš :

Absolutní tlak ve sběrném potrubí - barometrický tlak

Co to znamená?

OBD Code P0107

Snímač absolutního tlaku sběrného potrubí (MAP), senzor reaguje na změny v sacím potrubí (podtlak). Napětí na senzor se přivádí z ECU. Uvnitř snímače MAP je odpor, který se mění svojí hodnotu ve vztahu k tplaku v potrubí. Odpor mění napětí mezi 1 až 4,5 voltů (v závislosti na zatížení motoru), napěťový signál se vrací do ECU. Tento signál je zásadní pro ECU ke stanovení dávky paliva. P0107 se uloží do paměti závad, když UCU zjistí, že napětí z MAP senzoru je menší než 0,25 V, které je příliš nízké.

Možné příčiny OBD kód P0107

Vadný snímač MAP nebo přerušení či zkrat v obvodu signálu, přerušení nebo zkrat na napětí 5 V referenčního obvodu, uzemněný obvod, přerušené nebo zkratované vedení ECU.

Možná řešení

Pomocí diagnostického přístroje pomocí LIVE DATchodu motoru, sledovat napětí snímače MAP. Pokud je zobrazováno méně než 0,5 voltů, vypněte motor, odpojte snímač MAP a pomocí multimetru zkontrolujte referenční napětí 5 V.

1) Není-li 5 voltů na referenčním obvodu, pak zkontrolujte, zda je referenční napětí na konektoru ECU. Pokud je přítomno na konektoru ECU, ale ne na konektoru MAP, opravte přerušený vodič v referenčním obvodu mezi ECU a MAP případně konektory kabelového svazku. Pokud se referenční napětí 5 voltů není přítomno na konektoru ECU, bude to důvod k opravě nebo výměně ECU.

2) Pokud je 5 voltů na konektoru MAP referenčního obvodu. Nyní se podívejte na údaje o napětí na diagnostickém přístroji. To by mělo být 4,5 až 5 voltů. Pokud ano, vyměňte MAP senzor. Pokud tomu tak není, opravte přerušenou nebo zkratovanou kabeláž signálu obvodu a znovu zkontrolujete diagnostikou.

3) Pokud je vše v pořádku, proveďte test otřesy a pohybováním. Nastartujte motor a manipulujte s kabelovým svazkem, konektorem a klepněte na snímač MAP. Poznámka: Jestli se objeví změny v otáčkách motoru, opravte konektor, kabelový svazek, nebo senzor podle potřeby.

4) Je-li zkouška 3 v pořádku, použijte vývěvu (nebo stačí použít vaše plíce), k vysátí vzduchu ze snímače MAP. Čím víc nasajete, napětí by se mělo snížit. Bez podtlaku, by senzor MAP měl mít přibližně 4,5 voltů. Pokud nedojde k žádné změně v MAP senzoru zobrazování diagnostikou, vyměňte MAP senzor.

Další související chyby: P0105 P0106 ​​P0108 P0109

MAP senzor je k nalezení mezi škrtící klapkou a hlavou motoru z vrchu. Viz. obrázek s demontovanou škrtící klapkou:

2014-12-22 20:07:11

kopejda:Ahoj. Před chvílí jsem domluvil telefonem s mechanikem z HL Propanu který mi to LPG dělal.Říká že při extrémní deceleraci

byla směs tak ochuzená že mohlo dojít k detonaci plynu v sacím potrubí a tím k otevření škrtící klapky.Divné je ale proč se hned nezavřela?Zítra to všechno proměřím a vyzkouším.25 km jsem dojel v pořádku domů tak to snad nebude takový průšvih.Byl to asi blbý nápad brzdit motorem se zařazenou jedničkou.A moc děkuji

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-22 20:19:39

bohumil55: LPG je prevít...... Brzdit z kopce motorem na jedničku není vůbec blbý nápad, to je normální, ale není normální takové chování motoru. Na benzín by se to nestalo.....

2014-12-22 20:37:44

Ono to asi bude tím že řídící jednotka motoru a řídící jednotka lpg spolu moc nespolupracují.Z ECU bere jen impulz pro vstřiky.Směs si řídí Magic G-4 sama.Jo a vyřadí po přepnutí na lpg benzinové vstřiky.Benzinové čerpadlo jede pořád.Ráno moudřejší večera,uvidím co zjistím a dám vědět.

2014-12-22 21:54:44

Dovolím si pochybovat o tvrzení pána z HL propanu.

Předpokládám, že máš sekvenční vstřikování plynu. to, mimo jiné, se chová stejně, jako benzínové vstřikovače. Celé kouzlo je v tom, že při montáži odstřihneš B vstřiky a signál k nim odvedeš do plynové ŘJ. Dalším drátem ho zase vrátíš dál. Při jízdě na benzín jde signál od ŘJ motoru, k ŘJ plynu a dál do B vstřiků. Po přepnutí ten samý signál je přesměrovaný do P. vstřiku. (přepočítaná doba vstřiku podle kalibrace). Ta plynová jednotka si sama vstřiky plynu nevymýšlí, tudíž nejde žádné palivo při deceleraci do válců. A pokud se u sekvenčního vstřikování hromadí plyn v sání, tak je to hodně špatně provedená montáž.

Ergo kladívko, kdyby to mělo nějakým tlakem otevřít klapku, tak bys jí musel ohnout, zlomit, zničit, už jen proto, že jedna půlka klapky jede proti druhé. Následně by ti to spolehlivě zničilo filtrbox, jak to někteří známe ze starých škodovek, kde byly kroužky na sání.

Osobně bych problém nehledal v plynu, nebo alespoň bych touhle hypotézou nezačínal. Přece jen je ten plyn jen "pověšený" na benzínový systém.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-23 07:47:58

bohumil55: A jsme opět u provedení a správné funkce systému LPG..... Aby běželo podávací čerpadlo benzínu i když není benzín potřeba je přece kravina.... Systém Magic G-4 neznám, možná to tak musí mít (tlak paliva na liště - chybové kódy).. Asi bych si namontoval něco lepšího. Ne ZPĚT, NIKDY bych si LPG do auta nedal. Doby, kdy se to cpalo do Felicií je dávno pryč.....

2014-12-23 08:28:43

Dobré ranko :)

Nejsem si jistý, jestli čerpadlo běží. Podle mě udržuje tlak na liště, takže když neklesne tlak, neběží čerpadlo. Ale dost možná se pletu. Na druhou stranu, jestli běží normálně při pohonu na benzín pořád, tak mu nemůže uškodit, když běží při pohonu na plyn. A jestli se spíná jen podle tlaku, tak při pohonu na plyn nepoběží. Opravte mě, jestli to je jinak.

A plyn vůbec není špatná věc, když je kvalitní zařízení a kvalitní montáž. Nechci tu lobovat za žádnou značku, ani firmy, faktem ale je, že jsem už viděl lecjaká zvěrstvsa..

2014-12-23 10:46:30

premysl71: Ahoj, já mám rok starý STAG - 3 ze Strakonic, perfektní montáž a super seřízení Při první záruční prohlídce, si mě mechanici (3 borci zavolali na dílnu a ptali se zda jsem s tím něco dělal?), odpověděl jsem, že ne a oni se divili jak je možné, že Omega r.v.95 při 199tis.km může mít tak nádherné hodnoty - (nějaké čtverečky bylo jich tam mrak a oni nad tím jen žasli).

kopejda: po druhé už bych si ho tam také nedal, to jsem psal i strýci colommbovi

2014-12-23 11:30:46

kopejda: Tak jsem se ráno do toho pustil.Zapojil jsem to na diagnostiku.Tlak v klidu 96 kPa, napětí 4,6 V.

Po nastartování tlak 32 kPa, napětí 1,15 V,volnoběh 850 ot./min.

Při teplotě 88°C tlak 29 kPa,napětí 1,0V,volnoběh 750 ot/min.

Plynový pedál: čidlo č.1= 0,98V čidlo č.2=4,48. Klapka: čidlo č.1=4,8V,č.2=2,09V.

Otevření klapky při volnoběhu:8%,Spodní poloha :čidlo č.1=0,6V čidlo č.2=0,61V.

Pokud jsou tyto hodnoty v pořádku, tak zbývá zkontrolovat vstřiky .

Asi některý propouští a tím se při deceleraci dostal plyn do sání.A při chudé směsi je známo že to bouchne v sání.

Máme v rodině 4 auta na LPG.Já jsem byl poslední kdo se na to dal.Předchozí auto jsem měl taky naLPG a jezdil jsem bez problémů.Po svátcích jsem domluvený na kontrolu těsnosti vstřiků a uvidíme.A co se týká chodu čerpadla benzínu tak si nejsem jistý jak to je.Ale zjistím to.

2014-12-23 11:51:34

rendys: Strakonice umí. Hlavně mají zastoupení pro celou repoubliku a jsou u zdroje. Jezdíme tam na školení.

Já plyn do auta plánuju, nemám proti tomu pohonu ani ň.. ale přijde tam BRC, i když je dražší, tak na dílnu se závadou nám jezdí akorát staré systémy, ale novější nemají problém. Magic je u nás pořád a u STAGu dokola repasujeme vstřikovací lištu. Ale zase je to za pár kaček (ta repase) :) Všechno má svoje.

2014-12-23 12:03:36

bohumil55: Tak jestli to bude netěsný vstřik, který zůstal otevřený a přitom se to nevypípalo pro příliš dlouhou dobu otevření, tak dej vědět. Pokud je montáž normální, NENÍ MOŽNÉ, aby se plyn nahromadil v sání.

To co popisuješ je případ starého systému, kdy si motor nasával plyn z kroužku. Tím pádem při deceleraci Mohl nasát moc, mohlo se to nahromadit v sání (a taky že nahromadilo) a při špatném seřízení motoru, kdy byl sací ventil otevřený a přitom zapálila svíčka, to prostě bouchlo.

Nový systém sekvenčního vstřikování se záměrně navrtává do sání co nejblíž B vstřikovači, takže to přesně nadávkované množství plynu pro ten který válec je valmi blízko i sacímu ventilu a nenahromadí se. A i kdyby nakrásně jeden zůstal otevřený a ŘJ plynu to nepoznala, nebo ignorovala pokles tlaku a dobu otevření vstřiku, tak se to stane jen v rámci jednoho jediného válce.

Já tu rozhodně nechci dělat chytrýho, ale doufám, že tohle je problematika, kde umím něco smysluplného vyplodit.

p.s. Magic obecně mívá problémy s vstřiky, ale nikdy, že se otevře a zůstane viset. Magic JET je nejhorší a nejnespolehlivější výrobek v tomhle segmentu. Ale zase mají tak rozkošně malý reduktor :)

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-23 12:34:44

bohumil55: Tak to vypadá, že MAP je OK. Teď tedy jedině jít po LPG.....

2014-12-23 13:05:01

Tak jsem zjistil že čerpadlo jede pořád.Asi to je proto že když třeba předjíždím, akceleruji a je už málo plynu, pípne to a přepne na benzín bez jakéhokoliv přerušení nebo cuknutí.Když dojde plyn tak totéž, bez cukání přejde na benzin.

2015-01-05 22:25:37

Tak dnes jsem byl v servisu HL Propanu a je ostraněn problém.Upraveno časování vstřiků plynu,bohatost směsy snížena v rozmezí 800 až 1500 ot.Protože když klesnou při deceleraci otáčky motoru pod 1500,tak řídící jednotka motoru obnoví vstřikování a protože plynové vstřiky jsou spojené s benzinovými tak se taky tak chovají.A protože byly špatně časované a ještě k tomu moc bohatá směs tak se stal ten problém s nečekaným zrychlením.Díky za rady a postřehy.

2015-01-05 22:48:43

Nazdarek.mám zafiru se stejným motorem a s LPG od AG .a jsem naprosto spokojen.

2015-01-05 22:57:23

bazz2: No já jsem mněl Toledo taky od HL Propanu a bez problémů 100 000 km,jedna výměna filtrů a jinak nic.Tak jsem si to nechal namontovat i na Vectru.Mám to 6 měsíců ,najeto asi 7000 km.Říkali mi že to bude chtít doladit,tak se teď uvidí.

2015-01-05 23:01:59

Já mám zafiru rok a půl a zatím sem dělal dvakrát filtr ated bude druha revize.jjinak bez zásahu na plyn.LPG je v autě od 2009 a maka suprove.


Odpovědět