Fórum - Téma


VeCe Z19DTH občas drobně cukne a vynechává


Fórum Vectra C VeCe Z19DTH občas drobně cukne a vynechává

Informace o modelu: Opel Vectra C

Diskuze o vozidlu

2004 Vectra C 1.9

1 fotek  |  34 diskuzí  |  1 otázek

Výkon motoru 110 kW (150 PS) při 4000 ot./min. Točivý moment: 320 Nm (236 ft/lb) při 2000 ot./min. Maximální rychlost 210 km/h. Zrychlení 10.3 s ~ 0-100 km/h. Hmotnost 1 475 kg. Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 910 ccm (117 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, Z19DTH.

přední a zadní parkovací senzory, tempomat, dual digitální automatická klimatizace, vyhřívání předních sedadel, elektrické nastavení předních sedadel, sedadlo řidiče s pamětí, dešťový senzor, automatické svícení, aktivní opěrky hlavy, držák nápojů u ...


1  2

Loupak  
Pavel
2015-03-05 23:40:15

Teď mě napadá, při nastavování palubního počítače (BC) se vybírá code index buď s podporou (Add on heater) a nebo bez podpory (without Add on heater), tak jestli tam nemáš nastavenou jen špatnou verzi code indexu

2015-03-05 23:41:38

loupak: Aháááá, to je zajímavé, zítra se podívám, to by mohla být ta chyba. Dám vědět.

Loupak  
Pavel
2015-03-05 23:44:54

karchee: Dohledal jsem i tabulku nastavení indexů, přikládám jako obrázek, vím že ty máš trošku jiné kódování, ale to si dohledáš na netu.

2015-03-05 23:49:15

loupak: Tuhle tabulku mám taky, díky. Prostuduji si to a dám vědět. Nejradši bych šel to zkusit hned, ale jsem unavenej, tak to radši nebudu riskovat.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-03-06 18:01:51

Jo tak tady se to řeší Omlouvám se ale nějak poslední dobou nestíhám a to Marli píše, že jsem u všeho

Dám sem na co jsem reagoval Karčimu přes SZ:

Opel OP-COM - zjištění

Zdravím Michale,

opět si dovoluji napsat ohledně mé Vekiny. Už jsem se dostal trochu dál, hlouběji do podstaty elektroniky vozu, jen se ještě bojím udělat zásah, tak na to chci jít velmi postupně a pomalu.

Rád bych se Tě zeptal na Tvůj názor na tyto věci:

1., vyjel jsem si chybové kódy ze včerejška, objevily se tam nějaké zvláštnosti. Nejvíc mě znervózňuje U2139 - CAN-Bus No Communication with CIM (Steering Column Module) (00) - Not present u jednotky EHPS. Vím, že jsem teprve na začátku a měl bych hledat dál, ale co mám hledat? Může to mít souvislost s tím zpomalením na vteřinu a následným vystřelením auta?

2., Pořád mě zlobí BC. Displej funguje, ale jediné, co neměří (hlášení F) je dojezd a průměrná spotřeba. Všechno ostatní běží a funguje v pořádku (i okamžitá spotřeba). Při diagnostice se v jednotce DIS objevila tato chyba: U2147 - CAN-Bus No Communication with AHS (Add On Heater) (00) - Present. Co je to ten Add on heater AHS? Myslel jsem si, že to je přídavné topení (ve smyslu Webasto), ale pak jsem našel ve výpisu jednotek ještě EHS (Electrical Heating System) a to mám nepřítomný, tak si spíš myslím, že EHS je to přídavné topení. Máš s tím prosím nějakou zkušenost? Může AHS a její přítomnost znamenat příčinu, že BC nefunguje tak, jak má? Jinak BC je samozřejmě "present".

3., DPF. Momentálně mám saturaci 74%, shodou okolností o víkendu pojedu do Tábora, tak se asi (doufám) ta regenerace spustí. Před dvěmi týdny (a 800 km) jsem měl saturaci 30%. Ale chtěl jsem být chytrej a spustit si to sám přes OP-COM, našel jsem si i kolonku, ale neproběhlo to, ani to neodstartovalo. Je v tom nějaká moucha, jak to spustit?

4., Zkoušel jsem se podívat do REC. Chtělo to po mě security code, tak jsem zadal a ejhle, on to ten kód nepřijal. Přitom jinde byl po zadání přijat. Kde by mohla být chyba?

Moc díky za názory a odpovědi.

Ahoj.

Karči

Moje odpověď:

Ahoj, začnu od konce:

Ad 4) REC má jiný kód, pravděpodobně není původní a byl vyměněn, použit z jiného vozu bez řádného odhlášení a přihlášení ve Tvém voze....

Ad 3) Nevím, stacionární regeneraci jsem nespouštěl (funguje mi to správně), ono to spustit na místě není dobré, je potřeba za jízdy, může se poškodit spodek auta velkou teplotou, je potřeba chladit... Proč to nešlo, nevím.... Promiň, musel bych to vidět online....

Ad 2) AHS je skutečně nezávislé přídavné topení originál pro VeCe Eberspächer. EHS je elektrohydraulické řízení, EHPS je vylepšená verze (něco jako parkovací asistent - samo zatáčí) ještě jsem to neviděl ani na Astře H, EHS by mělo být present..

Ad 1) V podstatě to stejné jako v bodě dvě, máš to tam nějak špatně nakoufigurované, EHPS bude z 99% nepřítomen a EHS by měl být přítomen, proto chyba, Cim to nějak hledá.... Heslo do cimu funguje??

Kdyžtak ještě písni.....

Jen přidám k bodu 2 a 1, že si nejsem 100% jistý ale EHS a EHPS jsou oba systémy posilování řízení. Aktivní bude jen jeden z nich. Pak lze vyjít ze seznamu účastníků CAN-bus a napravit případnou špatnou konfiguraci. Tedy v cimu nastavit to co je ve voze EHS nebo EHPS a opačně... Možná je tam renonc....

Já mám ve Vekině EHS a měl jsem ho i v Astře H, u obou byl i dialog EHPS ale při odkliknutí se nezdařilo připojení (jednotka nepřítomna)........

Tož babo raď....

Loupak  
Pavel
2015-03-06 19:51:46

kopejda: Ahoj Michale, odpusť, že zpochybním tvou vyčerpávající odpověď, ale:

EHS (electrical heating system) = elektrické vyhřívání

EHPS (electrical hydraulic power system) = elektro-hydraulický posilvač řízení

2015-03-06 19:55:19

loupak: Ano ano, to EHS musí byt elektrické vyhřívání, i v seznamu jednotek to v závorce za zkratkou píše, že electrical heating system. Tady ještě na Kopejdovu odpověď počkám, abych něco blbě nenastavil. Teď jdu zkusit nastavit BC s kódem bez AHS a budu doufat, že se mi to povede. Manuálů plná prdel

2015-03-06 20:02:42

kopejda: Ahoj, děkuji moc za odpověď, asi to budeme radši řešit tady než v SZ, třeba to někomu bude nápomocné. Co se týče AHS vs EHS, tady ještě asi budeme (budete vy, zkušenější - já se jen přiučím) diskutovat dál, nicméně to AHS tam "asi" mít nebudu - to bych o tom snad něco věděl REC tedy asi bude vyměněn, také jsem na to myslel, jen jsem si to něějak nechtěl připustit... Dá se to ještě napravit, aby to baštilo můj security code? Co se týče DPF, ono se to prostě vynuceně nespustilo, takže budu věřit, že se to spustí teď o víkendu - budu mít delší ježdění. Dám vědět.

Jinak tedy, jednotku EHS ve smyslu toho posilovače řízení, co píšeš, mi diagnostika neukazuje, pouze EHPS. Tak se domnívám, že já budu mít tohle. Můžu se plést?

Ještě zajímavost s tím REC, teď se dívám do reportu ze včerejška a u jednotky REC mi zas vyhodilo tohle:

Source Address: REC

Source Address: 0x00000254

Identifier: 0x0104

VIN: W0L0ZCF3551010703

System name: REC

Part Number:13189928

Software version number: 00000BBD

System description: LEAR 0400

Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙

Alpha code: EZ

Number of stored fault codes: 1

B3596 - Invalid Trouble Code Please Ignore!

(00) - Present

Jenže něco podobného mi vyhodilo i u UEC a je fakt, že security code mi to také nevzalo

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-03-06 20:06:03

loupak: Je to možné, jen jsem v dialogu měl dva druhy řízení, bohužel už nevím označení.....

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-03-06 20:09:34

karchee: Jestli se hlásí EHPS, tak tam je..... Ještě kouknout do Cim, jestli je takto nastaveno..... viz ta chyba komunikace.....

2015-03-06 21:06:05

kopejda a loupák: Tak jsem byl v autě a povedlo se mi nastavit BC - konečně mi funguje kompletně. Chyba byla opravdu v AHS, dal jsem jí v CIM jako nepřítomnou a v GID jsem nastavil kód na 005, verze kódu 02 a rázem to tam je v pořádku Jedna chyba je pryč.

EHPS jsem tam neviděl nastavené, ale zatím s tím tolik neumím, tak jsem to třeba přehlédl. Pokud mě prosím navedete, podívám se velmi rád. Jinak mě zatím až na REC a UEC pustila diagnostika s security code všude, i do CIM v části Body. Je to ta jednotka CIM, kam jsem se měl podívat?

No a co je zajímavé: smazal jsem všechny chybové kódy a pak znovu vyjel výčet a v jedné chvíli mi naskočila žlutá kontrolka ESP a až do vypnutí motoru svítila. Pak jsem ukončil diagnostiku, nastartoval a sledoval asi 2-3 minuty na volnoběh a už nic. A mám nové chybové kódy (předtím nebyly ):

Source Address: ABS/TC/ESP

Source Address: 0x00000243

Identifier: 0x0301

System name: ESP EBC430

Hardware number:12801327

Part Number:13136694

Software version number: 00C3552E

System description: TRW 0300

Hardware key number:

Alpha code: EZ

Number of stored fault codes: 3

U2142 - CAN-Bus No Communication with YRS (Yaw Rate Sensor)

(00) - Not present

U2143 - CAN-Bus No Communication with SAS (Steering Angle Sensor)

(00) - Not present

U2105 - CAN-Bus No Communication with ECM (Engine Control Module)

(00) - Not present

Všechny tři chyby červeně. Při kontrole ECM žádné chybové hlášení.

A ještě zajímavost: chybové hlášení u DIS ohledně nekomunikace s AHS tam pořád je, i přesto, že AHS jsem ručně vypnul. To auto mě nepřestává překvapovat

Loupak  
Pavel
2015-03-06 21:33:26

karchee: Tak to jsem rád, že ses dopracoval k nějakému pozitivnímu výsledku a teší mě, že jsem měl s tím index codem BC pravdu, že to bylo jen špatně nastaveno (samochvála smrdí, vím ). To , že se nemůžeš dostat do REC a UEC může opravdu souviset s tím, že už to někdo měnil a nebo mohl security code v těchto jednotkách změnit (to jde myslím taky nastavit), ale jak ho teď zjistíš, to netuším, možná ho vyčíst přímo z jednotky (EPROM), ale to bude dost složité. U těch chyb CAN-BUS mohou být 2 příčiny, buď bude někde zrada přímo v CAN-BUS síti (vlhkost, konektory, nalomené dráty) nebo opravdu je zrada v CIM modulu, je to takový centrální mozeček, většinou tam někde bývá nějaký studený spoj pak to takhle blbne a hází to chyby v komunikaci k různým jednotkám a dokonce to pak hází i různé chyby v jednotkách. Při vadném CIM modulu se často i rozsvěcuje kontrolka ABS, ASR a posilovače řízení. Už jsem četl i příspěvky, že chlapci měli studený spoj na přístrojové desce a tvářilo se to taky jako špatný CIM. Je to těžké, vše je tam pospolu provázané a pak se těžko hledá, kde se problém (chyba) nachází.

Ještě k tomu REC a UEC, četl jsem hodně případů, že se tam lidé nedokážou dostat, a pochybuji, že by všichni měli měněné řídící jednotky a nespárované se svým vozem. Nevylučoval bych tedy to, že to může být i moucha china Op-Comu.

2015-03-06 21:44:22

loupak: Já jsem Pavle také rád, první dílčí úspěch. Díky, díky za rady Nezbývá doufat, že mi to zítra nastartuje a vydrží celý víkend A mrkni se do emailu, poslal jsem Ti pár zajímavostí

2015-06-07 18:57:44

Ahoj všichni,

tak po dlouhé době jsem měl možnost auto nechat známému mechanikovi v servisu po dobu, co jsem se namáčel v moři v Chorvatsku. Nechával jsem mu Vekinu z důvodu prvotního problému pocukávání a neplynulého tahu motoru. Donutila mě k tomu celkem banální věc, na dálnici po omezení rychlosti mě v zrychlování předjela policejní oktávka a upřímně mě to nasralo. Auto se 150-ti koni jako ta moje by jí měla pořád ukazovat záda

No ale zpět k jádru. Kámoš se s ním projel, říkal že slyší, jak tam něco profukuje. Nejdřív si myslel, že intercooler. Jenže pak se na to podíval lépe a bohužel se jedná o vířivé klapky sání. Prej jsou slušně vychozené. Vysvětluje to rázem i olejové fleky na motoru.

Takže mě čeká oprava, jen tedy doufám, že to pak pojede nesrovnatelně lépe


Odpovědět

1  2